WiFi adapter advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 19:01
Hoi,

Ik heb een desktop met een AM4-moederbord (ASRock B450M Pro4). Vanwege persoonlijke omstandigheden kan ik alleen via WiFi gamen. Momenteel gebruik ik een TP-Link Archer TX20U Plus.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een betere WiFi-adapter die stabielere latency biedt. Tijdens het spelen van Overwatch heb ik normaal een ping van rond de 30 ms, maar meerdere keren per potje schiet deze voor een paar seconden omhoog naar 500–1500 ms.

Om uit te sluiten dat het aan mijn netwerk ligt, heb ik hetzelfde spel op exact dezelfde locatie getest met een geleende Lenovo Legion Pro-laptop. Die had dit probleem helemaal niet: snelheid en latency waren daar veel beter. Waarschijnlijk komt dit doordat de laptop een betere ingebouwde WiFi-adapter heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Probeer eens wat in te stellen bij je WiFi adapter.
Misschien kan je daar al wat mee verbeteren?

Goede wifi antenne nodig
DutchEZmoder schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:54:
Dit scheelt al enorm, merk nu dat de snelheid constant blijft ipv wisselt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-QF28qIEbCogKiQphkzW9nHrVE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f3q2HrUipKuIm8SqFMI0cU6n.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oGKBEltwLNeEUZdOmBn5JNcQmc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jz6zZFGPcELeGN8rmEUglAzS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 19:01
The_Doman schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 22:30:
Probeer eens wat in te stellen bij je WiFi adapter.
Misschien kan je daar al wat mee verbeteren?

Goede wifi antenne nodig

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Instellingen geprobeerd, helaas zonder succes :-(
Ik twijfel of een duurdere wifi adapter beter snelheid en latency geeft, wellicht iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Met google komen ook nog wat suggesties om te proberen:

Google: TP-Link Archer TX20U latency

Roaming agressiviteit verlagen/uitzetten.
USB 2 poort/mode gebruiken.
Alleen 2.4GHz gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 07-09-2025 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Netwerkvragen horen in Netwerken terecht.

Move OH -> NT

Verder inhoudelijk: zonder ook maar enige info over waar je systeem mee verbindt cq hoe de draadloze omstandigheden zijn (RSSI etc) valt alleen maar te gokken over je situatie laat staan of en zo ja welke andere adapter een idee zou zijn.

Maar inderdaad zoals @The_Doman hierboven zegt, deze adapter heeft een Realtek RTL88xxxx chip die berucht is om pingspikes terwijl het in en uit powersavemodus springt. Iirc was dat met een registry hack te fixen.

Oslik blyat! Oslik!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:57
Met welk merk en type access point maak je verbinding?
Pagina: 1