• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

Fyi voor diegene die aan het F5'en zijn:
We've assembled over 4000 Pebble Time 2 now! Not all of them have been packaged yet (that's the last step in production), but that process is ramping up now. Also due to an annoying timing thing, watches were ready before their matching colour bands! That's been resolved now.

  • Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nu met de Round 2 en het open source worden van de software eindelijk ook een pre-order geplaatst! Deze zal in juli komen, dus ik heb nog lekker de tijd om deze thread uit mijn hoofd te leren en ander nieuws te volgen. :)

Koop al mijn ads!


  • Kristof Vxx
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:39
Ik heb ook een brushed silver Round2 gepreordered. Ik vind hem stijlvoller dan de Time2, ook al heeft die iets mindere specs.

  • arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-06 15:52
Ik zit ook op de Round 2 te wachten ja, maar gezien de vertraagde leveringen (vooral in Europa) van de Time 2 zal dat nog wel even duren :-(

  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Ik heb mijn "je pebble gaat op de post." Mailtje ontvangen. Dus mijn pebble time 2 komt mijn kant op.

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • AnonymousGerbil
  • Registratie: Mei 2025
  • Niet online
4play schreef op maandag 11 mei 2026 @ 17:24:
Ik heb mijn "je pebble gaat op de post." Mailtje ontvangen. Dus mijn pebble time 2 komt mijn kant op.
Welke batch?

Indien ik geïnteresseerd was in de diarree van de duivel had ik mijn vraag wel direct aan een llm gesteld.


  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Dat weet ik helaas niet, ik kan dat nergens terugvinden. Ik zit in de "je had een zwarte core duo besteld maar die hebben we niet kunnen leveren dus je mag een time 2 kopen met korting" batch.

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:39
Ik zit in batch 2 van de time pre-orders en heb gisteren de mail gekregen om m'n adres te bevestigen. Mag ik gelijk ook de BTW en importkosten betalen, nog 70 dollar extra. Hopelijk gaat het dan straks wel snel bij de douane.

  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Als je die rekening krijgt dan sturen ze hem naar je op. Ik heb eerder (2 maand geleden) al een "je bestelling komt eraan bevestig je adres nog een keer" mail gehad. En nu kreeg ik een "bevestig je adres definitief + betalen van de rest kosten" mail. Dus nu komt hij echt mijn kant op.

totaal zit ik op 159 euro ofzo, het is een beetje onduidelijk ik heb ooit al eens aanbetaald voor een 2 Duo zwart (160 euro) en een witte voor een vriend. Die witte is geleverd mijn zwarte kon niet worden geleverd dus kon ik met 50 euro korting overstappen op een Time2 en de verzendkosten werden niet meer berekend. Na al dat plussen en minnen moest ik nu nog 90 euro extra betalen voor BTW en verhoging op mijn al aanbetaalde bedrag. Dus ik heb volgens mij voor iets van 250 euro totaal een Time 2 incluis BTW en verzending. Wat ook wel hielp is dat ik 105 dollar moest aftikken maar dat dit dus tegenwoordig doordat Trump de dollar zo stuk heeft gemaakt nog maar 90 euro is :)

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

Kasparov schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 00:32:
Ik zit in batch 2 van de time pre-orders en heb gisteren de mail gekregen om m'n adres te bevestigen.
Helaas zit ik later in die batch, als ze werkelijk de 4k/week halen dan hoop ik volgende week.

  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

Mail gehad, maar ik kan geen extra charge dongles bestellen wat wel aangegeven was dat mogelijk was ... Als er geen kabel aan vast zit raak ik die 100% kwijt. Ze gebruiken blijkbaar ook DHL voor de DDP gezien de extra duty & fee (enkel fee) kosten van 11.25$. (batch 2 begin juni fyi).


edit: Dongles zijn dus out-of-stock.

[ Voor 34% gewijzigd door kaas-schaaf op 18-05-2026 07:55 ]


  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Ik kon ook geen extra charge dongle bestellen. Maar ik begreep dat het hetzelfde laadpunt was als de vorige pebbles. Dus je kunt gewoon een pebble laadkabel elders kopen.

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

4play schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:22:
Ik kon ook geen extra charge dongle bestellen. Maar ik begreep dat het hetzelfde laadpunt was als de vorige pebbles. Dus je kunt gewoon een pebble laadkabel elders kopen.
De nieuwe is USB-C, wel zo handig. Helaas zijn die volgens mij nergens te koop (en die ga ik niet van ome ali halen aangezien die altijd de weerstanden weglaten).

  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-A0LWUqByTJgLQa15Zb29NFgCo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/535YqmSEaXJlIWl9f1lUFzab.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqhU2la3Fj4gUpX2HDT-i0O1IrE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pQTk05IFfBCHYJreE1VwacKK.webp?f=fotoalbum_tile
Binnen...

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:26
Geweldig, veel plezier! Doe je er ook meteen een screenprotector op of gewoon zonder? Ik heb al wel een glazen screenprotector besteld.

  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Ik ga er wel een op plakken maar nu nog niet (let op de eerste krassen komen binnen 24 uur op dat schermpje :) ) omdat het glas iets boven het chasis uitsteekt lijkt het me wel verstandig...

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

Voor de mensen die net als ik huiverig zijn voor de raised edge en een 3d printer hebben, kwam deze tegen op reddit: https://www.printables.com/model/1658570-pebble-time-2-screen-edge-bumper

Ik ga kijken of ik het met doorzichtig TPU kan printen maar zo klein gaat moeilijk worden vrees ik.

  • i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 18:34

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Wat afzichtelijk is dat.

  • Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-06 22:21
kaas-schaaf schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:51:
Voor de mensen die net als ik huiverig zijn voor de raised edge en een 3d printer hebben, kwam deze tegen op reddit: https://www.printables.com/model/1658570-pebble-time-2-screen-edge-bumper

Ik ga kijken of ik het met doorzichtig TPU kan printen maar zo klein gaat moeilijk worden vrees ik.
Bedankt voor je goede idee. Ik heb ook geen rekening gehouden met het glas. Misschien in het zwart ziet het er iets mooier uit.

  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

Mac-Mar schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:28:
[...]

Bedankt voor je goede idee.
Niet mijn idee, gewoon gejat van het internet ;) Helaas heb ik enkel zwart met glasvezel liggen en nog wat TPU, niet het meest idiale. We gaan zien wat werkt. Mocht iemand het hebben geprobeert hoor ik het graag.

  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Zo bang ben ik niet voor mijn horloge dat ik een lelijke 3d printed extra rand erop wil hebben.

Dit is een van de redenen dat ik goedkopere horloges koop IPV dure Samsung Pro Mega Uttra dingen. Als ik mijn scherm buts, kras of knak is dat erg jammer maar daar kan ik dan wel mee leven, over 2 jaar koop ik waarschijnlijk toch weer een nieuw horloge. En het 1e krasje is even een klein krampje daarna maakt het toch niet meer uit :)

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:26
Vannacht de mail gehad dat m'n Pebble bijna klaar is voor verzending :D ik zit in Batch 3. Hoe lang duurde het bij jullie tussen deze mail en de daadwerkelijke verzending?

  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

Gerjannn schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:41:
Vannacht de mail gehad dat m'n Pebble bijna klaar is voor verzending :D ik zit in Batch 3. Hoe lang duurde het bij jullie tussen deze mail en de daadwerkelijke verzending?
Nog niet verzonden dus +4 dagen minimaal. Mail zondag, pas maandagochtend gezien en rond 12u geaccepteerd.

[ Voor 9% gewijzigd door kaas-schaaf op 22-05-2026 14:33 ]


  • SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:39
Ik wacht op een Round 2, eerste batch. Zou ook in mei verzonden worden, maar dat lijkt me ambitieus. Heb nog niets gehoord.

  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Ik heb de eerste dagen met mijn nieuwe Pebble doorgebracht. En ik ben erg enthousiast over de werking ervan. Wel heb ik wat moeite met de lettergrote binnen het ecosysteem. De lettergrote binnen de menu's is volgens mij veel te klein.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2mz7Yd6dGTwFeuu_LFT5Zjoi2I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fOVPfZAo865RNcWxoXuMR6OB.jpg?f=user_large

Dit is op mijn pols niet te lezen met mijn wat oudere slechtere ogen.

De berichten die worden weergegeven daarentegen zijn prima leesbaar (zoals hier te zien op dit testbericht) met lettergrote medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUw41ZEfegs5rcBNJt3UbsvtmNQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cx4KWsuKjOYivLDkB1NJ74JS.jpg?f=user_large

Ik moest even priegelen met de terugkeer tijden hoe lang het duurde vanaf de notificatie naar het "horloge", in mijn ogen bleef een notificatie veel te lang staan op het horloge. Maar dat heb ik inmiddels ook goed staan naar mijn smaak. De batterij is helemaal prima, ik heb per half uur een hartslag check, en trillen op medium. Er komen behoorlijk veel berichten binnen op mijn pols dus mijn horloge trilt nog al eens. Ik ben dat nog aan het finetunen. Wat ik ook prettig vindt is dat berichten die op het zakelijke stuk van mijn smartphone binnen komen ook getoond worden op de pebble. Mijn vorige smartwatch lukte het niet om die berichten te tonen, denk dan aan BV teams en outlook die in de buisness container op mijn telefoon staan (Galaxy S25 van het werk met een persoonlijk profiel ernaast).


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aa5Vx9yggaXAaGDq1-jCHqCBcXw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UQXFz0migcgnrj0VOvBOH861.jpg?f=user_large
Gisteren heb ik even een uurtje bijgeladen toen ik terug kwam van het pinksterweekend weg (64% had ik nog over) daarna was het weer 88%, na een nacht slaap en een nacht data verzamelen staat die nu op 84%.

Ik ben erg tevreden over de slaap tracker en de hartslag meter, ze zullen niet volledig zijn maar als ik minder slaap dan geeft mijn horloge dit ook aan. En als ik zoals vannacht veel heb geslapen dan geeft hij dit ook aan. Dit in tegenstelling tot mijn vorige smartwatch die maar wat leek te doen :).

Als ik ga sporten dan houd de pebble keurig in de gaten hoe mijn hartslag is, als ik cardio ga doen zie ik het ook omhoog knallen en bij kracht en of gymnastics zakt het weer terug. Ik ben geen topsporter ik heb geen behoefte aan hele exacte getallen, het blijft een sensor op je pols die met een camera meet dus er het kan vast beter maar voor mijn doen is het wel prima.

Ik ben erg te spreken over de mate van "OpenSourceheid" van het systeem. Dit maakt het ook gelijk weer soms onoverzichtelijk. Je merkt dat het hele systeem nog in ontwikkeling is en dat het door nerds gemaakt wordt. Alles wat je in zou willen stellen is wel in ergens te stellen. Maar de app had van mijn wel nog een slagje duidelijker kunnen zijn. Er wordt mijns inziens niet veel uitgelegd over wat een functie doet.

Het enige grote nadeel van de pebble tot nu toe is dat de zaklamp functie die mijn vorige OLED smartwatch had echt heel fijn was. Die gebruikte ik heel erg vaak en die functie heeft een pebble niet, de achtergrond verlichting van de Pebble is lang niet zo indrukwekkend als die van mijn vorige smartwatch (CMF Watch Pro 2). Daarentegen is het wel weer heerlijk om een horloge te dragen dat ook als ik even schuin kijk gewoon de tijd weergeeft en niet een zwarte cirkel of vierkant is op mijn pols.

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 11:55
Hier is hij ook binnen. Ging wel een beetje twijfelen omdat het zo lang ging duren, maar nu ik hem heb ben ik er wel blij mee. Mooi groot scherm, vlotte software, en een snelle vergelijking met de saturatiemeter (zo'n vingerknijper) laat zien dat de hartslag bij beide praktisch dezelfde waarde laat zien.

  • nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
SlaadjeBla schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:08:
Ik wacht op een Round 2, eerste batch. Zou ook in mei verzonden worden, maar dat lijkt me ambitieus. Heb nog niets gehoord.
Volgens mij stond al een tijdje eind mei als datum voor begin productie, en is dat op de website nu veranderd naar 'soon'. Dan duurt het nog wel even voor ze verzonden gaan worden ben ik bang.

  • Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:26
Gerjannn schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:41:
Vannacht de mail gehad dat m'n Pebble bijna klaar is voor verzending :D ik zit in Batch 3. Hoe lang duurde het bij jullie tussen deze mail en de daadwerkelijke verzending?
Zojuist de mail gehad dat hij verzonden is. Vreugdedansje!

  • q-quan
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 26-06 13:05
Zojuist gehoord dat die van mij onderweg is. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt. Ik ga over precies een week op vakantie - ik reken er niet op, maar het zou wel mooi zijn om hem net voor vertrek nog binnen te krijgen..!

  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

Mijne ook (na 11 dagen sinds de mail), leuk dat batch of besteldatum dus weinig uit maakt.

Tracking nummer is wel interessant.

[ Voor 18% gewijzigd door kaas-schaaf op 28-05-2026 16:33 ]


  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

Voor diegene die hun pakket willen tracken vanuit Hong Kong voordat het bij DPD is: https://track.asendia.com/track/

Als de carrier "carrier" is bij shopify dan zijn de DPD en Asendia nummers hetzelfde. Zo te zien is de mijne vanmiddag in HK verwerkt.
edit:
spelling

[ Voor 7% gewijzigd door kaas-schaaf op 29-05-2026 17:02 ]


  • Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:26
kaas-schaaf schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:11:
Voor diegene die hun pakket willen tracken vanuit Hong Kong voordat het bij DPD is: https://track.asendia.com/track/

Als de carrier "carrier" is bij shopify dan zijn de DPD en Asendia nummers hetzelfde. Zo te zien is de mijne vanmiddag in HK verwerkt.
edit:
spelling
Thanks! De komende paar dagen zullen onze Pebbles gezellig in hetzelfde transport zitten vermoed ik :)

  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

Gerjannn schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 23:21:
[...]

Pebbles gezellig in hetzelfde transport zitten vermoed ik :)
Volgens mij zijn de parcelnummers sequentieel, dus wellicht heb ik er al een paar gezien :+ (allemaal in het zelfde pallet het vliegtuig in inderdaad).

  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Hoe meer ik rondsnuffel in het pebble ecosysteem hoe meer ik verrast ben van de hoeveelheid dingen die mensen hebben gemaakt voor de pebble. Een dan niet alleen de oude dingen naar ook gewoon nieuwe dingen.

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:39
Ik zag dat de round 2 in juli verzonden wordt voor nieuwe orders. Is er meer bekend over pre-orders? Officiële communicatie heb ik al tijden niet meer gehad.

  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

Bij mij staat als last mile carrier nu GLS, beter dan DPD maar het laat ook wel de wensen over. Of toch niet ... De pebble tracker van shopify zegt GLS, maar Asencia zegt DPD ...

[ Voor 30% gewijzigd door kaas-schaaf op 30-05-2026 11:16 ]


  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Hij komt gewoon door de brievenbus hoor. Dus je hoeft er niet echt voor thuis te zijn.

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

4play schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:48:
Hij komt gewoon door de brievenbus hoor. Dus je hoeft er niet echt voor thuis te zijn.
Weet je toevallig hoe dik de verpakking is? Flink minder dan 3cm? Mijn brievenbus werkt niet echt mee qua formaat helaas.

  • Kristof Vxx
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:39
kaas-schaaf schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:35:
[...]

Weet je toevallig hoe dik de verpakking is? Flink minder dan 3cm? Mijn brievenbus werkt niet echt mee qua formaat helaas.
Met een hamer past alles ...

  • jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 11:55
kaas-schaaf schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:35:
[...]

Weet je toevallig hoe dik de verpakking is? Flink minder dan 3cm? Mijn brievenbus werkt niet echt mee qua formaat helaas.
Doosje is 2.2/2.3 cm ongeveer en dan nog een bubbeltjes envelope.

  • AnonymousGerbil
  • Registratie: Mei 2025
  • Niet online
SlaadjeBla schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:23:
Ik zag dat de round 2 in juli verzonden wordt voor nieuwe orders. Is er meer bekend over pre-orders? Officiële communicatie heb ik al tijden niet meer gehad.
Ik meen me te herinneren in de pebble blog te hebben gelezen dat de vertraging ten opzichte van de eerste schatting van de leverdata ongeveer twee maanden is.

Indien ik geïnteresseerd was in de diarree van de duivel had ik mijn vraag wel direct aan een llm gesteld.


  • Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06 22:44
Blij voor iedereen die de nieuwe Pebbles mogen ontvangen!

(Ik hoop nog steeds dat iemand binnenkort zijn Core 2 Duo op vraag & aanbod zet :*)

  • q-quan
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 26-06 13:05
Hij zal er niet sneller van komen, maar toch: heeft iemand die 'm al heeft ontvangen misschien een screenshot van welke stappen allemaal zijn doorlopen op de tracking-pagina van Aftership/Parcel Delivery Network voordat hij bezorgd werd?

  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

De info op aftership is klinkklare gegenereerde onzin, rustig wachten is de enige optie.

  • Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 23:24
Ik heb de Round 2 besteld, direct na aankondiging, waarbij aangegeven werd: "starts shipping in may".

Echter heb ik nog niks ontvangen, ook geen updates. Dus ik heb ze een mailtje gestuurd. Nu ze van iedereen inmiddels de aanbetalingen binnen hebben is de reactie:

"We don’t have a firm start date yet. As soon as mass production starts, we'll have a better idea of how long it will take to ship out all pre-ordered Round 2 watches".

Kortom: ze hebben zelf geen flauw idee.

  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

Ik heb het gevoel dat ze de wegwerpring belangrijker vinden dan de round. De productie/verzenddatum is al meerdere keren met 1 a 2 maanden opgeschoven, zelfde voor de PT2 (jan -> maart -> april -> mei -> uiteindelijk juni in mijn geval). Overigens vind ik een half jaar uitstel nog redelijk meevallen voor wat in alle essentie een kickstarter project is.

  • arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-06 15:52
Hier ook de Round 2 direct na de aankondiging besteld. Toen had ik nog de hoop dat hij er voor de zomer wel zou zijn, maar inmiddels (inderdaad vanwege die ring) hoop ik dat hij dit jaar nog binnenkomt. Je kunt Eric volgen via bluesky (of gebridged naar mastodon), of zijn blog in je RSS-reader zetten. Dan hoor je vanzelf wel wanneer ze aan massaproductie beginnen.

  • Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 23:24
Ik vind er persoonlijk wel iets van dat ze zelf, ondanks de kickstarter-achtige vibe en de open houding van de frontman, heel stellig hebben gecommuniceerd hebben dat de Round 2 in Mei verzonden wordt. Als je dat zo stellig communiceert dan kun je niet vervolgens zeggen "tja, jij had kunnen weten dat wij geen enkel idee hebben". Ook nu staat er bij mijn pre-order nog: "Ships in May". Dan hadden ze moeten zeggen: "Hopefully ships in 2026. Maybe. Or not. Just pay please.".

In het kader van stemmen met de portemonnee heb ik 'm geannuleerd.

  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

q-quan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:06:
Hij zal er niet sneller van komen, maar toch: heeft iemand die 'm al heeft ontvangen misschien een screenshot van welke stappen allemaal zijn doorlopen op de tracking-pagina van Aftership/Parcel Delivery Network voordat hij bezorgd werd?
Als hij de 29e verzonden is zou ik de DPD link even checken (en als de PDN onzin GLS zegt even het nummer bij DPD invoeren).

  • Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:26
q-quan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:06:
Hij zal er niet sneller van komen, maar toch: heeft iemand die 'm al heeft ontvangen misschien een screenshot van welke stappen allemaal zijn doorlopen op de tracking-pagina van Aftership/Parcel Delivery Network voordat hij bezorgd werd?
Ik heb vannacht de DPD mail gehad (28 mei vanuit Pebble de verzendmail gehad), hij ligt nu in het DPD depot in Veenendaal, een kwartier van m'n huis :o. Op de site staat wel dat pakketten 2-3 werkdagen vertraagd kunnen zijn, dus geen hele grote kans dat ik hem vandaag krijg. We gaan het zien!

  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

Gerjannn schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 07:43:
[...]

... een kwartier van m'n huis :o. ...
De mijne doet nog een rondje NL, ligt blijkbaar in Oirschot en daar woon ik de verste weg niet in de buurt :? . Logistiek blijft interessant.

  • Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:26
Daar is ie dan!! Grote blij, mooi formaat en de dunnere bezel help echt :) Flink verschil met de Time Steel. Voor degene die hem vandaag niet gehad hebben duim ik dat ie morgen komt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPYgXUuhBD6SbbJJUi-B2qdjo74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwlfxGMzo0eiU4xuHYsizwIG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_askTGsKn7yDvtGuQc492SEH04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xg1AsXWlTKj0A5XAP0bjKx4z.jpg?f=fotoalbum_large

  • Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:26
Ik heb trouwens dit bandje: https://amzn.eu/d/086g6ZZN

En deze screenprotector: https://amzn.eu/d/03OqFZdE

  • q-quan
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 26-06 13:05
q-quan schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:47:
Zojuist gehoord dat die van mij onderweg is. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt. Ik ga over precies een week op vakantie - ik reken er niet op, maar het zou wel mooi zijn om hem net voor vertrek nog binnen te krijgen..!
Helaas, hij is sinds vandaag bij DPD, maar niet bezorgd. Dan heb ik iets om naar uit te kijken als ik terugkom!

  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Omdat het Pride month is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lzcf5grOHGj7_Ee1pQRMXU1fUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jImI6AUzv3anTGdpFn13HuxG.jpg?f=fotoalbum_large

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06 18:39
Vandaag kwam deze watch ineens voorbij in mijn YT feed en ik was benieuwd.
Ziet er uit als een leuk horloge met niet te veel poespas aan features.

Echter ben ik benieuwd wat voor scherm het precies is? Ik weet dat het een E-ink scherm is, maar is dat dan transreflectief oid?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik nog altijd de Amazfit Bip S gebruik. Dit is een semi smartwatch en heeft precies de features die ik nodig heb.
Maar de voornaamste reden waarom ik deze gebruik is dus vanwege het transreflectieve scherm en de langdurige batterijduur (±2/3 weken).

Een tweaker is geen tweaker als ie niet een nieuwe gadget zou willen uitproberen natuurlijk :+

I, a stranger and afraid in a world I never made...


  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Het is een memory LCD scherm, wat extreem weinig stroom gebruikt als het beeld moet houden. Maar daarnaast alsnog wel snel kan schakelen tussen kleuren.

Ik heb eerder een smartwatch gehad met een e-ink scherm (zoals een ereader heeft, een skagen hybrid. Die had ook 30 dagen op een accu) maar die zijn gestopt met de support van hun horloges helaas.

Ik had persoonlijk liever echt color e-ink gehad in de pebbles. Omdat dit color LCD scherm alsnog wel wat dimmer is dan een e-ink scherm. En het einkt scherm op mijn skagen was zo goed leesbaar zonder gedoe met lampjes en leds etc.

Het is wat irritant en verwarrend dat ze de namen van de schermen door elkaar gebruiken voor totaal andere scherm technologieën.

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • AnonymousGerbil
  • Registratie: Mei 2025
  • Niet online
4play schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 11:04:
...

Het is wat irritant en verwarrend dat ze de namen van de schermen door elkaar gebruiken voor totaal andere scherm technologieën.
Ze gebruiken de namen niet door elkaar. E ink is een geregistreerd merk, dus die term wordt altijd zorgvuldig vermeden als dat specifieke merk niet gebruikt wordt. Pebble hanteert de term e-paper.

Indien ik geïnteresseerd was in de diarree van de duivel had ik mijn vraag wel direct aan een llm gesteld.


  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

Het zijn overigens transflective schermen als LCD technologie, ze reflexteren ~10% van het licht waardoor je ze ook zonder backlight kan bekijken en ze beter te lezen zijn in helder zonlicht. Bij normale LCDs is dat ver onder 1%. De memory LCD schermen bestaan al langer (monochroom voornamelijk) en toen het e-paper in opkomst kwam vond Sharp het nodig om die naam ook voor LCD technologie te gebruiken want marketing. De monochrome schermen zijn iets helderder (reflecteren een paar procent meer licht), sommige pebbelers prefereren daarom de monochrome over de kleuren schermen.

[ Voor 45% gewijzigd door kaas-schaaf op 06-06-2026 19:17 ]


  • Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10:35

Jerra

Beunhaas in wording

Iemand nog een goede tip voor een nieuw bandje voor een witte C2D? 😇

  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Mijn 1e smartwatch (Meta Watch Strata) had een reflecterend LCD scherm dat was ook LCD maar die was reflecterend (duh) waardoor je het met veel recht eropvallend licht en weinig omgevingslicht toch nog goed leesbaar was. Als ik nu dat ontwerp zie ben ik wel blij dat we nu veel verder zijn dan 20 jaar geleden.

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • AnonymousGerbil
  • Registratie: Mei 2025
  • Niet online
Jerra schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 19:17:
Iemand nog een goede tip voor een nieuw bandje voor een witte C2D? 😇
Misschien wat ouderwets, maar indertijd met de originele pebble liep ik gewoon een horloge-zaak in om een nieuw bandje uit te zoeken.

Indien ik geïnteresseerd was in de diarree van de duivel had ik mijn vraag wel direct aan een llm gesteld.


  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

Lijkt erop dat DPD eindelijk de geest heeft gekregen en hem vandaag of morgen gaat bezorgen. Niet verwacht dat ze zo traag waren ... Houd er dus rekening mee dat het lang kan duren ook al is het in NL. (is binnen)

  • kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 09:41

kaas-schaaf

Beunhaas

Mocht iemand de xDrip+ watchface gebruiken, ik heb een aangepaste versie voor de PT2 gemaakt naar aanleiding van iemands eerdere poging (ja heel niche, kunnen de meesten negeren): https://github.com/consp/xDrip-Pebble-E/blob/pt2/build/xDrip-Pebble-E.pbw zou met de recente versie van de app gewoon moeten werken. De graph schaalt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door kaas-schaaf op 09-06-2026 18:00 ]


  • peegmehh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 01:24
Ik heb hem ook binnen!

Klopt het dat speakers en touch nog niet werken?

  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Bij mij doet het touchscreen het wel, maar er is weinig wat het ondersteund.

Deze rekenmachine werkt met het touchscreen.

https://apps.repebble.com/10966bb2d22145c4b428dfd7

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:26
4play schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:15:
Bij mij doet het touchscreen het wel, maar er is weinig wat het ondersteund.

Deze rekenmachine werkt met het touchscreen.

https://apps.repebble.com/10966bb2d22145c4b428dfd7
Dubbeltik om backlight te activeren vinden sommige mensen wel handig, en Touchy Weather is een mooie app. Maar vind een smartwatch bedienen met puur knoppen nog steeds het fijnst (en je scherm blijft vingerveegvrij)

  • Hobby ingenieur
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-06 17:40
Het was even wachten, maar ik heb mijn PT2 ook binnen *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wficaFTm3PWGz25juWE6dO_0VQU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4u4f7ekjYYY52gDVUOJqvXMs.png?f=fotoalbum_large

Ik ben even in mijn emails gedoken; 10 jaar en 18 dagen na het ondersteunen van de Kickstarter heb ik nu eindelijk mijn Pebble Time 2. "Estimated delivery Nov 2016" :o

Erg tevreden, jaren met een pebble time rondgelopen. Dit is wat ik zoek in een smartwatch. Ik ben benieuwd hoe de touchscreen apps zich gaan ontwikkelen.

  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Gerjannn schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:36:
[...]

Dubbeltik om backlight te activeren vinden sommige mensen wel handig, en Touchy Weather is een mooie app. Maar vind een smartwatch bedienen met puur knoppen nog steeds het fijnst (en je scherm blijft vingerveegvrij)
Dat dubbelklikken voor backlight doet het bij mij niet altijd even goed. Ik moet nog even instellen met de light sensor en de adaptive brightness denk ik. Soms heb ik het idee dat ik als een bezetene aan het tikken ben maar dat het lampje niet aangaat.

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • Hobby ingenieur
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-06 17:40
peegmehh schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 17:59:
Ik heb hem ook binnen!

Klopt het dat speakers en touch nog niet werken?
Als je hem zelf nog niet heb gevonden; deze app is leuk om touch screen + geluid te testen. Verder zinloos in dagelijks gebruik.

  • Longtree
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05:02
Hobby ingenieur schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:32:
[...]

Als je hem zelf nog niet heb gevonden; deze app is leuk om touch screen + geluid te testen. Verder zinloos in dagelijks gebruik.
Anders deze, Duck Hunt (NES) >> app. Touch en Geluid in een leuke game.

  • i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 18:34

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
De mijne is ook onderweg, yeah! :D

  • Robann
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 12:08
i2Paq schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:29:
De mijne is ook onderweg, yeah! :D
In welke batch zat jouw pre-order? Die van mij zit in batch #4

  • Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:13
Die van mij is vandaag binnengekomen, was batch 3

  • i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 18:34

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Robann schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:26:
[...]

In welke batch zat jouw pre-order? Die van mij zit in batch #4
Waar vindt ik die info?

  • Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:13
i2Paq schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:52:
[...]

Waar vindt ik die info?
In de bestelbevestiging

  • Robann
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 12:08
i2Paq schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:52:
[...]

Waar vindt ik die info?
In de email waarin je pre-order wordt bevestigd.

  • i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 18:34

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Ah!

Batch 3 :9

  • Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:26
Ik heb deze laten printen bij 3D Print Arnhem (gewoon online besteld): https://ko-fi.com/s/04d35a758d (gekozen voor 0,08 laaghoogtr).

Past perfect, dus aanrader als je ook een bumper wilt (wel een minimale bestelwaarde van € 15,-). Voor mij ideaal als ik op vakantie ga, scheelt weer ietsje zorgen maken over dat het scherm boven de behuizing uitkomt, nu is ie mooi vlak (de tempered glass screen protector komt er nog net iets bovenuit)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJV_sIK-1fuB6FYrm4VgzAICQC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQb6slFZAih9vGcDNTaYojBM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_8X5wW61b-ezb4kaq7behR4tVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jp9B712sfJ32czYCPP4HQpHl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9if1nuVzv-znCUjFobP27NAbj8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNvXodvJ9WlVkC4x6J9PPuyD.jpg?f=fotoalbum_large

  • Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:13
Gerjannn schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:31:
Ik heb deze laten printen bij 3D Print Arnhem (gewoon online besteld): https://ko-fi.com/s/04d35a758d (gekozen voor 0,08 laaghoogtr).

Past perfect, dus aanrader als je ook een bumper wilt (wel een minimale bestelwaarde van € 15,-). Voor mij ideaal als ik op vakantie ga, scheelt weer ietsje zorgen maken over dat het scherm boven de behuizing uitkomt, nu is ie mooi vlak (de tempered glass screen protector komt er nog net iets bovenuit)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoeveel was je kwijt per bumper? Als ik heel eerlijk ben vind ik de printkwaliteit een beetje ondermaats.

Ik heb vandaag een app laten maken door Claude. Was op zoek naar een "AnyList" app zodat ik m'n boodschappenlijstje op m'n horloge kan zien en afstrepen, maar dat bleek (nog) niet te bestaan.
Moest een paar keer wat laten verbeteren maar ik denk dat het max een half uur gekost heeft, terwijl ik andere dingen aan het doen was :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0XprK1VKdAZCa6PRKwN_8p-qnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VN1EamBhE7pgv2zuZSTYpKhY.jpg?f=fotoalbum_large

Sowieso is Anylist een goede app die ik al jaren gebruik op Android en web, maar als Pebble app ook wel verrekte handig. (deze synct ook met die varianten)
Qua code zal het uiteraard redelijk ruk zijn, maar het werkt!

  • Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:26
Flapperbol schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:29:
[...]

Hoeveel was je kwijt per bumper? Als ik heel eerlijk ben vind ik de printkwaliteit een beetje ondermaats.
5 euro met "schoonmaken", dus prima prijs imo. Het is voor mij de eerste keer dat ik iets liet 3D printen, maar op Reddit zag ik soortgelijke resultaten.

  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Dat ziet er toch prima uit, die 0.08MM laaghoogte (wat een vreemd woord laag hoog achter elkaar) geeft een mooi vlakke opbouw. Als je het nog strakker wil zul je het met resin printer moeten printen.

Ik moet zeggen dat ik de paniek om het hoge glas een beetje overdreven vindt. Ik merk zelf dat ik mijn horloge niet vaak stoot. Ik krijg altijd krassen als ik BV klus in huis of in een serverrack of mijn auto. En dan mijn horloge bekras door het langs een muur, stalen poot/kast, motorblok te schuren.

Echte klappen krijg ik niet echt op mijn horloge.

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】


  • i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 18:34

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Gisteren die van mij ontvangen en meteen in gebruik genomen.

Hij bevalt prima!

Alleen bleek het Health gedeelte niet te werken, geen HR, geen stappen, niets.

Vanmorgen de Pebble even Uit en weer Aan en voila! :9

  • Hobby ingenieur
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-06 17:40
Ik heb de mijne nu al een tijdje. Iets wat me opviel was dat de laad-dongle veel beter was dan de Duo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pa0bXvgKqwqzob1u21rFtAkDwWE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/izxUn10ZFvkMFsjI85Fjjvk2.png?f=fotoalbum_large

Linker is de nieuwe van de time 2 en rechts de Duo. De connectoren zijn een slagje groter en maken nu goed contact. Ik was blij dat ik mijn oude laadkabel nog had want de rechter was redelijk waardeloos. Als je glas neerzette op het bureau hield mijn horloge op met laden....

Sommige oude apps/watchfaces waren niet zo mooi, scaling stond standaard op 'Nearest' terwijl 'Bilinear' er volgens mij veel beter uit ziet. Te vinden onder Settings --> Display --> Legacy apps --> Bilinear. Bijvoorbeeld pixel miner zag er veel beter uit. Ik weet niet of dit meer energie kost.

En ik heb mijn eerst watchface geprogrammeerd, een Nonius klok.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GshpuVS7kky4V9Ht2wmpHfSDTzc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/u51qRP8mBThikVm5f6Jgw0ae.png?f=user_large

Hint; dit is dus 5 uur 30. Het werkt hetzelfde als een schuifmaat maar dan rond. Iemand een goed idee wat ik in het midden kan zetten?

  • 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 19:17

4play

-Nintendo- fan

Daar kan toch een leuk tweakers logotje?

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】

Pagina: 1 2 Laatste