Tja, dat vraag ik me echt al jaren af. Je downloadt een 192kbit/s MP3tje, en dan blijkt het kl*tekwaliteit te zijn.
Ff scannen met EncSpot, en ja hoor; het is encoded met Xing
Wat is dat toch voor een sado-masochistisch gedrag, bewust kiezen voor een slechte encoder? Download je dan graag 320kbit/s MP3tjes ofzo, dat is nl de enige bitrate waarop Xing aan te horen is. Of is het de gemakkelijkste manier kiezen (a la EasyCD Creator voor CD's), als je niet veel van dat soort dingen weet kies je meestal voor een simpel progje. Of is het gewoon omdat de mensen domweg niet weten dat er goede en slechte encoders zijn?
Dat laatste wil ik dan ff uit de weg helpen.
De encoders die je niet wilt gebruiken: Blade en Xing (en alles wat met die engines werkt).
De encoders die er mee door kunnen: Frauenhofer of l3enc.
En ons toppertje: LAME (zeker als je VBR gebruikt).
Go ahead, tell me, wat is er zo verleidelijk aan crappy progs gebruiken.

Wat is dat toch voor een sado-masochistisch gedrag, bewust kiezen voor een slechte encoder? Download je dan graag 320kbit/s MP3tjes ofzo, dat is nl de enige bitrate waarop Xing aan te horen is. Of is het de gemakkelijkste manier kiezen (a la EasyCD Creator voor CD's), als je niet veel van dat soort dingen weet kies je meestal voor een simpel progje. Of is het gewoon omdat de mensen domweg niet weten dat er goede en slechte encoders zijn?
Dat laatste wil ik dan ff uit de weg helpen.
De encoders die je niet wilt gebruiken: Blade en Xing (en alles wat met die engines werkt).
De encoders die er mee door kunnen: Frauenhofer of l3enc.
En ons toppertje: LAME (zeker als je VBR gebruikt).
Go ahead, tell me, wat is er zo verleidelijk aan crappy progs gebruiken.
edit:
Voor de adjes, ik hoop dat ik het goede forum heb, dit is nl bedoeld als serieus discussietopic. SA leek me daar minder geschikt voor.
Voor de adjes, ik hoop dat ik het goede forum heb, dit is nl bedoeld als serieus discussietopic. SA leek me daar minder geschikt voor.
Fun while it lasted: World Community Grid!