Agelopen week is onze Daikin 16kw monobloc geïnstalleerd. Wij wonen in het buitenland en de monteur heeft nul komma nul ingesteld en alles op standaard gelaten.
Situatie in huis:
Vrijstaan, 120m2 vloerverwarming op de begane grond, 2 badkamer op 2e verdieping a 30m2 en radiatoren in 4 slaapkamer en op de zolder, de radiatoren staan op dit moment uit en de pomp staat niet aan (geen flow door de radiatoren)
Nu zag ik dat er geen stooklijn aan stond en alles via de thermostaat geregeld werd, water temperatuur was constant rond de 22-23 graden. De thermostaat staat ook op 22-23 graden. Nu las ik dat je bij een grote warmtepomp een hoger water temperatuur moest instellen van rond de 35 graden om pendelen tegen te gaan, klopt dit?
Zou dit dan betekenen dat een stooklijn vanaf 35 graden moet zijn? Dit ljikt op het eerste gezicht hoog maar als je daarmee lang je vloerverwarming op temperatuur kunt houden en zo de WP minder aan laat slaan dan zou dat zuiniger moeten zijn.
Verbruik van gisteren (schrik niet) 41kwh... iets gaat niet goed.
Situatie in huis:
Vrijstaan, 120m2 vloerverwarming op de begane grond, 2 badkamer op 2e verdieping a 30m2 en radiatoren in 4 slaapkamer en op de zolder, de radiatoren staan op dit moment uit en de pomp staat niet aan (geen flow door de radiatoren)
Nu zag ik dat er geen stooklijn aan stond en alles via de thermostaat geregeld werd, water temperatuur was constant rond de 22-23 graden. De thermostaat staat ook op 22-23 graden. Nu las ik dat je bij een grote warmtepomp een hoger water temperatuur moest instellen van rond de 35 graden om pendelen tegen te gaan, klopt dit?
Zou dit dan betekenen dat een stooklijn vanaf 35 graden moet zijn? Dit ljikt op het eerste gezicht hoog maar als je daarmee lang je vloerverwarming op temperatuur kunt houden en zo de WP minder aan laat slaan dan zou dat zuiniger moeten zijn.
Verbruik van gisteren (schrik niet) 41kwh... iets gaat niet goed.
:strip_exif()/f/image/1xLy1FCATdlz6JJxbJ6cH1ye.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eZs3Bc6F4HvSLR5gHUk4P7Cd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EYWkeXh5ZLntypcyk8LeHLyh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q25uEnuDcZvjdIZ3tU9yADMp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LwMdVNn2ZvB3gFr1YmIswkhv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GVwh4QXm9IkevdToUks7GNm0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0J27iS4CY3KWHwQm8wDILoxd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qMdLrSQeUKmrgEmyGOj0duGs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gWID8XdLNieG9odyM9Vk7Per.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Dk7AgM1SSl3FhNSlwO9sWdL1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XPxXjroj5jnQ2OAuZ1W0b8oy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yZUZ0TuaTZ0Eab0KNGLSxGKz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MMoIApfwrTFnrQR9SpNfxBGS.jpg?f=fotoalbum_large)