MKV ToolNix video_ts -- dubbel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:13
Ik heb een paar (oude) DVD's die ik wil omzetten naar een 'mkv'

Ik heb de DVD's nu reeds in 'Video_TS' formaat staan op de pc, maar het lukt mij niet om een goeie MKV er uit te krijgen. mijn eindresultaat is precies de dvd 2 keer na elkaar...

ik heb al verschillende dingen gebprobeerd, op onderstaande screenshot heb ik enkel de bestanden met de effectieve film + extra's geselecteerd voor import:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0tqmSIL0Z-k7gCtqNRLg6P2F7I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xwjxDdpFDHBIt2gmxW25RaEy.png?f=user_large

geen idee waaorm in 'source files' dan de VTS_05_2 t.e.m. VTS_5_4 er dubbel in staan?
(ik heb het gevoel dat dit het probleem is, dat hij deze ook dubbel in de MKV voegt dan?

(in het onderste deel staan ze wel maar enkel zoals je kan zien...)

Wat doe ik verkeerd?

Beste antwoord (via thomke op 17-04-2025 21:07)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
thomke schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:27:
Ik heb de DVD's nu reeds in 'Video_TS' formaat staan op de pc, maar het lukt mij niet om een goeie MKV er uit te krijgen. mijn eindresultaat is precies de dvd 2 keer na elkaar...
...
geen idee waaorm in 'source files' dan de VTS_05_2 t.e.m. VTS_5_4 er dubbel in staan?
(ik heb het gevoel dat dit het probleem is, dat hij deze ook dubbel in de MKV voegt dan?
Bij het importeren van de VOB bestanden moet je alleen de eerste van een betreffende VOB set selecteren.
MKV ToolNix herkent en voegt dan zelf de opeenvolgende bijbehorende VOB bestanden van die set toe.
Dus je opent/selecteert alleen VTS_01_1, VTS_02_1, VTS_03_1 enz.

Als je alle bestanden selecteert bij importeren krijg je alles meervoudig/dubbel inderdaad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:52

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hmmmm, wellicht Captain Obvious, maar de ene VTS_05_2 is mpeg video en de andere is audio?
Zie ook het track overzicht onder in beeld.
Audio en Video zitten in dezelfde VOB container, maar worden wel als aparte stream gezien, want ze zijn van een ander type. Het klopt dat dit ook veel bytes kunnen zijn, want audio streams, zeker voor DTS of Atmos weergaves kunnen heel groot zijn.

Verduidelijkt dat iets?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:13
ElCondor schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:41:
Hmmmm, wellicht Captain Obvious, maar de ene VTS_05_2 is mpeg video en de andere is audio?
Zie ook het track overzicht onder in beeld.
Audio en Video zitten in dezelfde VOB container, maar worden wel als aparte stream gezien, want ze zijn van een ander type. Het klopt dat dit ook veel bytes kunnen zijn, want audio streams, zeker voor DTS of Atmos weergaves kunnen heel groot zijn.

Verduidelijkt dat iets?
Bedankt voor uw reactie!

Dus als ik mijn mkv wil met DTS audio, moet ik dan enkel de bestanden van type 'audio' selecteren en niet van het type ''video'?

het is inderdaad zo dat mijn MKV (zoals in de afbeelding gemaakt) 2 x de grootte is van de dvd, maar ook wel 2 keer de speelduur van de dvd is (staat dubbel op de MKV)

(ik had reeds eens geprobeerd om enkel de bestanden van type 'video' te selecteren, maar toen kreeg ik de waarschuwing dat er geen geluid geselecteerd was, dus heb ik het toen geannuleerd.)

Ik probeer het vanavond nog eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:52

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heel bekend ben met MKVToolnix. Ik DENK dat je nog een .IFO bestand nodig hebt om de juiste combinatie te maken van video en audio vobs. Deze bepalen, volgens mij, of een VOB gemerged moet worden voor audio en video of als losse bestanden in de MKV opgenomen moeten worden.
Zie ook deze informatie over de DVD file structuur

Ik gebruik zelf echter HandBrake.
Als je worstelt met hoe je het eindresultaat samenstelt, dan is HandBrake wellicht gebruiksvriendelijker.
Daar wijs je de bron folder aan, kies je de video en audio stream die je mee wilt nemen in het eindresultaat. HandBrake kijkt dan zelf naar welke IFO en VOBS hij daarvoor nodig heeft.
Vervolgens pas je eventuele compressie toe en geef je aan dat je wilt exporteren naar MKV.

Je kunt de audio en subtitle streams ook nog een eigen naam geven zodat duidelijk is naar welke audio stream of subtitles je zit te kijken. Hij ondersteunt ook pass-through, zodat je je niet druk hoeft te maken over compressie van het geluid en voor video encoding en decoding kan gebruik gemaakt worden van hardware decoding/encoding.

Misschien is dat wat makkelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door ElCondor op 16-04-2025 10:08 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
thomke schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:27:
...
Bij het importeren van de VOB bestanden moet je alleen de eerste van een betreffende VOB set selecteren.
MKV ToolNix herkent en voegt dan zelf de opeenvolgende bijbehorende VOB bestanden van die set toe.
Dus je opent/selecteert alleen VTS_01_1, VTS_02_1, VTS_03_1 enz.

Als je alle bestanden selecteert bij importeren krijg je alles meervoudig/dubbel inderdaad.