DVD overzetten naar pc en/of mpeg lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
Ik heb drie DVD's die ik in 2005 heb gemaakt. Nu kan ik deze DVD's op een (oude) laptop gewoon afspelen maar zodra ik de bestanden wil kopiëren of wil omzetten naar een andere formaat gaat het mis. Bij alle drie kan ik ongeveer het eerste uur overzetten en dan krijg ik foutmeldingen.
Ik heb dit geprobeerd met handbrake en met VLC beide hetzelfde probleem.
Omdat ik ze wel gewoon compleet kan afspelen (circa 2 uur en 20 minuten) heb ik het idee dat er een mogelijkheid moet zijn om toch compleet te 'rippen" maar hoe?
Herkent iemand dit?

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-12 20:44
Je krijgt foutmeldingen.

Die vertellen je wat er fout gaat.

• chippie777
Dat klopt, heb inmiddels DV Decrypter geprobeerd en ook die lukt het (nog) niet. Iets met sectoren die niet goed zijn "uncorrectable error"

• Archer_VC10
  • Laatst online: 12:45
Op wat voor laptop/speler en met welke software kan je de DVD wel afspelen? Het is mogelijk dat de error correctie hierin de fouten kan omzeilen, maar een 1 op 1 kopie komt wel de foute sectoren tegen.

• chippie777
Het afspelen doe ik met vlc op een oude laptop (Windows 7?). Dat gaat goed maar zodra ik wil kopiëren gaat het mis. Zowel via vlc als met verkenner.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer eerst eens om de DVD gewoon naar je harddisk te kopieren. Daarna kan je van daaraf converteren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• chippie777
Helaas, dat lukt ook niet, krijg ik ook een foutmelding.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- Gewoon afspelen op de windows laptop, dat lukt,
- Kopiëren m.b.v. verkenner, lukt niet,
- Converteren en opslaan m.b.v. VLC, lukt niet,
- Converteren en opslaan m.b.v. Handbrake, lukt niet,
- DVD rippen met DVD Decrypter, lukt niet.
- ik heb nog een externe dvd drive gekocht en aan mijn Mac mini M1 gehangen, maar die herkende de DVD sowieso niet, dus die drive is retour afzender.
Ik zie geen beschadigingen op de DVD.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36
Heb je 7Zip? Die kan ongeveer alles openen, ook dingen waar je het niet van verwacht. Probeer het daar eens mee.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Maak een image van de DVD en kijk of daarvan de boel kan herstellen

Everything is better with Bluetooth

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Is de schijf waar je naar wil rippen wel NTFS, want met FAT32 kan je geen bestanden opslaan van meer dan 4GB :P

Ey!! Macarena \o/

• chippie777
dehardstyler schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:46:
Heb je 7Zip? Die kan ongeveer alles openen, ook dingen waar je het niet van verwacht. Probeer het daar eens mee.
Bedankt voor de tip, ik ben het aan het proberen, maar ziet er nog niet oke uit.
jeanj schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:47:
Maak een image van de DVD en kijk of daarvan de boel kan herstellen
Dat wil ik dus, maar dat is tot op heden nog niet gelukt.
Dat is precies mijn probleem, jammer dat er geen oplossing bij staat, althans de TS heeft niet gemeld of en hoe het is opgelost.
RaZ schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:14:
Is de schijf waar je naar wil rippen wel NTFS, want met FAT32 kan je geen bestanden opslaan van meer dan 4GB :P
Dubbel check gedaan, schijf is NTSF.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:43
chippie777 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:41:
Ik heb drie DVD's die ik in 2005 heb gemaakt.
Hoe zijn deze DVD's gemaakt?
Met een DVD recorder of op de PC?
DVD recorders willen nog wel eens een afwijkende disk structuur maken waarbij het rippen/kopieeren dan problemen kan geven.
chippie777 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:41:
Omdat ik ze wel gewoon compleet kan afspelen (circa 2 uur en 20 minuten) heb ik het idee dat er een mogelijkheid moet zijn om toch compleet te 'rippen" maar hoe
Probeer het eens met het oude/klassieke tool DVD Decrypter.
Eventuele leesfouten kunnen daarmee genegeerd/overgeslagen worden.
Dat tool werkt hier ook nog onder Windows 11.

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-12 21:04
MakeMKV al is geprobeert? anders kan je ook proberen met IMGburn een iso van de dvd te maken, en dan via dat .iso bestand proberen met de eerder geprobeerde tools de bestanden er af te halen

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12 13:08
Als VLC gewoon afspeelt kan je deze ook gebruiken om de output weg te schrijven naar harddisk in plaats naar je scherm. Heb het zelf wel een paar keer gebruikt, maar is even geleden, dus ff duckducken om te vinden hoe t werkt.
Al gevonden, onder Media kiezen voor Converteren/opslaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Savantas op 21-10-2025 09:38 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• chippie777
@Savantas dat heb ik geprobeerd maar werkt ook niet. Ik heb het idee dat het te maken heeft met hoe de hoofdstukken zijn geconfigureerd op de dvd. Want als ik sommige hoofdstukken selecteer gaat het ook fout bij afspelen. Speel ik vanaf hoofdstuk 1 af dan kan ik afspelen tot aan het einde.

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:35

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Even verplaatst naar Client Software. Die heeft niet zo veel met fotografie/videografie te maken.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@chippie777 maar je schrijft steeds dat je foutmeldingen krijgt.

Misschien (?) wel goed om te vermelden welke dat zijn.
Enne, check je file system nogmaals, lijkt wel een FS ding te zijn als je geen iso kan bakken van je disc.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• The_Doman
Misschien staan hier nog wat tips/aanwijzingen voor het kopieeren/extracten van DVD video bestanden.
MKV ToolNix video_ts -- dubbel
Philips mrv810h hdd/dvd recorder bestanden eraf hoe?
Misschien werkt het DVDVob2Mpg tooltje beter met afwijkende DVD bestandsindelingen.
@chippie777
Deze ook al geprobeerd?
The_Doman schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:16:Probeer het eens met het oude/klassieke tool DVD Decrypter.
Eventuele leesfouten kunnen daarmee genegeerd/overgeslagen worden.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:49

FreakNL

Well do ya punk?

chippie777 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:14:
@Savantas dat heb ik geprobeerd maar werkt ook niet. Ik heb het idee dat het te maken heeft met hoe de hoofdstukken zijn geconfigureerd op de dvd. Want als ik sommige hoofdstukken selecteer gaat het ook fout bij afspelen. Speel ik vanaf hoofdstuk 1 af dan kan ik afspelen tot aan het einde.
Als je kan afspelen tot het einde ;

Rip dan de volledige DVD via de “wegschrijfmethode” van VLC.

Dus geen hoofdstukken afspelen, nee gewoon van begin tot eind (en VLC meteen laten wegschrijven op HD).

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 21-10-2025 20:08 ]

• chippie777
Allen bedankt voor het meedenken en het zoeken naar een oplossing.
DVD Decrypter blijft hangen op een bepaalde sector, ik kan dan wachten zolang ik wil maar hij blijft daar hangen. Ik kan alleen kiezen om te stoppen en dan heb ik niks.
Met VLC lukt het dus niet, alleen ik snap niet precies wat men bedoelt met "wegschrijfmethode" ik vind geen keuzes in VLC en kies voor converteren, maar dat gaat dus niet goed. Misschien mis ik een optie?
De foutmeldingen waar ik het over had waren aan het begin en weet ik niet meer precies. Ik ga uiteraard nogmaals proberen en zal de foutmeldingen hier plaatsen zodra ik ze weer tegenkom.
Ik heb Make MKV geprobeerd maar die geeft de volgende foutmelding:
fout 'Scsi fout -MEDIUM ERROR:L-EC UMCORRECTABLE ERROR' opgetreden tijdens lezen 'DVD+R-DL MATSHITA DVD-RAM UJ*HC 1.00 5JGPA076465' bij offset '2059304960' Backup mislukt.

[ Voor 18% gewijzigd door chippie777 op 25-10-2025 12:03 . Reden: Make MKV toegevoegd ]

• The_Doman
chippie777 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:58:
Allen bedankt voor het meedenken en het zoeken naar een oplossing.
DVD Decrypter blijft hangen op een bepaalde sector, ik kan dan wachten zolang ik wil maar hij blijft daar hangen. Ik kan alleen kiezen om te stoppen en dan heb ik niks.
Heb je ook "ignore read errors" aangezet bij Tools -> Settings -> I/O?
Daarbij kan je dan ook het aantal leespogingen verlagen of uitzetten.
Ook kan je dat doen met Hardware Read Error pogingen.
Tools -> Settings -> I/O and turn Software Read Error Retries down to 1 and enable Ignore Read Error
On the Device tab set Hardware Read Error Retries to 1 or 2.
This will increase ripping speed of damaged media by quite a lot.

• testkonijn
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:03
Het oer oude dvdshrink wil m ook niet slikken ? tijdje terug nog wat mee gedaan op windows 10

https://www.videohelp.com/software/DVD-Shrink

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Misschien een rare hoor, maar als je naar een hdd toe wil, doe die disk eens defragmenteren.

Ey!! Macarena \o/

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-12 13:52
ik kan DVD converteren naar MP4

Ik maak gebruik van betaalde (€ 50,=) programma Wondershare Unie Converter.
Ik heb een ASUS Blu-ray brander, die leest in en de software converteert.

vorige maand nog een hele serie DVD's van onze eigen familie archief omgezet naar MP4
Hieronder printscreen van het programma onderdeel met een originele DVD converteren
programma heeft veel meer leuke opties en alles in Nederlands 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1tJ72ClgeNMvamBoUUUPFwjh0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpje4LEASpb1FkW9KM6yolC5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door LucW2 op 03-12-2025 13:14 ]

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

• chippie777
@LucW2 Ben een beetje huiverig om 50 euro uit te geven zonder de zekerheid dat het werkt.

• LucW2
Ik voegde notoabene een printscreen erbij, van vandaag om je te laten zien dat het werkte, ik snap dat niet ....
Ik ga er speciaal voor zitten achter de PC om het te laten zien dat het gewoon werkt. Anders kom je gewoon hier langs met je DVD en dan converteer ik hem voor je, woon wel in Twente.

[ Voor 45% gewijzigd door LucW2 op 03-12-2025 19:52 ]

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:23

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:48
Ik zie in de reacties nog niet IsoBuster staan.
Probeer het daar eens mee.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:49

FreakNL

Well do ya punk?

• chippie777
LucW2 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:47:
Ik voegde notoabene een printscreen erbij, van vandaag om je te laten zien dat het werkte, ik snap dat niet ....
Ik ga er speciaal voor zitten achter de PC om het te laten zien dat het gewoon werkt. Anders kom je gewoon hier langs met je DVD en dan converteer ik hem voor je, woon wel in Twente.
Ik waardeer je hulp (net als van ieder ander) maar de dvd’s die je hebt omgezet hadden die ook problemen met de normale programma’s zoals hier genoemd?

• chippie777
mark_vs schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:22:
Ik zie in de reacties nog niet IsoBuster staan.
Probeer het daar eens mee.
Ga ik proberen.

• LucW2
chippie777 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:31:
[...]

Ik waardeer je hulp (net als van ieder ander) maar de dvd’s die je hebt omgezet hadden die ook problemen met de normale programma’s zoals hier genoemd?
Ik speel af op VLC player, het zijn gewoon van VOB naar mp4 geconverteerd en mp4 kan je overal op afspelen ook op je tablet.
Ik converteer veel naar mp4 en zet ze op een externe SSD van Samsung (T9) om in de caravan in Kroatië af te spelen, met dat programma kan ik ook van YouTube kopiëren (hoef alleen de link url met de muis naar doel vak te verschuiven) Je kan meerdere mp4 aan elkaar plaken, je kan ook knippen, ik vind dat het allemaal waard, heb nu de versie 14, kan hem upgraden voor 43 euro, waardoor jij de mp4's nog verder kan comprimeren, want voor de film van Avatar in de printscreen was ik al 2,4 Gb kwijt.
Kijk gratis is leuk, maar voor je PC en je beeldscherm heb je ook moeten betalen, die krijg je ook niet gratis. Je telefoontje kost ook geld

In mijn eerste reactie staat ook de link van het programma (online platform) je kan eerst de gratis versie uitproberen :X

[ Voor 5% gewijzigd door LucW2 op 03-12-2025 23:24 ]

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:23
chippie777 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:32:
[...]

Helaas, geprobeerd zonder succes.
Was dat inclusief libdvdcss?

• LucW2
Ik werkte al jaren met UnieConverter van WonderShare en in het begin wat het nog niet wat, maar die lui uit Brazilië zijn verdomde goed bezig met nieuwe upgrades van toegevoegde opties, het is nog steeds gratis in beperkte functies om uit te proberen, voor wie (net als Chippy777) twijfelt

Ik had versie 15 en ze zitten nu op versie 17 (in juni zijn altijd de vernieuwingen) naar aanleiding van die discussie heb ik de volledige upgrade gisteren maar genomen, je betaald iets meer éénmalig voor altijd gratis upgrades. Gebruik het programma best veel (alles voor eigen gebruik) en YouTube is is waar ik veel van weg haal in HD, geen reclames (had ik toch al nooit vanuit Firefox add-ons) zo maak ik voor mij zelf Formule 1 Jaar samenvattingen die ik na montage weg brand op een 25 Gb blu-ray schijf (24 races a gemiddeld 12 minuten samenvattingen)

Dit doe ik al sinds 2014, daarom heb ik nog steeds een goede Panasonic blu-ray speler (die ook nog rechtstreeks mp4 (in 4K) kan afspelen vanaf een grote Tb externe SSD (kan max tot 24 Tb), maar de blu-ray is de beste wijze van data wegbranden, die gaat nooit kapot en is ook ongevoelig voor krassen. Nogmaals alles wat ik doe is voor eigen gebruik, ik heb de periode van gratis programma's met het geknutsel dat het soms wel lukt, maar meestal niet het resultaat wat ik wilde allang afgesloten.

Ik heb ook een eigen YouTube kanaal, maar daar verdien ik niets mee en promoot het ook niet en alles is eigen film materiaal in muziek (mijn Psytrance officiële albums) en alles op wielen (MTB, Motoren, Motorscooters, Vrachtwagen dashcam) tubes. Ik monteer ook met DaVincie Resolve (betaalde versie) in 4K, maar voor het HD knippen gebruik ik UniConverter van Wondershare omdat het makkelijk is en in het Nederlands met hele goede support.

• chippie777
Allen bedankt voor de tips zo ver. Ik zal een kleine opsomming geven van wat ik gedaan heb en wat er niet en wel lukt. (Zie ook mijn bericht van 20 oktober 10:44)
Ik heb een Mac mini M1 zonder DVD speler. Losse DVD speler aangesloten maar zonder resultaat.
Oude windows 10 geleend.
Daarop lukte het om een keer de hele DVD af te spelen.
Het rippen wilde daar niet lukken, hooguit het eerste uur van de circa 2,5 uur kreeg ik er af.
Ik heb dit geprobeerd met:
DVDencrypter, Handbrake, VLC. allen kappen er mee na een uur.
Inmiddels zijn de DVD's bij iemand met een betere windows systeem.
Ook daar lukt het om de DVD af te spelen maar wanneer je gaat rippen gaat het ook daar mis na ongeveer een uur.
Nu zijn er betaalde programma's die zouden moeten werken. Deze programma's kun je zonder te betalen gebruiken voor ongeveer 5 minuten om te testen of het rippen lukt. Daar zit de crux, die gratis software kan ook de eerste 5 minuten rippen, zelfs de eerste 60 minuten maar daarna gaat het mis. Hoe weet ik zeker dat de betaalde software wel gewoon meer dan 60 minuten kan rippen. Lopen die programma's niet tegen dezelfde issues aan?
Ik ben er niet dagelijks mee bezig dus er zit soms wat vertraging in mijn reacties :-)

[ Voor 0% gewijzigd door chippie777 op 06-12-2025 17:34 . Reden: M1 ipv M4 :-) ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@chippie777 stopt het rippen steeds bij een bepaalde bestandsgrootte? Zou ook wel eens iets van van het file system kunnen zijn?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:16
denk dat de dvd beschadigt is, heb je al eens tegen het licht aan gekeken of je geen gaatjes of krasjes ziet in de bovenste laag (labelzijde) en dan kijken vanaf de onderzijde natuurlijk.

• chippie777
@Toerq Ik heb 3 DVD's met dit probleem. Ik heb ze alle drie heel goed bekeken, maar ik zie geen beschadigingen.

• blasje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-12 14:18
Als je ze kan afspelen op je pc geen mogelijkheid om ze full screen te laten spelen en dan via OBS of een ander screencapture je beeld op te nemen?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-12 13:11
The_Doman schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:15:
[...]

Heb je ook "ignore read errors" aangezet bij Tools -> Settings -> I/O?
Daarbij kan je dan ook het aantal leespogingen verlagen of uitzetten.
Ook kan je dat doen met Hardware Read Error pogingen.

[...]
Vermoed 't zelfde als The_doman, errors en het medium DVD-r/+r hebben niet 't eeuwige leven.
Bij het afspelen is afspelen prio boven foutloos lezen. VLC kan 'm dus afspelen door readerrors te negeren en gewoon door te gaan. Met wellicht met een kleine glitch in het beeld.
Bij het rippen probeert de software 100% identieke kopie te maken. Hierop loopt 't vast op een leeserror welke ook bij een 2e, 3e en n-de pogin fout blijft lopen.

Diverse tools met ignore read-errors worden hier aangedragen. Wat is daar 't resultaat van?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik lees dat je een Mac hebt, met een externe speler. Daarop zou je ook met Handbrake aan de gang moeten kunnen ;)

Ik lees ook een aantal keer "zonder succes" of "lukt niet"... Ik zie dat je wel twee keer met een 'UNCORRECTABLE ERROR' komt. Wat je zou kunnen proberen is om een ISO te trekken van je DVD's (met een meer vergevingsgezinde speler dan die Matshita). En vervolgens die ISO rippen met (bijvoorbeeld) Handbrake.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1