Nieuwe PC: Hij post maar geen beeld. Ten einde raad.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:29
6000CL36 is langzamer met een true latency van 12,0ns. Die andere twee kits zijn beide 10,0ns en weinig duurder. De interne gpu profiteert aanzienlijk van snel geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:40
Woezik schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:36:
6000CL36 is langzamer met een true latency van 12,0ns. Die andere twee kits zijn beide 10,0ns en weinig duurder. De interne gpu profiteert aanzienlijk van snel geheugen.
Oké dan zal ik gewoon de Kingston sticks bestellen. :) Welk XMP profiel zet ik dan het best als de hoofdfactor stabiliteit is? Of laat ik XMP uit en run ik die op die Default (JEDEC): DDR5-4800 CL40-39-39 @1.1V profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:49
Misschien sluiting op mb? Heb zoiets ooit gehad was een koperen afstandhouder die niet in juist gat zat erop de achterkant op een printbaan contact maakte. Lastige fout om te troubleshooten. Of niet de juiste schroeven gebruikt die ook contact maken op de print.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bennemans360
Vaevictis_ schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:39:
Misschien sluiting op mb? Heb zoiets ooit gehad was een koperen afstandhouder die niet in juist gat zat erop de achterkant op een printbaan contact maakte. Lastige fout om te troubleshooten. Of niet de juiste schroeven gebruikt die ook contact maken op de print.
Na 5 pagina's en vele uren verder bleek het het RAM te zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:29
Bennemans360 schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:39:
[...]

Oké dan zal ik gewoon de Kingston sticks bestellen. :) Welk XMP profiel zet ik dan het best als de hoofdfactor stabiliteit is? Of laat ik XMP uit en run ik die op die Default (JEDEC): DDR5-4800 CL40-39-39 @1.1V profiel?
Gewoon het standaard XMP Profile #1. Daar is het geheugen voor ontworpen en heb je voor betaald.
Vrijwel niemand draait nog standaard jedec en standaard geheugen is ook maar beperkt te koop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bennemans360
Woezik schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:43:
[...]

Gewoon het standaard XMP Profile #1. Daar is het geheugen voor ontworpen en heb je voor betaald.
Vrijwel niemand draait nog standaard jedec en standaard geheugen is ook maar beperkt te koop.
Ok! De Kingston RAM kaarten zijn besteld.. Hopelijk gaan deze wel werken. Als die dan niet werken weet ik het ook niet meer :D Maar idd ze staan zowel op het MOBO lijst als ook bij Kingston zelf.

Bedankt iedereen voor de vele reacties en hulp! You rule Tweakers
Pagina: 1 2 Laatste