Ik heb de eerste dagen met mijn nieuwe Pebble doorgebracht. En ik ben erg enthousiast over de werking ervan. Wel heb ik wat moeite met de lettergrote binnen het ecosysteem. De lettergrote binnen de menu's is volgens mij veel te klein.
Dit is op mijn pols niet te lezen met mijn wat oudere slechtere ogen.
De berichten die worden weergegeven daarentegen zijn prima leesbaar (zoals hier te zien op dit testbericht) met lettergrote medium
Ik moest even priegelen met de terugkeer tijden hoe lang het duurde vanaf de notificatie naar het "horloge", in mijn ogen bleef een notificatie veel te lang staan op het horloge. Maar dat heb ik inmiddels ook goed staan naar mijn smaak. De batterij is helemaal prima, ik heb per half uur een hartslag check, en trillen op medium. Er komen behoorlijk veel berichten binnen op mijn pols dus mijn horloge trilt nog al eens. Ik ben dat nog aan het finetunen. Wat ik ook prettig vindt is dat berichten die op het zakelijke stuk van mijn smartphone binnen komen ook getoond worden op de pebble. Mijn vorige smartwatch lukte het niet om die berichten te tonen, denk dan aan BV teams en outlook die in de buisness container op mijn telefoon staan (Galaxy S25 van het werk met een persoonlijk profiel ernaast).
Gisteren heb ik even een uurtje bijgeladen toen ik terug kwam van het pinksterweekend weg (64% had ik nog over) daarna was het weer 88%, na een nacht slaap en een nacht data verzamelen staat die nu op 84%.
Ik ben erg tevreden over de slaap tracker en de hartslag meter, ze zullen niet volledig zijn maar als ik minder slaap dan geeft mijn horloge dit ook aan. En als ik zoals vannacht veel heb geslapen dan geeft hij dit ook aan. Dit in tegenstelling tot mijn vorige smartwatch die maar wat leek te doen

.
Als ik ga sporten dan houd de pebble keurig in de gaten hoe mijn hartslag is, als ik cardio ga doen zie ik het ook omhoog knallen en bij kracht en of gymnastics zakt het weer terug. Ik ben geen topsporter ik heb geen behoefte aan hele exacte getallen, het blijft een sensor op je pols die met een camera meet dus er het kan vast beter maar voor mijn doen is het wel prima.
Ik ben erg te spreken over de mate van "OpenSourceheid" van het systeem. Dit maakt het ook gelijk weer soms onoverzichtelijk. Je merkt dat het hele systeem nog in ontwikkeling is en dat het door nerds gemaakt wordt. Alles wat je in zou willen stellen is wel in ergens te stellen. Maar de app had van mijn wel nog een slagje duidelijker kunnen zijn. Er wordt mijns inziens niet veel uitgelegd over wat een functie doet.
Het enige grote nadeel van de pebble tot nu toe is dat de zaklamp functie die mijn vorige OLED smartwatch had echt heel fijn was. Die gebruikte ik heel erg vaak en die functie heeft een pebble niet, de achtergrond verlichting van de Pebble is lang niet zo indrukwekkend als die van mijn vorige smartwatch (CMF Watch Pro 2). Daarentegen is het wel weer heerlijk om een horloge te dragen dat ook als ik even schuin kijk gewoon de tijd weergeeft en niet een zwarte cirkel of vierkant is op mijn pols.