Nip schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:55:
[...]
Zie reactie van mrmrmr. Ik snap echt niet waarom je met zo veel berichten dit soort wanpraktijken van een bedrijf verdedigt. Maar goed, fijn dat je genoeg tijd in het trollen hebt gestopt.
Ook ik ben van mening dat dit een gevolg is van de wetgeving zoals deze bestaat en dat er in de basis niets mis mee is. Je kan niet verwachten dat men een product verkoopt met minimale marge, maar van zodra iemand iets terugstuurt men er dan maar verlies op moet nemen. Als we allemaal het recht wensen van alles maar terug te sturen zonder kosten en altijd nieuwe, ongeopende verpakkingen te krijgen, dan moeten we ook aanvaarden dat het lever alleen maar duurder zal worden.
We kopen ook geen nieuw product. We kopen een product in nieuwstaat. Net zoals we niet het recht hebben om een product in gebruik te nemen en dan terug te sturen, maar enkel het recht hebben om een product te testen, net zoals we dat in een showroom kunnen doen. En ook niet meer dan dat.
Maar mensen interpreteren de regelgeving graag zoveel mogelijk in hun voordeel.
In geval van een laptop zou ik kijken naar indicatoren zoals vetvlekken (onze vingers laten die heel graag achter), of dat er reeds een account op Windows aanwezig is van een vorige persoon, hoeveel draaiuren heeft de SSD reeds gehad? Dat zijn indicatoren van gebruik van de laptop. Is de laptop proper, steekt de bescherming nog tussen toetsenbord en scherm, is Windows ongebruikt en komt deze netjes in de Out Of Box Experience om Windows op te zetten en blijkt de SSD slechts enkele uren aangestaan te hebben van het testen in de fabriek? Ja? Dan is dit een laptop in nieuwstaat en exact wat je gekocht hebt. Enkel het zegel is verbroken. Kan je op die punten een negatief antwoord geven, dan heb je al meer recht van klagen en zou ik proberen om een regeling met de winkel te treffen of de laptop retour sturen.
weebl schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:15:
[...]
Hoe kom je bij deze informatie?
Voor zover ik weet worden alle PC's sinds jaar en dag met een Windows installatie geleverd vanuit de fabriek.
Joh, zelfs de Dell computer die mijn vader 30 jaar geleden bestelde had Windows 98 geïnstalleerd toen ie uit de doos kwam...
Het is vandaag mogelijk om computers zonder Windows te kopen, maar ze zijn zeldzaam. Zeg evenwel nooit nooit.
No keyboard detected. Press F1 to continue.