Dat was ik dus, ja: opnieuw geripped vanaf de originele cd's...Op zaterdag 22 september 2001 16:46 schreef BezurK
Zeker teveel

Verwijderd
Dat was ik dus, ja: opnieuw geripped vanaf de originele cd's...Op zaterdag 22 september 2001 16:46 schreef BezurK
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
dat moet je natuurlijk in drie stukken van 64 doen heOp zaterdag 22 september 2001 17:06 schreef Cheatah het volgende:
[n00b humor]
Maar ik heb 64kbit/s ISDN, dan kan ik toch niet van 192kbit/s downloaden
[/noob humor]
Verwijderd
Verwijderd
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Siditamentis astuentis pactum.
Siditamentis astuentis pactum.
Met de standaard R3Mix instellingen scheelt het je ca 10kbit/s, ik gebruik alleen deze - nog iets betere - omdat ik er een goed gevoel aan overhoud. Dit zijn btw de officiele R3Mix instellingen:--nspsytune --vbr-mtrh -V0 -mj -h -b112 --lowpass 19.5 --athtype 3 --ns-sfb21 2 -Z --scale 0.98
--nspsytune --vbr-mtrh -V2 -mj -h -b96 --lowpass 19.5 --athtype 3 --ns-sfb21 2 -Z --scale 0.98
Fun while it lasted: World Community Grid!
Verwijderd
Ok dan mag jij me een deftige site zegge die 128kbps allowed!Op zaterdag 22 september 2001 15:51 schreef Wouter17 het volgende:
[..]
same here
ik erger me er ook altijd aan dat veel mp3 sites anno 2001 nog steeds 128 kbps aanbieden
Verwijderd
Je bent wel errug laat met je post hoor...Op maandag 11 maart 2002 11:20 schreef Morre het volgende:
Xing Mp3's zijn rot. M'n Mp3 radio wil ze niet eens kennen![]()
En als ie met die Mp3 wil kennismaken, dan klinken ze echt slecht(allemaal jittergeluiden)
LAME is the best!
Verwijderd
Het is bekend dat de VBR implementatie van Fraunhofer nog steeds fouten bevatten. Je wilt niet weten hoelang de LAME-community aan de encoder heeft zitten sleutelen om VBR in orde te maken.Op maandag 11 maart 2002 13:01 schreef RCy2k het volgende:
lolz... ik encode met Fraunhofer...
AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,
Vertel dat maar aan JvSOp woensdag 19 september 2001 00:22 schreef JvdBosch het volgende:
Ach ja... Ik ben een beetje audiofiel, en dan ga je niet aan MP3's beginnen.
Verwijderd
Als het je dan toch niet boeit encode dan gewoon lekker met LAME. Er is immers een wezenlijk verschil tussen Xing en Lame. Xing is de snelste encoder maar moet daarom heel wat kwaliteit inleveren. (En dan heb ik het nog niet eens over de speederrors.)Op dinsdag 18 september 2001 23:31 schreef HlpDsK het volgende:
En ik zeg, en meer mensen zeggen, dat het ons niet boeit. Het verschil zal er best zijn, maar hoorbaar is het niet/nauwelijks.
Als je dan toch zo audiofiel bent moet je gewoon rauwe WAVE luisteren en helemaal niet compressen.
Verwijderd
Verwijderd
Sorry, maar als ze beide 128Kbit/s zijn moeten ze ook allebei even groot zijn. (Aangenomen dat je dezelfde muziek en muzieklengte gebruikt hebt.)Op maandag 11 maart 2002 20:01 schreef AmRuLeZ het volgende:
Wel is gedacht aan de nieuwe OGG files? Ik heb er een klein beetje mee geexperimenteerd, mp3 128 kbps en Ogg 128 Kbps, Ogg files zijn kleiner. Met een mp3 van 3 minuten zo'n 200 kb. Maar ik kon niet omzetten in 64 kbps met Ogg waarom weet ik niet, en dan zijn de bestanden nog kleiner, en dat is dezelfde kwaliteit ongeveer als 128 kbps MP3.
Weet niet 100% zekr..
greetz amrulez
Nope, Ogg is een heel ander algoritme dan mp3.Op maandag 11 maart 2002 22:04 schreef Tweakert het volgende:
Sorry, maar als ze beide 128Kbit/s zijn moeten ze ook allebei even groot zijn. (Aangenomen dat je dezelfde muziek en muzieklengte gebruikt hebt.)
Couse when it's game time, it's pain time baby! WOHOEW!
PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Blade is niet slecht alleen gedateerd. Even gezocht op de betere encoder en rip site:Op woensdag 13 maart 2002 20:44 schreef willem-alex het volgende:
Xing is idd zwaar kl*te, maar wat er mis is met Blade weet ik niet. Oke, ik encode ook altijd met Lame, maar dat is niet omdat ik Blade nou zo slecht vind.
Kan iemand mij uitleggen waarom Blade wel slecht is
Als je alles wilt weten van encoderen/decoderen/extracten/branden en al wat daarmee samenhangt moet je maar eens 2 weken vrij nemen en in het forum duiken nadat je de rest van de site gelezen hebt. Uitermate interessant.01. I read "Blade" was a very good encoder, why not mention it?
Blade is the compilation of the standard ISO mp3 source code with very few adjustments. It has decent encoding qualities, mainly above 192kbit, but is somewhat aged by now imho.
Lame was also based on that same ISO source, but has been improved on many points and since the new 3.80 release even is 100% ISO source-free!
Better psycho-accoustic model
Better tweaked and faster FFT and encoding
A greatly optimized VBR mode (Blade lacks vbr)
For me Lame picks up where Blade left of so the choice is not so hard.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
Verwijderd
Dan is er dus blijkbaar toch wel iets mis met je geluidksaart/speakers en of oren.Op donderdag 20 september 2001 02:34 schreef HlpDsK het volgende:
Ik gebruikte m'n perfect krasloze Dire Straits CD voor het nummer Sultans Of Swing. Da's gitaar, vocals, en behoorlijk wat variatie. Mijn geluidskaart en speakers zijn echt niet lullig, en mijn oren zijn ook goed.
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Zo simpel als jij het stelt werkt het dus niet.Op dinsdag 12 maart 2002 19:19 schreef Adion het volgende:
Dan is het dus geen 128kbit he.
Dan is het waarschijnlijk eerder een soort average bitrate van 128, die praktisch iets lager ligt of zoiets.
Als het 128kbit/s zou zijn dan zou de grootte identiek zijn aan die van mp3 128kbit/s.
(aantal seconden x aantal kbits per seconden = aantal kbits)
Verwijderd
Zo is dat. Mij boeit het wel en ik hoor het ook. Dus als ik kwaliteit wil koop ik gewoon zo'n veel te dure originele cd.Op dinsdag 18 september 2001 23:31 schreef HlpDsK het volgende:
En ik zeg, en meer mensen zeggen, dat het ons niet boeit. Het verschil zal er best zijn, maar hoorbaar is het niet/nauwelijks.
Als je dan toch zo audiofiel bent moet je gewoon rauwe WAVE luisteren en helemaal niet compressen.
Verwijderd
Verwijderd
Ik dacht dat AudioCatalyst Xing gebruikte (iig de oude versies).Op dinsdag 25 juni 2002 14:47 schreef _m0teh0ker_ het volgende:
... ik maak mp3'tjes met AudioCatalyst.
Maakt die ook gebruik van Xing-encoder?
... ik maak de mp3's meestal met 'n variabele bitrate tussen de 160 - 192kbps => klinkt volgens mij gewoonweg goed.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Verwijderd
This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Verwijderd
Tsja ik rip altijd met musicmatch, en ben er erg tevreden over gaat met een goeie kwaliteit www.musicmatch.com daar kun je hem vinden. eet smakelijkOp dinsdag 25 juni 2002 18:27 schreef stefwes het volgende:
Dus: tip's aub! (nu op 192 geript, lijkt me best zat toch? Moet wel een beetje simpel/snel te doen zijn.)
Verwijderd
In een auto heb je toch altijd veel andere geluiden dan hoor je echt niet zo snel of het 192 of 256 is. Coderen met lame geeft goede resultaten. En er zijn natuurlijk andere progs die ook werken, maar lame is lekker bekend.Op dinsdag 25 juni 2002 18:27 schreef stefwes het volgende:
Kijk, om de topicstarter even een pluim te geven:Mij interesseert het byzonder veel!
Ik heb net een mStation voor de auto gekocht, en wil mijn cd-collectie van 350+ cd's op mp3 overzetten (of dat andere weirde formaat wat ie ook slikt) en ben dus benieuwd welke prog's ik daarvoor het beste gebruiken kan. Ik heb nu zo'n 100 cd's omgezet met realjukebox, en het valt eerlijk gezegd een beetje tegen, de kwaliteit van de rip.
Dus: tip's aub! (nu op 192 geript, lijkt me best zat toch? Moet wel een beetje simpel/snel te doen zijn.)
Verwijderd
Kijk, als je nou de beste kwaliteit uit LAME wilt halen (volgens velen, en dat vindt ik zelf ookOp dinsdag 25 juni 2002 20:29 schreef stefwes het volgende:
kijk, dat vind ik dus een veelgehoorde misvatting.
Als je het nu hebt over hele stille passages (de dynamiek dus) kan ik je een beetje gelijk geven. Maar of het sprankelend, schel, dof, krakerig, plat, ruimtelijk of mono klinkt, kun je wel degelijk goed horen. Hangt er ook vanaf wat voor auto/installatie/oren/afspeelvolume je hebt natuurlijk.
maargoed. Niet iedereen is audiofiel. of ik in de auto het verschil tussen 128 en 192 hoor weet ik niet, want ik kan niet vergelijken tot nu toe; het zit er net in...
This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.
Een klein beetje offtopic, maar waar heb je die gekocht?Op dinsdag 25 juni 2002 18:27 schreef stefwes het volgende:
Kijk, om de topicstarter even een pluim te geven:Mij interesseert het byzonder veel!
Ik heb net een mStation voor de auto gekocht, en wil mijn cd-collectie van 350+ cd's op mp3 overzetten (of dat andere weirde formaat wat ie ook slikt) en ben dus benieuwd welke prog's ik daarvoor het beste gebruiken kan. Ik heb nu zo'n 100 cd's omgezet met realjukebox, en het valt eerlijk gezegd een beetje tegen, de kwaliteit van de rip.
Verwijderd
Precies. Zodra ik het hoor, zal ik me ook druk gaan lopen makenOp dinsdag 18 september 2001 21:35 schreef dreeke het volgende:
[..]
makes sense, alleen ik hoor het verschil niet, dus het kan me echt niet schelen...
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
This space is occupied
Verwijderd
Xing zuigt zwaar, 128kps vergelijk maar met weke andere encoder ook op 128kps, kan haast niet scheller.dreeke schreef op 18 September 2001 @ 21:18:
Xing werkt gewoon makkelijk
wat vind je er dan zo slecht aan klinken?
Verschil tussen 160 kbps en 192 hoor ik wel maar verschilende encoders echt niet...
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
[ Voor 10% gewijzigd door NoBody op 20-04-2003 00:38 ]
Hoi
[ Voor 15% gewijzigd door dreeke op 20-04-2003 00:40 ]
Verwijderd
Zou je deze twee files dan online kunnen zetten, dan kunnen wij naar het verschil luisteren (indien er een verschil is uiteraardVerwijderd schreef op 20 September 2001 @ 02:34:
Nou. Ik heb net een Track van CD geripped met m'n Plextor.
1 keer met EAC en Lame + Razor (Secure en alles op hoogste kwaliteit), en daarna met AudioCatalyst (Xing).
Ik hoor werkelijk het verschil niet. Beide 192 Kbit VBR. Aandachtig geluisterd.
EAC / Lame duurde bijna 5 minuten om 1 mp3 te maken, en AudioCatalyst deed er ongeveer 30 seconden over.
Ik gebruikte m'n perfect krasloze Dire Straits CD voor het nummer Sultans Of Swing. Da's gitaar, vocals, en behoorlijk wat variatie. Mijn geluidskaart en speakers zijn echt niet lullig, en mijn oren zijn ook goed.
Verwijderd
het kan nog makkelijkerVerwijderd schreef op 18 september 2001 @ 21:39:
...Het is ook zozeer niet de manier waarop men encode waar ik me aan stoor, nee,
Ik snap dat echt niet hoor. Van vinyl rippen is toch niet zo moeilijk? Kom nou! Als je een versterker hebt en een fatsoenlijke platenspeler kan je gewoon een bijna-CD-kwaliteit-MP3tje maken als je wilt. Als je er maar iets meer tijd insteekt dan dat het nummer zelf duurt...
ehmmm bij cds word ook een deel weggefilterdVerwijderd schreef op 20 april 2003 @ 09:04:
MP3 SUCKS!! = al het voor het menselijke oor niet hoorbare geluid word weggefilterd om een kleiner bestand te verkrijgen, hierdoor verliest het geluid z'n volume, als ik MP3 afspeel op m'n 30cm woofers (frequenties vanaf 18Hz) met een beetje volume (+/- 70DB
), merk je duidelijk dat het basfundament totaal vernield is, m.a.w. je voeld de bas bijna niet meer. Hetzelfde geld ook voor de hoge tonen, minder levendig, doffer.
Geeft mij maar gewoon CDtjes, MP3 is aan mij echt niet besteed
[ Voor 37% gewijzigd door Spruit_elf op 20-04-2003 09:16 ]
Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.
Tampie schreef op 26 June 2002 @ 08:02:
kzou wel 's willen weten wat jullie van SCMPX vinden.
site: http://www.din.or.jp/~ch3/index_e.html
download: http://www.din.or.jp/~ch3/smxwin151e.zip
ik gebruik SCMPX al tijden om mijn mp3tjes te encoden. En naar mijn weten/kennen doet ie dat best oke.
Iemand een oordeel?![]()
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
1
| "--r3mix" = "--nspsytune --vbr-mtrh -V1 -mj -h -b96 --lowpass 19.5 --athtype 3 --ns-sfb21 2 -Z --scale 0.98 -X0" |
1
| %l--alt-preset 192%l%h--alt-preset standard%h %s %d |
[ Voor 8% gewijzigd door Andamanen op 20-04-2003 12:07 ]
1
| %l--alt-preset 128%l%h--alt-preset standard%h %s %d |
[ Voor 34% gewijzigd door Kevinp op 20-04-2003 13:10 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Maar dat simpele kan je met EAC toch ookHark schreef op 20 april 2003 @ 12:59:
%l--alt-preset 128%l%h--alt-preset standard%h %s %d
Tjonge jonge, het wordt steeds ingewikkelder om een MP3tje te maken. Gebruik toch gewoon Ogg Vorbis. Hoef je alleen een quality te selecteren en het klinkt nog stukken beter dan MP3 ook.
En als je een oggje download weet je ook zeker dat ie goed is, want er zijn geen slechte Ogg Vorbis encoders.
Verwijderd
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Als je echt denkt dat je het verschil hoort, zelfs bij een hele hoge bitrate, moet je misschien Ogg FLAC eens proberen. Die codeert namelijk zonder kwaliteitsverlies. (Niet dat ik dat gebruik hoor, ik vind 112 kbps Ogg Vorbis al meer dan genoeg).Gitaarwerk schreef op 20 April 2003 @ 13:39:
in princiepe mag je niets downloaden.. zonder toestemming van de eigenaar..
dus als we daar even niet van uitgaan en de mp3's goed geript zijn..
dan nog..
door de boven en ondertonen weg te halen die je "niet hoort" (wat toch soms een degelijk invloed heeft"
vind ik als een jonge audiofiel vaak gewoon het sprankelende weghalen.. vaak nog met zulke redelijke kaarten .. klinkt het gewoon niet.. hetzelfde wat ik van MD vind.
CD echter beter... maar nog een stapje hoger zijn de platen
en ik houd et gewoon maar bij cd
Goed idee! Toevallig heeft de Computer Techniek laatst zo'n test gedaan. De resultaten heb ik op deze pagina gezet:Andamanen schreef op 20 April 2003 @ 13:48:
...
Door al die discussies begin ik eigenlijk ook wel zin te krijgen in een goede dubbel-blinde vergelijkingstest om te kijken wat we wel en niet uit elkaar kunnen houden
tsja, bij 128k is mp3 inderdaad niet perfectHark schreef op 20 April 2003 @ 13:57:
[...]
Goed idee! Toevallig heeft de Computer Techniek laatst zo'n test gedaan. De resultaten heb ik op deze pagina gezet:
http://home.wanadoo.nl/hunting/luistertest.html
Bij de 128 kbps test blijkt dat haast niemand Ogg Vorbis van Wave kan onderscheiden, want die scoren bijna precies hetzelfde.
Verwijderd
Mag je mij vertellen wat voor speakers je hebt en hoe je aanstuurtals ik MP3 afspeel op m'n 30cm woofers (frequenties vanaf 18Hz) met een beetje volume (+/- 70DB
Scene... Meer zeg ik niet.Hark schreef op zondag 20 april 2003 @ 13:28:
Zonder gekheid, ik vind het dus echt een enorm nadeel van mp3 dat je nooit weet of wat je download van goede kwaliteit is. Je weet nooit of het met Xing, BladeEnc (als dat nog bestaat) of Lame is gecodeerd. En tegenwoordig loop je ook nog eens de kans dat je mp3 bestand een mp3pro bestand blijkt te zijn. Dat is helemaal naadje, want onder Linux klinkt dat echt voor geen meter omdat het dan als gewone mp3 wordt afgespeeld. Nee geef mij echt maar Ogg Vorbis. Dan weet je voor het downloaden al wat voor vlees je in de kuip hebt. Bovendien klinkt het naar mijn bescheiden mening 'altijd' beter dan mp3, zelfs als het mp3tje met Lame -en -een -heleboel -opties -zoals --alt-preset is gemaakt. Alleen jammer dat er nog niet zoveel Ogg bestanden te vinden zijn, hoewel ik met Direct Connect vaak wel de oggjes vind die ik zoek.
1
| lame --alt-preset standard --add-id3v2 --pad-id3v2 --ta "Artiest" ..... 01.wav 01.mp3 |
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Als we dit topic dan toch kicken. Die claim is inmiddels verre van waar. Ook op campusnet is een groot deel van de mp3's inmiddels erg matig. Vaak slechte rips met veel tikken er in....Oscar Mopperkont schreef op maandag 21 april 2003 @ 11:02:
Het zal al wel gezegd zijn, maar als je je MP3's van campusnet download dan zit je meestal wel goed qua kwaliteit.
[ Voor 18% gewijzigd door Jazco2nd op 27-09-2005 14:25 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq