Hi,
Ik dacht even via een externe behuizing de schijf aan een linux boot te hangen, maar ik kom zoveel problemen tegen dat ik hoop dat jullie nog wat kunnen helpen.
Wat heb ik geprobeerd:
Vraag 1B: Wanneer ik toch het beste via de linux bootable kan werken. Hoe kan ik de no arrays found melding oplossen?
Vraag 2: De schijf is in de synology nooit RAID geconfigureerd. Ben ik dan met mdadm wel op de goede route?
Ik dacht even via een externe behuizing de schijf aan een linux boot te hangen, maar ik kom zoveel problemen tegen dat ik hoop dat jullie nog wat kunnen helpen.
Wat heb ik geprobeerd:
- Bootable ubuntu usb aangemaakt, versie 19.10. Versie 18.04 wilde niet booten...
- Deze tutorial gevolgd: https://kb.synology.com/e...my_DiskStation_using_a_PC
- dit script uitgevoerd: Synology recover data script
- In beide gevallen krijg ik de melding " mdadm: No arrays found in config file or automatically"
- Via een terminal fdisk -l commando gekeken of de schijf wel gezien wordt, dat is wel het geval
- cat /proc/mdstat uitgevoerd: Personalities: Unused devices: none
- Disk utility gestart. Daar staat de schijf tussen.
- De schijf aan een oude macbook gehangen. Deze geeft aan dat de schijf niet geinitialiseerd kan worden. Schijf EHBO geeft aan dat er een fout is die hersteld moet worden, maar ik heb geen idee hoe ik dat vervolgens doe?
- Eerder in Synology al een SMART scan gestart, deze is mislukt
Vraag 1B: Wanneer ik toch het beste via de linux bootable kan werken. Hoe kan ik de no arrays found melding oplossen?
Vraag 2: De schijf is in de synology nooit RAID geconfigureerd. Ben ik dan met mdadm wel op de goede route?
[ Voor 28% gewijzigd door DutchDisturbed op 04-01-2026 17:02 ]