Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

NilsHolgersson schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:21:
[...]

Maar inmiddels hebben MG1996 en ez2025 ook melding gemaakt van dergelijke praktijken, ik denk niet dat zij op dezelfde cruise zaten, dus ik sluit de stateroom attendant inmiddels ook uit als eventuele verdachte.
Het kan natuurlijk altijd om een datalek gaan, en dat hoeft niet bij viagogo te liggen. Er kan data gelekt zijn van een andere partij waar je ook met een creditcard kan betalen.

Ik wil niet zeggen dat je er zelf om gevraagd ofzo, en je wil natuurlijk zoveel mogelijk opties uitsluiten hoe het kon gebeuren, en als je zelf met het vermoeden komt dat je je portomonnee hebt laten rondslingeren, dan heb je nu wel je leermoment gehad. Laat geen waardevolle spullen in een (drijvende)hotelkamer liggen, want er zal een kluis aanwezig zijn, en zo niet, neem het mee. Ook als je all-inclusieve zit, of op basis van nacalculatie moet betalen omdat men het opschrijft zoals in een kroeg/restaurant/bowlingbaan

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmsen
  • Laatst online: 14:46
Misschien interessant als de 3 gedupeerden eens samen in DM's vergelijken waar ze de afgelopen jaar aankopen hebben gedaan en of daar een gedeelde winkel/webshop/locatie tussen zit. Dan wordt het misschien iets duidelijker waar het lek zit.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• NilsHolgersson
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 13:51
Jongens, ik heb goed nieuws. Viagogo mailt me over 1 ticket dat ik een refund ga krijgen. Op die andere wacht ik nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wc9q0TSuS9a3pLnTEXFQuce_ZtA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GRsmZ5La6Vx2s85jcuiTw7xB.png?f=fotoalbum_large

Staat dat het in principe niet uit moet maken dat die CC is geblokkeerd en is vervangen door een nieuwe kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
Kijk, dat is goed nieuws!

Die andere betaling was niet doorgekomen omdat de pas was geblokkeerd toch? Dan resteert enkel nog uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren en ervoor zorgen dat dit je in de toekomst niet meer overkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MG1996
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 01-09 15:29
NilsHolgersson schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:08:
Jongens, ik heb goed nieuws. Viagogo mailt me over 1 ticket dat ik een refund ga krijgen. Op die andere wacht ik nog.

[Afbeelding]

Staat dat het in principe niet uit moet maken dat die CC is geblokkeerd en is vervangen door een nieuwe kaart.
Wat fijn om te horen! Echt blij dat er eindelijk wat hoop is aan het eind van de tunnel 🙏 Ik hoop wel dat ICS hier ook serieus onderzoek naar gaat doen, vooral om te achterhalen waar het datalek precies vandaan komt en hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden. Maar voor nu echt goed nieuws dat je in ieder geval al een refund krijgt. Ik heb zelf vandaag ook weer contact met Viagogo opgenomen. Fingers crossed dat ze het bij ons allemaal snel oplossen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:13
P_Tingen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 23:09:
Neem een ww manager en laat die e ww voor je genereren. Niet zelf "slimme" truukjes bedenken maar gewoon iets als "MPEcxnNCII4e1C"
Prima wachtwoord die ga ik gebruiken :) Bedankt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

RagEnigma schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:48:
[...]

Prima wachtwoord die ga ik gebruiken :) Bedankt :)
Nee, want die gebruik ik al 8)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
NilsHolgersson schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:37:
Beste tweakers,

Wat ik nu toch meemaak.. vanochtend kreeg ik een email van Viagogo: gefeliciteerd de aankoop van uw Lady Gaga tickets! 2x 600 euro in Madison Square Garden New York. Ik dacht, huh, spam..
Maar toen zag ik onderaan echt mijn naam en creditcardnr staan. Ik keek in de ICS app en warempel.. de tickets waren afgeschreven. Zonder melding of goedkeuring van mijn kant 1300 euro afgeschreven. Ik heb nooit iets gekocht met Viagogo maar toch staan mijn gegevens daar blijkbaar in mijn account. |:(

Meteen de fraude helpdesk van ICS gebeld, zij geven aan: regel het met Viagogo want wij kunnen deze betaling niet meer terugdraaien. Wel hebben ze mijn creditcard geblokkeerd. Toen ingelogd in de Viagogo account en zag dat er opnieuw een ticket gekocht werd, voor Bad Bunny, VIP tickets van 1000 euro! Gelukkig was mijn CC al geblokkeerd dus ging deze aankoop niet door.. phoef..

Op Viagogo kon ik met een chat in het Engels aangeven wat het probleem was, en zij hebben de account tijdelijk geblokkeerd en gaan nu uitzoeken wat er aan de hand is.. maar heb er een zwaar hoofd in..

Daarna heb ik nog eens de ICS helpdesk gebeld, en gevraagd waarom ik niet een goedkeuring hoefde te geven oid voor deze betalingen, maar zij zeggen dat bij een aankoop van buiten de EU dat niet hoeft.. oké?

Ik ben eigenlijk nooit in mijn leven opgelicht, heb niet op rare links geklikt, maar toch gebeurt dit nu zomaar.. iemand misschien tips of advies wat ik nog zou kunnen doen?

- de zaak is nu onder review bij Viagogo
- de kaart is geblokkeerd

Ik zou zeggen iedereen die een account heeft bij een site als Viagogo en daar blijkbaar een creditcard aan heeft hangen... ontkoppel die, want zonder dat je het weet heb je mega dure kaarten gekocht voor iets in USA of Puerto Rico.. 8)7 Dom.. dom..dom.. |:(
Wow! Dit topic had ik kunnen schrijven! Bij mij is net hetzelfde gebeurt. Krijg ineens meerdere mails met codes om in te loggen voor een viagogo account. Bewust niet gereageerd en geen MFA ontvangen om in te loggen. Vervolgens zie ik twee tickets van Chris Brown.1500d afgeschreven.

Direct de ING gebeld. Creditcard geblokkeerd en ontvang nieuwe. De.zaak is in onderzoek.

Vroeg natuurlijk direct hoe kan iemand zo'n bedrag afschrijven zonder bevestiging in de ING app maar blijkbaar kan dit in het buitenland. Heel bijzonder! In Nederland moet ik iedere aankoop bevestigen via de ING app.

Helaas voor het eerst opgelicht. Hoe kunnen ze bij het kaartje als ze niet in mijn mail kunnen?
Zie wel deze verdachte laatste zin:
What you need to do next

Click on the below 'Accept Ticket' button.
Enter your Email Address: xxxxand Guest Access Code: xdx
Follow the instructions to access your tickets.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
offtopic:
Wat zijn die tickets achterlijk duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Bizar joh.. lijkt wel dweilen met de kraan open dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
YakuzA schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:27:
[...]

Beiden zijn iig okselfrisse nieuwe accounts speciaal aangemaakt voor dit topic :)
Mijn account niet maar wat ik nog niet snap. Hoe kunnen ze bij de.tickets? Dus via guest access? In mijn email kunnen ze niet? Net nog even getest, MFA komt netjes binnen.

Als je wilt inloggen bij Viagogo staat er zelfs gastaankoop. Dan toch benieuwd, hoe krijgen ze de code uit je email?

@NilsHolgersson Is jou mail ook gehackt? Hoe krijgt de dief anders zijn tickets?

Ing lost het gelukkig snel op.

[ Voor 25% gewijzigd door Wackmack op 20-08-2025 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Eigenlijk zou ICS een mail naar alle klanten moeten sturen om even te checken of er Viagogo tickets zijn gekocht met hun kaart. Er moeten toch meer gedupeerden zijn dan 4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Wackmack schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:44:
[...]

@NilsHolgersson Is jou mail ook gehackt? Hoe krijgt de dief anders zijn tickets?

Ing lost het gelukkig snel op.
Nee mijn mail is niet gehackt. Ik heb geen idee hoe deze scam werkt. Wel hoop ik dat degene die erachter zit last krijgt van een heftige buikgriep binnenkort.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt allemaal, want Jesus is nu aan mijn zijde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0xmgyX-Jz00igPc-O_5ZlXoBcg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9x0y7oGWzVevfTbXG0g6exkD.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbNtNUXCMd33XVIutmVxbOQM9fc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kNcvKmBzhZvQWwbN0Nx3tKsp.jpg?f=user_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvxioYj8fXM_bCjoh-Nx5rcZ4fw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uXSXLG2FK0GG3fdKta95nDzI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Toxic_Dreams schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:15:
Kijk, dat is goed nieuws!

Die andere betaling was niet doorgekomen omdat de pas was geblokkeerd toch? Dan resteert enkel nog uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren en ervoor zorgen dat dit je in de toekomst niet meer overkomt.
Nee, het waren 2 Gaga tickets bij TS.
Dus eigenlijk wel raar dat ze er één vergoeden nu en niet beide tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
Poh wat vervelend en raar dit, als je niet verder komt is rechtsbijstand (mits je die hebt) natuurlijk ook nog een weg om te bewandelen. Daarnaast wel een interessant topic voor de tweakers redactie om in te duiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Maar wat ik niet begrijp, de guest code staat in mijn mail, waarbij de hacker/dief niet bij komt.

Hoe krijgen ze dan het kaartje voor het evenement?

Gelukkig is ING snel in de communicatie en afhandeling. Geld wordt waarschijnlijk direct terug gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Jij bent bij ING maar heb jij dan geen ICS Mastercard? Tot nu toe had volgens mij iedere benadeelde een ICS mastercard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Niemand nog die dit hieraan gelinkt heeft:

https://tweakers.net/nieu...chrijvingen-mogelijk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:23
NilsHolgersson schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:28:
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt allemaal, want Jesus is nu aan mijn zijde.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zelfs met Jezus aan jouw zijde: hoe werkt het met een refund op een geblokkeerde kaart?

Dadelijk beland je geld in Limbo....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:22
peter13579 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 23:01:
[...]

Zelfs met Jezus aan jouw zijde: hoe werkt het met een refund op een geblokkeerde kaart?

Dadelijk beland je geld in Limbo....
Dat komt goed. De kaartverstrekker weet bij welk account het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NilsHolgersson
In de refund mail van Viagogo staat:

"If the card has expired or has been replaced, in most cases, the bank will redirect the refund to your new or replacement card. If you do not have a new card, the bank will usually send the refund directly to your bank account."

Ik ga ervan uit dat dat wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
NilsHolgersson schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:55:
Jij bent bij ING maar heb jij dan geen ICS Mastercard? Tot nu toe had volgens mij iedere benadeelde een ICS mastercard.
Klopt inderdaad. Mijn creditcard is gekoppeld aan mijn ING bankrekening. Ben natuurlijk verzekerd dus ik krijg alles netjes terug.

Dat is bij jou toch ook zo neem ik aan @NilsHolgersson . Iedere creditcard aankoop die niet door jou gedaan is krijg je toch terug?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Die van bunq waren allemaal mislukte Paypal transacties op virtuele kaarten en bijzonder genoeg was de geclaimde ‘bug’ van MC alleen bij bunq klanten

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 21-08-2025 08:56 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Misschien dat de scam hier is dat er nep tickets verkocht worden door de scammer/katvanger, zodat de opbrengst naar de scammer gaat?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:43
Nee omdat er geen link is.

• NilsHolgersson
Noshi schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:14:
Misschien dat de scam hier is dat er nep tickets verkocht worden door de scammer/katvanger, zodat de opbrengst naar de scammer gaat?
Als de kopers daarvan dan maar niet denken dat ze de tickets van mij hebben gekocht (want naam, telefoonnr, cc nr, staat in die mail).. dan word ik nog gesued vanuit America straks ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Dear Customer,

We’re reviewing your refund request for order #xxxxx to help maintain a secure experience for all customers. At this time, no action is required on your part. We’ll be in touch within 72 hours with the outcome or further steps if additional information is needed.

Thank you for your patience and understanding.

Your viagogo Team

-------

Ontvang net deze mail. A secure experience for all customers? Klinkt positief. Ben benieuwd naar het vervolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NilsHolgersson schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:12:
[...]

Als de kopers daarvan dan maar niet denken dat ze de tickets van mij hebben gekocht (want naam, telefoonnr, cc nr, staat in die mail).. dan word ik nog gesued vanuit America straks ;(
Dat is makkelijk te weerleggen. Je hebt een mail van Viagogo dat je je geld terugkrijgt ivm fraude...
Screenshot maken en terugmailen, toedeledokie!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:42
Wackmack schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:52:
Dear Customer,

We’re reviewing your refund request for order #xxxxx to help maintain a secure experience for all customers. At this time, no action is required on your part. We’ll be in touch within 72 hours with the outcome or further steps if additional information is needed.

Thank you for your patience and understanding.

Your viagogo Team

-------

Ontvang net deze mail. A secure experience for all customers? Klinkt positief. Ben benieuwd naar het vervolg.
Dit zou ook van de scammer kunnen komen, hiermee krijgt deze weer wat meer tijd om de scam naar de volgende stap te brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Deze reviews druppelen nu binnen op Trustpilot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kk08usTj_MZKfnbExhEcuXdZtnM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BJPOc4v5YGrT3h5O25mFhSBu.png?f=fotoalbum_large

Dat Viagogo is zo lek als een mandje..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
NilsHolgersson schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:13:
Deze reviews druppelen nu binnen
Zoals ik het lees hadden veel slachtoffers geen Viagogo account en wordt die site denk ik vooral gebruikt omdat ze dure kaarten hebben die snel door te verkopen zijn voor cash geld. Zou het interessanter vinden of er een gemene deler is te vinden waar die creditcard gegevens allemaal vandaan komen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:01

DataGhost

iPL dev

NilsHolgersson schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:13:
Deze reviews druppelen nu binnen op Trustpilot:

[Afbeelding]

Hoe kom je precies tot die conclusie, als kennelijk de meeste getroffenen geen account hadden en dus ook nooit hun CC-gegevens aan ze hebben gegeven? Dan kan het toch alleen maar een derde zijn die die CC-gegevens misbruikt en daar Viagogo voor gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Ik zou, als het kan, iig het label "vertrouwde site" tijdelijk bij Viagogo weghalen zodat deze betalingen een goedkeuring vereisen in de CC app. Dan zet je voor nu de kraan dicht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Al kom je er op deze manier wel meteen achter dat jouw CC gegevens buit zijn gemaakt en kunnen worden misbruikt door kwaadwillenden. Je krijgt er zelfs een mailtje van met de tickets, duidelijker kan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-09 14:34
Opvallend dat er veel Nederlandse slachoffers lijken te zijn voor een Amerikaanse ticket verkoper.
Denk dat er meer speelt :)

Misschien eens een mailtje naar Tim Hofman/#BOOS sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Duke of Savage schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:38:
Opvallend dat er veel Nederlandse slachoffers lijken te zijn voor een Amerikaanse ticket verkoper.
Dat is wel vaker, door het tijdverschil duurt het meestal langer voordat mensen het merken en actie ondernemen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Uitsluitend Nederlanders volgens mij, van wat ik op internet vind. Een Nederlands lek dan? Ook vaag. Voor Nederlandse webshops gebruik ik de CC niet, alleen bij Amazon. Als je met ideal kunt betalen doe ik dat altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jammie71
  • Laatst online: 03-09 13:08
Mij is hetzelfde overkomen. Ik kwam er gisterochtend (toen ik inlogde op mijn creditcard gegevens) achter dat er voor € 757 twee tickets, voor een concert in Toronto Canada van Oasis, waren aangekocht. Het stond nog op ‘reservering’ in de creditcard gegevens. Dus ik heb gelijk de hulplijn gebeld voor fraude van de ANWB Visacard. Hij zei dat direct mijn cc zou worden geblokkeerd. Maar hij zei ook dat mijn gegevens allemaal stonden ingevuld bij die bestelling. Dat heb ik niet gedaan, want ik had überhaupt nog nooit van de site Viagogo gehoord. De persoon van de fraude afdeling zei dat ik dan ook een mail heb ontvangen van die bevestiging van die tickets. En verrek…die had ik in m’n mailbox, maar ik heb geen account bij Viagogo. Ik denk zelf dat mn creditcard gegevens zijn gehackt bij een webshop. En dat er zo kaarten zijn besteld op mijn zogenaamde account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Nog nieuws? Hopelijk blokkeert Viagogo als nog de kaartjes zodat de fraudeur niet naar Chris Brown kan gaan. Ze kunnen toch makkelijk de code ongeldig maken. Dat doen organisaties ook vaak genoeg in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Jammie71 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:50:
Mij is hetzelfde overkomen. Ik kwam er gisterochtend (toen ik inlogde op mijn creditcard gegevens) achter dat er voor € 757 twee tickets, voor een concert in Toronto Canada van Oasis, waren aangekocht. Het stond nog op ‘reservering’ in de creditcard gegevens. Dus ik heb gelijk de hulplijn gebeld voor fraude van de ANWB Visacard. Hij zei dat direct mijn cc zou worden geblokkeerd. Maar hij zei ook dat mijn gegevens allemaal stonden ingevuld bij die bestelling. Dat heb ik niet gedaan, want ik had überhaupt nog nooit van de site Viagogo gehoord. De persoon van de fraude afdeling zei dat ik dan ook een mail heb ontvangen van die bevestiging van die tickets. En verrek…die had ik in m’n mailbox, maar ik heb geen account bij Viagogo. Ik denk zelf dat mn creditcard gegevens zijn gehackt bij een webshop. En dat er zo kaarten zijn besteld op mijn zogenaamde account.
Bizar he! Via mijn mail kwam ik er ook achter. Bij zelfs het dubbele,.bah! Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe de tickets nou bij de fraudeur terecht komen? Ik zie namelijk de guest code om de tickets op te halen in mijn mail?

Blijft bizar dat je alles kan kopen in de VS zonder MFA op te geven. Alles is gebeurt terwijl ik sliep :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Ik kreeg vandaag deze mail van Viagogo:

We are contacting you regarding your order for Lady Gaga on 22 August 2025.

Greetings, we hope you are enjoying a pleasant day. We regret to inform you that this account is no longer valid, and you will need to reach out to your financial institution to request a refund. Kindly create a new account to use the platform, as your current account is invalid, and we are unable to take any further steps to recover it.

Kind regards,
Katherine

Oftewel, regel met maar met je CC maatschappij. Wat raar is, want er zijn 2 Lady Gaga tickets gekocht. Voor die andere zou ik een refund krijgen. Misschien was het voor deze al te laat omdat het concert vandaag is en die andere morgen? Enfin, ik belde weer met ICS, en zij zeiden: je hoeft geen chargeback te doen, want wij zijn bezig met een dossier, het dossier loopt, kan 20 dagen duren. Afwachten dan maar denk ik..

Hoofdpijn dossier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:57
Checkvraag: ben je wel daadwerkelijk met Viagogo ‘in gesprek’? Of ben je via nepmails over neptickets met een phishingcrimineel aan het mailen? Misschien iets te achterdochtig door kennis van phisingpraktijken, maar ze zijn sterren in het namaken van sites.
Ik raak getriggerd door het vergoeden van 1 ticket waar er twee zouden zijn besteld, de absurde prijs van de tickets en de mededeling dat je het maar met de cc moet uitzoeken. Ook correspondentie in het Engels, terwijl ze een Nederlandse site hebben?
Verder ook opvallende gelijkenis met andere vormen: op het moment dat je inlogt zie je een andere betaling ‘klaar staan’.

In dat geval is er dus helemaal geen viagogo-account misbruikt, maar zijn er wel bedragen met omschrijving viagogo tickets Lady Gaga afgeboekt. En verkeren jij en anderen door de mails in de veronderstelling dat het om echte tickets via Viagogo gaat. Ondertussen strijken zij het geld op en zijn zometeen met de noorderzon vertrokken. En bij Lady Gaga zitten er gewoon echte ticketkopers op de stoelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Toke_gt op 22-08-2025 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Ik ben wel echt met Viagogo in gesprek, tenzij hackers die chat hebben overgenomen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZCKEs3dmOPqD79mFEMSwmI4zWU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXvQY5cGNsMKgXfufIx9ZgBi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHRR1DgcHgQ8foOEDg13TiuzhhM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yZPX5TicuXv9mvbp6bRJcwml.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtXOZEHrtpnTi2-ovx2_R1yooWw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4wRgDQtt10vQa1wILmrB7y8f.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
NilsHolgersson schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:21:
Ik ben wel echt met Viagogo in gesprek, tenzij hackers die chat hebben overgenomen....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sluit dat vooral niet uit. Neem voor de zekerheid ook contact op via een site die je zelf opent in je browser. En dan hebben ze niet de chat van Viagogo gekraakt, maar ze hanteren een chat op hun nepsite. Let ook op de taalfouten.

[ Voor 5% gewijzigd door Toke_gt op 22-08-2025 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:13
Duke of Savage schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:38:

Misschien eens een mailtje naar Tim Hofman/#BOOS sturen.
Komt door dat tweetrapsverificatie niet verplicht is voor online aankopen buiten de Europese Unie. Als het bedrijf binnen de Europese Unie zit moet je via de app of sms akkoord geven voor online aankopen. Helaas vallen online aankopen in de Verenigde Staten hier niet onder. Dus koop je iets in de Verenigde Staten dan is alleen Credit Card nummer en cvc code voldoende.

Credit Card is leuk maar je moet eigenlijk constant monitoren op frauduleuze transacties. Je kan je Credit Card ook niet beperken tot een land of regio zoals bij de bankpas.

[ Voor 12% gewijzigd door Termi op 23-08-2025 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:15

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Toke_gt schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:29:
[...]

Sluit dat vooral niet uit. Neem voor de zekerheid ook contact op via een site die je zelf opent in je browser. En dan hebben ze niet de chat van Viagogo gekraakt, maar ze hanteren een chat op hun nepsite. Let ook op de taalfouten.
DIe chat zit idd vol taalfouten die ik eerder aan Indiaas zou relateren dan aan Amerikaans-Engels...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NilsHolgersson
FooLsKi schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:08:
[...]

DIe chat zit idd vol taalfouten die ik eerder aan Indiaas zou relateren dan aan Amerikaans-Engels...
Die chat is waarschijnlijk uitbesteed aan mensen in landen waar Engels niet de voertaal is.. ik chatte eerder met Jesus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
NilsHolgersson schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:34:
[...]
Die chat is waarschijnlijk uitbesteed aan mensen in landen waar Engels niet de voertaal is.. ik chatte eerder met Jesus..
Onderzoek dat nou eerst even goed, in plaats van verklaringen te zoeken waarom het toch klopt.
Dit is precies hoe oplichtingssites werken.
Ga in de browser zelf naar viagogo.com, leg contact en vraag of ze nog met je casus bezig zijn. Beter gecheckt dan nog steeds bedrogen.

Hoe ik denk dat het gaat:
Een crimineel heeft de site van viagogo nagemaakt en beschikt over creditcardgegevens en je mailadres. Met je creditcard wordt een bedrag geïncasseerd, zogenaamd namens viagogo. Dat staat ook op je afschrift. Vervolgens ontvang je een (nep)mail waarin staat dat je kaartjes zijn gekocht. Jij weet van niks, kijkt bij je creditcard en verhip: het is afgeschreven. Je gaat naar de mail en klikt op de site van viagogo.com. In werkelijkheid ga je ergens anders heen (viagoqo.com bijv). Die ziet er echt uit, er is een account gemaakt (lees in dit topic hoeveel mensen geen account hadden of daar geen weet van hadden) en je tickets zitten erin. En je ziet dat er meer is besteld. Het lijkt echt en je raakt in de stress. Je gaat chatten met de klantenservice en die houden je aan het lijntje, beloven je je geld terug te sturen etc. Allemaal zodat jij het niet laat blokkeren bij ICS. Bij ICS is het een echte transactie die er waarschijnlijk net zo uit ziet als wanneer je echt via Viagogo tickets bestelt.
Verdienmodel: er is geen sprake van welke tickets dan ook, zij hebben met een valse naam geïncasseerd van je cc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Maar waar baseer je op dat ik via die mail op een link klik en een nepsite bezoek?

https://my.viagogo.com/contactus

Via deze site chat ik met Viagogo. Ik krijg nu ook mailtjes van Viagogo met bedankjes dat ik kaartjes via hen heb gekocht en ze hopen dat het concert een mooie experience was. Nou fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Toke_gt schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:08:
[...]

Onderzoek dat nou eerst even goed, in plaats van verklaringen te zoeken waarom het toch klopt.
Dit is precies hoe oplichtingssites werken.
Ga in de browser zelf naar viagogo.com, leg contact en vraag of ze nog met je casus bezig zijn. Beter gecheckt dan nog steeds bedrogen.

Hoe ik denk dat het gaat:
Een crimineel heeft de site van viagogo nagemaakt en beschikt over creditcardgegevens en je mailadres. Met je creditcard wordt een bedrag geïncasseerd, zogenaamd namens viagogo. Dat staat ook op je afschrift. Vervolgens ontvang je een (nep)mail waarin staat dat je kaartjes zijn gekocht. Jij weet van niks, kijkt bij je creditcard en verhip: het is afgeschreven. Je gaat naar de mail en klikt op de site van viagogo.com. In werkelijkheid ga je ergens anders heen (viagoqo.com bijv). Die ziet er echt uit, er is een account gemaakt (lees in dit topic hoeveel mensen geen account hadden of daar geen weet van hadden) en je tickets zitten erin. En je ziet dat er meer is besteld. Het lijkt echt en je raakt in de stress. Je gaat chatten met de klantenservice en die houden je aan het lijntje, beloven je je geld terug te sturen etc. Allemaal zodat jij het niet laat blokkeren bij ICS. Bij ICS is het een echte transactie die er waarschijnlijk net zo uit ziet als wanneer je echt via Viagogo tickets bestelt.
Verdienmodel: er is geen sprake van welke tickets dan ook, zij hebben met een valse naam geïncasseerd van je cc.
Waarom zouden ze al die moeite doen als ze in je eerste regel het geld al binnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Dennisdn schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:32:
[...]
Waarom zouden ze al die moeite doen als ze in je eerste regel het geld al binnen hebben?
Om te laten zien dat het echt is? Om je aan de praat te houden? Om je te verleiden meer gegevens af te geven, zoals een nieuwe creditcard?
Ik heb geen idee, ben geen crimineel, maar de werkwijze vind ik opvallend en de gelijkenis tussen verschillende situaties ook.

Bedenk even: niemand kan zich herinneren een account te hebben, maar kan vervolgens wel inloggen. Hoe dan? Met welke gegevens? Uit die mail? Wat staat er aan gegevens in het account en wanneer is het aangemaakt? En waarom wordt het helemaal verwijderd terwijl je nog in gesprek bent over een vergoeding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Ik snap het ook niet, ik hoop ooit meer duidelijkheid te krijgen.
-> hoe komen ze aan onze CC gegevens + cvc code?
-> waarom maken ze die accounts aan op onze eigen emailadressen waardoor wij de tickets krijgen?
-> hoe verdienen 'ze' hieraan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Toke_gt schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:09:
[...]

Om te laten zien dat het echt is? Om je aan de praat te houden? Om je te verleiden meer gegevens af te geven, zoals een nieuwe creditcard?
Ik heb geen idee, ben geen crimineel, maar de werkwijze vind ik opvallend en de gelijkenis tussen verschillende situaties ook.

Bedenk even: niemand kan zich herinneren een account te hebben, maar kan vervolgens wel inloggen. Hoe dan? Met welke gegevens? Uit die mail? Wat staat er aan gegevens in het account en wanneer is het aangemaakt? En waarom wordt het helemaal verwijderd terwijl je nog in gesprek bent over een vergoeding?
Bij stap 1 is de kaart al binnen. Waarom zouden ze daarna nog tijd in je stoppen om je aan de praat te houden? Die tijd kunnen ze beter besteden aan een volgend slachtoffer.

Ik denk dat het kunstje er vooral in zit dat Viagogo kaarten niet ongeldig kan maken als ze eenmaal zijn gedownload omdat Viagogo geen toegang heeft tot het systeem van de orginele ticketservice. En ze kunnen ook niet de hulp vragen van de orginele ticketservice omdat die sowieso al een hekel hebben aan een parasietbedrijf als Viagogo.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 23-08-2025 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het kan helaas zo simpel zijn als simpelweg een lek bij een site waar je ooit een keer iets hebt betaald met je creditcard. Ook als je aanvinkt dat ze je creditcardgegevens niet mogen opslaan zijn er toch zat die het wel doen.

Verder is letterlijk het rekeningnummer + CVC vaak al genoeg om de betaling te laten slagen zonder MFA.

Een voorzorgsmaatregel die je met je nieuwe creditcard kan nemen is, als je bijv. een iPhone hebt, zoveel mogelijk betalingen via Apple Pay te doen. Dan bevestigt Apple de betaling, maar de verkoper krijgt dan niet gelijk al je creditcardgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
NilsHolgersson schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:21:
-> waarom maken ze die accounts aan op onze eigen emailadressen waardoor wij de tickets krijgen?
Die tickets kun je gelijk na de koop downloaden. Ze komen óók in de mail voor het geval je het niet meteen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
NilsHolgersson schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:18:
Maar waar baseer je op dat ik via die mail op een link klik en een nepsite bezoek?

https://my.viagogo.com/contactus

Via deze site chat ik met Viagogo. Ik krijg nu ook mailtjes van Viagogo met bedankjes dat ik kaartjes via hen heb gekocht en ze hopen dat het concert een mooie experience was. Nou fantastisch.
Jouw reactie even over het hoofd gezien. Ik beweer zeker niet dat jij dat zo gedaan hebt, maar dat het zo kan werken en dat ik aan deze vorm van oplichting moest denken bij de beschrijvingen hier in het topic. Voor jou was het vooral het advies om de route te doorlopen met zelf ingevoerde url’s, zodat je zeker weet dat je met de juiste mensen praat. Als dat zo is: gelukkig maar. Het maakt de kans iets terug te zien een stukje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:23

sll

NilsHolgersson schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:21:
1) Aangezien er meerdere meldingen zijn, zijn de creditcardgegevens waarschijnlijk ergens gelekt. Datalek wat nog niet bekend is?
2) Jij had toch wel een Viagogo-account? En zijn het wel echte tickets? (zie punt 3).
3) Is de theorie hier al voorbijgekomen dat de verkopers de fraudeurs zijn? En met de 'kopers' onder een hoedje spelen? Misschien zijn het wel dezelfde mensen.
Dus kaartjes expres duur verkopen en er dan met het geld vandoor gaan. En kopen met gestolen creditcards. Waar de tickets naartoe gaan maakt dan niets uit, het geld is dan al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Dat heb ik ook al gedacht, maar zouden ze die tickets dan niet gewoon aan een willekeurig persoon op Viagogo kunnen verkopen? Waarom moet je daarvoor met mijn naam een account aanmaken? Tsja ik weet het ook niet, zou kunnen.

En ik had geen Viagogo account. Eerder dacht ik dat dat wel zou moeten, maar dat ik het misschien was vergeten, omdat niemand dat toch zou aanmaken met mijn emailadres. Maar blijkbaar doen ze dat wel, want de anderen hadden ook geen Viagogo account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamie4242
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-09 21:17
sll schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:00:
3) Is de theorie hier al voorbijgekomen dat de verkopers de fraudeurs zijn? En met de 'kopers' onder een hoedje spelen? Misschien zijn het wel dezelfde mensen.
Dit lijkt me sterk, gezien verkopers op viagogo pas een week na het plaatsvinden van het evenement uitbetaald krijgen, en uiteraard alleen als er geen problemen waren met de verkoop. Grote kans dat de verkopers ook de dupe zijn.

Op viagogo worden sommige tickets met 'instant download' verkocht. Die kan je dan direct downloaden / transferren. Zodra dat gebeurt is de verkoper de tickets kwijt en kan de fraudeur snel de tickets doorverkopen. Als het geen transfer betreft maar een simpele PDF is er ook nog eens de kans dat de verkoper het gewoon opnieuw aanbiedt (zijn verkoop wordt hoogstwaarschijnlijk geannuleerd door viagogo) en hetzelfde ticket tweemaal wordt verkocht: degene die het laatst bij de ingang aankomt wordt dan ook nog eens de toegang geweigerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Ik weet niet of dit met elkaar te maken heeft maar op Viagogo-victims stromen reacties binnen van mensen die niet naar binnen kunnen bij concerten omdat hun tickets al gescand zijn enzo. Wat een clusterfuck. 🥲

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JnjFXUvcu430Qj5stEOKdm_vmc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3WOVvbVeJwEtyqvPONchYTe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wackmack
Niet verwacht maar ik krijg een volledige refund van beide kaartjes. Geld wordt binnen 3 a 4 dagen terug gestort op mijn creditcard.

Toch netjes van Viagogo. Ben nog steeds benieuwd of de fraudeur naar het concert is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Wackmack schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:04:
Ben nog steeds benieuwd of de fraudeur naar het concert is geweest.
Nee joh, die flippen ze gewoon door naar een andere reseller of een lokale marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Wackmack schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:04:
Niet verwacht maar ik krijg een volledige refund van beide kaartjes. Geld wordt binnen 3 a 4 dagen terug gestort op mijn creditcard.

Toch netjes van Viagogo. Ben nog steeds benieuwd of de fraudeur naar het concert is geweest.
Zou mooi zijn. Ik heb een paar dagen geleden ook een mail gehad van Viagogo dat ik 1 van de 2 tickets gerefund krijg, maar heb nog geen terugboeking gezien op mijn cc. Heb wel een nieuwe kaart inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
Termi schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:54:
[...]

Komt door dat tweetrapsverificatie niet verplicht is voor online aankopen buiten de Europese Unie. Als het bedrijf binnen de Europese Unie zit moet je via de app of sms akkoord geven voor online aankopen. Helaas vallen online aankopen in de Verenigde Staten hier niet onder. Dus koop je iets in de Verenigde Staten dan is alleen Credit Card nummer en cvc code voldoende.

Credit Card is leuk maar je moet eigenlijk constant monitoren op frauduleuze transacties. Je kan je Credit Card ook niet beperken tot een land of regio zoals bij de bankpas.
Ik denk niet dat het gebrek aan 2FA de oorzaak is dat dit relatief veel gebeurd bij deze verkoop partij.
Denk dat er meer achter zit, zoals bij Bunq ook opmerkelijk veel oplichting slachtoffers zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:54
Duke of Savage schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:37:
[...]

Ik denk niet dat het gebrek aan 2FA de oorzaak is dat dit relatief veel gebeurd bij deze verkoop partij.
Denk dat er meer achter zit, zoals bij Bunq ook opmerkelijk veel oplichting slachtoffers zijn.
Het concept is al eerder door iemand gepost en is simpel. Er zijn veel te veel partijen uit verschillende jurisdicties betrokken bij deze deal waardoor de dief al gevlogen is voordat er actie kan worden ondernomen. Je hebt de verkoper van het ticket, de koper van het ticket, de creditcard eigenaar, de organisator van het concert, de partij die de tickets oorspronkelijk heeft uitgegeven, Viagogo, de creditcard maatschappij en de oplichters.

De kaarten worden door de oplichters na aankoop met gestolen creditcard gegevens direct gedownload en verhandeld. Viagogo geeft zelf helemaal geen tickets uit, en kan ze dus ook niet vervangen of intrekken. Tegen de tijd dat dit verzoek binnen is bij Viagogo en zij een vordering doet bij de partij die de kaarten uitgeeft is het concert al lang en breed afgelopen.

De kopers zijn tevreden, ondervinden geen problemen bij de deur en hebben het concert bijgewoond. De oplichters hebben hun geld ontvangen, en wanneer de creditcard houder waarvan de gegevens zijn gestolen heeft opgelet, wordt dit financieel verlies gewoon beslecht tussen de creditcard maatschappij, viagogo en de verzekeraars.

De reden waarom ze het bijbehorende e-mail adres gebruiken is omdat ze weten dat ze toch niet ingehaald kunnen worden door dit proces. Een fake of generiek email adres valt alleen maar op. Bovendien komt die melding n.a.v. die afschrijving op de creditcard toch wel.

De enige vraag die nog openstaat is waar de creditcard gegevens gelekt zijn. Wat is de gemene deler tussen de slachtoffers? Veel Nederlanders en andere Europeanen terwijl er in ieder geval lokaal in Las Vegas wordt geopereerd. Er zou zomaar een database dump verkocht kunnen zijn van een partij waar veel Europeanen hun gegevens aan toe vertrouwen. Er zijn weinig bedrijven die in meerdere landen opereren, en waar veel bezoekers hun creditcard gegevens achterlaten. Bedrijven als Amazon, Netflix oid zou ik dan aan denken.

[ Voor 54% gewijzigd door 49euro op 27-08-2025 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
49euro schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:32:
[...]

Het concept is al eerder door iemand gepost en is simpel. Er zijn veel te veel partijen uit verschillende jurisdicties betrokken bij deze deal waardoor de dief al gevlogen is voordat er actie kan worden ondernomen. Je hebt de verkoper van het ticket, de koper van het ticket, de creditcard eigenaar, de organisator van het concert, de partij die de tickets oorspronkelijk heeft uitgegeven, Viagogo, de creditcard maatschappij en de oplichters.

De kaarten worden door de oplichters na aankoop met gestolen creditcard gegevens direct gedownload en verhandeld. Viagogo geeft zelf helemaal geen tickets uit, en kan ze dus ook niet vervangen of intrekken. Tegen de tijd dat dit verzoek binnen is bij Viagogo en zij een vordering doet bij de partij die de kaarten uitgeeft is het concert al lang en breed afgelopen.

De kopers zijn tevreden, ondervinden geen problemen bij de deur en hebben het concert bijgewoond. De oplichters hebben hun geld ontvangen, en wanneer de creditcard houder waarvan de gegevens zijn gestolen heeft opgelet, wordt dit financieel verlies gewoon beslecht tussen de creditcard maatschappij, viagogo en de verzekeraars.

De reden waarom ze het bijbehorende e-mail adres gebruiken is omdat ze weten dat ze toch niet ingehaald kunnen worden door dit proces. Een fake of generiek email adres valt alleen maar op. Bovendien komt die melding n.a.v. die afschrijving op de creditcard toch wel.

De enige vraag die nog openstaat is waar de creditcard gegevens gelekt zijn. Wat is de gemene deler tussen de slachtoffers? Veel Nederlanders en andere Europeanen terwijl er in ieder geval lokaal in Las Vegas wordt geopereerd. Er zou zomaar een database dump verkocht kunnen zijn van een partij waar veel Europeanen hun gegevens aan toe vertrouwen. Er zijn weinig bedrijven die in meerdere landen opereren, en waar veel bezoekers hun creditcard gegevens achterlaten. Bedrijven als Amazon, Netflix oid zou ik dan aan denken.
Bedankt voor deze uitleg, dit is inderdaad al een paar keer uitgelegd in dit topic, maar de kern van mijn vraag is je ontgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:54
Duke of Savage schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:04:
[...]

Bedankt voor deze uitleg, dit is inderdaad al een paar keer uitgelegd in dit topic, maar de kern van mijn vraag is je ontgaan.
Je stelt geen vraag in je post volgens mij. Je deponeert uitsluitend een stelling met de opmerking 'ik denk dat daar meer achter zit'. Ik ben benieuwd waar je daarmee dan op doelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG1996
  • Laatst online: 01-09 15:29
NilsHolgersson schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 16:00:
[...]

Zou mooi zijn. Ik heb een paar dagen geleden ook een mail gehad van Viagogo dat ik 1 van de 2 tickets gerefund krijg, maar heb nog geen terugboeking gezien op mijn cc. Heb wel een nieuwe kaart inmiddels.
Hi, is her gelukt met de refund ik heb ook niks gekregen van hun maar wel een email als 4 dagen geleden dat ik de refund zal krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NilsHolgersson
MG1996 schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:29:
[...]

Hi, is her gelukt met de refund ik heb ook niks gekregen van hun maar wel een email als 4 dagen geleden dat ik de refund zal krijgen.
Ik weet niet of de refunds van Viagogo komen of ICS zelf maar ik heb nu wel de 2 viagogo bedragen als positieve terugboekingen op mijn CC rekening staan, RF met een nr. Het was niet op tijd om de scam nog mee te verrekenen dus heb die 1300 euro wel moeten betalen helaas.. maar even kijken of ik die refunds dan ook kan incasseren deze maand. Limiet heb ik wel omlaag gezet naar 1000 euro voorlopig.

Update: Heb het geld weer op m'n rekening staan, hopelijk de anderen in dit topic met deze issue (binnenkort) ook!

[ Voor 7% gewijzigd door NilsHolgersson op 02-09-2025 13:35 ]

Pagina: 1 2 Laatste