• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Canis Lupus schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:20:
[...]

Ik vond ook wel mooi hoe ze dat in IGN review omschreven: elk plekje op de map nodigt uit om de auto even te parkeren en is een bestemming op zichzelf, en als elke plek een bestemming is, zijn de mogelijkheden onbeperkt. (vrij vertaald)

Ik had dat ook toen ik een zijweggetje in reed en tussen soort hoge bamboemuren doorreed, het voelde een stuk 'echter' dan de FH5 map.
Sluit ik mij helemaal bij aan! Zojuist een avondje met @uchiha tijntje en ander Xbox Oldie maatje in een convoy rondgereden en bij het 'afsluiten' reed ik nog net richting het strand en zelfs dat komt mooier/echter/toffer over als het strand in FH5.. De kleuren 'poppen' 10% minder of zo maar komen gewoon heel erg mooi en tof over. Belichting is ook top.

En hoe vloeiend alles in elkaar overloopt tijdens het spelen, switchen naar single en multiplayer. Dat is wel eens anders geweest tijdens de introductie multiplayer games ;)

  • sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:20
Helaas is er om 0:00 geen pre-order key uitgeleverd door eneba (nou ja eneba is het platform, Ultimate Choice de verkoper).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.


  • CyberToon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 20:44
Milan1NL schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 00:13:
Zal wel aan mij liggen, maar de steam release is nu toch live? Of zit in de war qua tijden? 😂


Nvm.. 6 uur 's ochtends.. Nja dan ga ik nu naar dromenland 🤣
De advanced access is al beschikbaar, maar niet op Steam. Het is een beetje verwarrend, want ze hebben een foto gepost met als release 00:01 AM CEST op Steam. Maar ergens in de tekst staat dan weer dat Steam release 6 uur later is. Erg verwarrend. :D

Waarom posten ze niet gewoon een foto met 06:00 CEST?

[ Voor 6% gewijzigd door CyberToon op 15-05-2026 01:25 ]


  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:09
sdk1985 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 01:18:
Helaas is er om 0:00 geen pre-order key uitgeleverd door eneba (nou ja eneba is het platform, Ultimate Choice de verkoper).
Zelfde verhaal bij K4G en die gaven net aan op de chat dat ze de key over een paar uur verwachten dus dat zal bij Eneba wel hetzelfde verhaal zijn. Dit was een key die ik een vriend cadeau wil doen dus beetje jammer, maar het is niet anders.

Mijn eigen premium upgrade was wel er wel gelijk van de week bij Instant Gaming. Echt geen idee waarom het niet overal hetzelfde is.


The keys should be delivered within a couple of hours at the latest from now on, probably in the morning for the GMT+1 timezone.

  • TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:45

TheVMaster

Moderator WOS
CyberToon schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:45:
[...]

Krijg je dan alleen de Xbox versie of ook de PC? Ik weet dat sommige games van Microsoft "cross-play" zijn. Als je dan een Xbox versie hebt, krijg je ook een PC versie of andersom. Is dit ook het geval met dit Forza Horizon 6? Want dit zijn namelijk allemaal Xbox keys en ik heb geen Xbox Serie's X. :P
Dat is met all games die Xbox PlayAnywhere ondersteunen het geval, die koop je dus op de Xbox en speel je ook op PC. Of je koopt hem (in de MS Store) op pc en speelt hem op de Xbox.

Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app


  • CyberToon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 20:44
TheVMaster schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 03:30:
[...]

Dat is met all games die Xbox PlayAnywhere ondersteunen het geval, die koop je dus op de Xbox en speel je ook op PC. Of je koopt hem (in de MS Store) op pc en speelt hem op de Xbox.
Ja, ergens staat dat vermeld met een "icoontje" dacht ik. Maar kon het bij Forza Horizon 6 nergens vinden. Heb het ondertussen al op Steam gekocht.

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:58
sdk1985 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 01:18:
Helaas is er om 0:00 geen pre-order key uitgeleverd door eneba (nou ja eneba is het platform, Ultimate Choice de verkoper).
Hier ook nog niks ontvangen, we wachten rustig af. Moet toch eerst tot half 5 werken :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

80000

mrox

DonRoger schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 00:21:
[...]

Ik bedoel op het dashboard, in cockpit view.
De nieuwste auto die ik op dit momet heb is een BMW UI 2021 en deze heeft km/h, waarbij mijn setting dit ook heeft.

  • 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

80000

mrox

Tevens is deze ochtend, de auto's uit de premium package binnen gekomen, terwijl ze er gisteren niet waren. Ik heb wel gisteravond een garage gekocht, misschien dat ook een factor is?

  • rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-06 05:55

rekeewt

Petrolhead

Weet iemand of er een instelling of shortcut is om na een event, race, whatever, automatisch in je "laatste auto voordat je dit event, race, whatever startte" terug te komen? Ik moet nu elke keer wisselen ivm die restricties van eerste race/ storyline. Veel dank!

Aston Martin DBX S (April 2026: Iridescent Emerald)


  • Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:24
Met mijn Gamepass Ultimate wacht ik gewoon tot de 19de. De upgrade om eerder te kunnen spelen vind ik te veel geld.
Heb FH5 ook wat gespeeld maar vond het nogal onduidelijk wat je moest doen ... er zat volgens mij ook geen career modus in; althans die heb ik toen niet kunnen ontdekken ;)

Heeft FH6 wel een career modus of iets dergelijks? Dat vind ik altijd het leukste aan racers: beginnen met een gammele bak en langzaam alles upgraden en later iets beters kopen.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games


  • CyberToon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 20:44
Ik ben begonnen met een Mitsubishi Lancer Evolution uit het welkomstpakket. Tot nu toe ben ik best tevreden over het spel. Grafisch ziet het er top uit, de details zijn sterk en het rijden voelt ook goed aan. Niet echt realistisch, maar wel erg leuk. Gelukkig zijn de personages niet zo cringe als in sommige andere games, geen overdreven “jow bro” sfeer.

Performance is trouwens top, 4k (wel met DLSS) en RTGI op extreme settings. Stabiele FPS zonder framedrops of stutters.

Wel heb ik een paar kleine opmerkingen en kritiekpunten. De personages zien er soms best wel matig uit. Ook vond ik het begin nogal langdradig. Op een gegeven moment dacht ik echt “Ik wil gewoon verder en aan mijn carrière beginnen,” in plaats van steeds kleine stukjes van het Horizon Festival te zien. Maargoed, dit zijn maar kleine dingetjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKHIvG9m6vzGkhXzPJKk2L1idWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QNfgCXgtSd0qDtvEGl3zokAp.jpg?f=fotoalbum_large

Per ongeluk een paal omvergereden :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V59nJN3pJbUCVZeYEZ4NwmCImy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PnwsAX3BJWsqNFK1kRhLx34.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door CyberToon op 15-05-2026 08:25 ]


  • Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:47
Vortigen schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:02:
Met mijn Gamepass Ultimate wacht ik gewoon tot de 19de. De upgrade om eerder te kunnen spelen vind ik te veel geld.
Heb FH5 ook wat gespeeld maar vond het nogal onduidelijk wat je moest doen ... er zat volgens mij ook geen career modus in; althans die heb ik toen niet kunnen ontdekken ;)

Heeft FH6 wel een career modus of iets dergelijks? Dat vind ik altijd het leukste aan racers: beginnen met een gammele bak en langzaam alles upgraden en later iets beters kopen.
Ja, er is wel iets van een careermode, maar niet zoals jij wenst. Alles gaat nog steeds vrij snel en ook de auto's heb je geen gebrek aan. Het is nog steeds Forza Horizon en daar hou je van of niet. Het is zeker geen Gran Tourismo als dat je ideaalbeeld is.

XBL gamertag StayingPow3r


  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:46
Vortigen schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:02:
Met mijn Gamepass Ultimate wacht ik gewoon tot de 19de. De upgrade om eerder te kunnen spelen vind ik te veel geld.
Heb FH5 ook wat gespeeld maar vond het nogal onduidelijk wat je moest doen ... er zat volgens mij ook geen career modus in; althans die heb ik toen niet kunnen ontdekken ;)

Heeft FH6 wel een career modus of iets dergelijks? Dat vind ik altijd het leukste aan racers: beginnen met een gammele bak en langzaam alles upgraden en later iets beters kopen.
FH 6 is FH 5 in Japan.
Dus als je niet van FH 5 houdt, dan hou je ook niet van FH 6.
Tenzij het enkel de omgeving van Mexico is die je niet pakt, dan kun je FH 6 wel proberen want Japan is amazing.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 15-05-2026 08:15 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED


  • rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-06 05:55

rekeewt

Petrolhead

Rivanov schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:14:
[...]

FH 6 is FH 5 in Japan.
Dus als je niet van FH 5 houdt, dan hou je ook niet van FH 6.
Tenzij het enkel de omgeving van Mexico is die je niet pakt, dan kun je FH 6 wel proberen want Japan is amazing.
FH6 is heel anders dan FH5 tbh, maar prima conclusie van je I guess :+

Aston Martin DBX S (April 2026: Iridescent Emerald)


  • Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 13:43
Iemand al de premium upgrade code van Eneba ontvangen?

  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:46
rekeewt schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:19:
[...]

FH6 is heel anders dan FH5 tbh, maar prima conclusie van je I guess :+
Mwa. Ben ik het niet mee eens. In de basis is en blijft de game hetzelfde. Je wordt doodgegooid met events en zoek het maar uit. Enige dat nu echt anders is, is je customizable garage.
Maar er zit nog steeds geen progressie in van een barrel tot supercar.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED


  • rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-06 05:55

rekeewt

Petrolhead

Rivanov schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:21:
[...]

Mwa. Ben ik het niet mee eens. In de basis is en blijft de game hetzelfde. Je wordt doodgegooid met events en zoek het maar uit. Enige dat nu echt anders is, is je customizable garage.
Maar er zit nog steeds geen progressie in van een barrel tot supercar.
Heb je al een huis gekocht en eigen race op je eigen terrein gemaakt?

Aston Martin DBX S (April 2026: Iridescent Emerald)


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:58
Recklezz schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:21:
Iemand al de premium upgrade code van Eneba ontvangen?
Nope, ik wacht ook nog steeds :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-06 05:55

rekeewt

Petrolhead

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/89TYWff.jpeg

Deze gaat... hard! Sneller dan de X class wagens in R spec.

[ Voor 19% gewijzigd door rekeewt op 15-05-2026 08:23 ]

Aston Martin DBX S (April 2026: Iridescent Emerald)


  • Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 21:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ny9W4QcEBTsfp1MqsbTz-4QoORM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AwbhE9LovbPKWC9cP3vQtiQ.jpg?f=fotoalbum_large
Simhub, Simcommander werken beide met de Forza Horizon plugins. Dus vanaf dag 1 full motion, buttkickers, displays, gordelspanners ect ect :9

Laat ik nou net vandaag een vrije dag hebben _/-\o_

Heb alleen nog maar single player gespeeld, heb je voor multiplayer gamepass nodig ?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567


  • JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

G_Dragon schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:22:
[...]


Nope, ik wacht ook nog steeds :P
heb zelf bij Loaded (was vroeger CDkeys) voor €80 besteld, kreeg direct een code die de XBOX app accepteerde. 't is een flinke download. nu even afwachten of ze ook werkelijk de premium hebben geleverd en niet de basis uitvoering. vertrouw die handel in keys niet zo maar als het zoveel scheelt en toch legaal is, tja wat moet je dan.

d:)b :henk d:)b


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:58
JJ Le Funk schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:38:
[...]

heb zelf bij Loaded (was vroeger CDkeys) voor €80 besteld, kreeg direct een code die de XBOX app accepteerde. 't is een flinke download. nu even afwachten of ze ook werkelijk de premium hebben geleverd en niet de basis uitvoering. vertrouw die handel in keys niet zo maar als het zoveel scheelt en toch legaal is, tja wat moet je dan.
Upgrade of de volledige versie? Want ik heb alleen de upgrade gekocht :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

G_Dragon schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:41:
[...]


Upgrade of de volledige versie? Want ik heb alleen de upgrade gekocht :)
de volledige versie omdat mijn interesse in gamepass abo niet zo hoog is. kan dus niet zeggen of de upgrade via dat verkoopkanaal lekker werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door JJ Le Funk op 15-05-2026 08:46 ]

d:)b :henk d:)b


  • heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-06 08:02
Hier ook nog geen upgrade key binnen. Alleen de hele versies lijken al uitgeleverd te zijn...

  • Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 14:39
Mijn Crunchyroll car voucher wordt niet herkend in het spel op Steam. Daar kreeg ik alleen mijn Premium Edition car voucher. Volgens AI moet ik dit redeemen vanaf een xbox (spel starten via een xbox) omdat de Steam versie deze anders niet erkend?

[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Hendro op 15-05-2026 08:56 ]


  • GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-06 12:56
JJ Le Funk schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:38:
[...]

heb zelf bij Loaded (was vroeger CDkeys) voor €80 besteld, kreeg direct een code die de XBOX app accepteerde. 't is een flinke download. nu even afwachten of ze ook werkelijk de premium hebben geleverd en niet de basis uitvoering. vertrouw die handel in keys niet zo maar als het zoveel scheelt en toch legaal is, tja wat moet je dan.
Loaded is gwn betrouwbaar koop al 10 jaar bij hun. Heb ook de premium voor €80 bij hun vandaan. Kon gister al spelen met de NZ trick. Nog nooit op een code moeten wachten, altijd direct in je mailbox.

[ Voor 5% gewijzigd door GaHard op 15-05-2026 09:05 ]


  • rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-06 05:55

rekeewt

Petrolhead

Idem @GaHard , altijd loaded (voorheen: cdkeys, bestaat al 20+ jaar).

Leuke glitch/ truc. Als je forzahorizon6.exe hernoemd naar forzahorizon5 en 1x de game start (shaders wel recompilen) en daarna gewoon launched, heb je de credits en wheelspins uit FH5 op je account in FH6 :+

Aston Martin DBX S (April 2026: Iridescent Emerald)


  • heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-06 08:02
Hier Eneba gerefund en op loaded gekocht. Wel een tientje duurder, maar geen zin om te wachten. Eerste keer dat ze tegenvallen, maar ik heb nu een vrije dag. Dus daar gaan we gebruik van maken!

  • Complexity
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-06 10:51
Zonet Premium Edition aangeschaft via Loaded (Premium Edition). Betaalt via PayPal en key werkt perfect.

  • PBX_g33k
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:36
Gisteren met smart gewacht tot 0:01 om het op steam te spelen om erachter te komen dat steam pas om 5 uur speelbaar zou zijn :<

Nu lekker in game en los van dat fullscreen (op linux) niet lijkt te werken ben ik al enorm tevreden over de muziek keuze totdusver.


Als er nog spelers aan de lijst toegevoegd kunnen worden dan zou ik er graag bij willen, wist even mijn gamertag niet.

PBXg33k

  • Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-06 09:41
Zojuist bij Eneba mijn code voor de upgrade kunnen claimen, heb nog geen mail gehad dat hij beschikbaar is maar dat was hij dus wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Rob112 op 15-05-2026 10:13 ]


  • RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:29
Ik zie een hele mooie groene Play button staan op Steam, maar helaas moet ik vandaag nog werken. Gelukkig heb ik de afgelopen dagen wel langer gewerkt (zo'n 1,5u extra), dus ik kan vanmiddag eerder stoppen. En dan FH6 spelen!

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:58
De code van Eneba is binnen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKNBPB2Fv4J47_9w1tSEB9gRAm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vqm0vauFcVmO7sPmJCWrYtQw.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • Lucky_Luuk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-06 12:37
Ik heb 'm zojuist aan kunnen slingeren na wat MS account gekloot. Ziet er gelikt uit hoor!

Steam: Lucky Luuk


  • johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:37
Vorige maand ultimate edition gekocht op bol. speciaal opgebleven tot 00.01 om download te starten, en dan naar bed te gaan, kom ik vanochtend bij mijn pc, was ie na 5% gestopt met downloaden :(

Nu weer aangezet maar wel alweer 3x gestopt, dus mag nu semi-verplicht dit topic door te nemen

  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

G_Dragon schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 07:04:
[...]


Hier ook nog niks ontvangen, we wachten rustig af. Moet toch eerst tot half 5 werken :p
ditto.. ik baal een beetje maar is eigenlijk ook beter dat ik niet in de verlijding kom ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • Corporate_Greed
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 28-05 15:40
Zojuist FH6 gespeeld op een RTX 5080 / 9950X3D2. Oogt mooi maar is onspeelbaar in 6K + Extreme RT preset...20-40 FPS. 16GB VRAM is ook onvoldoende (spel klaagt zelf om VRAM). DLSS/MFG niet geprobeerd, geen fan van.

[ Voor 43% gewijzigd door Corporate_Greed op 15-05-2026 10:58 ]


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:51

Format-C

Tracing Rays

G_Dragon schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:22:
[...]


Nope, ik wacht ook nog steeds :P
Ik zou ze even contacteren. Had begrepen dat de game in onze regio om 0600u vandaag "live" zou gaan, dus dan zou je de key dan ook moeten hebben toch?


Edit @GDragon ik zie net dat je m binnen hebt. Veel plezier!!
Corporate_Greed schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:56:
Zojuist FH6 gespeeld op een RTX 5080 / 9950X3D2. Oogt mooi maar is onspeelbaar in 6K + Extreme RT preset...20-40 FPS. 16GB VRAM is ook onvoldoende (spel klaagt zelf om VRAM). DLSS/MFG niet geprobeerd, geen fan van.
Ik zou gewoon DLSS aanzetten (quality mode). DLSS 4.5 ziet er in andere games gewoon goed uit dus kan me voorstellen dat het er in deze game ook wel ok uitziet. (FG ben ik zelf ook geen fan van, en vind ik er in veel games niet echt mooi uitzien/ voelen)
Rivanov schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:21:
[...]


Maar er zit nog steeds geen progressie in van een barrel tot supercar.
Dat vind ik persoonlijk een beetje jammer. Vind dat je in Horizon games soms toch net wat te snel de snelste auto''s hebt maar heb me met 5 prima vermaakt dus hopelijk vermaak ik me met deze ook. :)

[ Voor 71% gewijzigd door Format-C op 15-05-2026 11:08 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-06 05:55

rekeewt

Petrolhead

Corporate_Greed schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:56:
Zojuist FH6 gespeeld op een RTX 5080 / 9950X3D2. Onspeelbaar in 6K + Extreme RT preset...20-40 FPS. 16GB VRAM is ook onvoldoende (spel klaagt zelf om VRAM). DLSS/MFG niet geprobeerd, geen fan van.
6k? Is dat het nieuwe 4k? Speel je op een 100 inch dan ofzo?

Aston Martin DBX S (April 2026: Iridescent Emerald)


  • Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 14:39
Mijn RTX 4070 haalt gelukkig 120fps op 1440p. Dat was namelijk mijn wens om het zo te spelen dus gelukkig geen nieuwe videokaart nodig :P


@JBplap

Bij mij werkt de Premium Edition prima op Steam.

[ Voor 30% gewijzigd door Sir_Hendro op 15-05-2026 11:09 ]


  • JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Zijn er al mensen die via Steam kunnen spelen?

Ik kom tot in het hoofdmenu, en dan zowel A (start game) als X (opties) blijf ik daarna in een loading please wait loop hangen.

Wat kan dit zijn?

  • Corporate_Greed
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 28-05 15:40
rekeewt schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:58:
[...]

6k? Is dat het nieuwe 4k? Speel je op een 100 inch dan ofzo?
52 inch, Dell 5226KW, 6144x2560 120Hz.

Ook met DLSS Quality is het onspeelbaar, pas bij DLSS Q + MFG x2 haalt hij met pijn en moeite 60FPS maar stottert flink, wat vooral te zien is wanneer je donuts maakt.
Duidelijk "5090 territory" en zelfs dan ontkom je niet aan MFG zo te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Corporate_Greed op 15-05-2026 11:11 ]


  • Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 14:39
Corporate_Greed schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:10:
[...]

52 inch, Dell 5226KW, 6144x2560 120Hz.

Ook met DLSS Quality is het onspeelbaar, pas bij DLSS Q + MFG x2 haalt hij met pijn en moeite 60FPS maar stottert flink, wat vooral te zien is wanneer je donuts maakt.
Duidelijk "5090 territory" en zelfs dan ontkom je niet aan MFG zo te zien.
6K is nou niet bepaald een resolutie om op te gamen met een 5080. Dat is eerder 5090 gebied en die zal zelfs denk ik aardig gaan zweten met zo een hoge resolutie.

  • Corporate_Greed
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 28-05 15:40
Dat blijkt, preset Extreme zonder RT haalt hij ~80-90 FPS, met DLAA ~65-70FPS maar het spel ziet er een heel stuk minder mooi uit.
DLSS Quality doet bij mij niets op Extreme zonder RT.

Als ik Extreme RT preset wil gebruiken, kom ik pas bij DLSS Balanced + MFGx3 richting de refresh rate van de monitor.

[ Voor 41% gewijzigd door Corporate_Greed op 15-05-2026 11:20 ]


  • PBX_g33k
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:36
JBplap schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:07:
Zijn er al mensen die via Steam kunnen spelen?
Ik ben hem nu aan het spelen op Steam (Debian) met enkel een issue, full screen gaat op zwart dus speel geforceerd in windowed mode.

  • JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

@Sir_Hendro Oh dat ligt het probleem dus toch bij mij.

Als je het spel de eerste keer start moet er dan iets gekoppeld worden met bv MS?

Ik heb W10 zonder MS-store / xbox app. Wel heb ik de juiste versie van Gaming services opnieuw
geïnstalleerd omdat dat schijnbaar nodig is.
Of is er stiekem toch nog meer nodig?

354.221 is dat versie nummer? Dat zie ik links onder in beeld.

@PBX_g33k Ik kom op W10 niet verder dan het main menu, blijft op loading staan. Maar vermoed dat Linux anders werkt?

  • Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20
Corporate_Greed schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:56:
Zojuist FH6 gespeeld op een RTX 5080 / 9950X3D2. Oogt mooi maar is onspeelbaar in 6K + Extreme RT preset...20-40 FPS. 16GB VRAM is ook onvoldoende (spel klaagt zelf om VRAM). DLSS/MFG niet geprobeerd, geen fan van.
Tja, dat verbaasd mij niets, 16GB VRAM is voor 2160p al aan de lage kant.

  • JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

GaHard schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:59:
[...]

Loaded is gwn betrouwbaar koop al 10 jaar bij hun. Heb ook de premium voor €80 bij hun vandaan. Kon gister al spelen met de NZ trick. Nog nooit op een code moeten wachten, altijd direct in je mailbox.
Ik kan bevestigen dat de key inderdaad goed werkt.

't was een beetje tweaken maar ondanks mijn intel CPU uit 2013 en DDR3 geheugen draait het best aardig op 50fps in v-sync (ultra-wide resolutie(rtx3060ti).

d:)b :henk d:)b


  • Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 14:39
JBplap schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:20:
@Sir_Hendro Oh dat ligt het probleem dus toch bij mij.
Misschien kun je even een screenshot posten van wat jij ziet? Wellicht helpt dat om een oplossing te vinden.

  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:58
ToolkiT schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:48:
[...]

ditto.. ik baal een beetje maar is eigenlijk ook beter dat ik niet in de verlijding kom ;)
Zie mijn post boven de jouwe, ik heb de code netjes binnengekregen :). Had ook bij Eneba via de verkoper Ultimate Choice gekocht.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:20
G_Dragon schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 07:04:
[...]


Hier ook nog niks ontvangen, we wachten rustig af. Moet toch eerst tot half 5 werken :p
Vanmorgen rond 10 uur kwam de key 🥳. Je moet dan wel nog een paar minuten unpacken.
edit:
En je Nvidia driver updaten naar de versie van 12 mei ivm DLSS.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 15-05-2026 11:44 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.


  • JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Sir_Hendro schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:30:
[...]

Misschien kun je even een screenshot posten van wat jij ziet? Wellicht helpt dat om een oplossing te vinden.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pvp089sQ/Forza-Error.png

Hier blijft hij hangen, endless loop.
Zowel als ik A (play) or x (settings) kies.

Hij heeft nog nergens om een link met MS account gevraagd, ik had geen FH5 waar dat al ingesteld had kunnen zijn.

  • Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:50
Hopelijk worden de expansions leuk :) maar ik ben bang dat 1 er van LEGO gaat worden..

  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

G_Dragon schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:33:
[...]


Zie mijn post boven de jouwe, ik heb de code netjes binnengekregen :). Had ook bij Eneba via de verkoper Ultimate Choice gekocht.
had jij de add on, of the full version?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 10:46
Heeft iemand enig idee hoe de save game sync werkt op PC via Steam?
Ik ben vanochtend begonnen met FH6 maar m'n controller deed moeilijk dus heb ik een verkeerde naam en standaard look van karakter gekozen.

Ben het afgelopen 1,5u aan het onderzoeken geweest hoe ik in vredesnaam mijn savegame moet resetten, maar ik heb werkelijk géén idee.
Er wordt niks in de Steam Cloud verwerkt, en onder mijn Xbox account lijk ik ook niets te kunnen vinden.
Heb nu met Revo uninstaller de game volledig verwijderd in de hoop dat daar ergens mijn save game bij zat zodat ik opnieuw kan starten...

Enig advies zou fijn zijn.

I, a stranger and afraid in a world I never made...


  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:58
ToolkiT schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:36:
[...]

had jij de add on, of the full version?
De upgrade variant :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †


  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ok interesant.. ik heb maar een ticket bij ze gelogd..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • PBX_g33k
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:36
Milo44 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:36:
Heeft iemand enig idee hoe de save game sync werkt op PC via Steam?
Ik ben vanochtend begonnen met FH6 maar m'n controller deed moeilijk dus heb ik een verkeerde naam en standaard look van karakter gekozen.
Je kan in game je naam, en character eigenschappen veranderen als je "thuis" bent

  • GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-06 12:56
Corporate_Greed schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:10:
[...]

52 inch, Dell 5226KW, 6144x2560 120Hz.

Ook met DLSS Quality is het onspeelbaar, pas bij DLSS Q + MFG x2 haalt hij met pijn en moeite 60FPS maar stottert flink, wat vooral te zien is wanneer je donuts maakt.
Duidelijk "5090 territory" en zelfs dan ontkom je niet aan MFG zo te zien.
Goh, toch niet gek met een 16gb kaart op 6K. Nogal een bizarre resolutie om op te gamen. Zou prima boven de 60 uit moeten komen op 4k ultra+RT

  • Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 10:46
PBX_g33k schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:39:
[...]

Je kan in game je naam, en character eigenschappen veranderen als je "thuis" bent
Oh top, dat is goed om te weten. Dan moet ik nog heel even doorspelen. Bedankt!

I, a stranger and afraid in a world I never made...


  • rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-06 05:55

rekeewt

Petrolhead

Crossplay/ save via MS store en xbox gaat iig prima. Enige is dat je op xbox ff moet herstarten als je op PC hebt gespeeld. Steam zal idem zijn, ff syncen en weer door. Quick resume tussen PC en xbox dan niet ideaal, maar luxeprobleem.

Aston Martin DBX S (April 2026: Iridescent Emerald)


  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tnd2HmZzR9ZwEBKGKavpw8E1ZSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rX2kmolvlGgKw51sjWHBgsVG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBDZOQWDi7sbcFaUIPU2KPK4KJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qEaA4chuUrQneQguu7ZEtdUy.png?f=fotoalbum_large
dafuq... autoclose met BS reason..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dafuq2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKrxUOOl6zOBIol51_zRiJzEIvs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0UqfelrkZzG9ldYPOo30iPmn.png?f=fotoalbum_large
ja dat ticket is closed en kan je niet op antwoorden..

prutsers..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-06 05:55

rekeewt

Petrolhead

Refund en ga naar loaded.com, paar euro duurder maar... betrouwbaar.

Hier nog met pre-order bonus: https://www.loaded.com/forza-horizon-6-premium-edition-xbox-series-xs-pc

[ Voor 35% gewijzigd door rekeewt op 15-05-2026 11:46 ]

Aston Martin DBX S (April 2026: Iridescent Emerald)


  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

rekeewt schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:45:
Refund en ga naar loaded.com, paar euro duurder maar... betrouwbaar.

Hier nog met pre-order bonus: https://www.loaded.com/forza-horizon-6-premium-edition-xbox-series-xs-pc
zat ik wel aan te denken idd.. maar geef ze nog 1 kans..
Heb ze screenshot gestuurd dat het per email gaat en kreeg antwoord:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19I03DOQYr3uDzvcRyGdxw3IaIs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Ntv1MC1HaUtZ3vQygJ0gox9U.png?f=user_large
Dus wacht tot na de lunch en kijk dan of ik cancel..

Krijg wel AI agent vibe bij dat antwoord trouwens..

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 15-05-2026 11:57 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 14:39
JBplap schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:35:
[...]


[Afbeelding]

Hier blijft hij hangen, endless loop.
Zowel als ik A (play) or x (settings) kies.

Hij heeft nog nergens om een link met MS account gevraagd, ik had geen FH5 waar dat al ingesteld had kunnen zijn.
Dit lijkt op een bug met het Xbox-aanmeldscherm. Ik had hetzelfde probleem ooit met Halo Infinite op Steam. De oplossing was het verwijderen van de Xbox-accountgegevens in Windows via de "Windows Credential Manager". Nadat ik daar alle Xbox-gegevens had gewist, startte de game weer correct. Misschien helpt dit ook voor jouw Forza-probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Sir_Hendro op 15-05-2026 11:59 ]


  • MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-06 17:14
Maakt het wat uit bij Loaded welk land voor facturering je invult (ivm BTW)? Het heeft geen gevolgen voor activatie, maar loop je ergens anders vast? Scheelt toch 21%.

  • Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31

Winkiller

De Mopperpot

Deezers schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:35:
Hopelijk worden de expansions leuk :) maar ik ben bang dat 1 er van LEGO gaat worden..
Ik hoop eigenlijk op een nieuwe "Rally Adventure" en geen Hot Wheels of Lego :o

  • geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:57

geert_s

Gamertag: Brulbak

In 10 minuten al 3 crashes gehad. Alle drivers maar eens updaten en kijken of het dan beter gaat. Ben er nou alweer klaar mee.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19


  • Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:50
Spelen jullie op Quality of Performance op Xbox series X? :)

  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:46
Corporate_Greed schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:10:
[...]

52 inch, Dell 5226KW, 6144x2560 120Hz.

Ook met DLSS Quality is het onspeelbaar, pas bij DLSS Q + MFG x2 haalt hij met pijn en moeite 60FPS maar stottert flink, wat vooral te zien is wanneer je donuts maakt.
Duidelijk "5090 territory" en zelfs dan ontkom je niet aan MFG zo te zien.
Nee hoor. Geen MFG nodig met m’n 5090.
3440x1440 met Extreme + RT en DLAA.
100-110FPS.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED


  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:46
Deezers schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:39:
Spelen jullie op Quality of Performance op Xbox series X? :)
Performance uiteraard.
30FPS :r

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED


  • sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:20
Wel bijzonder dat het ploeng geluid dat je in beeld krijgt tegelijk met Horizon Festival scherm identiek lijkt aan het event unlock geluid uit The Crew 2 :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.


  • GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-06 12:56
Deezers schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:39:
Spelen jullie op Quality of Performance op Xbox series X? :)
Performance natuurlijk. 30fps is het nooit waard wmb.

  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:46
geert_s schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:33:
In 10 minuten al 3 crashes gehad. Alle drivers maar eens updaten en kijken of het dan beter gaat. Ben er nou alweer klaar mee.
Hier loopt de game perfect. 0 crashes.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED


  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:46
Wel slecht overigens dat het startscherm niet in Ultrawide is.
Ook de cutscenes zijn 16:9.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED


  • sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:20
Corporate_Greed schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:10:
[...]

52 inch, Dell 5226KW, 6144x2560 120Hz.

Ook met DLSS Quality is het onspeelbaar, pas bij DLSS Q + MFG x2 haalt hij met pijn en moeite 60FPS maar stottert flink, wat vooral te zien is wanneer je donuts maakt.
Duidelijk "5090 territory" en zelfs dan ontkom je niet aan MFG zo te zien.
Ik heb toevallig zojuist getest met MFG maar ik merkte duidelijk flinke latency verhoging tussen 60-70 fps. zonder MFG en 100+ fps met MFG x2. Je merkt het direct in de besturing van de auto. Dat was mét reflex ingeschakeld. Ik zou niet beginnen aan MFG in deze game.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.


  • heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-06 08:02
Deezers schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:39:
Spelen jullie op Quality of Performance op Xbox series X? :)
Quality. Zal hem eens op performance zetten. Kan je ergens in het spel op de xbox zien wat hij ook echt haalt?

  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:46
heron schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:09:
[...]

Quality. Zal hem eens op performance zetten. Kan je ergens in het spel op de xbox zien wat hij ook echt haalt?
Nee.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED


  • Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:50
GaHard schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:45:
[...]

Performance natuurlijk. 30fps is het nooit waard wmb.
Ja ik kreeg op Quality echt heel veel stotteringen (ook in cutscenes) om echt goed te racen terwijl mijn tv gewoon 4K 120hz heeft.. dan maar Performance op 60fps.

  • JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLjprFY9TQSmLqIwBolRaSHyn-Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ATIa3Oe2PfK9ICmc6K3IKogX.jpg?f=fotoalbum_medium

rev ledjes doen het ook weer (PC versie) O+

[ Voor 18% gewijzigd door JJ Le Funk op 15-05-2026 14:00 ]

d:)b :henk d:)b


  • ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqsn1EpYq5IinLoe5Cc5nqML_7U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xEHo7KqyALDpoJrqgkngG12R.png?f=user_large
yay!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?


  • D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Corporate_Greed schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:10:
[...]

52 inch, Dell 5226KW, 6144x2560 120Hz.

Ook met DLSS Quality is het onspeelbaar, pas bij DLSS Q + MFG x2 haalt hij met pijn en moeite 60FPS maar stottert flink, wat vooral te zien is wanneer je donuts maakt.
Duidelijk "5090 territory" en zelfs dan ontkom je niet aan MFG zo te zien.
Gewoon op een 4K OLED monitor, heb je meer voor minder (of net een betere videokaart met meer RAM aanschaffen natuurlijk, we zitten wel op Tweakers hè :+ )

  • AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-06 22:57
Iedereen die vandaag gaat spelen have fun!!!

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda


  • D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik ga straks maar weer eens casual in de woonkamer zitten met m’n good old Series X d:)b

  • Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 21:49
@G_Dragon Kun je mij ook toevoegen gamertag is HoiHman

Net mijn 1e Rush event gespeeld en ik moet nog even bij komen 8)7
Jesus, wat dat intens, maar vooral gaaf _/-\o_ _/-\o_

Wie zegt dat je deze game niet met een stuurtje maar met de controller moet spelen, weet niet wat ie mist.

Driften was eigenlijk nooit mijn ding en ik was bang dat er teveel drift events in de game zouden zitten omdat het Japan is. Maar driften gaat zoveel lekkerder als in FH5, dat ik ben overgestapt naar een rond stuurtje. Beetje in sturen, een ruk aan de handrem gevolgt door downshift en het is gewoon genieten. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3GRbC-JCvdUIKY7XJvIvC4fEfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTBmWTw2IaIthIIzn6LlktfN.jpg?f=fotoalbum_large
De combo van shifter direct naast de handrem, lijkt wel alsof het voor deze game is gemaakt.

De 1e Rush met de RS200 was zo gaaf, dat ik hem zo nog een keer ga doen, maar eerst even rustig aan met een bakje koffie.

Ik zeg nu al : Game of the year.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567


  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:46
@Henkus moeten ze eerst maar eens triple screen en Simucube ondersteunen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 15-05-2026 14:25 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED


  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Net een klein half uurtje gespeeld. Ziet er prachtig uit!

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-05 22:53
Ik moet toch ook eerlijk bekennen. Tokyo city is echt geen meerwaarde. De spookstad geeft weinig immersion en is zelfs beetje storend.


Ik kan nu al zeggen dat FH3 en FH5 mijn favorieten zullen blijven. De subtropische setting spreekt me meer aan. Het vakantie gevoel om met exotische auto’s in uitgestrekte open landschappen rijden is voor mij persoonlijk toch de ultieme beleving :P


Neemt niet weg dat FH6 ook weer lekker wegspeelt. Het draait als een zonnetje op mijn pc en visueel ook top.

iRacing Profiel


  • Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 21:49
Rivanov schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:22:
@Henkus moeten ze eerst maar eens triple screen en Simucube ondersteunen.
Er altijd wel iets wat niet goed werkt, maar mijn 49" curved doet het prima.

Ik heb wel gedoe gehad om mijn accuforce werkend te krijgen en heb dat uiteindelijk opgelost met Forza Emuwheel. Daarnaast zit er een framerate cap op van 74fps zodra ik de ForceFeedback via Forza Horizon 6 in schakel.

Dus het is allemaal niet rozegeur en maneschijn, maar.....

Omdat de telemetry output hetzelfde is als de vorige Forza's kan ik via Simcommander een telemetry gebaseerde FFB generen die onafhankelijk draait van de game. Ik heb nu goede FFB en weer 120 fps.

Daarnaast werken alle toys : SFX100 motion, GS-5 seat, shifters, buttkickers, gordelspanner, screens, dus ik geniet met volle teugen.

Maar controllers (=stuur) is altijd wel een ding geweest met de Forza games. Ik ben vanmorgen een uur bezig geweest nadat ik van stuur gewisselt had om mijn controls weer gemapt te krijgen. 8)7

Daar blijf ik nu wel vanaf

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567


  • DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-06 14:31
80000 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 07:26:
[...]

De nieuwste auto die ik op dit momet heb is een BMW UI 2021 en deze heeft km/h, waarbij mijn setting dit ook heeft.
Welk model is dat?

  • Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49
Echte crashes heb ik nog niet gehad op de Xbox, maar wel wat bugs. Zo heb ik al meerdere malen een auto opeens door de grond zien zakken of juist de lucht in zien schieten tijdens het rijden 8)7

Verder voelt het gelukkig wel allemaal "af" aan. FH5 was een stuk minder goed ontwikkeld bij de release, net zo gek ook als je een hoop zaken hetzelfde kan houden.

En gezien de staat van de meeste releases tegenwoordig, is er al helemaal niks om over te klagen.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid


  • JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Sir_Hendro schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:56:
[...]

Dit lijkt op een bug met het Xbox-aanmeldscherm. Ik had hetzelfde probleem ooit met Halo Infinite op Steam. De oplossing was het verwijderen van de Xbox-accountgegevens in Windows via de "Windows Credential Manager". Nadat ik daar alle Xbox-gegevens had gewist, startte de game weer correct. Misschien helpt dit ook voor jouw Forza-probleem.
Mogelijk zit het hier in, maar ik krijg het nog niet opgelost.
Heb daar de lokale users verwijderd, maar elke keer opnieuw proberen komen ze weer terug.

Heb van ellende maar xbox app geinstalleerd, maar dat heeft tot nu toe ook nog niet geholpen.

Moet ik nou vanaf daar linken naar mijn steam? (dat voelt verkeerd om?) Om het te koppelen?

Inmiddels al een 'half uur' game tijd verprutst. Moet binnen de 2u blijven voor refund.

Zit er aan te denken om hem toch te refunden en dan alsnog maar via xbox aanschaffen? Als ik dat toch allemaal geinstalleerd moet hebben :(

  • mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-06 05:41
Mog schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:23:
Net een klein half uurtje gespeeld. Ziet er prachtig uit!
Hier sluit ik me bij aan, zelfs nu uit nood op een MSI Claw A1M speel vanuit het buitenland. Echt goed te doen op een Windows handheld.

  • Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Yonix schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:53:
[...]


Digital Foundry haalt het ook aan in haar review: 'Beautiful, but empty' (vanaf 5:45).

[YouTube: Forza Horizon 6 - PC/Xbox Review - RT Is The Key Upgrade - A Preview Of The Helix Port To Come?]


[...]


En dit bevestigt waar ik bang voor was, want FH5 voelde voor mij niet anders dan FH4. In FH5 was ook duidelijk te zien dat ze oude assets hadden (her)gebruikt.

Jammer, maar dan is ook FH6 een skip waard. :-(
Ik moet toch zeggen dat ik DF jaar mettertijd steeds minder goed vind worden. Ik vind de kritiek van John in het begin van die video op de grootte van Tokyo echt misplaatst. Het is een game die nooit steden of dorpen op ware schaal heeft nagemaakt en altijd vrij gecondenseerd is geweest, het is geen Flight Simulator. Dit was al lang van tevoren bekend. Om dan toch “underwhelmed” te zijn en continue te benadrukken hoe vaak hij zelf wel niet in Tokyo / Japan is geweest om namen van plaatsen met zijn meest cringy net-niet-Japanse accent op te noemen… De journalistieke kwaliteit gaat er echt op achteruit. Maar goed, deels persoonlijke voorkeur natuurlijk.


Ik ben net begonnen. Had gehoopt met m’n nieuwe Steam Controller maar GLS heeft er geen zin in om hem te bezorgen, dus lekker met de trusty old Xbox controller :+. Ik heb zelf voornamelijk Horizon 2 veel gespeeld, die heeft een speciaal plekje. Ik heb 3 en 4 grotendeels geskipt en 5 wat meer gespeeld, maar snakte wel weer naar een leuke racegame dus de premium edition ook maar direct aangeschaft.

  • MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 13:38
Op de SteamDeck oled speelt ook geweldig :)

  • sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:15
Thomas schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:00:
[...]

Om dan toch “underwhelmed” te zijn en continue te benadrukken hoe vaak hij zelf wel niet in Tokyo / Japan is geweest om namen van plaatsen met zijn meest cringy net-niet-Japanse accent op te noemen… De journalistieke kwaliteit gaat er echt op achteruit. Maar goed, deels persoonlijke voorkeur natuurlijk.
offtopic:
Mensen die in japan geweest zijn vertellen er graag over dat ze in Japan geweest zijn. Bron: ik ben in Japan geweest (écht).
MarcoM schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:08:
Op de SteamDeck oled speelt ook geweldig :)
Is de framerate een beetje te doen? Ik ga sowieso meerendeel via GFN en soms Xbox Series S spelen, maar ben wel benieuwd.

[ Voor 19% gewijzigd door sigmundfreund op 15-05-2026 16:00 ]


  • CyberToon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 20:44
Corporate_Greed schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:56:
Zojuist FH6 gespeeld op een RTX 5080 / 9950X3D2. Oogt mooi maar is onspeelbaar in 6K + Extreme RT preset...20-40 FPS. 16GB VRAM is ook onvoldoende (spel klaagt zelf om VRAM). DLSS/MFG niet geprobeerd, geen fan van.
Ik speel op een RTX 4080, in 4k met extreme RT preset + DLSS op DLAA en FR op automatisch en het spel draait bij mij als een zonnetje.

In het menu daalt wel mijn FPS onder de 60FPS (rond de 45) maar in het spel zelf, loopt het vloeiend en constant +60FPS. Zéér weinig tot geen ghosting of rare artifacts + geen latency problemen.

Systeemgeheugen > 20gb

Videogeheugen > 12gb

[ Voor 3% gewijzigd door CyberToon op 15-05-2026 16:07 ]


  • MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 13:38
sigmundfreund schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:58:
[...]
offtopic:
Mensen die in japan geweest zijn vertellen er graag over dat ze in Japan geweest zijn. Bron: ik ben in Japan geweest (écht).
[...]

Is de framerate een beetje te doen? Ik ga sowieso meerendeel via GFN en soms Xbox Series S spelen, maar ben wel benieuwd.
Het is te doen. Met low settings en framecap ingame en ook settings in SD op 30 fps. Dan gaat het soms in de city naar 27 voor een seconde. Maar overal blijft het op 30. En laat je niet misleiden. De SD footage van FH6 op internet geeft geen goed beeld. Het ziet er in je handen echt veel mooier uit.

oh enne, zet niet de GPU clock op een vaste hoge waarde. Dan krijgt te cpu niet voldoende en gaat je fps naar 11. Ben ik door geklooi achter gekomen. Op auto laten en dan gaat het goed.

[ Voor 11% gewijzigd door MarcoM op 15-05-2026 16:11 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 26 Laatste