Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:19

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter

Science Fiction TV en films: nieuws en discussie

Doel topic
Dit is het topic voor SF liefhebbers op televisie en film gebied. Bespreek hier alles aangaan science fiction op televisie en film gebied. Dit kunnen zowel nieuwe als oude series of films zijn. Attendeer elkaar bijvoorbeeld op aankomende of onbekende SF producties of discussieer over oude producties in het verleden.

Topic richtlijnen

Er zijn een aantal richtlijnen om het topic qua scope wat richting te geven.
Grote franchises
Star Trek, Star Wars en Doctor Who zijn voorbeeld van grote franchises die hun eigen topics hebben, hoewel het relevant voor de discussie kan zijn horen nieuws en achtergronden daarover in hun respectievelijke topics:

Star Trek: Star Trek - Nieuws, achtergronden & informatie
Doctor Who: [Serie] Doctor Who - Deel 3
Star Wars: Een algemeen Star Wars nieuws topic is nog vacant, zie de verschillende serie topics
Geen boeken
Het SF genre kent enorm veel boeken, maar dit topic richt zich primair op televisie en film. Er is natuurlijk een overlap tussen films en series die gebaseerd zijn op boeken.
Officiële reviews met template
We hebben aparte topics voor officiële reviews van TV en films aan de hand van een template, als je zo'n review wilt schrijven plaats die dan s.v.p. in het juiste topic:

Films: Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28]
TV series: Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]

Een niet officiële review zonder template mag uiteraard, maar een opsom topic is niet de bedoeling.
Geen episode discussie
Dit is niet het topic om een serie in detail te volgen per episode, daarvoor hebben series hun eigen topic. Als die niet bestaat open er dan eentje.
Geen spoilers
Dit is een algemeen topic, je kan er niet vanuit gaan dat mensen een SF serie of film al gezien hebben, laat spoilers s.v.p. achterwege. Mocht je ze toch relevant vinden, gebruik de spoiler tag.
Geen comics en fantasy
Fantasy is een genre die soms een overlap vertoond met science fiction, dit gebeurd bijvoorbeeld veelvuldig in comics van Marvel/DC. Het is echter hier offtopic.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:19

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
TS trapt af:

Ik ben een tijd geleden begonnen aan blake's 7, hoewel ik nog niet toegekomen ben aan S4 heeft me de serie toch positief verrast. Ik dacht dat ik alle jaren 70/80 science fiction wel kende, maar deze heeft voor mij toch onder de radar gevlogen. Dit kwam voornamelijk omdat de serie ook niet op de Nederlandse televisie was uitgezonden. Qua productie waarde heeft deze serie de tand des tijds zeker niet doorstaan, maar de science fiction concepten zijn nog wel degelijk actueel en relevant.

Het concept vond ik mede interessant omdat de serie een twist geeft aan het concept van underdog t.o.v. een totalitair regime.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:41
defiant schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 01:07:
TS trapt af:

Ik ben een tijd geleden begonnen aan blake's 7, hoewel ik nog niet toegekomen ben aan S4 heeft me de serie toch positief verrast. Ik dacht dat ik alle jaren 70/80 science fiction wel kende, maar deze heeft voor mij toch onder de radar gevlogen. Dit kwam voornamelijk omdat de serie ook niet op de Nederlandse televisie was uitgezonden. Qua productie waarde heeft deze serie de tand des tijds zeker niet doorstaan, maar de science fiction concepten zijn nog wel degelijk actueel en relevant.

Het concept vond ik mede interessant omdat de serie een twist geeft aan het concept van underdog t.o.v. een totalitair regime.
Nog steeds een van mijn favoriete SF series. De eerste twee seizoenen zijn wel op de Nederlandse TV uitgezonden. Het was een low budget serie en ook voor de tijd waren de effecten niet geweldig, maar de Liberator is toch wel een van de mooiste ruimteschepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Een tijdje terug opnieuw begonnen aan Falling Skies.
Toen het net uitkwam gekeken, maar halverwege seizoen 2 of 3 afgehaakt vanwege moeilijk te kijken in Nederland. Nu staat alles op Prime.

Ik moet zeggen dat ik wel geniet van de serie, leuk om weer even wat "nieuwe" sf te kijken.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super