Beste zitplaatsen voor een concert in de Johan Cruijff Arena

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Milton
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:03
Hallo allen,

Helaas heeft mijn favoriete artiest besloten om zijn concert hier in Nederland te houden in de Amsterdam JC Arena (gezien de slechte reputatie qua geluid). Dus dat zij zo, hoeven we het dus ook niet meer over te hebben.

Maar, wat zijn in jullie ervaring de beste zitplaatsen waarbij je goed zicht hebt op het podium en acceptabel/voldoende geluidskwaliteit?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Korte zijde, onderste ring, midden/bovenste deel van het vak zou ik zeggen.
Als het geluid galmt, dan komt het in ieder geval van beide kante tegelijk ;)
En qua zicht lijkt de korte zijde me voor zich spreken, en dan niet de onderste helft van onderste ring zodat je wel over het veld heen kijkt.
Vind je 'het best mogelijke' geluid belangrijker dan zicht dan zou ik voor veldkaarten gaan en zo dicht mogelijk bij de PA gaan staan.

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01 19:57

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Vermoed dat het een populaire artiest is, dus houd er dan rekening mee dat je niet de keuze krijgt om zelf stoelen of een vak te kiezen. Tijdens het boeken krijg je deze automatisch toegewezen op basis van een bepaalde rang 1/2/3/4.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:58
Mijn favoriete plek: achter de bar- enige plek waar je ruimte hebt om je kont te keren :)

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

Dus?

Heb op diverse locaties gezeten en volgens mij is alles op de onderste ring wel ok.
En het slechte geluid is volgens mij iets uit het verleden dat is blijven hangen. Mits men luistert naar de medewerkers van de Arena. Maar helaas willen geluidstechnici van diverse artiesten vaak toch hun eigen ding doen.

[ Voor 4% gewijzigd door m-vw op 12-01-2026 12:54 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben twee keer naar een band geweest in de ArenA, eerste keer zitplekken (en zaten toen bijna in de nok, wel vlakbij podium, maar desondanks wel slecht zicht) en een keer met veldplekken. Bij de laatste keer en met veldplekken was de ervaring écht zoveel beter! Stonden toen ook een meter of 4-5 van de B stage af, konden prima onze kont keren ook... Ik zou dus eerder aanraden om tóch voor veldplekken te gaan, indien mogelijk uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2026 13:03 ]

• Milton
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:03
RedFox schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:35:
Vermoed dat het een populaire artiest is, dus houd er dan rekening mee dat je niet de keuze krijgt om zelf stoelen of een vak te kiezen. Tijdens het boeken krijg je deze automatisch toegewezen op basis van een bepaalde rang 1/2/3/4.
Ja, tis inderdaad eentje uit die categorie (Bruno Mars). Rang selecteer je op dat moment zelf?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzbgJbjqJmLsEA_WuSbsPO3-cVA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iL0AzGwAyTSIR5601vZKiiey.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Milton op 12-01-2026 15:50 ]

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01 19:57

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Milton schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:47:
[...]

Ja, tis inderdaad eentje uit die categorie (Bruno Mars). Rang selecteer je op dat moment zelf?

[Afbeelding]
Vaak krijg je dan een keuzescherm met iets van Golden Circle, Staanplaatsen, Eerste ring en Tweede ring. Je krijgt dan dus automatisch een vak toegewezen. Je kan dan wel weer teruggaan in de selectie waardoor je weer automatisch een ander vak krijgt, maar als je dat te vaak doet is het uitverkocht. Als je uberhaupt al door de initiele wachtrij komt. Probeer ook te kijken of er iets van een voorverkoop is via de eigen site/fanclub of iets van Mastercard bijvoorbeeld, dat kan ook helpen om kaartjes te scoren.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 20:40
Ik zou voor staanplaatsen gaan en zorgen dat je er een beetje op tijd bent, zodat je je goed kan positioneren.Succes met goede kaarten scoren, het is altijd chaos voor de originele prijzen. Via de Bruno Mars of aanbieder nieuwsbrief waarschijnlijk een dag eerder een korte verkoop.

Sinds een paar jaar besloten dat ik geen massale concerten meer doe, hoe graag ik de artiest ook wil zien en dat geeft wel rust. De prijs staat niet meer tegenover de kwaliteit die je krijgt en het is vooral de mentaliteit: wat is het maximale wat we uit de consument kunnen persen. Dan maar stemmen met de portemonnee. Het ligt vaak niet eens aan de artiest, maar aan alles wat er tussen zit. Als je de artiest goed volgt krijg je soms buitenkansjes in het vizier (ook in het buitenland) met kleinere intiemere concerten. Van massale concerten van huidige artiesten ook vaak goede 1080p/2160p concerten met goede audio te vinden, prima genieten als je een leuke set-up hebt met een drankje op de bank. De ervaring is echter niet hetzelfde, maar komt wel heel dichtbij, bij sommige artiesten zelfs beter. Neemt niet weg dat je soms een artiest gewoon een keer echt wilt zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Jumpman op 12-01-2026 20:40 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik lees mee want wij gaan er ook heen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Cnet
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:45
Ik heb meestal sta plaatsen en dan zoek ik een plekje bij de FOH(front of house).
Dat hokje waar de licht en geluid engineers zitten. Daar klinkt het in mijn ervaring vaak het beste. Omdat ze daar ook het geluid regelen( volumes enz)
Pagina: 1