Discriminiatie op de frontpage?

Pagina: 1
Acties:

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Topicstarter
Hallo,

N.a.v. deze reactie en de hele discussie die erop volgt waardoor het doel van het mismoderatie topic niet meer is waar het voor bedoeld is ga ik toch een eigen topic openen hiervoor.

Er wordt heel wat discriminatie gegeven n.a.v. de geloofsovertuiging van mensen en een bepaalde groep (Islamtische mensen) worden hier met meerdere reacties in een slecht daglicht gezet wat duidt op mogelijke discriminatie, zie de voorbeelden bijvoorbeeld hier.

Het punt dat @AlphaRomeo maakt begrijp ik maar is het dan juist niet beter om toch te knippen en een reactie niet op -2 te zetten? Deze reactie van @Aldy geeft duidelijk aan dat er over het randje gegaan wordt, waarmee ik het volledig eens ben.

Misschien dat @Dirk als coördinator van de Frontpage PowerMods ons duidelijkheid kan verschaffen of gaan we dan toch meer richting de community manager @Moonsugar?
edit:
Blijkbaar is Moonsugar geen Community Manager meer, dat heb ik even gemist.

[ Voor 4% gewijzigd door Meg op 05-02-2026 18:52 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:06
Ik had ook al een topic aangemaakt bij geachte redactie.
Tweakers zou, in mijn beperkte overtuiging, dit soort 'nieuws' helemaal niet moeten plaatsen.
Het is nauwelijks tech - gericht en je kunt gewoon wachten op pro/contra reacties.
Laat het maar over aan NU.nl, nu levert het de moderators alleen maar (extra) werk op.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Nice, maar ik denk niet dat de redactie er iets mee kan.

Heb je toevallig een link?

[ Voor 21% gewijzigd door Meg op 05-02-2026 19:03 ]

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
In dit geval is het de groep Islamieten die het moet ontgelden. In het betreffende topic is een totaal ander draadje ontstaan en hebben de reacties niets meer met het onderwerp te maken. Er is een best wel felle discussie ontstaan tussen Islamhater(s) en mensen die genuanceerder denken.
Als we nu de groep Islamieten eens veranderen in Joden, christenen of mensen uit de lhbtiq+-gemeenschap? Ik ben vreselijk benieuwd hoe er dan naar gekeken wordt. Als we deze uitingen toelaten, begeeft Tweakers zich naar mijn idee op een hellend vlak.
Toen ik de eerste berichten las in Het kleine-mismoderatietopic werd ik boos, maar naarmate de discussie op dat forum vorderde, begon ik naast boos ook verdrietig te worden. Is dit het land en zijn dit de bewoners waarop ik vroeger trots was omdat ik daar deel van mocht uitmaken?

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Volledig mee eens, @Aldy. Ik ben ook heel benieuwd hoe bijvoorbeeld de communicatie manager (wie is dit eigenlijk nu?) of @Dirk kijken naar deze situatie.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:14

Croga

The Unreasonable Man

Yaksa schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:55:
Ik had ook al een topic aangemaakt bij geachte redactie.
Tweakers zou, in mijn beperkte overtuiging, dit soort 'nieuws' helemaal niet moeten plaatsen.
Het is nauwelijks tech - gericht en je kunt gewoon wachten op pro/contra reacties.
Laat het maar over aan NU.nl, nu levert het de moderators alleen maar (extra) werk op.
Het hele artikel is in principe flaimbait en zou daarom een -1 moeten krijgen :D

Maar alle gekheid op een stokje; ik begrijp best dat de moderatie hiervan controversieel is. Alle aangemerkte opmerkingen zouden per definitie al op zijn hoogst op 0-offtopic uit moeten komen maar als we een vriendelijker Tweakers willen dan moeten ze gewoon weg.

Ik ben het daarin absoluut oneens met AlphaRomeo; modden op basis van "Het is maar een mening" is levensgevaarlijk en een glijdende schaal waar de wereld alleen maar slechter van kan worden.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Jullie standpunten zijn duidelijk. De reacties in kwestie zijn inmiddels verwijderd.

Het blijkt erg lastig om op een genuanceerde manier in discussie te gaan op dit onderwerp en ik laat het hier dan ook bij.

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Dank @AlphaRomeo! Ik kan deze actie van jou of je collega enorm waarderen.

Wel wil ik graag de discussie blijven voeren over hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Meg schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 08:27:
Wel wil ik graag de discussie blijven voeren over hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden.
Zoals gezegd, ik heb niet het idee dat deze discussie genuanceerd te voeren is, en ik twijfel eerlijk gezegd aan jouw intenties.

Zoals gezegd is er geen goede houding voor mij of enige andere crew in de ogen van gebruikers. Of we grijpen te snel in en we zijn 'LINKSE DPG PUPPETS!!!' (zie ook dit topic) of we grijpen niet snel genoeg in en de racisme-kaart wordt getrokken door een andere groep gebruikers.

Hier langer over discussiëren is niet zinnig, en al helemaal niet met gebruikers. Mocht hierover gediscussieerd moeten worden, dan zal dat in eerste instantie met crew onderling moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door AlphaRomeo op 06-02-2026 09:24 ]

Pagina: 1