Uitlezen P1 poort in de kelder van appartement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurosawsa
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-09 13:13
Betreft de campagne "Maak je digitale meter slim". Ik woon in een appartement. Ik heb een zekeringkast in de berging van mijn woning. Helaas staat de digitale meter in de kelder van het appartementenblok. Ik wil de digitale meter uitlezen met een p1-meter . Helaas heb ik geen internet in de kelder. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb reeds geprobeerd via een 4G modem de metergegevens uit te lezen via de Homewizard P1 meter. Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing zonder extra abonnementskosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:40

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@kurosawsa De berging is niet de kelder begrijp ik?
Heb je foto's van de situatie?
Is de ruimte met de meters gedeeld of van jou? Als hij van jou is, dan is er wellicht ook een stopcontact of een onderverdeler met stopcontact te maken. Dan is een ethernet/wifi over powerline oplossing mogelijk.
Als hij gedeeld is, dan wordt het ingewikkelder.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-09 14:35
Als het alleen de meter is en je hebt daar geen stopcontact (ACHTER de meter) beschikbaar, dan wordt het lastig. Een powerline zou anders wel een prima oplossing zijn. Een wifi-mesh oplossing kan eventueel als het niet super ver weg is, maar daar valt zonder de layout te kennen weinig over te zeggen.

Teken het eens uit kwa gebouw-layout en (geschatte) afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Netwerk kabeltje langs je kabel die naar je meterkast loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

kurosawsa schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:13:
Ik heb reeds geprobeerd via een 4G modem de metergegevens uit te lezen via de Homewizard P1 meter. Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing zonder extra abonnementskosten!
Dat met 4G werkt dus wel? Met andere woorden, in de kelder is nog wel contact te maken met 4G-netwerken? Als dat zo is (en je kelder dus geen stralingsdichte bunker is) en je wilt werken zonder abonnementskosten, dan zou ik zelf eens naar LoRaWAN kijken.

Je kunt zelf iets bouwen met een ESP. Maar er zijn ook kant-en-klare P1-LoRaWAN devices te koop (voorbeeldje).

[ Voor 12% gewijzigd door Gizz op 23-09-2025 14:16 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX