Ok, omdat we nu op de boerderij wonen (in een gedeelte ervan) heb ik wat meer tijd voor foto's en updates.
Laatste paar weken erg druk gehad met van alles en nog wat. Verhuizen, opruimen, schoonmaken etc..
Oude marktplaats deur opgeknapt met messing beslag, erg blij mee!
Detail stalraampje binnenkant. De timmerman heeft van eiken planken mooie vensterbanken gemaakt. Deze geolied, wederom erg blij mee..
Bad staat! Vloer geschilderd met epoxyverf. Dekt goed, laat wel wat onregelmatigheden zien, maar 'het past wel' hier beneden. Rest van het huis is superstrak, dus enige textuur in de vloer is wel grappig. Stoort ons niet. Kleur is wel erg licht, wordt snel vies, beetje jammer....
Douchehoek met marmerpanelen en een douchebak. Kitranden zijn matig/slecht geworden. Dit doen we opnieuw (wat later). De marmerpanelen zijn vrij heftig maar we vinden het niet lelijk. We weten niet of we zit specifieke modelletje weer zouden kiezen... maar aangezien de rest heel neutraal is, heeft het wel wat.
Meubel en spiegel (en een zootje)
Nieuwe voordeur in de Dars, schilderwerk is onderweg. Blij mee, de hoogte van de dars en de balken binnen zijn echt prachtig geworden! Meteen stukje getegelt met goot direct op de drainagebuis aangesloten.
Nieuw raam noordkant. Hier zat een lage deur. We hadden 2 weken geleden een probleem met de afwatering. Er kwam water binnen

. Nu tijdelijk een greppel gegraven, hier komt een stoepband in. Om de gehele boerderij graaf ik de greppel waar de drainagebuis en met grind gevulde worteldoek in ligt weer open, tussen gevel en stoepband stort ik grind, de klei haal ik weg... Blijkbaar is de klei hier zo dik, dat het geen water toelaat....

.
Ook heb ik 2 nieuwe (scherp gezien) afvoerpijpen van zink geplaatst en direct op de drainagebuis aangesloten, zodat al het water METEEN weggevoer wordt...
Vandaag is de rietdekker er. Ook wordt de kap binnen dichtgemaakt.. (jeej!)
[
Voor 26% gewijzigd door
R0D1NZ op 24-06-2025 09:42
]