Het grote Leapmotor B10 & B05 topic

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:51
Sircuri schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 20:28:
[...]

Het is niet dat LCC uitvalt. Het is dat ACC uberhaupt niet geactiveerd kan worden bij velen. De 2 icoontjes (ACC en LCC) verdwijnen dan ook gewoon uit het display. Als enkel LCC zou uitvallen, zou ik ook niet zo'n bezwaar tegen hebben. ACC gaat gewoon helemaal niet aan met de mededeling "ACC niet beschikbaar" en een dongetje.. erg irritant en daardoor onbruikbaar.
Ben nu heel de week naar werk gegaan op mijn profiel en alles op ACC gedaan, niet 1x uitgevallen...

Zal volgende week effe op D haar profiel rijden, kijken of het iets is in het profiel.

Is toch elke dag 100KM....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Ronald.K
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:56
JosvdD schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:34:
[...]

Erg benieuwd naar je ervaringen. Werkt hij als keyless entry of moet je nog wel op knopjes drukken op de afstandbediening?
Hij werkt niet als keyless entree. Er zitten drie knoppen op, openen, vergrendelen en kofferbak openen. Bij die laatste moet je de knop een aantal seconden ingedrukt houden.

• Ronald.K
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:56
Ram-G-maN schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:06:
[...]

Kun je met je nieuwe keyfobs ook wegrijden? Of moet je nog steeds met het pasje swypen voordat je weg munt rijden?
De afstandbediening is geen vervanger van de NFC pas, dus met de code of de NFC pas starten. Afstandbediening echt alleen voor vergrendelen, ontgrendelen en openen kofferbak

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:06
India Sierra schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:13:
Ik ben persoonlijk fan van die pincode voor het starten, dan is het gevaar van een relay attack ook direct een stuk minder (ja, ze kunnen in de auto maar dat is het dan ook). Genoeg autos in mijn buurt en van bekenden die zo zijn gestolen en de auto industrie lijkt er weinig aan te willen doen (Time of Flight sensor zou het voor een gedeelte oplossen).

Hoe werkt het met die keyfobs, heb je dan keyless entry of moet je alsnog op het knopje van de auto en/of de keyfob drukken?

Bij mijn vorige auto specifiek voor niet-keyless gekozen namelijk wegens voorkomen van relay-attacks. (en ja, ik heb serieus iemand snachts met antennes rond zien lopen dus het heeft iig iets gedaan :) )
Ik heb een beetje de angst dat iemand makkelijk van buiten de auto mee kan kijken hoe jij je pincode invoert... Dus makkelijker te omzeilen dan een nfc kaart.

Je moet nog steeds op het knopje drukken met de keyfob.

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:06
Verder werkt het dus niet om de afleiding meldingen uit te zetten met de programmeerbare knop voordat het infotainment systeem is opgestart. Ook het uitzetten van de piepjes bij hogere snelheid dan is toegestaan gaan daarmee niet uit, voordat het infotainment systeem is opgestart.

Snel opstarten staat uit omdat het na langere tijd (maand?) wat issues zou geven en blijkbaar meer stroom kost.

Tijdens het rijden de programmeerbare knop gebruiken werkt gedeeltelijk. De functies die je niet tijdens het rijden uit mag schakelen (zoals die irritante slecht werkende afgeleid meldingen) kun je dus niet uitzetten met de programmeerbare knop tijdens het rijden. Dus sneller wegrijden met de nfc kaart klopt, maar je zit dan wel met al die irritante systemen die aan staan en je pas uit kan zetten als je hem in de n of p stand zet.

Maar goed, ik herhaal, luxe probleem. Gewoon wat meer geduld hebben totdat het systeem is gestart en klaar.

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:14

India Sierra

Inspiratiebron Picobello BV

BlueFlame schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 23:46:
[...]

Ik heb een beetje de angst dat iemand makkelijk van buiten de auto mee kan kijken hoe jij je pincode invoert... Dus makkelijker te omzeilen dan een nfc kaart.

Je moet nog steeds op het knopje drukken met de keyfob.
Helemaal mee eens maar de andere merken om je heen die open gaan zonder bespionage van de pincode zijn makkelijker te stelen, weer net die extra stap :) Maar idd verder eens, liever uberhaupt niet open kunnen maken

Hier staat iets wat door sommigen als indrukwekkend kan worden ervaren

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste