Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 09:37

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Mijn eerst echte TS, yeah! :+

Geen idee of ik het zo goed doe, maar ik werk deze TS bij gaandeweg er meer info komt.

Je hebt het misschien al gehoord: We're bringing Pebble back!

Ik zelf was/ben gek op Pebble en had alle modellen.
Inmiddels meerdere "smart"-watches verder maar zoals de Pebble was er geen.

In het kort wat de originele bedenker er zelf over zegt:
My new company (Core Devices) and I are proud to introduce two new watches that closely follow the original Pebble DNA. If you had a Pebble and loved it, or missed your chance 10 years ago but heard about it since, we think you will really enjoy these new devices.

For those unfamiliar with Pebble, it's an e-paper smartwatch with simple functionality, long battery life and a fun, quirky design. It first launched on Kickstarter in 2012. The company was sold in 2016 to Fitbit. In January 2025, Google graciously open sourced PebbleOS, enabling anyone to build upon the amazing Pebble software foundation.

- Eric Migicovsky
Stukje geschiedenis;

Pebble begint in 2012 met een vliegende introductie op Kickstart. Hierna ging het snel met de nieuwe varianten. Helaas ging Pebble in 2016 noodgedwongen over in de handen van Fitbit. Persoonlijk vond ik dat een groot verlies want hier stopte het echte Pebble verhaal voor mij. Fitbit is/was een mua horloge, niet inspirerend.

Nu, in 2025, is Pebble terug, en hoe!

Voor de Pebble Time 2 spreekt mij aan.

Een Smartwatch zonder poespas, toeters en bellen. Daar heb ik mijn Apple Watch voor.

Inmiddels is de Pebble 2 Duo in massaproductie en worden de eerste in september uitgeleverd.

Wat in januari 2025 begon nadat PebbleOS Open Source werd en onder de naam Core en rePebble aan zijn ontwikkeling begon uitgegroeid in een echt product. Nadat de Trademark Pebble in handen van Eric kwam is Pebble herezen als een Fenix uit de as.

Er zijn 2 modellen op komst:

Pebble 2 Duo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iz06T21XYahzRGgyPP0MgLQkgu0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/seZ4ZhIcF36YE4cEi1IstLKF.avif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poH9ZAOWGCNqeeGP5a3RTd3J-QI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/RZkdUy3d8DrNK3OB1L6zKNts.avif?f=user_large
  • 1.2" black/white e-paper screen
  • Polycarbonate frame (black or white)
  • Barometer and compass
  • Formerly known as Core 2 Duo
  • Like Pebble 2, but better!
Pebble Time 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzYqJlZmMMOlVcKHFVkC5Eekv4Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tOuoaGy1z95jgrAZib4TNYwh.png?f=fotoalbum_large
  • 1.5" 64 color e-paper screen
  • Touch screen
  • Metal frame (multiple color options)
  • Heart rate monitor
  • Formerly known as Core Time 2
  • Like 2016-era Pebble Time 2, but better!
Een klein vergelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwg96lcTgehu4oHaDb-foPcYHB8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bppZdsX68eOpX9HiCyAYAynT.png?f=user_large

Recente stukjes hier op Tweakers :
Migicovsky krijgt Pebble-merk terug en verbetert waterbestendigheid smartwatch
Pebble-maker toont definitief ontwerp en specificaties van Time 2-smartwatch

Omdat het onnodig is om alle blog-post van Eric Migicovsky hier te kopiëren hier links naar de belangrijkste blog-posts.

- Pebble 2 Duo is in mass production! [2025-08-22]
- Pebble Time 2* Design Reveal [2025-08-13]
- July Pebble Update [2025-07-25]
- Quick Pebble Project Update (twitter.com) [2025-07-09]
- Core 2 Duo - Beta Test Signup! [2025-06-11]
- Gratitude and FAQ [2025-03-26]
- Introducing two new Pebble watches! [2025-03-18]
- Apple restricts Pebble from being awesome with iPhones [2025-03-17]
- Why We’re bringing Pebble Back [2025-01-27]
- Remember how awesome PebbleOS is? [2025-01-26]

Ook op Reddit is Pebble weer helemaal levend!

Ik moet eea. verder nog even overzichtelijk maken vanuit de bronnen die ik gebruik, dus geduld aub.

[ Voor 43% gewijzigd door i2Paq op 04-09-2025 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
@Yukkie maakte mij attent op het herleven van originele Pebble Wijzerplaten en Apps.

Kijk voor meer op: rebble.io

PebbleOS by CoreDevices (Pebble) : op GitHub.

The PebbleOS Contributors: PebbleOS documentation

[ Voor 133% gewijzigd door i2Paq op 26-08-2025 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 20:23

4play

-Nintendo- fan

Ik kan niet wachten tot mijn Pebble op de post gedaan gaat worden.
Ik heb mezelf een Pebble 2 Duo cadeau gedaan, omdat ik erg benieuwd ben wat er met een zwartwit e-ink scherm gedaan kan worden. Bovendien bevalt de "open source heid" van pebble me heel erg.

Het missen van apps en leuke/rare community dingetjes mis ik juist op mijn huidige smarttwatch (CMF watch 2 pro). Als je ziet hoeveel beweging er ineens in in het Pebble landschap met apps en watchfaces die ineens na 8 jaar weer worden geupdate. Dan geeft me dat veel hoop.

Het wegvallen van een heartrate sensor leek me best een probleem tot ik me besefte dat ik nooit kijk naar mijn heart rate sensor data. Dus dat ga ik ook niet missen.

Ik heb eerder ook verschillende smartwatches gehad die 30 dagen konden halen. En dat is echt heerlijk, 1x per maand opladen is echt een verademing. Helemaal als ik het vergelijk met mijn vrouw die elke dag haar samsung horloge moet opladen. De functionaliteit die je wint met een Wear OS horloge die gebuik ik niet dus waarom zou ik dan kiezen voor dat type watches.

Ik ben enthousiast over Pebble's terugkeer helemaal als Open Source gedreven syteem en horloge.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:34

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik heb op zich wel interesse in de nieuwe Pebble Time 2. Ik heb de oude PT2 destijds ook gebacked op Kickstarter. Ik ben alleen wel erg benieuwd hoe dat gaat lopen met de import tarieven en leveringen etc. De onzekerheid daaromheen houdt mij nu wel een beetje tegen om alvast ruim 200 euro op tafel te leggen, met de kans dat dat alleen maar meer wordt en de levertijd erg onzeker is.

Maar ik ben en blijf fan van het Pebble concept!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ze worden niet eerst naar USA verscheept en daarna doorgestuurd naar Europa. Ze versturen vanuit China direct naar Nederland, dus het zijn dezelfde import tarieven die je hebt bij elk pakketje wat uit China komt.
Wel word dit vooraf aan je doorberekend, dus ik zit ook een beetje te wachten op die rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
4play schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:28:
Als je ziet hoeveel beweging er ineens in in het Pebble landschap met apps en watchfaces die ineens na 8 jaar weer worden geupdate.
Kun jij mij laten zien waar ik dat kan zien / vinden? Leuk voor in de TS :)

Gevonden in één van de blogs!

Ik ga meteen even zoeken naar mij favo Wijzerplaat uit die tijd :9

[ Voor 14% gewijzigd door i2Paq op 26-08-2025 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Het is wel hopen dat de developer uit 2015 die dan wil/kan/gaat updaten :)
Als de watchface populair was komt er vast wel een nieuwe versie van met 2025 functies

Maar als "de oude" er nog instaat dan werkt die ook gewoon weer.

Ik heb erg veel interesse in deze
Hier staan de watchfaces op volgorde van nieuwheid
Hier staan de watchapps op volgorde van nieuwheid

[ Voor 10% gewijzigd door 4play op 26-08-2025 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Die eerste is inderdaad gaaf om te zien.

Ik zag ook al dat veel nog outdated is en zoals je zeg, de vraag is of ze ge-update gaan worden.

Maar misschien worden nieuwe liefhebbers geïnspireerd om oude Apps of Wijzerplaten te her-ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Ik denk niet dat ik de Pebble Time 2 daadwerkelijk ga dragen, maar heb hem wel ge-preordered, simpelweg omdat ik de eerste keer dat ie zou komen dat ook gedaan had :)

Ben er wel erg benieuwd naar, maar denk niet dat het de Samsung Watch 8 kan vervangen...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Zelf draag ik elke dag een AW10, bij het sporten een AW6.

De Pebble Time 2 is echt een "weg van de snelweg" horloge. Weer eens wat anders!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:34

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

4play schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:39:
Het is wel hopen dat de developer uit 2015 die dan wil/kan/gaat updaten :)
Als de watchface populair was komt er vast wel een nieuwe versie van met 2025 functies

Maar als "de oude" er nog instaat dan werkt die ook gewoon weer.

Ik heb erg veel interesse in deze
Hier staan de watchfaces op volgorde van nieuwheid
Hier staan de watchapps op volgorde van nieuwheid
De mijne staat er ook nog steeds tussen :)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 17:31
Oooh wat vet! Had vroeger een Pebble Steel, was een geweldig ding. Daarna nooit kunnen wennen aan andere smart watches. Helaas is mijn Pebble Steel een paar jaar geleden overleden, dus dit zou wel een heel mooi Sinterklaas cadeautje voor mijzelf zijn <+:)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Meekoh schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:49:
Oooh wat vet! Had vroeger een Pebble Steel, was een geweldig ding. Daarna nooit kunnen wennen aan andere smart watches. Helaas is mijn Pebble Steel een paar jaar geleden overleden, dus dit zou wel een heel mooi Sinterklaas cadeautje voor mijzelf zijn <+:)
Dan moet Sinterklaas m wel snel bestellen, want ze komen niet in de winkels terecht (misschien over een jaar of 2) en zijn alleen per credit card te betalen tot de voorraad op is. Daarom haakte ik af. Hopelijk komt er een volgende generatie die wel breder beschikbaar wordt.
Pagina: 1