Ethernet ingang naar wifi omvormen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SanderK91
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-02 22:36
Hallo!

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen: In een van mijn werklocaties heben we geen wifi. Het enige wat er zit qua internet is een ethernet wandcontactdoos ingang. Ik moet nu dus mijn laptop met een ethernet kabel aansluiten om internet te gebruiken. Nu zou ik hier graag wifi op willen zetten zodat we met meerdere internet kunnen gebruiken en niet allemaal met kabel lopen te klooien, maar ik weet niet of dit mogelijk is?

Ik zat te kijken naar bijvoorbeeld een TP-Link AC750 Mini Pocket of een WiFi Repeater. Maar ik kan niet goed achterhalen of ik hiermee daadwerkelijk wifi tot stand brengt, of dat het alleen het signaar versterkt.
Ik heb hier dus geen wifi en ook geen toegang tot het modem. De ethernet wandcontactdoos ingang is het einige wat ik kan gebruiken.

Iemand ervaring of weet wat ik moet hebben? Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Alle reacties

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je wilt een Access Point.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:48
de ethernet kabel moet je aansluiten op een
wireless router of access point

en dan heb je draadloos internet

[ Voor 14% gewijzigd door sahinasappelsap op 21-02-2026 19:57 ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:00

sus

is druk :+

Simpel routertje halen. Kabel uit de muur in de WAN poort. Wlan een naampje geven. Opgelost.

Als je op het netwerk moet kunnen aanmelden zet je de dhcp uit in dat ding en prik je de kabel niet in WAN maar in een van de LAN poorten.

Maar of het een goed idee is op “een werklocatie” is deel 2

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Contacteer je it afdeling op het werk

Zelf accesspoints aansluiten gaan ze wss niet waarderen

CISSP! Drop your encryption keys!

• SanderK91
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-02 22:36
Bedankt voor de reacties en tips, ik weet weer voldoende! :)

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:35

mjl

Ugh

Neem contact op met je IT organisatie, als je een router of AP gaat aansluiten kan je aardig in de problemen komen omdat je je bedrijfsnetwerk compromitteert. Afhankelijk van je contract en de gebruikersovereenkomst met je bedrijf qua IT diensten kan je daar serieuze consequenties van verwachten.

-------

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:04
Ben je eigenaar van het bedrijf? Dan kun je wat proberen. Ben je dat niet dan ben je bezig je baan/opdracht om zeep te helpen. Als werknemer/inhuur heb je vast een document ondertekend waarbij dit soort activiteiten in generieke bewoordingen verboden zijn. Bij mijn opdrachtgever/werkgever zou dit onmiddellijk einde werkrelatie betekenen - ongeacht de "goede bedoelingen".
Pagina: 1