DVD overzetten naar pc en/of mpeg lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:21
Ik heb drie DVD's die ik in 2005 heb gemaakt. Nu kan ik deze DVD's op een (oude) laptop gewoon afspelen maar zodra ik de bestanden wil kopiëren of wil omzetten naar een andere formaat gaat het mis. Bij alle drie kan ik ongeveer het eerste uur overzetten en dan krijg ik foutmeldingen.
Ik heb dit geprobeerd met handbrake en met VLC beide hetzelfde probleem.
Omdat ik ze wel gewoon compleet kan afspelen (circa 2 uur en 20 minuten) heb ik het idee dat er een mogelijkheid moet zijn om toch compleet te 'rippen" maar hoe?
Herkent iemand dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15:24
Je krijgt foutmeldingen.

Die vertellen je wat er fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Dat klopt, heb inmiddels DV Decrypter geprobeerd en ook die lukt het (nog) niet. Iets met sectoren die niet goed zijn "uncorrectable error"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Laatst online: 15:02
Op wat voor laptop/speler en met welke software kan je de DVD wel afspelen? Het is mogelijk dat de error correctie hierin de fouten kan omzeilen, maar een 1 op 1 kopie komt wel de foute sectoren tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Het afspelen doe ik met vlc op een oude laptop (Windows 7?). Dat gaat goed maar zodra ik wil kopiëren gaat het mis. Zowel via vlc als met verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer eerst eens om de DVD gewoon naar je harddisk te kopieren. Daarna kan je van daaraf converteren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Helaas, dat lukt ook niet, krijg ik ook een foutmelding.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- Gewoon afspelen op de windows laptop, dat lukt,
- Kopiëren m.b.v. verkenner, lukt niet,
- Converteren en opslaan m.b.v. VLC, lukt niet,
- Converteren en opslaan m.b.v. Handbrake, lukt niet,
- DVD rippen met DVD Decrypter, lukt niet.
- ik heb nog een externe dvd drive gekocht en aan mijn Mac mini M1 gehangen, maar die herkende de DVD sowieso niet, dus die drive is retour afzender.
Ik zie geen beschadigingen op de DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:01
Heb je 7Zip? Die kan ongeveer alles openen, ook dingen waar je het niet van verwacht. Probeer het daar eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Maak een image van de DVD en kijk of daarvan de boel kan herstellen

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Is de schijf waar je naar wil rippen wel NTFS, want met FAT32 kan je geen bestanden opslaan van meer dan 4GB :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
dehardstyler schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:46:
Heb je 7Zip? Die kan ongeveer alles openen, ook dingen waar je het niet van verwacht. Probeer het daar eens mee.
Bedankt voor de tip, ik ben het aan het proberen, maar ziet er nog niet oke uit.
jeanj schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:47:
Maak een image van de DVD en kijk of daarvan de boel kan herstellen
Dat wil ik dus, maar dat is tot op heden nog niet gelukt.
Dat is precies mijn probleem, jammer dat er geen oplossing bij staat, althans de TS heeft niet gemeld of en hoe het is opgelost.
RaZ schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:14:
Is de schijf waar je naar wil rippen wel NTFS, want met FAT32 kan je geen bestanden opslaan van meer dan 4GB :P
Dubbel check gedaan, schijf is NTSF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
chippie777 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:41:
Ik heb drie DVD's die ik in 2005 heb gemaakt.
Hoe zijn deze DVD's gemaakt?
Met een DVD recorder of op de PC?
DVD recorders willen nog wel eens een afwijkende disk structuur maken waarbij het rippen/kopieeren dan problemen kan geven.
chippie777 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:41:
Omdat ik ze wel gewoon compleet kan afspelen (circa 2 uur en 20 minuten) heb ik het idee dat er een mogelijkheid moet zijn om toch compleet te 'rippen" maar hoe
Probeer het eens met het oude/klassieke tool DVD Decrypter.
Eventuele leesfouten kunnen daarmee genegeerd/overgeslagen worden.
Dat tool werkt hier ook nog onder Windows 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-10 13:22
MakeMKV al is geprobeert? anders kan je ook proberen met IMGburn een iso van de dvd te maken, en dan via dat .iso bestand proberen met de eerder geprobeerde tools de bestanden er af te halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 11:34
Als VLC gewoon afspeelt kan je deze ook gebruiken om de output weg te schrijven naar harddisk in plaats naar je scherm. Heb het zelf wel een paar keer gebruikt, maar is even geleden, dus ff duckducken om te vinden hoe t werkt.
Al gevonden, onder Media kiezen voor Converteren/opslaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Savantas op 21-10-2025 09:38 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
@Savantas dat heb ik geprobeerd maar werkt ook niet. Ik heb het idee dat het te maken heeft met hoe de hoofdstukken zijn geconfigureerd op de dvd. Want als ik sommige hoofdstukken selecteer gaat het ook fout bij afspelen. Speel ik vanaf hoofdstuk 1 af dan kan ik afspelen tot aan het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:35

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Even verplaatst naar Client Software. Die heeft niet zo veel met fotografie/videografie te maken.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@chippie777 maar je schrijft steeds dat je foutmeldingen krijgt.

Misschien (?) wel goed om te vermelden welke dat zijn.
Enne, check je file system nogmaals, lijkt wel een FS ding te zijn als je geen iso kan bakken van je disc.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Misschien staan hier nog wat tips/aanwijzingen voor het kopieeren/extracten van DVD video bestanden.
MKV ToolNix video_ts -- dubbel
Philips mrv810h hdd/dvd recorder bestanden eraf hoe?
Misschien werkt het DVDVob2Mpg tooltje beter met afwijkende DVD bestandsindelingen.
@chippie777
Deze ook al geprobeerd?
The_Doman schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:16:Probeer het eens met het oude/klassieke tool DVD Decrypter.
Eventuele leesfouten kunnen daarmee genegeerd/overgeslagen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:27

FreakNL

Well do ya punk?

chippie777 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:14:
@Savantas dat heb ik geprobeerd maar werkt ook niet. Ik heb het idee dat het te maken heeft met hoe de hoofdstukken zijn geconfigureerd op de dvd. Want als ik sommige hoofdstukken selecteer gaat het ook fout bij afspelen. Speel ik vanaf hoofdstuk 1 af dan kan ik afspelen tot aan het einde.
Als je kan afspelen tot het einde ;

Rip dan de volledige DVD via de “wegschrijfmethode” van VLC.

Dus geen hoofdstukken afspelen, nee gewoon van begin tot eind (en VLC meteen laten wegschrijven op HD).

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 21-10-2025 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Allen bedankt voor het meedenken en het zoeken naar een oplossing.
DVD Decrypter blijft hangen op een bepaalde sector, ik kan dan wachten zolang ik wil maar hij blijft daar hangen. Ik kan alleen kiezen om te stoppen en dan heb ik niks.
Met VLC lukt het dus niet, alleen ik snap niet precies wat men bedoelt met "wegschrijfmethode" ik vind geen keuzes in VLC en kies voor converteren, maar dat gaat dus niet goed. Misschien mis ik een optie?
De foutmeldingen waar ik het over had waren aan het begin en weet ik niet meer precies. Ik ga uiteraard nogmaals proberen en zal de foutmeldingen hier plaatsen zodra ik ze weer tegenkom.
Ik heb Make MKV geprobeerd maar die geeft de volgende foutmelding:
fout 'Scsi fout -MEDIUM ERROR:L-EC UMCORRECTABLE ERROR' opgetreden tijdens lezen 'DVD+R-DL MATSHITA DVD-RAM UJ*HC 1.00 5JGPA076465' bij offset '2059304960' Backup mislukt.

[ Voor 18% gewijzigd door chippie777 op 25-10-2025 12:03 . Reden: Make MKV toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
chippie777 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:58:
Allen bedankt voor het meedenken en het zoeken naar een oplossing.
DVD Decrypter blijft hangen op een bepaalde sector, ik kan dan wachten zolang ik wil maar hij blijft daar hangen. Ik kan alleen kiezen om te stoppen en dan heb ik niks.
Heb je ook "ignore read errors" aangezet bij Tools -> Settings -> I/O?
Daarbij kan je dan ook het aantal leespogingen verlagen of uitzetten.
Ook kan je dat doen met Hardware Read Error pogingen.
Tools -> Settings -> I/O and turn Software Read Error Retries down to 1 and enable Ignore Read Error
On the Device tab set Hardware Read Error Retries to 1 or 2.
This will increase ripping speed of damaged media by quite a lot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• testkonijn
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:48
Het oer oude dvdshrink wil m ook niet slikken ? tijdje terug nog wat mee gedaan op windows 10

https://www.videohelp.com/software/DVD-Shrink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien een rare hoor, maar als je naar een hdd toe wil, doe die disk eens defragmenteren.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1