Ik heb het volgende gedaan:
Allereerst heb ik de foto direct verwijderd. ik heb terug gemaild en dit gemeld, excuses gemaakt en erkent dat een fotograaf betaald moet worden voor zijn werk.
Echter, ze willen dat je klikt op hun link, niet doen. Mijn argument was dat ik niet zeker wist of dit fishing oid was en onze overheid waarschuwt ons immers om niet zomaar op links te klikken.
Ook wilde ik namen weten plus hun functie binnen het bedrijf.
Uiteraard word je eerst beantwoord door een paar scholiertjes, veel knip en plakwerk van hun, echter geen achternamen en geen functies.
Ook maakte ik bezwaar tegen het tutoyeren, bleven ze mee doorgaan.
Ik deed ook een tegenbod, € 200. Wat ze uiteraard te weinig vonden.
Ze bleven maar herhalen en dreigen wat mij meer en meer bevestigde dat het oplichters waren, zo reageerde ik hen.
Ook wilde ik bewijs hebben dat zij de rechtmatige eigenaar waren dan wel de fotograaf vertegenwwoordigden, ik wilde documenten daarvan toegestuurd krijgen.
Dat werd geweigerd onder het mom van privacy (onzin) en verwezen ze weer naar hun beeldbank. Wat betreft die beeldbank, ik vertelde hen dat ik ook 100 foto's op n site kon zetten en zeggen dat ik van deze de eigenaar ben, dus die beeldbank is geen wettig bewijs.
Ik kreeg op gegeven moment een hogere bobo in de ranking die ook ging dreigen met deurwaarders, rechtszaak, mijn reactie was dat ik deze met vertrouwen tegemoet zag komen en dat ik hen aansprakelijk stelde voor mijn kosten.
Tevens verwees ik meermaals naar de volgende uitspraak waar ANP de zaak verloor, uiteraard negeerden ze dit
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBMNE:2021:6042