In het fillament topic had iemand er al naar gevraagd, maar dat kan ik hier nog wel een keer herhalen.
Als basis heb ik de profielen van de Siraya Tech gebruikt (in mijn geval voor de X1C). Deze is geprint met het 260 degC profiel. Om stringing te beperken het volgende aangepast in slicer:
- Seam -> nearest
- Avoid crossing walls -> aan
Met deze settings print het redelijk clean en heb je weinig nabewerking. Verder hecht het extreem goed aan PEI, dus zorg voor een interface laag (ik heb lijmstift gebruikt). Omdat het materiaal niet heel sterk is, trek je het snel kapot als de bed hechting te goed is (anders dan bv bij TPU 95A, waar je redelijk hard aan kan trekken zonder problemen).
Hoe netjes het print hangt erg af van je model. Voor dit soort inserts zitten de strings/blobs en andere issues voornamelijk in de infill dus zie je er niks van. Wat voor mij het meeste issues oplevert is de "gap filling" van de laatste laag. Hierbij bij gaat hij kris/kras heen en weer over de toplaag. Vanwege de schuimende werking heb je per definitie last van oozing. Maar zolang je aan het printen bent met minimal travel valt het mee. In Bambu studio kan je helaas de "gap filling" niet uitzetten, in Orca schijnt dit wel te kunnen.
Ondertussen ook nog een 2e insert geprint. Hierbij heb ik zelf de contouren gemaakt met behulp van
https://shapescan.pt/. Mocht je dit ook willen doen even goed opletten en de "SVG for fusion" gebruiken. Als je de gewone SVG download dan klopt de scaling niet.
Bovenstaande insert heeft nog een groter bed oppervlakte dan de vorige. Deze zat dus, ondanks de dikke lijm laag, redelijk muurvast op de buildplate. De oplossing om hem makkelijk te verwijderen is IPA. Ik heb met een spuitje wat IPA langs 1 rand gespoten. Dan de rand iets los halen en weer een beetje IPA spuiten. Op deze manier kun je redelijk makkelijk een groot object loshalen zonder iets te beschadigen. Volgens mij werkt dit ook voor gewone TPU (maar dat heb ik nog nooit geprobeerd).
Als de rest van bovenstaande case klaar is zal ik daar ook wel een foto van posten in het andere topic.