Het blijft toch altijd bijzonder dit soort onderwerpen…. Je zin niet krijgen is altijd iemand anders zijn schuld.rtownz251 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 21:06:
[...]
Ik kon dit zelf vantevoren niet nagaan en Hypotrust verstrekt alleen hypotheken via een adviseur. Dus ben ik uit moeten gaan van zijn informatie. Die blijkt nu dus niet te kloppen en dus vind ik dat ik benadeeld ben.
Verhuizen van je bestaande hypotheek is altijd gebonden aan allerlei voorwaarden. De meeste ervan kan je gewoon in je hypotheekakte vinden. En (bijna) iedereen weet dat als je niet in loondienst bent dat je met 3jr aan cijfers moet komen. Korter dan dat is bijna altijd gezeur.
Schat verder ook dat verhuizen helemaal niet conform de voorwaarden is als er nu ipv 1 ineens 2 hypotheeknemers gaan zijn.
Klinkt als een minder kundige adviseur maar schade heb je niet, een betere adviseur had je waarschijnlijk gelijk gezegd dat verhuizen tegen bestaande condities lastig zou worden of dat het niet zou lukken. In de praktijk is het dat best vaak.
Nieuwe aankoop is gewoon volledig nieuwe hypotheek aangezien zo’n beetje alles aan de lening veranderd gaat worden. Kan je nu gewoon de beste en goedkoopste uitzoeken. En hopelijk heb je geen overbrugging nodig, dan is wisselen van hypotheekgever ook niet altijd een feest.
En je rekensom slaat natuurlijk ook helemaal nergens op….. bij verhuizen met bestaande condities gaat het om het resterende bedrag met de daarbij behorende resterende looptijd. En vaak is er dan ook nog iets van een middeling…Dus 360 maanden verschil is totale onzin.
Zoek een beter onafhankelijke adviseur die wel weet waarover het gaat en die ook dingen als bijleenregeling voor jouw deel roept enzo. Afhankelijk van de bedragen heb je mogelijk geen recht meer op een volledige aftrek. Volgende tegenvaller als je daar geen rekening mee houdt.
[ Voor 27% gewijzigd door TweakGP op 10-01-2026 23:27 ]
/f/image/W2nfW42WJgfZfncm3QjJHBM0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vVQNMrhz973Gth3Z0P2NKLZK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MCotbiGeJWALIMVXWYqaqHyO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ixkJMEYpeqvDo6036OEIsCp6.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3XIzz63nW7dIwujR45EYt0wi.jpg?f=fotoalbum_large)