Nee je hebt nooit 100% zekerheden. Dat heb je bij wel meer dingen in het leven. Dat kan je op zoveel dingen toepassen. Hoe weet je als winkel dat niemand hem van de fabriek naar jouw winkel niet eruit heeft gehaald om 40x het OLED refresh te draaien en weer netjes terug gestopt? Dan maar alleen zelf vanaf de fabriek je producten halen?FirePuma142 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:46:
[...]
En hoe weet je als winkel zeker dat die alleen getest is en nooit in gebruik is genomen? Niet. Twee weken gemined met de videokaart? Who knows. De laptop mee op business trip genomen, en dan niet in de handbagage? Laten stuiteren maar aan de buitenkant niets te zien, dus stuur maar terug? 40 keer het OLED-reinigingsprogramma handmatig gestart?
Punt is, de winkel weet het niet. De volgende koper weet het niet. Uit de doos betekent onbekende historie. Daar moet je als ondernemer mee overweg kunnen. En dat betekent niet de rekening (lees: het risico) doorschuiven naar de consument.
Wat gebeurd er in hemelsnaam met een laptop als hij niet in de handbagage zit wat van buiten niet zichtbaar is, maar van binnen wel? We hebben geen HDDs al een tijdje. Wat zou twee weken minen van crypto doen met een GPU? Het zijn allemaal extreem vergezochte zaken die niet tot nauwelijks impact hebben op de laptop.
En natuurlijk kan je wel wat van een webshop verwachten. Zoals de andere Tweakers die een ROG Ally oid had gekocht die gewoon vies aan kwam. Dat is niet acceptabel. Maar dat een retour die alleen even bekeken is gewoon weer als nieuw verkocht wordt is normaal. Ja TS mag hem retourneren, maar dat is zijn keuze.
Bedenk eens wat iemand met kleding in een winkel allemaal voor vieze dingen zou kunnen doen in een pashokje...
En nogmaals, ik snap prima dat TS dat liever niet had bij een laptop van zo'n prijsklasse, dat zou ik ook niet hebben! Maar dat betekend niet dat de webwinkel juridisch iets fouts heeft gedaan. En misschien ben ik nu wel weer de uitzondering, maar we zijn ondertussen 5 dagen verder, en TS heeft dat ding nog steeds in een doos liggen en niet open gemaakt om te kijken er naar?