"iets" klopt er niet aan dit verhaal wat het zelfs in mijn beleving 'erger' maakt , mijn laadkabel is namelijk altijd vergrendeld zodra je laad of hebt geladen , en volgens mij is dat ook gewoon de standaard. ( ik heb nooit anders gehoord of gezien )
Dus als de kabel los te halen valt dan heeft er in mijn beleving ook gewoon helemaal geen laadsessie plaatsgevonden en kan een bedrijf als Allego ook geen aankoppel kosten in rekening brengen.
Scenario : ik parkeer mijn auto bij een paal , start met laden , kabel is vergrendeld , na het laden dus auto 100% vol is de kabel nog steeds vergrendeld , er is ook nog steeds een actieve sessie zowel de auto als de provider weten dit , want ik kan nu bij Allego een koppel tarief voor mijn kiezen krijgen , maar ik kan ook mijn auto opdracht geven lekker te koelen of voor te verwarmen 20 minuten voordat ik vertrek en d stroom die daarvoor nodig is komt dan gewoon van de laadpaal en niet uit mijn batterij .
Het bovenstaande scenario mag overigens in de gemeente Rotterdam gewoon , dus ik mag mijn auto om 18:00 neerzetten en hoef dan niet om 00:00 mijn auto weg te halen omdat deze dan vol is , ik mag hem dan gewoon laten staan tot 07:30 wanneer ik normaal vertrek , echter ik vind dit zelf a-sociaal en doe dat dus niet maar ik zie buurtgenoten gewoon vanaf 16:00 tot de volgende dag hun auto aan de paal laten hangen
, ja daar vind ik wat van ... maar het "mag" dus wel overigens geeft de app dan netjes aan dat de plek bezet is .
Scenario aso : Ik parkeer mijn auto bij een paal , plug mijn kabel in en start gewoon nooit een laadsessie , de kabel is dan niet vergrendeld en je loopt het risico van diefstal ( een Type 2 3 fase kabel kost al snel +- 300 euris ) dus dat risico neem je alleen als asociale zakelijke rijder die alleen wil parkeren maar niet wenst te laden .
[
Voor 16% gewijzigd door
MPCoreDeveloper op 24-01-2026 09:23
. Reden: Typo fix ]