Hey allen,
Hier even een adviesvraag mbt een eerste ontwerp van ons huis. (met gebruik van template)
Historisch gasverbruik: nvt-onbekend in nieuwe situatie
Dit betreft onze BG.Voor boven 3 kleine radiatoren
- X radiatoren --> Er komen 3 kleine jaga hybrid LT radiatoren boven, te verwaarlozen mij dunkt.
- Ik denk dat een grotere buffer logisch is, gezien het huis veel inhoud heeft (aanname) ik ga uit van 500L.
- DWTW aanwezig? --> Nee
Dit is Warmtepomp (in bezit)
https://pimassetsprdst.bl...iginal/85/55/11328555.pdf
Dit is optionele WP voor ventilatielucht
https://remon-techniek.nl...2-rvs-spiralen-500-liter/
Dit is 500 L buffervat, 3 kwh elektrisch element kan ook worden gecombineerd
Context: We hebben een beetje een probleem hier. De verzwaring elektra (nodig voor 400V WP) komt maar niet. Nu hebben we 1*25A, dit wordt (ooit?) 3*25A.
Ik zit hier echt OP, bellen, mailen, klachten, netbeheerder bellen, uitvoerder lastig vallen, het is echt een drama.
Uitvoeringsdatum zou mei zijn, het is nu oktober.
Over naar plan B.
Lichtere WP, op 230V, welke direct in werking kan worden gesteld. Die ik (misschien later) kan verplaatsen naar mijn schuur oid (waar ik een kantoor ga bouwen later).
Voor het elektra gedeelte heb ik mijn schoonvader die hier bij helpt, met wat (tijdelijk) kunst en vliegwerk gaat dit wel lukken...
Als ik dit kan combineren met de NIBE F130 op mijn ventilatiekanalen, kom ik op een totaal vermogen van 14KW WP.
Dit wil ik bufferen in 500L buffervat.
Ook ben ik van plan om een losse openhaard/palletkachel in de woonkamer te zetten, voor de extreem koude dagen als backupverwarming voor de hoofdverblijven.
Momenteel geen mogelijkheid om daar OOK een WTW aan te koppelen en te combineren met de totale set-up..
Vragen bij de set-up zijn volgende;
Heeft het zin om de optionele WP te kopen voor ventilatie om het totaal aan vermogen wat op te krikken en verlies aan warmte te minimaliseren?
Moet dit in serie, of kan ik beide WP's in 1 buffervat combineren (met b.v. 2 spiralen), mijn voorkeur heeft 1 buffervat.
Als ik beide combineer, verlies ik dan de mogelijkheid tot koelen (van Toshiba WP?)
Past dit specifieke buffervat? (merk/grootte/etc..?)
Moet ik in het buffervat het optionele verwarmingselement kopen (3KW) voor de periodieke legionellarun?
In bedrijfstelling en vullen Toshiba split WP wordt door officieel gecertificeerd monteur gedaan.
[Foto's/schetsen/plaatjes van mogelijk geschikte plekken voor de apparatuur]
Eerste schets mbt gecombineerde set-up (1 buffervat).
Hier even een adviesvraag mbt een eerste ontwerp van ons huis. (met gebruik van template)
Historisch gasverbruik: nvt-onbekend in nieuwe situatie
Afgiftesysteem:
- X m² vloerverwarming --> 1 km slang van 20 MM, berekening volgens chat GTP met inachtname van dikte buitenkant is 200L warmtebuffer. Altijd open is ons uitgangspunt hierin...Dit betreft onze BG.Voor boven 3 kleine radiatoren
- X radiatoren --> Er komen 3 kleine jaga hybrid LT radiatoren boven, te verwaarlozen mij dunkt.
SWW:
- Er is een technische ruimte aanwezig, genoeg ruimte voor binnendeel Toshiba WP en ook buffervat maximum afmetingen 90*90*225 + ruimte voor optionele ventilatie WP.- Ik denk dat een grotere buffer logisch is, gezien het huis veel inhoud heeft (aanname) ik ga uit van 500L.
- DWTW aanwezig? --> Nee
Warmtepompvoorkeur:
https://www.intercool.nl/...-801hw-e-hwt-1101xwhm3w-eDit is Warmtepomp (in bezit)
https://pimassetsprdst.bl...iginal/85/55/11328555.pdf
Dit is optionele WP voor ventilatielucht
https://remon-techniek.nl...2-rvs-spiralen-500-liter/
Dit is 500 L buffervat, 3 kwh elektrisch element kan ook worden gecombineerd
Context: We hebben een beetje een probleem hier. De verzwaring elektra (nodig voor 400V WP) komt maar niet. Nu hebben we 1*25A, dit wordt (ooit?) 3*25A.
Ik zit hier echt OP, bellen, mailen, klachten, netbeheerder bellen, uitvoerder lastig vallen, het is echt een drama.
Uitvoeringsdatum zou mei zijn, het is nu oktober.
Over naar plan B.
Lichtere WP, op 230V, welke direct in werking kan worden gesteld. Die ik (misschien later) kan verplaatsen naar mijn schuur oid (waar ik een kantoor ga bouwen later).
Voor het elektra gedeelte heb ik mijn schoonvader die hier bij helpt, met wat (tijdelijk) kunst en vliegwerk gaat dit wel lukken...
Als ik dit kan combineren met de NIBE F130 op mijn ventilatiekanalen, kom ik op een totaal vermogen van 14KW WP.
Dit wil ik bufferen in 500L buffervat.
Ook ben ik van plan om een losse openhaard/palletkachel in de woonkamer te zetten, voor de extreem koude dagen als backupverwarming voor de hoofdverblijven.
Momenteel geen mogelijkheid om daar OOK een WTW aan te koppelen en te combineren met de totale set-up..
Vragen bij de set-up zijn volgende;
Heeft het zin om de optionele WP te kopen voor ventilatie om het totaal aan vermogen wat op te krikken en verlies aan warmte te minimaliseren?
Moet dit in serie, of kan ik beide WP's in 1 buffervat combineren (met b.v. 2 spiralen), mijn voorkeur heeft 1 buffervat.
Als ik beide combineer, verlies ik dan de mogelijkheid tot koelen (van Toshiba WP?)
Past dit specifieke buffervat? (merk/grootte/etc..?)
Moet ik in het buffervat het optionele verwarmingselement kopen (3KW) voor de periodieke legionellarun?
Wie gaat het installeren?
Ga installatie zelf doen met 'eigen' loodgieter.In bedrijfstelling en vullen Toshiba split WP wordt door officieel gecertificeerd monteur gedaan.
[Foto's/schetsen/plaatjes van mogelijk geschikte plekken voor de apparatuur]
Eerste schets mbt gecombineerde set-up (1 buffervat).