Heb je eerst gebeld, of meteen de ingebrekestelling gemaild en later maar een keer gebeld?Nu hebben wij de garage een ingebrekestelling via mail gestuurd en zijn wij niet voornemens ook maar 1 euro te betalen hiervoor. Naast de mail hebben wij de garagist telefonisch gesproken en heb ik hem aangegeven dat we zaterdag de auto langs willen brengen zodat zijn bevriende monteur er naar kan kijken.
Als verkoper zou ik ook meteen mijn hakken in het zand zetten als een pipo meteen met ingebrekestellingen gaat slingeren, en lopen roeptoeteren dat ze niet voornemens zijn ook maar 1 euro te betalen.
Een telefoontje als volgt:
wek je meer sympathie mee op dan meteen van de toren te schreeuwen,Goh, luister we hebben gisteren een auto bij je gekocht, maar naast het gepiep met koude motor ging mijn motorlampje branden, en blijken ook de koppelingsplaten en versnellingsbak niet in orde.
Hoe kunnen we dit oplossen zodat we beide tevreden zijn? Heb je toevallig nog een vergelijkbare auto, of geef je de voorkeur aan koop ontbinden zodat je hem kunt repareren en voor een juiste prijs weer kunt verkopen?
Mocht de garagist niet willen meedenken aan een oplossing kun je altijd nog een ingebrekestelling sturen.
Vriendelijkheid kost niks, behalve een beetje energie in sommige gevallen.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346