Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:57
r2504 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:35:
[...]

Mmm... rood is bij ons niet toegelaten (en al zeker niet met het woord "fire" erbij) :-(

PS. Wit trouwens ook niet maar die hype is ondertussen wel voorbij dacht ik.
Nochtans vind ik hem in t wit mooi zodat t black glossy afsteekt ( ook met t pano dak ). Twijfel ng over de kleur maar kan nog als hij in bestelling zit aangepast worden

Vervolgens wacht ik nog altijd op mijn lease login ... de offerte gaf me 16 proc korting ( fleet F ) . Had gehoopt
Op iets meer, aangezien mercedes er nu los overgaat met zijn 21 proc

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:54

mdeiman

Projet 45

rolelael schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:13:
[...]

Nochtans vind ik hem in t wit mooi zodat t black glossy afsteekt ( ook met t pano dak ). Twijfel ng over de kleur maar kan nog als hij in bestelling zit aangepast worden

Vervolgens wacht ik nog altijd op mijn lease login ... de offerte gaf me 16 proc korting ( fleet F ) . Had gehoopt
Op iets meer, aangezien mercedes er nu los overgaat met zijn 21 proc
Ik vind het wel mooi om een kleur te kiezen die uniek is voor de iX3 en die je dan ook niet op andere auto's ziet.

Een korting bedrag bij lease is altijd lastig te beoordelen. Mogelijk een hoge korting en een hoge (extra?) afschrijving. Bij koop had ik niet gedacht nog circa 10% korting te krijgen.

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Door extra toewijzingen aan NL, komt mijn auto al begin juli. Zou eventueel nog eerder kunnen bij de standaard kleuren die er nu zijn. Voor de nieuwe extra kleuren start de productie in juni.

Maar goed, ik moet het allemaal nog zien.

Shit happens.

• V_Andy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:16
Het verschil tussen 20inch / 21inch M bicolor m pakket velgen zou rond een 40km meer range zijn voor de 20 inch velgen. Buiten meer range, nog een keuze om voor de 20inch velgen te kiezen?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
V_Andy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:52:
Het verschil tussen 20inch / 21inch M bicolor m pakket velgen zou rond een 40km meer range zijn voor de 20 inch velgen. Buiten meer range, nog een keuze om voor de 20inch velgen te kiezen?
Prijs van de velgen en toekomstige banden.
Als je portemonnee het toelaat zou ik voor 21" kiezen en dus voor de looks gaan :) .
Prijsverschil in banden kan fors zijn ook. Dan heb je het niet over €5,- per band.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

V_Andy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:52:
Naast prijs, ook normaliter een beter comfort.

Grotere maat lijkt wel mooier, maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden. ;)

Shit happens.

• rolelael
Dan lijd ik graag pijn. De 22" komen eronder :/)

• V_Andy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:16
rolelael schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:27:
Dan lijd ik graag pijn. De 22" komen eronder :/)
Gaat de vrouw en de kindjes bij mij niet zo leuk vinden denk ik😂.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:32
Wat irritant dat HK geluid is niet separaat te bestellen is. Nu onderdeel van innovation pack van 2k, incl headup en 3 zone klimaat. Ik snap niet wat harman kardon speakers heeft te maken met innovation maar goed......
*rant*

Life is too short to drive boring cars

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 31-01 18:57
SirLct schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:00:
Wat irritant dat HK geluid is niet separaat te bestellen is. Nu onderdeel van innovation pack van 2k, incl headup en 3 zone klimaat. Ik snap niet wat harman kardon speakers heeft te maken met innovation maar goed......
*rant*
...ik deel jammer genoeg uw frustratie, had HK en HUD ook graag afzonderlijk willen zien staan :'(

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
Wat mij betreft is die HUD sowieso van weinig toegevoegde waarde, met het 'scherm' zo vlak onder je voorruit.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

marteltor schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:41:
Wat mij betreft is die HUD sowieso van weinig toegevoegde waarde, met het 'scherm' zo vlak onder je voorruit.
Klopt, daarom ook niet gekozen. Kwam ook in een review aan de orde. Reviewer zou dit als eerste laten vallen. Te veel dezelfde info op verschillende plekken.

HK persoonlijk geen ding. Met meerdere mensen in de auto dan geluid altijd zacht en als ik er alleen in zit altijd een podcast. Standaard zal dan vast wel goed genoeg zijn.

Shit happens.

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55

Boston

The Cape State

mailman|IA schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 17:21:
Net bij Ekris in Utrecht geweest waar het showmodel nu staat.
Afgelopen vrijdag heb ik de NA5 bij Ekris Arnhem bekeken en het was gaaf om eindelijk in de auto te kunnen zitten. Als G08 rijder ergerde ik me direct aan de keuze van BMW om veel fysieke knoppen te verwijderen. Ik wilde de stoel instellingen aanpassen en hoewel je dat met het profiel verbonden aan je autosleutel in de praktijk niet zo vaak doet, vond ik het toch irritant dat ik hiervoor mijn weg moest vinden op het aanraakscherm.

Persoonlijk was ik erg gecharmeerd van de BMW Panoramic Vision.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLuetBZ6ktqjiiqy2atA9HPRHK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAH33Wi8O4zQNgL699BbgWOh.jpg?f=fotoalbum_large

Bij onze laatste vakantie in Duitsland merkten we dat de accu van de G08 toch snel leeg gaat als je de maximale snelheid (183km/u) rijdt, dus dan past de 108kWh accu van de NA5 en het laden met 400kW toch beter bij een BMW rijder. De maximale snelheid van de NA5 is met 210km/u en de versnelling van 0 naar 100km/u in 4,9 seconden prima overdag.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Boston schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:02:
[...]

Afgelopen vrijdag heb ik de NA5 bij Ekris Arnhem bekeken en het was gaaf om eindelijk in de auto te kunnen zitten. Als G08 rijder ergerde ik me direct aan de keuze van BMW om veel fysieke knoppen te verwijderen. Ik wilde de stoel instellingen aanpassen en hoewel je dat met het profiel verbonden aan je autosleutel in de praktijk niet zo vaak doet, vond ik het toch irritant dat ik hiervoor mijn weg moest vinden op het aanraakscherm.

Persoonlijk was ik erg gecharmeerd van de BMW Panoramic Vision.
[Afbeelding]

Bij onze laatste vakantie in Duitsland merkten we dat de accu van de G08 toch snel leeg gaat als je de maximale snelheid (183km/u) rijdt, dus dan past de 108kWh accu van de NA5 en het laden met 400kW toch beter bij een BMW rijder. De maximale snelheid van de NA5 is met 210km/u en de versnelling van 0 naar 100km/u in 4,9 seconden prima overdag.
De meeste stoelinstellingen doe je met de fysieke knoppen in de deur.

Shit happens.

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:10
marteltor schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:41:
Is er geen "klassieke" HUD... op de foto hierboven zie ik toch het typische "gat" voor de HUD projectie ?

Dit weekend ga ik ernaar kijken bij een garage in de buurt hier... nieuwsgierig alvast.

• r2504
Boston schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:02:
[...]
Serieus... 183km/u... volgens mij ben je dan trager dan iemand die 110 km/u doet en minder moet gaan laden.

Ik rij ook wel eens graag door maar 183 tot 210 km/u is zelden een mogelijkheid laat staan dat je dit lang geconcentreerd kan doen.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:21
r2504 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:48:
[...]
Ik rij ook wel eens graag door maar 183 tot 210 km/u is zelden een mogelijkheid laat staan dat je dit lang geconcentreerd kan doen.
Begrijp je reactie, maar ik woon aan de Duitse grens en rijdt regelmatig op hogere snelheden. Helaas voor mij kan ik in mijn huidige auto geen CC gebruiken vanaf 150 km/h, maar in eerdere auto's heb ik regelmatig boven de 200 op de CC gereden. En dat kan prima, als de snelweg verder leeg is en meerbaans. Vooral in Turkije is het erg fijn. Je hebt daar dure snelwegen en wat goedkopere snelwegen. De dure zijn vaak leeg en enorm breed, dus dan kan je heerlijk doorrijden.

Nu met mijn EV baal ik er enorm van dat ik mij moet inhouden, want je hebt gelijk: je accu is zo leeg.

[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 21-01-2026 14:54 ]

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:32
r2504 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:48:
[...]

Serieus... 183km/u... volgens mij ben je dan trager dan iemand die 110 km/u doet en minder moet gaan laden.

In theorie nee, want je laadt veel sneller dan wat je bespaart door langzaam rijden.

Hoe zit de theorie uit? Hierbij een voorbeeld met data van verbruik en laadbeurt van https://ev-database.org/nl/auto/1535/BMW-iX3

Verbruik
- Auto A rijdt 110 km/u en verbruikt ongeveer 200 Wh/km (EVDB-gemiddelde).
- Auto B rijdt 180 km/u en verbruikt ongeveer het dubbele, dus 400 Wh/km (ruwe schatting).

Laadbeurt
- De meest efficiënte laadbeurt is tussen 10-80%, dus 70% van de bruikbare batterij.
- De iX3 heeft 74 kWh bruikbaar, dus 70% = 51,8 kWh (afgerond 52 kWh)

1000km rit berekening
Auto A
- Bereik per laadbeurt: 52 kWh / 0,2 kWh/km = 260 km
- Aantal laadbeurten: 1000 km / 260 km = 3,85 keer
- Totale laadtijd: 3,85 x 31 min = 119 minuten
- Reistijd: 1000 km / 110 km/u = 9,09 uur (545 minuten)
- Totale reistijd: 545 + 119 = 664 minuten = 11,07 uur

Auto B
- Bereik per laadbeurt: 52 kWh / 0,4 kWh/km = 130 km
- Aantal laadbeurten: 1000 km / 130 km = 7,69 keer
- Totale laadtijd: 7,69 x 31 min = 238 minuten
- Reistijd: 1000 km / 180 km/u = 5,56 uur (333 minuten)
- Totale reistijd: 333 + 238 = 571 minuten = 9,52 uur

Verschil = 93 minuten in voordeel van Auto B die doorknaalt met 180km/u. 1.5u tijdswinst is niet niks toch?

Goed, in werkelijkheid kun je nergens 9 uur lang 180 km/u rijden. Het is dus niet realistisch. Bovendien wil niemand 8 keer laden voor een rit van 1000 km. We zitten hier in het iX3-topic, niet in een Nissan Leaf uit 2013. :+

Maar het is nog steeds rendabel om harder te rijden. Zelfs als je bijv meenemen dat je vaak de snelweg af moet etc. Zolang je maar oke bent dat je vaker moet gaan laden. Want als je het netjes doet, ben je alsnog sneller aan je bestemming.

In de praktijk hanteer ik (in DE vooral) vuistregel van 150km/u. Als het echt kan door richting 200 of meer maar alleen als je het ook kan verantwoorden en ook netjes op regeneratie kan remmen. Scheelt ook weer energie!

En dit hebben we over G08 die niet echt de koning der laden is. Ik ben dus benieuwd wat het zou kunnen zijn met betere piek en laadcurve van de neue klasse. Maar dan kan het zomaar dat constant op 210km/u the way to go is! Hoe sneller hij kan laden, hoe meer winst in theorie om harder te rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door SirLct op 21-01-2026 16:44 ]

Life is too short to drive boring cars

• r2504
SirLct schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:40:
[...]
- Totale laadtijd: 3,85 x 31 min = 119 minuten
Op 31 minuten laden van 10-80%... vergeet dat fabeltje maar. Reken eens de effectieve tijd vanaf je de autostrade afgaat (in het beste geval een laadstation op de autostrade zelf) tot je er terug op bent.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

r2504 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:45:
[...]

Is er geen "klassieke" HUD... op de foto hierboven zie ik toch het typische "gat" voor de HUD projectie ?

Dit weekend ga ik ernaar kijken bij een garage in de buurt hier... nieuwsgierig alvast.
Je hebt de panoramic vision. Dat is de zwarte strook van links naar rechts onderin de vooruit waarop de deels zelf te kiezen widgets worden geprojecteerd.
Daarnaast heb je de klassieke HUD die op het glas wordt geprojecteerd, vlak boven de panorama vision strook.

Shit happens.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NE2_47Ix3FeZd3g0lZa8juZ5obE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxsmcNSV1fSiIcTEqF64g6tY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eM-ipoDhglALVW1635gspZtAJpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRysWNzi6ZNq8w5cp2Rno5Ot.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/005DGItz4o-EhetTBozpQet3D9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezAotmKu1VcWxoroMT8NDoe1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-LG7JqFMulg-2Ft1mG5swBiiQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8lzS439vhIy45sxkIhFAt1h.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag bij Van Laarhoven in Eindhoven een zwarte uitvoering kunnen bekijken, naar mijn mening de minst spannende kleur, wel de meest rustige. Flinke en mooie velgen ook aanwezig, helaas geen M Sportstoelen kunnen zien.

• depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:36
Ligt het aan mij of wordt er in NL sneller uitgeleverd dan in BE? In NL al vanaf maart en Be pas vanaf april volgens dealer hier in belgie.

• rolelael
net bestelling doorgevoerd, in polarized grau met M Sport Pack pro, 21" 1050 M velgen , zonnewerend glas
had graag harman K gehad, helaas niet los te nemen, en t pack moest ik niet ( heads up is overbodig, omdat ik de bmw navi niet gebruik en de snelheid etc staat toch voor je neus ). en de 3 zone airco ook niet nodig.
Productie slot juni gekregen ( België )

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:08
JustTrying schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:03:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag bij Van Laarhoven in Eindhoven een zwarte uitvoering kunnen bekijken, naar mijn mening de minst spannende kleur, wel de meest rustige. Flinke en mooie velgen ook aanwezig, helaas geen M Sportstoelen kunnen zien.
Deze stond maandag in Uden, die gaat de hele van Laarhoven Groep door ;)

Wat vond je van de afwerking?

Wielen stonden prachtig, betere wielen als de pre introductie van vorige maand
Geluid HK, klonk fantastisch, beter als in mijn i4 vond ik.
Interieur zag er ook goed uit. Vroeg me wel af of de bestuurdersstoel na een uur rijden nog steeds lekker zit.

Jammer is de klep van de armsteun. Als die net als een X5 of 5 serie gewoon in het midden open zou gaan, dan is die veel fijner te gebruiken. Ook vond ik de ruimte erin aan de krappe kant.

De kofferafdekplaat. Leuk met die touwtjes (alhoewel, was mooier geweest als deze net als de vorige 5 serie automatisch omhoog ging en ook weer omlaag of in kon rollen) maar als je die niet mee naar boven wilt laten gaan en dus de touwtjes los hebt, dan was het wel mooier geweest als dit in de kofferruimte zouden verdwijnen en niet zo op de afdekplaat bleven liggen. Ben best wel een pietlut wat dat betreft, maar ik vind dat je van premium wel 'iets' meer mag verwachten.

Is niet gezegd dat ik hem niet ga bestellen, maar wacht nog even de volgende typen af

• JustTrying
dencoupe schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:17:
[...]

Interieur zag er ook goed uit. Vroeg me wel af of de bestuurdersstoel na een uur rijden nog steeds lekker zit.

Jammer is de klep van de armsteun. Als die net als een X5 of 5 serie gewoon in het midden open zou gaan, dan is die veel fijner te gebruiken. Ook vond ik de ruimte erin aan de krappe kant.

De kofferafdekplaat. Leuk met die touwtjes (alhoewel, was mooier geweest als deze net als de vorige 5 serie automatisch omhoog ging en ook weer omlaag of in kon rollen) maar als je die niet mee naar boven wilt laten gaan en dus de touwtjes los hebt, dan was het wel mooier geweest als dit in de kofferruimte zouden verdwijnen en niet zo op de afdekplaat bleven liggen. Ben best wel een pietlut wat dat betreft, maar ik vind dat je van premium wel 'iets' meer mag verwachten.

Is niet gezegd dat ik hem niet ga bestellen, maar wacht nog even de volgende typen af
Ja die touwtjes, daar vind ik ook wel iets van, beetje retro, absoluut geen 'neue klasse' in ieder geval, waarschijnlijk was het R&D budget op.

Ik vond de zwarte kleur de auto het minste staan, heb deze in het zilver in Brussel gezien, en ben vooral geneigd voor groen of blauw te gaan. Vanaf 7 maart kun je ook proefrijden begreep ik.

Interieur is verder wel mijn ding, stukken beter dan de laatste generatie Audi's en veel minder kermis dan Mercedes. EX60 van Volvo ziet er ook erg goed uit, wel een stuk meer ingetogen, en alleen mooi met 22 inch velgen, wat ook wel weer in de papieren gaat lopen qua winterbanden en wat doet met bereik.

Was ook nog benieuwd naar de M sportstoelen, die staan op de prijslijst als losse optie, maar dat zou toch niet mogelijk zijn, alleen op een M uitvoering, en bij de M pro zouden ze inbegrepen zijn. Heb niet geluisterd naar de audio, maar ben wel weer gecharmeerd van de HUD die een mooie horizon projecteert binnen de auto.

• r2504
JustTrying schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:03:
een zwarte uitvoering kunnen bekijken, naar mijn mening de minst spannende kleur, wel de meest rustige.
Probleem is dat zwart meteen... tja, zwart (lees vuil) is.

• r2504
rolelael schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 11:38:
heads up is overbodig, omdat ik de bmw navi niet gebruik
Komen andere navi's zoals Apple Carplay ook niet in de headup display ? (ik dacht van wel op de huidige iX3)

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

r2504 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 15:54:
[...]

Komen andere navi's zoals Apple Carplay ook niet in de headup display ? (ik dacht van wel op de huidige iX3)
Ergens in een video gezien dat Apple Maps wel in de HUD en Panoramic Vision wordt getoond, maar Waze en Google Maps niet.

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

dencoupe schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:17:
[...]

De kofferafdekplaat is altijd het eerste wat ik weghaal. Geen nut voor mij. Probleem van de touwtjes dan ook opgelost. Ook lekker praktisch voor de ruimte van de kofferbak. Kun je er ook bij vanaf de achterbank onderweg.

Shit happens.

• Kwenie
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 03-02 19:53
Wat ik nog niet tegengekomen ben hier ; de IX3 Neue classe zou ook als powerbank kunnen functioneren, kreeg vandaag een mail van Bmw Nederland met deze tekst er in :
Elke BMW iX3 dient ook als powerbank3, wat een batterijopslagoplossing voor thuis overbodig maakt. De BMW Wallbox Professional ondersteunt uw elektriciteitsverbruik thuis tijdens piekuren of bij slecht weer.
Ik wist dit niet,

• GraveHard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:44
Dan moet je dit BMW kanaal op YouTube in de gaten houden. Worden veel van de nieuwe features in de nieuwe iX3 toegelicht.

https://www.youtube.com/user/BMW

• Kwenie
GraveHard schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:44:
Dan moet je dit BMW kanaal op YouTube in de gaten houden. Worden veel van de nieuwe features in de nieuwe iX3 toegelicht.

https://www.youtube.com/user/BMW
Goeie tip :) :)

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:39
mdeiman schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:03:
[...]

Ergens in een video gezien dat Apple Maps wel in de HUD en Panoramic Vision wordt getoond, maar Waze en Google Maps niet.
Wat ik gelezen heb op bimmer forum is dat als je android mobiel hebt werken Waze en Google maps wel in Panoramic Vision. Als je IPhone hebt dan werkt enkel Apple Maps.

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:11
Niet mee eens met sommige hier dat HUD niet nodig is mits snelheid voor je staat! Er zijn nog andere functies die belangrijk zijn, bijvoorbeeld bij navigeren met gps/navigatie. Verandering van radio, keuze van muziek via Apple/android en nog zoveel meer.

Eens je HUD gehad , dan wil je ze weer terug.
rolelael schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 11:38:
net bestelling doorgevoerd, in polarized grau met M Sport Pack pro, 21" 1050 M velgen , zonnewerend glas
had graag harman K gehad, helaas niet los te nemen, en t pack moest ik niet ( heads up is overbodig, omdat ik de bmw navi niet gebruik en de snelheid etc staat toch voor je neus ). en de 3 zone airco ook niet nodig.
Productie slot juni gekregen ( België )

• oGoG
Hier wat ik nu nog meer vind voor HUD.

Kernfuncties van de HUD in de BMW iX3 xDrive 50 (Neue Klasse):
- 3D Visualisatie: Ruimtelijke weergave van rijstroken, rijmanoeuvres en andere weggebruikers.
- Navigatie & Info: Routebegeleiding, snelheidslimieten en 'Curve-Ahead' perspectief.
- Assistentiesystemen: Weergave van functies voor geautomatiseerd rijden.

• MartyGld
  • Laatst online: 11-02 20:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmPZyE9HWqZmOH4lXhxjDZdZtnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdQRw2wtjB9Z4mrZ5oXZ9LBG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb deze week besteld: iX3 50 xDrive, Brooklyn grau, Castanea interieur, panoramadak, trekhaak, 1046 bi-color velgen, parking assistent plus en getinte ramen.

Ik was er de vorige keer ook vroeg bij (heb sinds oktober 2021 de pre LCI iX3 Executive) en heb er nooit spijt van gehad. De specs van de nieuwe zijn nog weer een heel stuk beter dus het wordt vast weer heerlijk rijden 😄. De prijs valt me eerlijk gezegd nog mee (relatief dan). Wat er wel inhakt (NL) is de fiscale bijtelling. Die was in 2021 nog 12% over de eerste 40K. Maar daar kan BMW niets aan doen..

Qua kleur twijfel ik nog.. ik vind Brooklyn Grau de auto heel mooi staan maar Eucalyptus Green ziet er op de plaatjes ook prachtig uit. Brooklyn Grau heb ik toen de iX3 bij Ekris Utrecht stond in het echt gezien en Eucalyptus Green is natuurlijk nog nergens te zien. Zodra dat het geval is ga ik kijken en kan ik eventueel nog wisselen. En verder… aftellen tot oktober, dan loopt mijn huidige contract af. Hopelijk heb ik op tijd besteld zodat het naadloos aansluit.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

oGoG schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:24:
Niet mee eens met sommige hier dat HUD niet nodig is mits snelheid voor je staat! Er zijn nog andere functies die belangrijk zijn, bijvoorbeeld bij navigeren met gps/navigatie. Verandering van radio, keuze van muziek via Apple/android en nog zoveel meer.

Eens je HUD gehad , dan wil je ze weer terug.

[...]
Bekende info van HUD die je geeft. Voor mij dan ;) .
Ik heb jaren nu een HUD met veel info. Grotendeels wat je in de iX3 HUD ziet, zie je al of kun je zichtbaar maken met de zelf te kiezen widgets. Daarnaast kun je alles natuurlijk nog zien op het grote scherm.
Maar goed, naast kleur van de auto is dit natuurlijk ook wat je eigen voorkeur is.
Mooi dat er wat te kiezen valt!

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

MartyGld schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:06:
[Afbeelding]

Ik heb deze week besteld: iX3 50 xDrive, Brooklyn grau, Castanea interieur, panoramadak, trekhaak, 1046 bi-color velgen, parking assistent plus en getinte ramen.

Ik was er de vorige keer ook vroeg bij (heb sinds oktober 2021 de pre LCI iX3 Executive) en heb er nooit spijt van gehad. De specs van de nieuwe zijn nog weer een heel stuk beter dus het wordt vast weer heerlijk rijden 😄. De prijs valt het me eerlijk gezegd nog mee (relatief dan). Wat er wel inhakt (NL) is de fiscale bijtelling. Die was in 2021 nog 12% over de eerste 40K. Maar daar kan BMW niets aan doen..

Qua kleur twijfel ik nog.. ik vind Brooklyn Grau de auto heel mooi staan maar Eucalyptus Green ziet er op de plaatjes ook prachtig uit. Brooklyn Grau heb ik toen de iX3 bij Ekris Utrecht stond in het echt gezien en Eucalyptus Green is natuurlijk nog nergens te zien. Zodra dat het geval is ga ik kijken en kan ik eventueel nog wisselen. En verder… aftellen tot oktober, dan loopt mijn huidige contract af. Hopelijk heb ik op tijd besteld zodat het naadloos aansluit.
Is er al wel ergens een staaltje te zien van de Eucalyptus Grün?
Als je de 3D weergave ziet van Eucalyptus Grün is dat wel heeeeel anders dan op de foto's...
Op de foto's mooi, maar 3D niet echt...
Bijzonder zo'n groot verschil.

Shit happens.

• oGoG
Zelfde bestelling, maar zwart van interieur. Aankomsttijd juni/juli.
[Afbeelding]

Ik was er de vorige keer ook vroeg bij (heb sinds oktober 2021 de pre LCI iX3 Executive) en heb er nooit spijt van gehad. De specs van de nieuwe zijn nog weer een heel stuk beter dus het wordt vast weer heerlijk rijden 😄. De prijs valt het me eerlijk gezegd nog mee (relatief dan). Wat er wel inhakt (NL) is de fiscale bijtelling. Die was in 2021 nog 12% over de eerste 40K. Maar daar kan BMW niets aan doen..

• oGoG
Ik heb het toch liever voor mijn neus, dan iets naar rechts te kijken.
mdeiman schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:19:
[...]

Bekende info van HUD die je geeft. Voor mij dan ;) .
Ik heb jaren nu een HUD met veel info. Grotendeels wat je in de iX3 HUD ziet, zie je al of kun je zichtbaar maken met de zelf te kiezen widgets. Daarnaast kun je alles natuurlijk nog zien op het grote scherm.
Maar goed, naast kleur van de auto is dit natuurlijk ook wat je eigen voorkeur is.
Mooi dat er wat te kiezen valt!

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:53
[Afbeelding]

De dealer heeft als het goed is al wel kleurstalen van Eucalyptus Green. Ekris Flevoland had ze in december in ieder geval al. Het is nog niet de hele auto, maar het geeft een goede indruk.

• Bart Simpson
mdeiman schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:23:
[...]

Is er al wel ergens een staaltje te zien van de Eucalyptus Grün?
Als je de 3D weergave ziet van Eucalyptus Grün is dat wel heeeeel anders dan op de foto's...
Op de foto's mooi, maar 3D niet echt...
Bijzonder zo'n groot verschil.
De kleur uit de configurator geeft de beste indruk. Het gegenereerde filmpje (lichtgroen) in 3D wijkt erg af en lijkt er in de verste verte niet op. Dat viel ook de dealer op. Ik vermoed zelfs dat het een bug is. Ik heb de staal gezien en het is meer grijs met een groentint er in. De gegenereerde foto’s (dus niet de 3D render) op de website geven een goede indruk. Ik heb de auto in die kleur besteld en zelfs in combinatie met Castanea.

• oGoG
Waar kunnen jullie die kleuren in de configurator zien? Ik zie toch geen groene kleur? Net op BE, NL en DE gaan kijken en niks.
Bart Simpson schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:43:
[...]

De kleur uit de configurator geeft de beste indruk. Het gegenereerde filmpje (lichtgroen) in 3D wijkt erg af en lijkt er in de verste verte niet op. Dat viel ook de dealer op. Ik vermoed zelfs dat het een bug is. Ik heb de staal gezien en het is meer grijs met een groentint er in. De gegenereerde foto’s (dus niet de 3D render) op de website geven een goede indruk. Ik heb de auto in die kleur besteld en zelfs in combinatie met Castanea.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

oGoG schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:44:
Waar kunnen jullie die kleuren in de configurator zien? Ik zie toch geen groene kleur? Net op BE, NL en DE gaan kijken en niks.

[...]
In de configurator ?initialConfigId=rup35pvy&effectDate=2026-06-17 achter de link plakken zoals eerder is gemeld.

Shit happens.

• Bart Simpson
Anders naar hoofdscherm met introductie iX3 (dus nog niet in configurator). Daar zijn ook de kleuren te zien die vanaf 26 maart leverbaar zijn.

• Bart Simpson
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxyU7YuuMX70DqkFARdfuTNiQc4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aS2kqXjwgjUmaLSFWVKTzUG1.webp?f=fotoalbum_large

Dit komt aardig in de buurt.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart Simpson op 24-01-2026 18:38 ]

• Bart Simpson
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jp4_jBi5407VUHBm2fXUp5eL2GM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/beAcbVHUiEfR7KzJ6vAAQYd2.jpg?f=fotoalbum_large

Het laat zich lastig op een foto vangen met kunstlicht maar het laat in ieder geval zien dat de 3D-render er volkomen naast zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Bart Simpson op 24-01-2026 18:37 ]

• r2504
Deze foto's van de blauwe variant heb ik van een andere BMW fan ontvangen... was te zien verleden week in Wijnegem. Ik heb hem niet zelf gezien maar de kleur lijkt sterk op het blauw dat ik heb op m'n huidige iX3... al blijft het steeds enorm moeilijk te oordelen op basis van foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6ARIvFhNx7HaGQ1nF2T3NAR8NE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhSgCKkYtkAEYnPxhIhHLKb0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GxduEFhY4NTIDtcJVAjNEYFplA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aagTiPufWALH2i1AZtx1xbm2.jpg?f=fotoalbum_large

Het enige nadeel van m'n bezoek is dat toen ik terug in m'n huidige iX3 stapte ik het idee had in een kleine oude wagen te stappen. Het nieuwe model is dus best wel wat groter en oogt terug als modern.

[ Voor 9% gewijzigd door r2504 op 24-01-2026 21:31 ]

• r2504
Vandaag was de grijze variant te zien in Malle... de eerste minuten vond ik de voorkant wat wennen (de vriendin vond hem initieel zelfs enorm lelijk) maar het ging snel en zelfs toen we vertrokken was m'n vriendin al een grote fan van de wagen (en vond ze het spijtig dat we nog zeker 2.5 jaar moeten wachten voor de huidige leasing afloopt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mx2lETtm739I74AApRVNZZBTGWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OnlmP0T6QImSildk59L6GWSu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpbiuD7645cYSGJZhfJGfMed3go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7iIMn2KkcfvYsXS7FJrybu3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUs1qlBKGXh_SEImUCwkE2viXwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REPkZFWjtBAn3u8YrBYnzRLx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r14p_XLer-c0TPgR1IMffiOw5Lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7AfXWvllA1A30x524FF0TuM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-sVfZGh0LoIsN-CKoOCIGy7DDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9lb2fHoZFQevGXeAFOU3deN8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3DE4z9LpUUpiBk2e27wwKgQeNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJq0dCfxcisFp1zfOw6wm5mK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ry7WB7rMAmOj904G03A6rwm3_cM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFrmwAoGhvKOtZXTHUAYSBe8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3YugrlTS7PrcLDOwjxnrUVNk6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbInJEdebSJKgg6GkItTMwg1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUUudoEo29nPTiHSv1jIryOi4KY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HQPH3l6KSrckVRPTNEgy2mOu.jpg?f=fotoalbum_large

En voor de mensen die nog graag de beschikbare kleuren zien op staal...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEvMKYYQ5W5GcAupX8o3v1qEhyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2HbzqMFtujrwIMRSpp36EkS.jpg?f=fotoalbum_large

• oGoG
Ow, ieder heeft zijn smaak in kleuren, maar ik vind deze kleur minder mooi passen op de ix3.

• depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:36
Iemand die weet wat de 10-way instelling van de m stoelen inhoudt? Als ik het goed begrijp is de onderdijbeen en de lengte al manueel in te stellen. Dus wat gaan ze dan nog onder die 10-way kunnen zetten?

• oGoG
depette schreef op zondag 25 januari 2026 @ 19:55:
Iemand die weet wat de 10-way instelling van de m stoelen inhoudt? Als ik het goed begrijp is de onderdijbeen en de lengte al manueel in te stellen. Dus wat gaan ze dan nog onder die 10-way kunnen zetten?
1. Seat forward
2. Seat backward
3. Seat height up
4. Seat height down
5. Seat cushion tilt (front up/down)
6. Seatback recline forward
7. Seatback recline backward
8. Lumbar support in
9. Lumbar support out
10. Lumbar support up/down

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05
oGoG schreef op zondag 25 januari 2026 @ 20:20:
[...]

1. Seat forward
2. Seat backward
3. Seat height up
4. Seat height down
5. Seat cushion tilt (front up/down)
6. Seatback recline forward
7. Seatback recline backward
8. Lumbar support in
9. Lumbar support out
10. Lumbar support up/down
En dan de vraag weer; bij de 8-way, welke 2 opties zitten daar niet op? :)

Bedoel dit verschil in de optielijst, waarbij uiteraard de een de "normale stoelen" zijn en de ander de "M sportstoelen":

4FM Multifunctionele stoelen voor: 8-voudig elektrisch verstelbaar, verstelling van de zithoek en breedte van de rugleuning en lendensteun met massagefunctie. Bediening voor het verstellen van de stoelen in de deuren, alternatief te bedienen via het centrale display. 7 massageprogramma‘s voor spieractivatie en -ontspanning. Dubbele USB-Coplader aan de achterkant, 45 watt met stroomverdeling (45 W USB-C voor/achter)

711 M Sportstoelen voor: 10-voudig elektrisch verstelbare M Sportstoel met kuipstoel karakter. Elektrische verstelling van de zithoek, breedte van de rugleuning, lendensteun met massagefunctie en handmatige verstelling van de lengte van de zitting.

[ Voor 47% gewijzigd door mailman|IA op 26-01-2026 10:57 . Reden: De opties erbij gezet waar 8- en 10-voudig verstelling staat ]

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

oGoG schreef op zondag 25 januari 2026 @ 19:04:
Ow, ieder heeft zijn smaak in kleuren, maar ik vind deze kleur minder mooi passen op de ix3.
[...]
Gelukkig hebben we inderdaad verschillende smaken! Het werd anders wel erg saai op de weg.

Shit happens.

• rolelael
omdat ik de head up niet meebesteld heb, heb ik in mijn i4m50 deze eens uitgezet. 3 dagen zonder en ik mis het al niet meer . Maar idd iedereen moet dit voor zich uitmaken uiteraard. als ik in de panoramic vision paar pijltjes van de navigatie kan laten zien, en als ze dan ng evt samenwerken met waze zou dat leuk zijn, indien niet. pech :-) Ik gebruik enkel alleen waze dus.

• r2504
Je moet de kleur in het echt kunnen zien wat mij betreft... zelfs het staal van Bart en dat van mijn foto voor het Eucalyptus Green is zelfs totaal anders, laat staan wat je in de configurator ziet.

Persoonlijk zou ik zoals op Bart z'n foto (lijkt donkerder) het wel sterk overwegen, meer dan mijn foto (lijkt lichter) maar absoluut niet wat je in de configurator ziet (afschuwelijk). Zo zie je dus maar... afwachten tot de eerste wagen echt op de baan te zien is.

Proefritten waren trouwens mogelijk vanaf 7 maart dacht ik.

• ReDe09
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 28-01 09:45
Is er enig nieuws dat wijst op de introductie van stoelventilatie op de iX3? Ik had dit eerlijk gezegd wel al als optie verwacht voor een wagen in deze prijsklasse.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

r2504 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:58:
Je moet de kleur in het echt kunnen zien wat mij betreft... zelfs het staal van Bart en dat van mijn foto voor het Eucalyptus Green is zelfs totaal anders, laat staan wat je in de configurator ziet.

Persoonlijk zou ik zoals op Bart z'n foto (lijkt donkerder) het wel sterk overwegen, meer dan mijn foto (lijkt lichter) maar absoluut niet wat je in de configurator ziet (afschuwelijk). Zo zie je dus maar... afwachten tot de eerste wagen echt op de baan te zien is.

Proefritten waren trouwens mogelijk vanaf 7 maart dacht ik.
Sinds vandaag is bij Ekris Groningen nu ook een staal binnen. Toch binnenkort even kijken.

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

ReDe09 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:34:
Is er enig nieuws dat wijst op de introductie van stoelventilatie op de iX3? Ik had dit eerlijk gezegd wel al als optie verwacht voor een wagen in deze prijsklasse.
Helaas niet. Ik heb zelf meer interesse in stoelverwarming achter, maar dat komt ook later en als eerst ook nog in Japan en Zuid Korea. Weird.

En ik mis ook om het panoramadak in verschillende 'dim 'standen te zetten. Daar is verder helemaal niet over gesproken. De nieuwe EV60 heeft dit wel als optie. Knappe auto trouwens en wat een specs! BMW heeft zich vast even achter de oren gekrabd.

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

rolelael schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:14:
omdat ik de head up niet meebesteld heb, heb ik in mijn i4m50 deze eens uitgezet. 3 dagen zonder en ik mis het al niet meer . Maar idd iedereen moet dit voor zich uitmaken uiteraard. als ik in de panoramic vision paar pijltjes van de navigatie kan laten zien, en als ze dan ng evt samenwerken met waze zou dat leuk zijn, indien niet. pech :-) Ik gebruik enkel alleen waze dus.
Ik ben ook een fan van Waze, maar ben toch benieuwd hoe goed en mooi de BMW navigatie is. Al een tijdje geen BMW gehad. Misschien is dat goed genoeg. Zou ook mooi zijn.

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Op mijn huidige auto (Ioniq 5 project 45) bij sneeuw en ijzel functioneren heel snel de radarsystemen niet meer en andere sensoren.
Zou je hier bij de iX3 minder snel last van hebben? Is er iets verwarmd of anders wat?

Shit happens.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:41
mdeiman schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:27:
[...]
En ik mis ook om het panoramadak in verschillende 'dim 'standen te zetten. Daar is verder helemaal niet over gesproken. De nieuwe EV60 heeft dit wel als optie. Knappe auto trouwens en wat een specs! BMW heeft zich vast even achter de oren gekrabd.
Uit een YT video van Autogefühl heb ik begrepen dat die extra stand van het pano dak in de EX60 geen invloed zou hebben op de opwarming van de auto door de zon. En dat het alleen iets visueels zou zijn. Dus of die stand nou echt meerwaarde heeft t.o.v. het pano dak van de iX3? Wat naar verluidt de opwarming al behoorlijk goed zou moeten tegengaan.

Qua specs vind ik ze trouwens erg vergelijkbaar: max WLTP rijbereik is vrijwel hetzelfde, laadsnelheid ook. Het enige is dat de P12 nóg sneller is dan de 50. Maar persoonlijk interesseert me dat echt helemaal niets want de 50 vind ik al meer dan snel genoeg.

Feit blijft dat je in de klasse van de iX3 nu mooi wat keuze hebt met 3 splinternieuwe modellen.

Ik ben benieuwd naar de testen van het praktijkverbruik en laadsnelheid tijdens de testen die Bjørn Nyland ongetwijfeld gaat doen.

• Bart Simpson
[...]

Ik denk dat dat wel losloopt; de Volvo heeft (iets) lagere laadsnelheden en heeft meer accucapaciteit nodig voor iets meer range.

• r2504
Op zich is de wagen goedkoper dan de "oude" iX3 (als ik hem identiek configureer heb ik quasi dezelfde prijs maar wel een 4WD met 480pk)... en daar was de optie er ook niet.

• r2504
[...]
En ik mis ook om het panoramadak in verschillende 'dim 'standen te zetten. Daar is verder helemaal niet over gesproken.
Ik vraag me af wat dit gaat geven in de winter... nu merk ik dat wanneer ik het "doek" niet sluit het toch een kouder gevoel geeft dan wanneer volledig gesloten. Met het dimbaar dak heb je die mogelijkheid niet meer (kon trouwens niet meteen vinden waar ik dat kon instellen).

• r2504
mdeiman schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:33:
Op mijn huidige auto (Ioniq 5 project 45) bij sneeuw en ijzel functioneren heel snel de radarsystemen niet meer en andere sensoren.
Zou je hier bij de iX3 minder snel last van hebben? Is er iets verwarmd of anders wat?
Op twee jaar tijd misschien hoogstens 3 a 4 keer last van gehad en dat was bij extreem weer (enorm veel regen), dus niet echt klagen van. De camera's bovenaan de voorruit zijn trouwens inderdaad verwarmd.

• rolelael
heeft er iemand zicht of een document gevonden wat er te abboneren valt via de bmw connected drive store? Vermoed veel, aangezien tegenwoordig de wagens toch uitgerust zijn met alle hardware volgens mij
Zo zag ik dat bij de ix3 de driving assistant plus std is ( wat bij mijn i4 toen niet zo was ).

waarom vraag ik dat :-) omdat ik ja niet alle opties heb genomen . Oa parking assistant plus kan wel besteld worden zei de dealer me dacht ik

tx

• mailman|IA
Bart Simpson schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:37:
[...]

Ik denk dat dat wel losloopt; de Volvo heeft (iets) lagere laadsnelheden en heeft meer accucapaciteit nodig voor iets meer range.
Eens en wordt op het internet niet altijd helemaal netjes vergeleken. Qua range zouden de P12 en de huidige iX3 met elkaar vergeleken moeten worden en dan krijg je qua prijs toch wel een iets ander verhaal. De lagere laadsnelheid van de Volvo vs de BMW is alleen de pieksnelheid. De gemiddelde snelheid van de Volvo schijnt volgens EV Database hoger te zijn dan de BMW (250kW vs 230kW bij 10-80%). Maar goed, de BMW is dan weer zuiniger, dus iedere kW zou bij de BMW voor meer range moeten zorgen. In de km/u laadsnelheid op EV database komt dat er dan weer niet helemaal uit. Ach, het zal in de praktijk dicht bij elkaar zitten en waarschijnlijk is de laadpaal dan meer bepalend dan de auto...

• mnuyens
  • Laatst online: 31-01 18:57
rolelael schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 08:46:
heeft er iemand zicht of een document gevonden wat er te abboneren valt via de bmw connected drive store? Vermoed veel, aangezien tegenwoordig de wagens toch uitgerust zijn met alle hardware volgens mij
Zo zag ik dat bij de ix3 de driving assistant plus std is ( wat bij mijn i4 toen niet zo was ).

waarom vraag ik dat :-) omdat ik ja niet alle opties heb genomen . Oa parking assistant plus kan wel besteld worden zei de dealer me dacht ik

tx
Mijn order was midden oktober, toen was dit totaal niet duidelijk wat er nadien via MyBMW nadien kan geabonneerd worden.
Heb voor alle zekerheid volgende genomen, waardoor ik jammer genoeg geen donkere achteruiten en panoramisch dak meer kon nemen :(
- Parking Assistant Pack Professional (deze kan je nadien wel abonneren)
- Highway assistant (beperkte looptijd) (dus ook nadien te activeren via app)
- BMW digital premium (staat nu blijkbaar niet meer in configurator, maar kan je sowieso nadien activeren, is voor online traffic etc...)

Zou handig zijn dat ik HUD ook nadien zou kunnen activeren, maar weet niet of deze optie überhaupt kan :?

• mailman|IA
Zojuist de BMW iX3 besteld, vrijwel met alle opties, behalve het panorama dak. Nu wachten op de levertijd.

Las vandaag dit artikel: https://www.press.bmwgrou...der-elektromobilit%C3%A4t

Eerste auto's zijn blijkbaar uitgereikt (meer marketing stunt en alleen paar beroemdheden) en bericht dat de tweede shift bij de productie inderdaad eerder is gestart dan gedacht. Je ziet online ook wel op wat fora de levertijden teruglopen, dus dat lijkt positief.

• rolelael
mnuyens schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:57:
[...]

Mijn order was midden oktober, toen was dit totaal niet duidelijk wat er nadien via MyBMW nadien kan geabonneerd worden.
Heb voor alle zekerheid volgende genomen, waardoor ik jammer genoeg geen donkere achteruiten en panoramisch dak meer kon nemen :(
- Parking Assistant Pack Professional (deze kan je nadien wel abonneren)
- Highway assistant (beperkte looptijd) (dus ook nadien te activeren via app)
- BMW digital premium (staat nu blijkbaar niet meer in configurator, maar kan je sowieso nadien activeren, is voor online traffic etc...)

Ik denk dat de HUD fysisch gaat ontbreken in tegenstelling tot de andere hardware
Zou handig zijn dat ik HUD ook nadien zou kunnen activeren, maar weet niet of deze optie überhaupt kan :?

• jwpi
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-02 17:43
Ik ga me abonneren op dit topic.

Aan het kijken naar:
- IX3
- I5 touring (keuze van de vrouw)
- Volvo EX60

Ik ga morgen kijken bij de BMW garage - en dan eens goed inlezen over de Volvo, die wel heel gelijkaardige specs aan de IX3 heeft.

• oGoG
Vandaag bericht gekregen dat de bestelde wagen in November (3de week), staat gepland om afgeleverd te worden in week 17, zou eind april, begin mei zijn.

Dit is sneller dan ik had gedacht.
- Initieel zei de leasemaatschappij September
- Garage zei Juni/Juli

En nu is het al week 17. Misschien nog een week of 2 bijtellen voor inschrijving en nummerplaten.

• JustTrying
r2504 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 21:29:
Vandaag was de grijze variant te zien in Malle... de eerste minuten vond ik de voorkant wat wennen (de vriendin vond hem initieel zelfs enorm lelijk) maar het ging snel en zelfs toen we vertrokken was m'n vriendin al een grote fan van de wagen (en vond ze het spijtig dat we nog zeker 2.5 jaar moeten wachten voor de huidige leasing afloopt).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En voor de mensen die nog graag de beschikbare kleuren zien op staal...

[Afbeelding]
Ook best een coole kleur dat eigenlijk, is dat space zilver?

• Blawax
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13:44
Zie dat de BMW configurator is aangepast, nu inclusief nieuwe kleuren, 22 kw AC-laden en "zonder typeaanduiding" als opties....

Frozen Space Silver is prachtig qua kleur, maar ook een zeer stevige meerprijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rX_tFPmi-at78DAucgriAQuzRyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fxqSJfpkBkzN7KyNmmMqcnlj.png?f=fotoalbum_large

• marteltor
jwpi schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:16:
Ik ga me abonneren op dit topic.

Aan het kijken naar:
- IX3
- I5 touring (keuze van de vrouw)
- Volvo EX60

Ik ga morgen kijken bij de BMW garage - en dan eens goed inlezen over de Volvo, die wel heel gelijkaardige specs aan de IX3 heeft.
Een vrouw die liever een station wil dan een 'lekker hoge auto' _/-\o_

• marteltor
Blawax schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 07:23:
Zie dat de BMW configurator is aangepast, nu inclusief nieuwe kleuren, 22 kw AC-laden en "zonder typeaanduiding" als opties....

[Afbeelding]
wat een prijs voor een kleurtje 8)7

• JustTrying

[Afbeelding]
En dat digital white interieur en digital white stuur, was dat in de vorige configurator ook al te kiezen?

Ik zou de auto nu als volgt configureren :

Eucalyptus Grün metallic € 1.024,90
20 inch LM Sterspaak (Styling 1045) € 0
Interieur Design Contemporary Schwarz Bicolor € 1.153,10
Panoramadak met Klimaat Comfort Glas € 1.516,10
? Multifunctionele voorstoelen € 918,40

Waarbij die laatste optie geen moetje is, maar meer nice-to-have, ik kom voor mezelf dan op minimaal 3700 euro aan opties, op zich best netjes voor een BMW.

[ Voor 26% gewijzigd door JustTrying op 28-01-2026 09:04 ]

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55

Boston

The Cape State

Hadden jullie gezien dat de Vehicle-to-Load (V2L) adapter voor de NA5 nu ook verkrijgbaar is? Eindelijk kunnen we bij een roadtrip de Nespresso machine gebruiken. :P

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

• jwpi
Ik ben de BWM IX3 gaan bezichtigen in de garage (met een meetlat):
  • koffer iets minder breed dan een I5 touring (108 vs 110), maar vooral minder diep wel (100 vs 108)
  • ik gebruik altijd waze - de verkoper raadde dat af omdat het systeem nu zo goed werkt
  • ik heb een slechte ervaring met synthetisch leder bij audi - bijna iedereen pakt dat nu bij BMW - dus die vraag staat nog open (echter of synthetisch leder)
  • mooie auto, stond op 21 inch wat groot genoeg is - ziet er groot uit van buiten - veel ruimte op de achterbank - een I5 is nog altijd wel 20cm langer volgens verkoper (niet nagemeten :-))
  • multifunction stoelen die aanpasbaar zeer nice - mis ik nu een beetje bij lange afstanden
  • geen gewoon scherm meer voor je stuur - er is een band met de informatie de lengte van het raam - beetje futuristisch, niet mijn ding

[ Voor 7% gewijzigd door jwpi op 28-01-2026 09:28 ]

• rolelael
Boston schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 08:57:
Hadden jullie gezien dat de Vehicle-to-Load (V2L) adapter voor de NA5 nu ook verkrijgbaar is? Eindelijk kunnen we bij een roadtrip de Nespresso machine gebruiken. :P
ook apart te verkrijgen? en moet er in de wagen dan iets vrijgeschakeld worden?

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

rolelael schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:06:
[...]

ook apart te verkrijgen? en moet er in de wagen dan iets vrijgeschakeld worden?
Jammer dat er een gewone 220V aansluiting mist binnen in de auto. De Hyundai's en de Kia's hebben dat wel. Gemiste kans.

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

[Afbeelding]
Ik ben nog niet helemaal gerust op die kleur, die moet je denk ik echt even live zien. Ik had deze eerst gekozen maar voor de safety nog gewisseld naar de Eucalyptus. Staaltje van Eucalyptus ga ik vanmiddag even live bekijken. Ook een staaltje is geen hele auto, maar ja.

Shit happens.

• rolelael
voor het geld van de frozen kleur, kan je ook een xpel wrap laten plaatsen ( meer keuze ) :-)

• Franciesco
jwpi schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:28:
Ik ben de BWM IX3 gaan bezichtigen in de garage (met een meetlat):
  • koffer iets minder breed dan een I5 touring (108 vs 110), maar vooral minder diep wel (100 vs 108)
...
Die gemeten breedte is denk ik de maximale breedte tussen de wielkasten? Want ik zag dat de breedte op de vloer tussen de wielkasten helaas kleiner is door een opstaande rand.

• jwpi
Franciesco schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:14:
[...]

Die gemeten breedte is denk ik de maximale breedte tussen de wielkasten? Want ik zag dat de breedte op de vloer tussen de wielkasten helaas kleiner is door een opstaande rand.
Ik vond de opstaande wanden wel redelijk recht. Maar er is wel een kleine rand naar binnen toe waarop de hoedenplank rust. Een beetje jammer wel. En onder de vloer zit nog een kleine ruimte, ik begrijp niet waarom dat er is, ik zou liever een zo groot mogelijke koffer in 1 deel hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUxjcX5CswG_DoyWoMjDm55V43M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUfrO86CSfCd3joDKLqO7kHP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door jwpi op 28-01-2026 14:59 ]

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

mdeiman schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:12:
[...]

Ik ben nog niet helemaal gerust op die kleur, die moet je denk ik echt even live zien. Ik had deze eerst gekozen maar voor de safety nog gewisseld naar de Eucalyptus. Staaltje van Eucalyptus ga ik vanmiddag even live bekijken. Ook een staaltje is geen hele auto, maar ja.
De staaltjes nu gezien. Wat mij nu wel opviel en nog niet wist dat bepaalde kleuren die glinstering van de metallic deeltjes niet hebben. De Brooklyn Grau en de Polarized Grey hebben dat niet. Is een hele vlakke kleur. Zit geen 'leven' in. Uiteraard de Frozen ook niet, maar dat is natuurlijk wel helder. Goed om rekening mee te houden.

De Eucalyptus Grün is toch wel mooi. Soms meer met een groentint en ook vaak met een grijstint afhankelijk van het licht. Het is, naast de Frozen, wel de meest bijzondere kleur. En bijzonder hoeft je natuurlijk nog steeds niet mooi te vinden.

En wat toevallig, net online in de autoweek 'mijn' uitvoering.
https://www.autoweek.nl/a...-twee-keer-zo-snel-laden/

[ Voor 8% gewijzigd door mdeiman op 28-01-2026 15:47 ]

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

jwpi schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 14:57:
[...]

Ik vond de opstaande wanden wel redelijk recht. Maar er is wel een kleine rand naar binnen toe waarop de hoedenplank rust. Een beetje jammer wel. En onder de vloer zit nog een kleine ruimte, ik begrijp niet waarom dat er is, ik zou liever een zo groot mogelijke koffer in 1 deel hebben.

[Afbeelding]
Onder de vloer pas mooi de hoedenplank. Daarnaast nog wat ander los spul. Wel handig.

Shit happens.

• Arjay
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-02 07:58
De Highway assistant optie was mij nog niet eerder opgevallen in de configurator. Heb ik hier elke keer overheen gekeken, of is die onlangs toegevoegd?

En de omschrijving vind ik ook niet heel duidelijk, ze noemen een initiële looptijd van 4 jaar, maar ook een beperkte looptijd van 1 jaar. Weet iemand hoe dit zit? Is het de eerste 4 jaar standaard inbegrepen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_DkYSaF1Ni-oH4Qn_xYqjN38VE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8tuc9RIrORG9jOJyWKIIMXxZ.png?f=fotoalbum_large

• marteltor
Arjay schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 17:03:
De Highway assistant optie was mij nog niet eerder opgevallen in de configurator. Heb ik hier elke keer overheen gekeken, of is die onlangs toegevoegd?

En de omschrijving vind ik ook niet heel duidelijk, ze noemen een initiële looptijd van 4 jaar, maar ook een beperkte looptijd van 1 jaar. Weet iemand hoe dit zit? Is het de eerste 4 jaar standaard inbegrepen?

[Afbeelding]
zou kunnen dan het dan 4+1 jaar is. Voor mensen met 5 jarige leasetermijn wel nuttig.

• Franciesco
[...]

[Afbeelding]
Ik doelde op deze rand in de bodem/ uitstulping van de wand, had ik niet duidelijk verwoord.
Hierdoor is de vloer ter plaatse van de wielkasten wat minder breed. Jammer voor bv de plaatsing van een hondenbench.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqRpAv-L3_nogPZ7jZ9Oc-84Y54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdeWS92RU00kAxzkbFzE2r7N.jpg?f=fotoalbum_large

• Bart Simpson
Het sportstuur in de configurator is ineens ook meer dan 2 maal zo duur…😳

• Kwenie
Franciesco schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 17:31:
[...]

Ik doelde op deze rand in de bodem/ uitstulping van de wand, had ik niet duidelijk verwoord.
Hierdoor is de vloer ter plaatse van de wielkasten wat minder breed. Jammer voor bv de plaatsing van een hondenbench.

[Afbeelding]
Een hond in zo,n mooie dure auto ?? 8)7

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

[...]

[Afbeelding]
Kofferbak van de EV60 is meer werk van gemaakt. Mooi strak.

Shit happens.

• r2504
Geen idee hoe je aan die prijs komt maar in de Belgische configurator kost die 2950 euro.

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
r2504 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 19:35:
[...]

Geen idee hoe je aan die prijs komt maar in de Belgische configurator kost die 2950 euro.
Ik vermoed de Nederlandse BMW configurator gezien de vele Nederlandse bezoekers hier.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:57
mdeiman schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 19:22:
Kofferbak van de EV60 is meer werk van gemaakt. Mooi strak.
Beide vallen compleet in het niet bij de afwerking van de kofferbak van mijn Skoda Superb van 2011. Die auto kostte toen ca 40% van wat nu een EV60 of iX3 kost (zoveel inflatie was er in die 15 jaar echt niet).
Let op de aanwezigheid van:
- Rails.
- Verplaatsbare sjorogen in die rails
- Een balk die je in de rails kunt verplaatsen
- En sjorband, die ook in die rails zit.
- Kastjes aan weerszijden.
- Haakjes in de rand bovenaan om tassen (of een bagagenetsysteem) aan te kunnen bevestigen.
- Een bagageafdekking die automatisch tot halverwege oprolt als je de kofferbak opent.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5dVByfgOXsmEopdyLvjTEYSiis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VSh7tl7wHRKqs8NvCcKGgQtY.webp?f=fotoalbum_large

En onder de bodem zit uiteraard een volwaardig reservewiel, iets wat anno 2026 ook prima in de frunk van zowel een EV60 of iX3 (2WD versies) had gepast...

Zo mooi en compleet worden ze helaas niet meer gemaakt (ook bij Skoda niet) ;( .

[ Voor 12% gewijzigd door Andrehj op 28-01-2026 20:16 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Franciesco
Mooie vierkante vorm van die Superb maar:
  • Flinke tildrempel
  • Achterbankleuning niet in 3 delen neerklapbaar
  • Lastig schoon te maken bekleding (heb hetzelfde afwerkingsmateriaal in VW modellen gehad).
Mijn tot nu toe ‘best-ever’ kofferbak was van de 5 touring (F11) die ik gehad heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sr_t7jba4V7cFOWyjdE6K2aki7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wWr1yf3EfJt61cUuenr9Q1kX.webp?f=fotoalbum_large

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:57
Franciesco schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 20:01:
Mooie vierkante vorm van die Superb maar:
• Flinke tildrempel
Ik weet zeker dat je de bagage bij de iX3 (of EV60) een stuk hoger moet tillen, dus dat is relatief...
• Achterbankleuning niet in 3 delen neerklapbaar
Dat klopt, in 2010 (toen de Superb Combi uit kwam) was dat zeker niet gebruikelijk, slechts een paar merken hadden dat toen. En jouw F11 was toen misschien wel 2x zo duur als mijn Superb...
• Lastig schoon te maken bekleding (heb hetzelfde afwerkingsmateriaal in VW modellen gehad).
Dat heb ik opgelost met een rubber mat in de kofferbak. Die kan ik gewoon met een natte doek schoon maken en er verschuift ook niks op. Daaronder is de bekleding nog nieuw.
Mijn tot nu toe ‘best-ever’ kofferbak was van de 5 touring (F11) die ik gehad heb:
[Afbeelding]
Die is ook netjes, en zeker vergelijkbaar met mijn Superb. Maar volgens mij maken ze zoiets ook bij BMW niet meer. Al die mooie en praktische zaken (iDrive bijvoorbeeld) zijn de afgelopen jaren wegbezuinigd. Jammer, vooral als je wat langer met je auto wilt doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Andrehj op 28-01-2026 20:14 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Andrehj schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 19:50:
[...]

Beide vallen compleet in het niet bij de afwerking van de kofferbak van mijn Skoda Superb van 2011. Die auto kostte toen ca 40% van wat nu een EV60 of iX3 kost (zoveel inflatie was er in die 15 jaar echt niet).
Let op de aanwezigheid van:
- Rails.
- Verplaatsbare sjorogen in die rails
- Een balk die je in de rails kunt verplaatsen
- En sjorband, die ook in die rails zit.
- Kastjes aan weerszijden.
- Haakjes in de rand bovenaan om tassen (of een bagagenetsysteem) aan te kunnen bevestigen.
[Afbeelding]

En onder de bodem zit uiteraard een volwaardig reservewiel, iets wat anno 2026 ook prima in de frunk van zowel een EV60 of iX3 (2WD versies) had gepast...

Zo mooi en compleet worden ze helaas niet meer gemaakt (ook bij Skoda niet) ;( .
Ik geef me gewonnen. ;)
Voor mij gelukkig wel verreweg het minst belangrijke deel van de auto.

Shit happens.

Pagina: 1 2 3 Laatste