Webwinkel wil nabetaling na geleverde bestelling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bobbeh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:05
Ik heb vorige week een Motorola Edge 70 met abonnement verlenging besteld bij *knip* Naam winkel. De bestelling is geleverd en ik gebruik het toestel al. Nu krijg ik een mail dat er een "systeemtechnische fout" was waardoor de kassakorting dubbel is toegepast.

De situatie:
Besteld en betaald: €192 voor het toestel
Volgens hen had het moeten zijn: €456
Ze vragen nu om €132 bij te betalen
Als "compensatie" bieden ze een voucher van €50 (3 jaar geldig)

Nu vragen ze in de mail hoe ik hiertegenover sta en of ik akkoord ga met de bijbetaling.

Mijn vraag:
Kan dit zomaar? De overeenkomst is toch gewoon uitgevoerd? Het voelt niet logisch dat ik nu moet bijbetalen voor hun systeemfout, maar ik wil ook geen gedoe.

Wat zijn mijn rechten hier? En hoe zouden jullie reageren?

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 25-02-2026 00:24 . Reden: Naam winkel weggehaald zoals in het SF Beleid staat ]

Alle reacties

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:36

Barrycade

Through the...

Tja toestel is 700 piek, dus je zal zelf even moeten kijken of er inderdaad een fout is gemaakt in je communicatie die je hebt ontvangen of akkoord mee bent gegaan. Als het niet zo duidelijk is en er reclame is gemaakt met termen als"nu de beste deals voor Motorola" sta je een stuk sterker.

Maar mijn kristallen bol is stuk dus kan even niet met je meekijken.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:39

franssie

Save the albatross

*knip* Op verzoek van user verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 25-02-2026 02:13 . Reden: Naam winkel weggehaald, gezien deze niets toevoegt aan de discussie. ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:57

TeeDee

CQB 241

Ik zou in 1e instantie reageren:
Nee, ik wil niet bijbetalen en ik ga hier dus ook niet mee akkoord.
En dan de volgende reactie maar eens afwachten.

Punt is wel, best prijzig toestel, en dan 192 piek aftikken... mwah, dan zou er ergens toch iets moeten gaan dagen. Neemt niet weg dat ik zoiets ook met beide handen aan zou pakken hoor.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:07

Bever!

3

Zou in eerste instantie aangeven dat je er niet mee akkoord gaat en dan afwachten wat zij doen. Als ze er werk van maken aangeven dat je de koop ongedaan wil maken.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bobbeh schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:23:
Nu vragen ze in de mail hoe ik hiertegenover sta en of ik akkoord ga met de bijbetaling.

Mijn vraag:
Kan dit zomaar? De overeenkomst is toch gewoon uitgevoerd? Het voelt niet logisch dat ik nu moet bijbetalen voor hun systeemfout, maar ik wil ook geen gedoe.

Ze proberen het gewoon, misschien dat een onwetende wel akoord gaat met bijbetalen.
Mijn advies: behandel de mail als spam: niet op reageren.
Pas als ze aangetekende brieven gaan versturen moet je reageren.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:26
Barrycade schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:30:
Tja toestel is 700 piek, dus je zal zelf even moeten kijken of er inderdaad een fout is gemaakt in je communicatie die je hebt ontvangen of akkoord mee bent gegaan. Als het niet zo duidelijk is en er reclame is gemaakt met termen als"nu de beste deals voor Motorola" sta je een stuk sterker.
De prijzen van toestellen in combinatie met abonnement zijn echter totaal niet te vergelijken met los toestel. Het komt nog steeds regelmatig voor dat een toestel met abonnement in het totaal goedkoper is dan als je alleen het toestel los zou kopen.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Bobbeh schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:23:
Ik heb vorige week een Motorola Edge 70 met abonnement verlenging besteld bij knip. De bestelling is geleverd en ik gebruik het toestel al. Nu krijg ik een mail dat er een "systeemtechnische fout" was waardoor de kassakorting dubbel is toegepast.

De situatie:
Besteld en betaald: €192 voor het toestel
Volgens hen had het moeten zijn: €456
Ze vragen nu om €132 bij te betalen
Als "compensatie" bieden ze een voucher van €50 (3 jaar geldig)

Mijn vraag:

Ik zou of dit doen:
Juup schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:35:
[...]

Ze proberen het gewoon, misschien dat een onwetende wel akoord gaat met bijbetalen.
Of als je wel gaat reageren, en dat had ik denk ik wel gedaan bij zo'n goede deal, is dat die 50 euro compensatie ook gewoon nog in de vorm van korting is. Dus 82 euro terugsturen als voorstel en hou die bon lekker zelf. Maar als je het wel goed vind zo, kan je denk ik beter wachten op de brieven die misschien wel, maar waarschijnlijk niet gaan komen.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 25-02-2026 00:24 ]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou zeker niet akkoord gaan met een voucher van 50 euro. Dan zou ik zeggen maak van die voucher een extra korting, verrekenen we het met het te weinig betaalde..

Persoonlijk zou ik niet een aangetekende brief afwachten want als je op dat punt komt dan heb je al geen mogelijkheden meer en zit je meteen in een juridisch geschil in plaats van het samen oplossen van een overduidelijke fout. Over het algemeen is als consument je koop geldig voor de prijs die je betaald hebt tenzij je had kunnen weten dat het te weinig was, maar dat is nogal een grijs gebied waar jij dan een rechter van zou moeten overtuigen.. Ik zou voorstellen voor 50 euro minder doe ik het en dan de strijd om die laatste 82 euro laten zitten.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Even een schopje naar SF. Daar komen dit soort kwesties vaker voorbij.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Barrycade schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:30:

Maar mijn kristallen bol is stuk dus kan even niet met je meekijken.
Goedkoopste prijs in de pw is 530 euro. Al een stuk minder dan 700.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:35

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

192 euro in plaats van 540 euro (de goedkoopste prijs die nu te vinden is) betekent een korting van 64,4%. Dat is een heel mooi bedrag, maar niet zo extreem dat je had moeten weten dat het onmogelijk is. Overigens lijkt een dergelijke korting in combinatie met een abonnement wel toepasbaar. Als je voor een eenjarig contract met de laagste kosten gaat, kun je geen hoge korting verwachten. Sluit je echter een tweejarig contract af met hoge limieten voor belminuten en data, dan is een hoge korting wel aannemelijk.

Een verkoper krijgt immers meer commissie voor dure abonnementen dan voor goedkopere; als klant kun je dan ook meer korting verwachten.

Dat een verkoper zegt normaal 699 euro voor het toestel te rekenen, staat los van hun argument dat je zo'n hoge korting niet had kunnen verwachten, zeker wanneer concurrent(en) hetzelfde toestel voor 540 euro aanbieden.

Je kunt dus als argument aandragen dat je het geen vreemd bedrag vond gezien de een concurrent ze voor 540 aanbiedt en als je eventueel een lang en duur abbonement hebt genomen dit al helemaal niet als een te laag bedrag zag, stunten met prijzen is geen rare iets in Telecom land.

[ Voor 76% gewijzigd door 42dpi op 24-02-2026 23:46 ]

Si vis pacem, para bellum

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Juup schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:35:
[...]

Met het risico dat ze het als prijsfout/kennelijke vergissing en niet gewilde verkoop bestempelen en je het hele bedrag mag gaan bijleggen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

42dpi schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 23:35:
192 euro in plaats van 540 euro (de goedkoopste prijs die nu te vinden is) betekent een korting van 64,4%. Dat is een heel mooi bedrag, maar niet zo extreem dat je had moeten weten dat het onmogelijk is. Overigens lijkt een dergelijke korting in combinatie met een abonnement wel toepasbaar. Als je voor een eenjarig contract met de laagste kosten gaat, kun je geen hoge korting verwachten. Sluit je echter een tweejarig contract af met hoge limieten voor belminuten en data, dan is een hoge korting wel aannemelijk.

Een verkoper krijgt immers meer commissie voor dure abonnementen dan voor goedkopere; als klant kun je dan ook meer korting verwachten.

Dat een verkoper zegt normaal 699 euro voor het toestel te rekenen, staat los van hun argument dat je zo'n hoge korting niet had kunnen verwachten, zeker wanneer concurrent(en) hetzelfde toestel voor 540 euro aanbieden.

Je kunt dus als argument aandragen dat je het geen vreemd bedrag vond gezien de een concurrent ze voor 540 aanbiedt en als je eventueel een lang en duur abbonement hebt genomen dit al helemaal niet als een te laag bedrag zag, stunten met prijzen is geen rare iets in Telecom land.
Hoe is een prijsverschil van 64% (tov de concurrentie) geen alarmbel dat het mogelijk een prijsfout kan zijn?
Een paar tientjes zou ik dan nog wel kunnen begrijpen, maar 64%, wat vertaald naar een paar honderd euro lijkt zeker te impliceren dat de prijs niet correct is.

Het zou pas valide zijn als de winkel in kwestie ook zou pochen met advertenties zoals "We hebben knotsgekke prijzen", maar dat hebben ze ook niet.

EDIT:
Als ze de voucher van vijftig euro toepassen op de 132, kom je dus op 82 euro uit. Lijkt me dan alsnog een redelijk bedrag. :)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 25-02-2026 00:15 ]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:35

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

CH4OS schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 00:10:
[...]

Hoe is een prijsverschil van 64% (tov de concurrentie) geen alarmbel dat het mogelijk een prijsfout kan zijn?
Een paar tientjes zou ik dan nog wel kunnen begrijpen, maar 64%, wat vertaald naar een paar honderd euro lijkt zeker te impliceren dat de prijs niet correct is.

Het zou pas valide zijn als de winkel in kwestie ook zou pochen met advertenties zoals "We hebben knotsgekke prijzen", maar dat hebben ze ook niet.

EDIT:
Als ze de voucher van vijftig euro toepassen op de 132, kom je dus op 82 euro uit. Lijkt me dan alsnog een redelijk bedrag. :)
Als ik een tweejarig abbonement neem met onbeperkt bellen en data moet ik eenmalig KPN 312 euro betalen en vodafone 277 dus nee vind die korting nog steeds niet extreem gek als ik dat voorgeschoteld krijg. En de winkel zit met rode balken ''200,- kassakorting'' te schreeuwen op een advies prijs van eigenlijk ''799'' van motorola maar bij ons 699 terwijl toestel gewoon bij andere voor veel minder te krijgen (los) is dus wie nept wie? Wie verwarring zaait moet niet raar opkijken als het verwarrend overkomt en met dit soort situaties helemaal.

En met aanbieden van de helft van het verschil 132 en een voucher 50,- herkennen ze zelf ook wel dat dit niet een hele extreme obvious had-je-kunnen-zien-als-koper fout is

[ Voor 12% gewijzigd door 42dpi op 25-02-2026 01:04 ]

Si vis pacem, para bellum

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

42dpi schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 00:54:
[...]

Als ik een tweejarig abbonement neem met onbeperkt bellen en data moet ik eenmalig KPN 312 euro betalen en vodafone 277 dus nee vind die korting nog steeds niet extreem gek als ik dat voorgeschoteld krijg. En de winkel zit met rode balken ''200,- kassakorting'' te schreeuwen op een advies prijs van eigenlijk ''799'' van motorola maar bij ons 699 terwijl toestel gewoon bij andere voor veel minder te krijgen (los) is dus wie nept wie? Wie verwarring zaait moet niet raar opkijken als het verwarrend overkomt en met dit soort situaties helemaal.

En met aanbieden van de helft van het verschil 132 en een voucher 50,- herkennen ze zelf ook wel dat dit niet een hele extreme obvious had-je-kunnen-zien-als-koper fout is
Dan is 799-200 nog altijd 599, niet nog eens 64% minder dan dat... Zelfde geldt al prijs uiteindelijk daar 100 onder zit, zit je op 499, wat ook nog ruim méér is.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 25-02-2026 02:12 ]

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:43
Als ik nu bij een blauwe belwinkel kijk waar het toestel los 699 kost en ik klik aan dat ik er een abbonement bij wil en ik selecteer hollands nieuwe (eerste 12 maanden 20.50, daarna 12 maanden 28eur, dat is dus totaal 582eur over 2 jaar voor zowel abbonement áls toestel) dan krijg ik het toestel gewoon gratis. Dus hoezo is 192eur voor het toestel raar als TS ook gewoon een abbonement er bijgenomen heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Mania-92 op 25-02-2026 06:33 ]

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:10
Ik heb die aanbieding(prijsfout) gezien en.... Er zit wel een groot verschil in de werkelijkheid vs hoe je het ons hier voorschoteld.

Er stond heel groot bij het toestel dat er 200 euro kassakorting was bij aankoop van het losse toestel.

Door de fout op hun website, werd deze ook toegepast op de prijs van het toestel nadat je al korting had gekregen icm abo.

Of jij daar toevallig overheen hebt gelezen laat ik in het midden, maar dat dit een vergissing was, was wel degelijk goed zichtbaar in het bestelproces.

Hij was ook gepost op Pepper. Je kan daar vast met je lotgenoten overleggen wie er wel/niet betaald.

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/motorola-edge-70-392218

[ Voor 4% gewijzigd door XelaRetak op 25-02-2026 07:04 ]

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07:10
Mania-92 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 06:31:
Als ik nu bij een blauwe belwinkel kijk waar het toestel los 699 kost en ik klik aan dat ik er een abbonement bij wil en ik selecteer hollands nieuwe (eerste 12 maanden 20.50, daarna 12 maanden 28eur, dat is dus totaal 582eur over 2 jaar voor zowel abbonement áls toestel) dan krijg ik het toestel gewoon gratis. Dus hoezo is 192eur voor het toestel raar als TS ook gewoon een abbonement er bijgenomen heeft.
In dit geval heeft TS het je verkeerd verteld. Het abo was 12x7 euro = 84 euro. Bijbetaald 113 euro.

197 euro totaal, toestel + 12 maanden abo.

Duidelijk een prijsfout.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
YakuzA schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 23:47:
[...]

Met het risico dat ze het als prijsfout/kennelijke vergissing en niet gewilde verkoop bestempelen en je het hele bedrag mag gaan bijleggen.
Dan mogen ze het gebruikte toestel weer komen ophalen met alle plasticjes eraf etc. Hebben ze helemaal geen zin in joh. Je houdt ook altijd je recht om er dan weer vanaf te kunnen, aangezien zij de koopovereenkomst betwisten.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Gewoon die 132 bijbetalen en je hebt nog een prima prijs. De abbo kosten zijn nihil.
Pagina: 1