FirePuma142 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:39:
[...]
Er is altijd een kliekje non-empathische toetsenbordridders die te vuur en te zwaard de moraal der Nederlanden verdedigen. Zucht. Negatieve doemdenkers zonder oplossend vermogen naar mijn idee. Prima, laat je glas lekker halfleeg, zoekt de rest wel een oplossing die past bij de omstandigheden.
Non-empathische toetsenbordridders..... Nu voel ik mij als vrouw toch wel enigzins uitgesloten of, als ik overdrijf, gecanceld voel.... Hoe noem jij een vrouwelijke toetsenbordridder? Een toetsenbordjonkvrouwe??
Kijk, ik ben opgevoed in een tijd dat normen en waarden, maar ook principes en eerlijkheid hoog in het vaandel stonden, je weet wel, wat je tegenwoordig met een vergrootglas moet zoeken, op de uitzonderingen dan na natuurlijk, want die zijn er ook, al zou ik hun bijna omschrijven als een "uitstervend ras".
Oplossend vermogen heb ik zeker ook in mijn "arsenaal" zitten, ik trap de leugenaar gewoon het pand uit en het probleem is opgelost! Ziedaar het oplossend vermogen

.... En dat is precies hetzelfde wat ik doe met iemand die van mij steelt, kop, kont en smijt en nooit meer terugkomen....
Doemdenken is trouwens al negatief, dus het woord negatief hoef je daar al niet meer voor te zetten, dat is zo ook wel duidelijk. Heb ik wel eens negatief gedacht?, ja hoor, als er weer zo'n menneke of vrouwke uit het bedrijf werd geflikkerd... Maar gelukkig niet lang, met negatieve energie raak je alleen jezelf en dat zijn ze niet waard, good riddance is het motto
Hoe soft, vergevingsgezind en empatisch de generatie's na mij willen zijn, dat is aan hun, maar bij mij gelden er regels, wat je er ook van vind of hoe je erover denkt

....
Mijn goede voornemen voor 2026 : Niets geven is niets krijgen.