Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Waarom slaan draadloze toetsenborden soms een letter over

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11 07:32
Mijn vraag:
Waarom slaan draadloze toetsenborden soms een letter over tijdens typen?
Draadloze toetsenbord en muis die geschikt zijn voor gamen.

Relevante software en hardware die ik gebruik (geprobeerd heb):
Dell KB500
Dell KM555
Logitech MK235
Logitech MK270
Logitech MK295

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Korte usb verlengkabels gebruiken.
In USB 2.0 en 3.0 porten getest.
Op een andere computer getest.

Ik vraag mij af hoe mensen tevreden kunnen zijn over een draadloos toetsenbord als deze soms een letter overslaat of hoe andere mensen het voor elkaar krijgen dit niet te ervaren. In het verleden heb ik ook wel eens draadloze setjes geprobeerd maar altijd zonder succes.

Doe ik nou wat verkeerd of is dit 'normaal' voor draadloze toetsenborden?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:27

SomerenV

It's something!

Geen idee wat jij fout doet maar ik heb bij m'n Logitech MX Keys S nog nooit een toets gehad die niet registreerde. M'n draadloze R1 Dragonfly Pro doet het eveneens zonder issues. Beide wel via een dongle overigens.

Dus ik gok dat er óf met je systeem wat mis is, óf dat er iets gruwelijk stoort op de draadloze signalen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Kun je exact beschrijven wat je ervaart?

Er is nogal een verschil tussen 24/7 de letter A ingedrukt houden en er meestal 300, soms 299 per seconde zien verschijnen, en in een ontzettend dichtbevolkte kantooromgeving zitten en af en toe een toetsaanslag missen omdat de lucht gewoon vol is, en op een goedkoop toetsenbord zitten dat gewoon maar 2, soms 3 toetsaanslagen tegelijkertijd registreert.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• knorde
SomerenV schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:26:
Geen idee wat jij fout doet maar ik heb bij m'n Logitech MX Keys S nog nooit een toets gehad die niet registreerde. M'n draadloze R1 Dragonfly Pro doet het eveneens zonder issues. Beide wel via een dongle overigens.

Dus ik gok dat er óf met je systeem wat mis is, óf dat er iets gruwelijk stoort op de draadloze signalen.
Ja geen idee, ik gebruik ze ook steeds met dongle maar met typen registreert hij soms een toets niet (lijkt wel of hij mijn snelle typen niet bij kan houden ofzo).
CodeCaster schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:36:
Kun je exact beschrijven wat je ervaart?

Er is nogal een verschil tussen 24/7 de letter A ingedrukt houden en er meestal 300, soms 299 per seconde zien verschijnen, en in een ontzettend dichtbevolkte kantooromgeving zitten en af en toe een toetsaanslag missen omdat de lucht gewoon vol is, en op een goedkoop toetsenbord zitten dat gewoon maar 2, soms 3 toetsaanslagen tegelijkertijd registreert.
Dat is absoluut niet wat ik doe, ik typ teksten en merk dat ik dan af en toe een letter mis, iets wat met mijn bedrade toetsenbord nooit gebeurd. Het is net of het toetsenbord mij niet bij kan houden en daardoor soms een letter mist. Met de toetsen zelf is niets aan de hand, het is volledig willekeurig wanneer dit gebeurd en bij welke toets.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:27

SomerenV

It's something!

knorde schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:05:
[...]

Ja geen idee, ik gebruik ze ook steeds met dongle maar met typen registreert hij soms een toets niet (lijkt wel of hij mijn snelle typen niet bij kan houden ofzo).

[...]

Dat is absoluut niet wat ik doe, ik typ teksten en merk dat ik dan af en toe een letter mis, iets wat met mijn bedrade toetsenbord nooit gebeurd. Het is net of het toetsenbord mij niet bij kan houden en daardoor soms een letter mist. Met de toetsen zelf is niets aan de hand, het is volledig willekeurig wanneer dit gebeurd en bij welke toets.
Ik kan niet voor jouw toetsenborden spreken maar de mijne kan 6 toetsen gelijktijdig registreren. Dus ik moet verdomd snel typen of hele gekke macros gebruiken wil dat issues opleveren.

Met normaal typen, zelfs als je snel typt, zou er niet snel een probleem moeten zijn, zelfs met goedkope toetsenborden. Ik gok dus dat het een probleem met de verbinding is, maar da's koffiedik kijken.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• knorde
SomerenV schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:10:
[...]

Ik kan niet voor jouw toetsenborden spreken maar de mijne kan 6 toetsen gelijktijdig registreren. Dus ik moet verdomd snel typen of hele gekke macros gebruiken wil dat issues opleveren.

Met normaal typen, zelfs als je snel typt, zou er niet snel een probleem moeten zijn, zelfs met goedkope toetsenborden. Ik gok dus dat het een probleem met de verbinding is, maar da's koffiedik kijken.
Ja dat is heel lastig te achterhalen. Ik heb al diverse setjes getest. Ik ben echt geen veeleisende gebruiker maar het is vervelend dat je tijdens het typen van een tekst soms een letter mist. Draadloos ziet er veel strakker uit maar het moet wel werkbaar zijn.

Wat wel opvalt is dat als het direct in de computer zit nog veel slechter werkt (straling?). Met een verlengkabel is het af en toe. Dit heb ik inmiddels op 3 computers getest.

Heb jij de usb ontvanger rechtstreeks in je pc zitten?

[ Voor 12% gewijzigd door knorde op 13-11-2025 20:32 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:15
knorde schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:30:Wat wel opvalt is dat als het direct in de computer zit nog veel slechter werkt (straling?). Met een verlengkabel is het af en toe. Dit heb ik inmiddels op 3 computers getest.
Interferentie door straling, met name van USB3, kan zeker een mogelijke oorzaak zijn.
Met name unifying nano adapters schijnen daar gevoeliger voor te zijn?
Draadloze muis werkt niet meer na inpluggen netwerkadapter
The_Doman schreef op maandag 18 december 2023 @ 00:39:
Extender USB kabeltje gebruiken voor de Wifi/Muis adapter? :)
Zo heb ik een soortelijk probleem met een Nano Wifi receiver wel eens opgelost bij een kennis.
Google: nano receiver usb interference
Logitech: Wireless product not working properly when also using a USB 3.0 device

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

knorde schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:05:
[...]

Het was niet een suggestie dat je dat doet, maar een uitlokking met voorbeelden om je aan te sporen meer te beschrijven van je situatie.

We zijn nu iets, maar ook niet veel verder dankzij je "ik typ teksten en merk dat ik dan af en toe een letter mis".

Typ je snel? Typ je alleen op je zolderkamer of in een druk kantoor? Zit je naast een magnetron? Heb je een metalen bureau? Heb je ook nog een bluetooth-koptelefoon op? Enzovoorts.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke letters mis je? Zit er een patroon in (altijd dezelfde? altijd letters in bepaalde rij/kolom van je bord?)

Om een beeld te krijgen van de 2.4GHz in jouw ruimte kun je een laptop dwingen om alleen in 2.4GHz met WiFi te verbinden. Als het probleem in je RF is, dan ga je dat met WiFi ook snel genoeg merken. Is 2.4GHz WiFi traag maar stabiel, dan is dat het alvast hoogstwaarschijnlijk niet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1