Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarom vraag je zelf geen feedback bij collega’s? Dan is het makkelijker praten met een ongeïnformeerde manager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
Wolly schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:32:
Waarom vraag je zelf geen feedback bij collega’s? Dan is het makkelijker praten met een ongeïnformeerde manager.
Dat heb ik ook gedaan. Iedereen geeft aan dat ze het prettig vinden om met mij samen te werken en dat ik goed presteer.
Een projectleider met wie ik samenwerk (die ook veel kennis van data heeft) heeft zelfs aangegeven dat ik goed functioneer en dat hij niet begrijpt waarom ik geen vast contract krijg.
Mijn manager heeft hem hierover niets gevraagd. Sterker nog, ze heeft überhaupt niemand om feedback gevraagd.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 18:15

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Als dit de gang van zaken met de context die je schetst is dan zou ik toch eens om mij heen gaan kijken.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:56
revolution-nl schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:48:
Als dit de gang van zaken met de context die je schetst is dan zou ik toch eens om mij heen gaan kijken.
Volgens mij heeft TS dat al 'ns geprobeerd

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Palthe

Hoeveel vraag is er naar mensen in jouw vakgebied? Je kan ook gewoon jezelf wat harder opstellen, aangeven dat je een vast contract wilt en die senior functie. Even duidelijk maken waarom jij vindt dat je dat verdient. Als daar niet op ingegaan wordt, op zoek naar een andere job. En daar bij solli aangeven dat je een vast contract wil.met extra proeftijd.

Aanvulling: een baan is een zakelijke relatie. Jij vindt dat je ergens erkenning op verdient, maar dat hoeft niet in lijn te liggen met de verwachting van een bedrijf van jou.
Zeker de wat minder bekwame managers zullen sturen op kernkwaliteiten of vergelijkbare meetbare zaken, niet op de extra'sdie jij geeft. Het loopt vaak scheef in het stukje waardering , maar het is geen huwelijk waar je beiden aan moet werken. Je hebt nu gemerkt dat het spelletje in jouw bedrijf niet zo wordt gespeeld (in heel veel andere bedrijven ook niet, overigens). Of je speelt hun spelletje mee of je gaat er met gestrekt been in en stelt eisen. Maar ik zou er niet heel veel meer energie in steken als ik je verhaal zo lees.
Is het een leuke werkgever? Eigen input wordt niet echt gewaardeerd volgens mij? Daar bloed je langzaam dood, klinkt als verkapt lopende band werk.

[ Voor 54% gewijzigd door Palthe op 04-08-2025 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Yaksa schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:54:
[...]

Volgens mij heeft TS dat al 'ns geprobeerd
Nee, daar had ik vroeger gesolliciteerd en werd ik net nummer 2.
Ze waren wel positief over mij en wouden mij een aanbod doen mocht er in de toekomst een vacature vrij komen.

Totaal niet relevant hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als ze je werkelijk zo goed vonden als zij zeggen, dan had je allang dat vaste contract gehad. Ik heb sterk het gevoel, maar het verhaal is wellicht (te?) eenzijdig, dat men jou gewoon aan het lijntje houdt en jij hen maar blijft geloven en hopen op de vaste aanstelling, die jij blijkbaar wel graag wilt hebben.

Dan kun je dus twee dingen doen, het op het spits drijven bij het bedrijf waar je nu werkt, of de goede vrede bewaren en naar iets anders zoeken, waarbij je wel in het contract laat opnemen dat men jou na bijvoorbeeld een jaar wel in vaste dienst moeten nemen bij goed presteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
cheap. schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:01:
Je manager zei het al. Je zegt nee, kan niet. Geen enkele baas wil niet horen dat iets niet mogelijk is en de klant ook niet. Zelfs al heb je niet genoeg info moet je gewoon fiksen wat ze willen zonder al die vragen.

Als je vragen gaat stellen zoals ik ben bang dat ik ontslag ga krijgen gaan ze ervan uit dat je onbevoegd bent.

Je kan beter wat arrogant zijn in plaats van zelfkritisch. Snap het wel maar je baas moet dat toch ook niet weten. Hou dat gewoon voor jezelf.
Dat heb ik niet gezegd. Dat krijgt zij van een collega te horen en heeft vervolgens niet eens de moeite genomen om contact met mij op te zoeken om mijn kant van het verhaal te horen.

Overigens heb ik de collega die dat zei ook gesproken en zei gaf aan dat de manager het helemaal uit context heeft gehaald.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vanuit een werkgeversperspectief kan ik me goed voorstellen dat ze een senior data-analist willen hebben. Je collega was duidelijk ongeschikt met dat soort grappen, en er is wat meer leiding en sterkte in de breedte nodig. Je komt nogal onzeker/weinig assertief over, en maar 1 persoon in een team geeft een single point of failure.

Waarom het gelijk persoonlijk opvatten?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:35:
[...]

Dat heb ik ook gedaan. Iedereen geeft aan dat ze het prettig vinden om met mij samen te werken en dat ik goed presteer.
Een projectleider met wie ik samenwerk (die ook veel kennis van data heeft) heeft zelfs aangegeven dat ik goed functioneer en dat hij niet begrijpt waarom ik geen vast contract krijg.
Mijn manager heeft hem hierover niets gevraagd. Sterker nog, ze heeft überhaupt niemand om feedback gevraagd.
Maar heb je die feedback ook door je collega’s op papier laten zetten en uitgeprint meegenomen naar je gesprek met de mgr?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
Wolly schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:08:
[...]

Maar heb je die feedback ook door je collega’s op papier laten zetten en uitgeprint meegenomen naar je gesprek met de mgr?
Nee, ik heb feedback gevraagd aan mijn collega's na het gesprek met mijn manager.
Overigens heb ik dit ook later via de mail aangegeven, maar ze lijkt haar mening niet te willen veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
Wat is er onduidelijk aan dat ze je (nog) niet goed genoeg vinden voor een vast contract?
Dat is toch een duidelijk standpunt wat ze je hebben verteld?

Dan vraag je heel concreet wat je moet verbeteren om dat wel te krijgen.
En dan ga je zeker niet klagen, daar houdt echt niemand van....

Conclusie lijkt voor de hand te liggen, zoek wat anders.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakGP op 04-08-2025 22:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UltraInstinct
gambieter schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:08:
Vanuit een werkgeversperspectief kan ik me goed voorstellen dat ze een senior data-analist willen hebben. Je collega was duidelijk ongeschikt met dat soort grappen, en er is wat meer leiding en sterkte in de breedte nodig. Je komt nogal onzeker/weinig assertief over, en maar 1 persoon in een team geeft een single point of failure.

Waarom het gelijk persoonlijk opvatten?
Hoezo kom ik onzeker/assertief over, kan je dat onderbouwen?
En ik vat het inderdaad persoonlijk op als ze helemaal niks communiceren en zelf niet eens weten wat ze in de vacature moeten vermelden en dit vragen aan anderen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:56
Members only:

Dit vind ik wel een interessante situatie. Je collega levert conform wens de informatie aan. Vervolgens krijgen jullie het probleem toegeschoven. Dat kan absoluut niet de bedoeling zijn. Jullie zijn geen adviseur en hebben netjes de vraag beantwoord. Dat de adviseur de data verkeerd interpreteert is toch niet jullie probleem.

Soms kan een stapje terug nemen als bovenstaand toch jezelf helpen. Anders raak je er ook nog eens overspannen van.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
TweakGP schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:11:
Wat is er onduidelijk aan dat ze je (nog) niet goed genoeg vinden voor een vast contract?
Dat is toch een duidelijk standpunt wat ze je hebben verteld?

Dan vraag je heel concreet wat je moet verbeteren om dat wel te krijgen.
En dan ga je zeker niet klagen, daar houdt echt niemand van....

Conclusie lijkt voor de hand te liggen, zoek wat anders.
Ik krijg dan te horen 'Je moet meer initiatief nemen' zonder enig onderbouwing. Ik neem initiatief, ik communiceer met mijn collega's en ik stel verbeteringen continue voor. Alleen dat ziet mijn manager niet en ze vraagt ook geen feedback aan anderen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
fonsoy schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:13:
***members only***

Dit vind ik wel een interessante situatie. Je collega levert conform wens de informatie aan. Vervolgens krijgen jullie het probleem toegeschoven. Dat kan absoluut niet de bedoeling zijn. Jullie zijn geen adviseur en hebben netjes de vraag beantwoord. Dat de adviseur de data verkeerd interpreteert is toch niet jullie probleem.

Soms kan een stapje terug nemen als bovenstaand toch jezelf helpen. Anders raak je er ook nog eens overspannen van.
Dankjewel. Exact. Ik persoonlijk zou nog naar het doel hebben gevraagd, maar de desbetreffende collega had hier een duidelijke vraagstelling. Ik denk dat daardoor mijn collega niet heeft doorgevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:12:
[...]

En ik vat het inderdaad persoonlijk op als ze helemaal niks communiceren en zelf niet eens weten wat ze in de vacature moeten vermelden en dit vragen aan anderen.
Eens, het was correct geweest om jou mee te nemen in het proces van die vacature. Of je die functie welmof niet zou krijgen is dan weer een ander verhaal maar mensen mee nemen in het proces is het minste dat je kan doen als "manager"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:14:
[...]

Ik krijg dan te horen 'Je moet meer initiatief nemen' zonder enig onderbouwing. Ik neem initiatief, ik communiceer met mijn collega's en ik stel verbeteringen continue voor. Alleen dat ziet mijn manager niet en ze vraagt ook geen feedback aan anderen hierover.
Dus dat stukje initiatief interesseert haar en/of het bedrijf niet klaarblijkelijk. Mismatch dus. Gewoon kenbaar maken aan haar lijkt me of heerst er een cultuur dat dat niet kan?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:12:
Als ze geen toekomst in je zien, dan is het normaal om je niet bij de vacature te betrekken.

Je topictitel is wat overdramatisch en emotioneel. Heb je echt zoveel meer gedaan dan je werk?

Verder zijn dit soort vervelende ervaringen ook nuttig en vormend; alle beloften en afspraken vastleggen. Na geaprekken een samenvatting sturen en die laten bevestigen.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 04-08-2025 22:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
gambieter schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:25:
[...]

Als ze geen toekomst in je zien, dan is het normaal om je niet bij de vacature te betrekken.

Je topictitel is wat overdramatisch en emotioneel. Heb je echt zoveel meer gedaan dan je werk?
Dus omdat jij mijn topic-titel ‘emotioneel’ en ‘overdramatisch’ vindt, kom ik volgens jou onzeker of niet assertief over?
Sorry, maar dat slaat echt nergens op.

Ze hebben overigens niet gezegd dat ze geen toekomst in mij zien. Ze hebben aangegeven dat ik goed functioneer!
Toch hebben ze bij het uitzetten van de vacature geen van de relevante mensen betrokken. Zelfs collega’s met veel inhoudelijke kennis zijn niet geraadpleegd.

En of ik meer heb gedaan dan mijn werk?
Ja, absoluut. In een periode van vijf maanden heb ik in mijn eentje alle ad-hoc vragen en ontstane problemen opgelost.
Op mijn vrije dagen heb ik ’s avonds ook gewerkt. Dat deed ik graag en ik had het er wel voor over.
Alleen jammer dat dat totaal niet wordt gezien of gewaardeerd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:31:
Op mijn vrije dagen heb ik ’s avonds ook gewerkt. Dat deed ik graag en ik had het er wel voor over.
Wat zei men dan toen jij hen hier op wees? Als ze het normaal vinden, dan zou mijn vervolg reactie zijn dat ik het dan graag terug zou zien in salaris of overuren uitbetalen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
cheap. schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:37:
[...]

Wat ze je vertellen en wat ze effectief denken zijn twee verschillende dingen. Vaak worden mensen plots ontslagen. Als ze plannen hebben om je te ontslaan vertellen ze je dat meestal niet op voorhand.
Dan zijn ze wel heel slim om 3 cursussen te accorderen als ze me toch over 2 maanden willen ontslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:10:
[...]

Nee, ik heb feedback gevraagd aan mijn collega's na het gesprek met mijn manager.
Overigens heb ik dit ook later via de mail aangegeven, maar ze lijkt haar mening niet te willen veranderen.
Je bent in dit geval dus te afwachtend en niet assertief bezig. Alvorens je zo’n gesprek ingaat verzamel je je stukken, je moet niet achteraf gaan lopen klagen als het gesprek is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
CH4OS schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:36:
[...]
Wat zei men dan toen jij ihen hier op wees? Als ze het normaal vinden, dan zou mijn vervolg reactie zijn dat ik het dan graag terug zou zien in salaris of overuren uitbetalen. ;)
Helaas heb ik tijdens het gesprek niet benoemd dat ik regelmatig heb overgewerkt, maar mijn manager is daar wél van op de hoogte.
Ze heeft mij namelijk meerdere keren op mijn privénummer gebeld.

Hoe het gesprek verliep:

Manager: “Ik vind dat je goed werk levert, maar er is nog ruimte voor verbetering. Je zou meer initiatief moeten tonen en actief achter mensen aan moeten gaan om tot een oplossing te komen.”

Ik: “Kun je een concreet voorbeeld geven van wanneer ik volgens jou geen initiatief heb genomen?”

Manager: “Een collega gaf aan dat jij tegen haar hebt gezegd dat iets niet mogelijk was en dat je niet wist hoe je het moest oplossen. In zo’n geval moet je zelf achter de juiste mensen aan gaan om hulp te vragen.”

Ik: “Maar dat is niet hoe het gegaan is. Ik heb juist wel actie ondernomen, ben erachteraan gegaan en het probleem is uiteindelijk opgelost.”

Manager: (Herhaalt in grote lijnen haar eerdere punt) “Je moet meer initiatief tonen.”

Overigens in de 10 maanden heb ik niet eens een evaluatiegesprek gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
Wolly schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:39:
[...]

Je bent in dit geval dus te afwachtend en niet assertief bezig. Alvorens je zo’n gesprek ingaat verzamel je je stukken, je moet niet achteraf gaan lopen klagen als het gesprek is geweest.
Ik heb me ook voorbereid op het gesprek. Maar dat stukje initiatief tonen had ik totaal niet verwacht. Ik had ook mijn werkgeversverklaring en de vacature bij me waarin staat dat ik na een jaar een vast contract zou krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:10
UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:43:
[...]

Helaas heb ik tijdens het gesprek niet benoemd dat ik regelmatig heb overgewerkt, maar mijn manager is daar wél van op de hoogte.
Ze heeft mij namelijk meerdere keren op mijn privénummer gebeld.

Hoe het gesprek verliep:

Manager: “Ik vind dat je goed werk levert, maar er is nog ruimte voor verbetering. Je zou meer initiatief moeten tonen en actief achter mensen aan moeten gaan om tot een oplossing te komen.”

Ik: “Kun je een concreet voorbeeld geven van wanneer ik volgens jou geen initiatief heb genomen?”

Manager: “Een collega gaf aan dat jij tegen haar hebt gezegd dat iets niet mogelijk was en dat je niet wist hoe je het moest oplossen. In zo’n geval moet je zelf achter de juiste mensen aan gaan om hulp te vragen.”

Ik: “Maar dat is niet hoe het gegaan is. Ik heb juist wel actie ondernomen, ben erachteraan gegaan en het probleem is uiteindelijk opgelost.”

Manager: (Herhaalt in grote lijnen haar eerdere punt) “Je moet meer initiatief tonen.”

Overigens in de 10 maanden heb ik niet eens een evaluatiegesprek gehad.
Een gesprek werkt alleen als van 2 kanten ook geluisterd wordt. Hoort zich aan dat de manager al haar mening heeft gevormd en geen reden ziet om die aan te passen.

Mijn advies: neem even een pauze en even goed adem: je zit nu heel erg in je emotie, dat maakt je menselijk, maar helpt je ook niet helemaal in deze situatie.
Zie het als een business case: wat stop je erin, en wat krijg je eruit, en is dat in balans. Houdt daarbij ook rekening of het marktconform is (jij kan wel iets willen/menen, maar dat maakt het nog niet waar/redelijk). Als dat niet langer het geval is, dan is het tijd om de volgende stap te plannen.
Je geeft zelf aan dat men 3 cursussen heeft geaccordeerd, dus je hebt de mogelijkheid om wat kennis op te pikken. Zitten daar nog terugbetalingsclausule's aan vast? Zo nee, dan is dat eigenlijk gratis kennis. Kijk verder wat je nog aan ervaring wilt opdoen, zijn er nog situaties die je wilt oppakken omdat die interessant zijn voor je groei of CV?
En ten slotte: houdt op met zomaar dingen extra weggeven: Als men je niet waardeert, houdt dan op met dingen doen terwijl je vrij bent. Maak ze op die manier duidelijk dat dit de balans is die zij inzetten.

Daarnaast ook een puntje: Was tijdens het gesprek met je manager dit het enige punt van kritiek? Of werden er ook positieve punten benoemd? En werd je extra inzet ook benoemd? Slechte managers hebben nogal eens de neiging om hun personeel klein te houden. De klassieke manier is om altijd een punt van kritiek te benoemen, het is nooit genoeg, er is altijd iets wat verbeterd moet worden (note: dit is iets anders als een puntje wat verbeterd kan worden).

Uiteindelijk is het jouw keuze en niet de keuze van het bedrijf. Dus laat je vooral niet leiden door wat het bedrijf zegt/meent, kies zelf. En als het dan niet gaat met dit bedrijf, dan is er vast wel een ander bedrijf/partij waar het wel gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
Chromoris schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:58:
[...]

Een gesprek werkt alleen als van 2 kanten ook geluisterd wordt. Hoort zich aan dat de manager al haar mening heeft gevormd en geen reden ziet om die aan te passen.

Mijn advies: neem even een pauze en even goed adem: je zit nu heel erg in je emotie, dat maakt je menselijk, maar helpt je ook niet helemaal in deze situatie.
Zie het als een business case: wat stop je erin, en wat krijg je eruit, en is dat in balans. Houdt daarbij ook rekening of het marktconform is (jij kan wel iets willen/menen, maar dat maakt het nog niet waar/redelijk). Als dat niet langer het geval is, dan is het tijd om de volgende stap te plannen.
Je geeft zelf aan dat men 3 cursussen heeft geaccordeerd, dus je hebt de mogelijkheid om wat kennis op te pikken. Zitten daar nog terugbetalingsclausule's aan vast? Zo nee, dan is dat eigenlijk gratis kennis. Kijk verder wat je nog aan ervaring wilt opdoen, zijn er nog situaties die je wilt oppakken omdat die interessant zijn voor je groei of CV?
En ten slotte: houdt op met zomaar dingen extra weggeven: Als men je niet waardeert, houdt dan op met dingen doen terwijl je vrij bent. Maak ze op die manier duidelijk dat dit de balans is die zij inzetten.

Daarnaast ook een puntje: Was tijdens het gesprek met je manager dit het enige punt van kritiek? Of werden er ook positieve punten benoemd? En werd je extra inzet ook benoemd? Slechte managers hebben nogal eens de neiging om hun personeel klein te houden. De klassieke manier is om altijd een punt van kritiek te benoemen, het is nooit genoeg, er is altijd iets wat verbeterd moet worden (note: dit is iets anders als een puntje wat verbeterd kan worden).

Uiteindelijk is het jouw keuze en niet de keuze van het bedrijf. Dus laat je vooral niet leiden door wat het bedrijf zegt/meent, kies zelf. En als het dan niet gaat met dit bedrijf, dan is er vast wel een ander bedrijf/partij waar het wel gaat.
Dankjewel, ik ga het even laten bezinken en alles rustig doornemen.

En ja, dit was haar enige kritiekpunt. Ze heeft geen enkele positieve feedback benoemd.

Ik gaf aan dat mij bij goed functioneren een vast contract was beloofd, zoals mijn vorige manager ook heeft aangegeven.
Haar reactie daarop was dat ik inderdaad goed functioneer, maar dat er nog ruimte is voor ontwikkeling (specifiek op het gebied van initiatief nemen). Ze wilt mijn contract verlengen en kijken of dat zal verbeteren.
Ze heeft verder niemand om feedback over mijn functioneren gevraagd, en ze weet zelf niet goed wat mijn werkzaamheden als data-analist precies inhouden. Dit is een aanname van mijn kant, maar ik denk dat ze mensen geen vast contract wilt geven omdat er veel mensen met een vast contract momenteel ziek zijn.

Daarbij moet ik ook vermelden dat ze geen enkele werkervaring heeft als manager. Zelfs niet in een andere leidinggevende functie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:45:
[...]

Ik heb me ook voorbereid op het gesprek. Maar dat stukje initiatief tonen had ik totaal niet verwacht. Ik had ook mijn werkgeversverklaring en de vacature bij me waarin staat dat ik na een jaar een vast contract zou krijgen.
Je bent heel erg de schuld bij een ander aan het leggen, maar als je zo'n gesprek hebt moet je gewoon voorbereid zijn. Zeker als je al het gevoel hebt dat de mgr je heeft 'gedisconnect' wat wel duidelijk is bij die vacature voor een senior zonder jou te raadplegen.

Ik krijg het gevoel dat je als een uitgeluld sulletje uit dat gesprek bent gekomen, puur omdat je geen weerwoord had. Was dat gesprek ingegaan met al je overwerk uren, goede reviews van collega's op papier en een attitude van 'Wat gaan we doen nu ik zo goed presteer? " dan was de uitkomst heel anders.

En ik geloof er niets van als je dit soort kritiek niet eerder hebt ontvangen als ik hier al meer posts zie die op basis van een simpele openingspost al hetzelfde concluderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
Wolly schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:12:
[...]

Je bent heel erg de schuld bij een ander aan het leggen, maar als je zo'n gesprek hebt moet je gewoon voorbereid zijn. Zeker als je al het gevoel hebt dat de mgr je heeft 'gedisconnect' wat wel duidelijk is bij die vacature voor een senior zonder jou te raadplegen.

Ik krijg het gevoel dat je als een uitgeluld sulletje uit dat gesprek bent gekomen, puur omdat je geen weerwoord had. Was dat gesprek ingegaan met al je overwerk uren, goede reviews van collega's op papier en een attitude van 'Wat gaan we doen nu ik zo goed presteer? " dan was de uitkomst heel anders.

En ik geloof er niets van als je dit soort kritiek niet eerder hebt ontvangen als ik hier al meer posts zie die op basis van een simpele openingspost al hetzelfde concluderen.
Je hebt helemaal gelijk. Ik kon mezelf beter voorbereiden daar ben ik het absoluut met je eens. Dat is ook een verbeterpunt wat ik zal meenemen.

Het is natuurlijk aan jou of je mij gelooft of niet, maar zij heeft in de hele periode voorafgaand aan het gesprek geen enkele kritiek geuit.
Zes maanden geleden heb ik een gesprek met haar gehad, en daarin gaf ze juist aan dat ze vond dat ik heel goed functioneerde.
Ik sta er echt voor open om feedback te ontvangen. Als ze me destijds verbeterpunten had meegegeven, dan had ik die hier ook eerlijk benoemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:16:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik kon mezelf beter voorbereiden daar ben ik het absoluut met je eens. Dat is ook een verbeterpunt wat ik zal meenemen.

Het is natuurlijk aan jou of je mij gelooft of niet, maar zij heeft in de hele periode voorafgaand aan het gesprek geen enkele kritiek geuit.
Zes maanden geleden heb ik een gesprek met haar gehad, en daarin gaf ze juist aan dat ze vond dat ik heel goed functioneerde.
Ik sta er echt voor open om feedback te ontvangen. Als ze me destijds verbeterpunten had meegegeven, dan had ik die hier ook eerlijk benoemd.
Kijk even wat breder, heeft nog nooit iemand tegen je gezegd dat je wat assertiever moet zijn? Je bent van het type 'kom maar brengen' terwijl het gevraagde juist is 'ik kom het halen'.

Dus het is niet alleen de manager die niet informeert, zelf breng je ook niets al die maanden lang. Stuur haar voor mijn part een tweewekelijkse update wat je hebt gedaan waar je stiekem toch wel graag erkenning voor wil. Dus niet je dagelijkse dingen maar zaken als overwerk, klussen proactief opgepakt, etc verzin het maar.

Als je mgr niet kan communiceren ontslaat jou dat niet om het ook maar op zijn beloop te laten en met een betreurd gezicht weg te lopen uit een gesprek omdat de beelden van de gesprekspartners mijlenver uit elkaar liggen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:10:
Daarbij moet ik ook vermelden dat ze geen enkele werkervaring heeft als manager. Zelfs niet in een andere leidinggevende functie.
Je wilt erkenning en respect, maar je geeft je manager hier totaal geen respect? Alles is haar fout, ze moet jou specifieke voorbeelden geven, en wat ze ook zegt, je bent het er niet mee eens. En dat soort dingen zullen echt wel opgepikt worden.

Dus kijk echt eerst naar jezelf ipv de manager de schuld te geven. Het kan goed zijn dat jouw werkelijkheid niet de werkelijkheid is.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 05-08-2025 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
gambieter schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 00:38:
[...]

Je wilt erkenning en respect, maar je geeft je manager hier totaal geen respect? Alles is haar fout, ze moet jou specifieke voorbeelden geven, en wat ze ook zegt, je bent het er niet mee eens. En dat soort dingen zullen echt wel opgepikt worden.

Dus kijk echt eerst naar jezelf ipv de manager de schuld te geven. Het kan goed zijn dat jouw werkelijkheid niet de werkelijkheid is.
Ik benoem feiten. Ze heeft geen enkele jaren werkervaring als manager zijnde en heeft ook geen ervaring als het gaat om leiding geven. Ze had een totaal andere functie hiervoor.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 00:41:
Ik benoem feiten. Ze heeft geen enkele jaren werkervaring als manager zijnde en heeft ook geen ervaring als het gaat om leiding geven. Ze had een totaal andere functie hiervoor.
Maar jij doet alsof dat de reden is dat je geen vaste baan krijgt, zonder enig bewijs van die link. Respectloos en beschuldigend. Het is aan haar leidinggevenden om haar te beoordelen, niet aan jou.

Je zoekt alleen naar externe factoren, maar een dergelijke houding gaat echt wel opgepikt worden.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 05-08-2025 01:05 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

[...]

Dus omdat jij mijn topic-titel ‘emotioneel’ en ‘overdramatisch’ vindt, kom ik volgens jou onzeker of niet assertief over?
Gambieter is niet de enige. Het is best een dramatische topictitel. Zoals ik je beschrijvingen lees ben je nog vroeg in je carriere? Dat zal meespelen in hoe assertief je zult en kunt zijn.
Ze hebben overigens niet gezegd dat ze geen toekomst in mij zien. Ze hebben aangegeven dat ik goed functioneer!
Toch hebben ze bij het uitzetten van de vacature geen van de relevante mensen betrokken. Zelfs collega’s met veel inhoudelijke kennis zijn niet geraadpleegd.
Nou, ik lees dat er ruimte voor verbetering is en dat men je geen vast contract wil aanbieden. Dat lijken me toch signalen. Wel verlenging van je jaarcontract?

Als ik het goed begrijp ben jij nu de enige data analist nadat je collega na wat stevige kritiek, al dan niet terecht, is uitgevallen. Je bent (relatief) junior, ik kan me op zich voorstellen dat "men" als bedrijf/management een visie heeft voor jouw afdeling en type werk en daarom niet als belangrijkste stakeholder gezien gaat worden. De interne "klanten" van het werk dat jij/jullie verrichten zijn misschien wel belangrijker.
Ja, absoluut. In een periode van vijf maanden heb ik in mijn eentje alle ad-hoc vragen en ontstane problemen opgelost.
Is daarom gevraagd, dat overwerk? Hoe lang heb je dat gedaan? Nu woon en werk ik in de VS waar overwerk door menigeen als standaard gezien wordt (ik vermijd het zoveel mogelijk), maar het kan ook als zwaktebod gezien worden als er niet expliciet om gevraagd is of er geen noodzaak voor is. Alsof je het werk niet aan zou kunnen. Dat zou ik toch een beetje proberen aan te voelen.

Als je in je eentje de data toko runt, dan lijkt het me dat ad hoc vragen en nieuwe problemen onderdeel van jouw werk (geworden) zijn.

Zoals eerder gezegd: Werk is een zakelijke overeenkomst. Ik zou opletten met overwerk. Leer je er iets nieuws van, of is het gewoon wegwerken van achterstanden? Soms, zeker in junior situaties, is nieuwe zaken leren een erg prettige bijkomstigheid en is het handig dergelijke mogelijkheden aan te pakken. Maar goed, als management je een beetje laat hangen en schermt met termen als verbeterpunten en geen vast contract, dan is rondkijken een optie. Wees daar ook niet bang voor, ik proef soms bij mensen een angst om weg te gaan, alsof ze in het enige kantoor met leuk werk en leuke collega's zitten.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:20
Dit is wel een typisch voorbeeld van hoe het regelmatig in grotere organisaties werkt. Beide partijen praten met elkaar, maar wel in een andere taal.

De manager wil in dit geval eigenlijk alleen resultaten, zonder zich te verdiepen in de persoon, wat hem/haar drijft, en zonder duidelijk uit te spreken wat de verwachtingen zijn.

De medewerker geeft alleen resultaten, maakt niet voldoende duidelijk wat zijn/haar behoeftes zijn, maar vind zelf van wel, geeft niet voldoende aan wat hem/haar drijft, en begrijpt blijkbaar niet voldoende wat er verwacht wordt.

Beide partijen praten compleet langs elkaar in dit voorbeeld, wat ik best vaak zie gebeuren. Volgens mij is het aan jou om bovenstaand duidelijk te maken, en aan de manager om meer haar taak uit te voeren. Dat laatste heb je minder invloed op, dat 1e des te meer. Als je dat gaat leren, met feedback uit dit topic (wat soms wat hard klinkt, maar als het je raakt dan zal er ergens een kern inzitten waar je wat mee moet), dan zal je dat enorm helpen bij eventueel volgende werkgevers. Het werkt op veel plekken (helaas) hetzelfde namelijk. Of je moet exceptioneel goed zijn in je werk dat de overige zaken overruled worden, maar dat gebeurt bijna nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
Voor mij zou het gewoon heel makkelijk zijn:
- Je zit dit contract uit en kijkt of je een vast contract gaat krijgen of niet. Afhankelijk of je wel of niet een vast contract krijgt ga je zoeken naar andere banen. Zonder reden of vooraf te laten weten geef je vervolgens aan ( wanneer je geen vast contract hebt gekregen ) dat je gebruik maakt van de 1 maand opzeg termijn en binnenkort aan een andere baan gaat beginnen. Aan HR kan je vervolgens vertellen dat het de schuld is van jouw directe manager
- Als je hier wilt blijven werken en je wilt een vast contract: Je gaat nu naar de leidinggevende van jouw manager en je maakt jouw zorgen kenbaar. Dat je een vast contract wilt en dat je het vervelend vind dat er een senior positie open staat en je hier niet voor gevraagd bent. Vraag dan ook gelijk waarom niet, mogelijk komt hier dan een reden uit welke je weer kan gebruiken om je in de toekomst te verbeteren ( al dan niet terecht )
- Combineer bovenstaande punten; Ga nu dus al kijken voor een andere baan want zo te lezen zou ik hier ook niet willen blijven werken. Zorg dat je een andere baan hebt en wacht de verlenging of vast contract niet af

Maar ik weet natuurlijk niet of jouw functie genoeg werk kan vinden. Ik als IT'er hoef mij momenteel nog geen zorgen te maken en kan zo overstappen

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13:41
Elk verhaal heeft meerdere kanten. Hier zien we er maar één.

Maar wat ik hier teruglees in elke reactie van @UltraInstinct is een constante 'ja, maar'. Het ligt aan de manager, het ligt aan de adviseurs, het ligt aan de vraagstelling, het ligt aan de zieke collega's, er is geen feedback gevraagd, het concrete voorbeeld was niet goed, het is me beloofd maar ik krijg het niet, ze heeft geen idee wat mijn werk is, ik moest zellufs overwerken.... etc.

Als het allemaal écht zo erg was dan heeft het geen enkele zin deze weg te blijven bewandelen, want je schotelt ons hier heel veel beren voor en jij bent er geen. Dan is de 'wat nu?' vraag te beantwoorden met: weggaan.

Het is bloedirritant als je een positief gesprek probeert te voeren over iemands functioneren en iemand verdraait dan de focus van zo'n gesprek naar 'noem een concreet voorbeeld dan' (komt niet altijd positief over als je dat doet, soms zelfs als aanvallend) en gaat dan vervolgens dát voorbeeld op detailnivieau uitdiepen (komt nooit positief over en maakt het gesprek negatief) en gaat vervolgens in de 'ja, maar' stand (komt negatief en onwelwillend over).

Ik probeer je hier geen oor aan te naaien of jou neer te zetten als de zeikerd, maar de toon en inhoud van je posts in dit topic hebben een bepaalde tendens. Een tendens waar ik als neutrale lezer al jeuk van krijg. Als je zo in de weerstand blijft zitten dan lukt het inderdaad niet.

Andersom ziet 'het management' in dat je afdeling tekortschiet en niet lekker draait in de organisatie. Er moet ervaring en meer slagkracht in, oftewel een senior. Dat lost je overwerken puntje op, zal je afdeling mogelijk beter positioneren (want een senior beweegt zich doorgaans wat constructiever door de organisatie en haar vraagstukken) en je kunt er veel van leren.

Ik lees hier niks geks maar simpelweg het relaas van een junior tot medior level werknemer met groeipijn in een gemiddelde organisatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Stom op 05-08-2025 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

aap

Als ik de TS even het voordeel van de twijfel geef dat het allemaal aan de organisatie en het management ligt, dan is het ook simpel: zoek elders een baan. De houding van het bedrijf gaat niet zomaar veranderen en als ze jou nou niet (voldoende) waarderen, dan is de kans dat dat binnenkort gaat veranderen heel klein en je hebt daar zelf ook maar beperkte invloed op.

Vind een nieuwe baan in een andere organisatie waar beide partijden een frisse start kunnen maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:10
Opmerking mijnerzijds: dit leest inderdaad meer als een junior die men laat zwemmen en aan zijn lot overgelaten is. Dat kan inderdaad tot wat topic titels leiden die wat dramatischer klinken en een instelling die niet optimaal is. Misschien iets om mee rekening te houden voordat er meteen een fors oordeel over TS wordt geveld: dit is een junior die door gebrek aan sturing/begeleiding nu helaas de verkeerde dingen doet. Laten we hem nu van goed advies voorzien ipv af te branden.

Van wat ik zo kan destilleren uit de feiten, gaat het niet lekker bij het bedrijf van TS. Als iemand bij een fout er meteen uitvalt, dan speelt er waarschijnlijk wat meer en dat is een rode vlag. Zomaar iemand neerzetten als manager, zonder ervaring, en met dit soort gedrag (wat blijkbaar getolereerd wordt), is een rode vlag. Afspraken wel erkennen, maar niet nakomen (vast contract na tijdelijk) is ook een rode vlag. Te veel rode vlaggen, en het is mogelijk tijd om te gaan kijken naar een andere werkgever.

Weet wel TS, zoals hierboven gezegd is, dat je houding/instelling t.o.v. de situatie niet heel optimaal is. Hoe gelijk je ook mag hebben: een Calimero wordt vaak niet leuk/sympathiek gevonden. Daarnaast is het makkelijker om jezelf te veranderen, dan om anderen te veranderen. Doe anders eens wat onderzoek naar cirkels van invloed (circles of influence van Stephen Covey), gaat je toekomstige carrière ook ten goede komen.

Ik wil wel even opmerken dat veel dingen van TS prima te fixen zijn dmv coaching door een Senior (of ervaren manager). Dat men dus nu een Senior erbij wilt nemen, dat gaat alleen maar beter voor je zijn TS. Je mag misschien nu kennis & skills hebben opgedaan met al dit extra werk, maar senioriteit is meer dan alleen dat: komt ook een stukje gedrag en ervaring bij kijken. Zie deze situatie dan ook als leermoment: je gaat hem mogelijk nog wel een paar keer meemaken in je carrière.

Laatste opmerking over het gedrag van de manager: Als dit inderdaad haar eerste management functie is, zonder ervaring en zo. Dan kan het ook best een stuk onzekerheid zijn. En in dat geval is het makkelijker om af te geven aan mensen, dan om zelf verantwoordelijkheid te nemen. Dat is niet correct, maar dat zie je wel vaker bij zwakkere/nieuwe/onervaren managers. Dat er geen vast contract is gekomen, kan prima zijn omdat de nieuwe manager geen overwicht heeft om dat te regelen, dus misschien wel willen, maar niet weten hoe (buy in van senior management te verkrijgen). Klinkt alsof ze die persoon ook niet fatsoenlijk begeleiden en zo, ergens ook wel weer een rode vlag (nummer 4 als je gaat tellen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:19:
[...]

Dankjewel. Exact. Ik persoonlijk zou nog naar het doel hebben gevraagd, maar de desbetreffende collega had hier een duidelijke vraagstelling. Ik denk dat daardoor mijn collega niet heeft doorgevraagd.
Een goede les: ook al denk je dat de vraag van je klant (de adviseur) volkomen helder en eenduidig is, toch altijd navragen of je het goed hebt begrepen, of dat écht is wat hij wil, wat wil hij eigenlijk écht weten en gaan de gevraagde data wel écht het antwoord geven op de vraag... oftewel, zoek, en bevestig!, de vraag áchter de vraag van je klant.

Adviseurs zij notoir slecht in het stellen van duidelijke vragen, datawarehousers zijn notoir slecht in het kunnen interpreteren van onduidelijke vragen, in mijn ervaring :) een goede adviseur en een goede data-analist weten dat van zichzelf, en van elkaar, en overleggen dus heel goed om te zorgen dat ze beiden snappen wat de ander bedoelt en nodig heeft.

Over jouw positie in dit bedrijf: vraag duidelijkheid aan de manager over wat dan jouw verbeterpunten (zouden) zijn. Concreet en helder. Maak dan, samen, een plan om aan die verbeterpunten te gaan werken (coaching? cursus?), en vraag ook concreet en helder wanneer het dan wel goed genoeg is om een vast contract te krijgen. Een goede manager kan en wil deze helderheid geven; een goede werknemer kan inzien dat/of er inderdaad verbeterpunten zijn, en daaraan werken.

Komt die helderheid er niet, dan zou ik eens verder gaan kijken naar een andere werkgever.

[ Voor 21% gewijzigd door migchiell op 05-08-2025 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik zit even terug te kijken, maar had je in 2023 niet exact hetzelfde waarbij de schuld niet bij jou lag?

Wederzijds akkoord beeindigen contract en recht op ww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 12:10

Agent47

I always close my contracts.

Ga het gesprek met je leidinggevende aan. Anders wegwezen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Wolly schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:14:
Ik zit even terug te kijken, maar had je in 2023 niet exact hetzelfde waarbij de schuld niet bij jou lag?

Wederzijds akkoord beeindigen contract en recht op ww
Waar lees jij dat de schuld niet bij mij lag? Ik heb daar feedback gekregen, eraan gewerkt en het was niet genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door UltraInstinct op 05-08-2025 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
migchiell schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:14:
[...]

Een goede les: ook al denk je dat de vraag van je klant (de adviseur) volkomen helder en eenduidig is, toch altijd navragen of je het goed hebt begrepen, of dat écht is wat hij wil, wat wil hij eigenlijk écht weten en gaan de gevraagde data wel écht het antwoord geven op de vraag... oftewel, zoek, en bevestig!, de vraag áchter de vraag van je klant.

Adviseurs zij notoir slecht in het stellen van duidelijke vragen, datawarehousers zijn notoir slecht in het kunnen interpreteren van onduidelijke vragen, in mijn ervaring :) een goede adviseur en een goede data-analist weten dat van zichzelf, en van elkaar, en overleggen dus heel goed om te zorgen dat ze beiden snappen wat de ander bedoelt en nodig heeft.

Over jouw positie in dit bedrijf: vraag duidelijkheid aan de manager over wat dan jouw verbeterpunten (zouden) zijn. Concreet en helder. Maak dan, samen, een plan om aan die verbeterpunten te gaan werken (coaching? cursus?), en vraag ook concreet en helder wanneer het dan wel goed genoeg is om een vast contract te krijgen. Een goede manager kan en wil deze helderheid geven; een goede werknemer kan inzien dat/of er inderdaad verbeterpunten zijn, en daaraan werken.

Komt die helderheid er niet, dan zou ik eens verder gaan kijken naar een andere werkgever.
Ik ben het volledig met je eens. Zelf vraag ik altijd door, maar in dit geval was ik er niet bij betrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:21:
[...]

Waar lees jij dat de schuld niet bij mij lag? Ik heb daar feedback gekregen, eraan gewerkt en het was niet genoeg.
Hier wijs je weer een ander aan:
Daarnaast heb ik het afgelopen jaar veel frustraties gehad tegenover mijn leidinggevende. Ik ben namelijk amper ingewerkt (naar mijn mening) en ben daarna gekoppeld aan twee collega's die mij zouden controleren en begeleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Mr. Stom schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:51:
Elk verhaal heeft meerdere kanten. Hier zien we er maar één.

Maar wat ik hier teruglees in elke reactie van @UltraInstinct is een constante 'ja, maar'. Het ligt aan de manager, het ligt aan de adviseurs, het ligt aan de vraagstelling, het ligt aan de zieke collega's, er is geen feedback gevraagd, het concrete voorbeeld was niet goed, het is me beloofd maar ik krijg het niet, ze heeft geen idee wat mijn werk is, ik moest zellufs overwerken.... etc.

Als het allemaal écht zo erg was dan heeft het geen enkele zin deze weg te blijven bewandelen, want je schotelt ons hier heel veel beren voor en jij bent er geen. Dan is de 'wat nu?' vraag te beantwoorden met: weggaan.

Het is bloedirritant als je een positief gesprek probeert te voeren over iemands functioneren en iemand verdraait dan de focus van zo'n gesprek naar 'noem een concreet voorbeeld dan' (komt niet altijd positief over als je dat doet, soms zelfs als aanvallend) en gaat dan vervolgens dát voorbeeld op detailnivieau uitdiepen (komt nooit positief over en maakt het gesprek negatief) en gaat vervolgens in de 'ja, maar' stand (komt negatief en onwelwillend over).

Ik probeer je hier geen oor aan te naaien of jou neer te zetten als de zeikerd, maar de toon en inhoud van je posts in dit topic hebben een bepaalde tendens. Een tendens waar ik als neutrale lezer al jeuk van krijg. Als je zo in de weerstand blijft zitten dan lukt het inderdaad niet.

Andersom ziet 'het management' in dat je afdeling tekortschiet en niet lekker draait in de organisatie. Er moet ervaring en meer slagkracht in, oftewel een senior. Dat lost je overwerken puntje op, zal je afdeling mogelijk beter positioneren (want een senior beweegt zich doorgaans wat constructiever door de organisatie en haar vraagstukken) en je kunt er veel van leren.

Ik lees hier niks geks maar simpelweg het relaas van een junior tot medior level werknemer met groeipijn in een gemiddelde organisatie.
Ala jij bij de feedback momenten te horen krijgt dat je goed funtioneerd en last minute een verbeterpunt krijgt dan ben je een zeikerd en verdraaier als je concreet feedback erover wilt hebben. Heb ik het goed gelezen hier? Het is toch logisch als ik exact wil weten waarom ze dat zegt?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Mr. Stom
UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:26:
[...]

Ala jij bij de feedback momenten te horen krijgt dat je goed funtioneerd en last minute een verbeterpunt krijgt dan ben je een zeikerd en verdraaier als je concreet feedback erover wilt hebben. Heb ik het goed gelezen hier? Het is toch logisch als ik exact wil weten waarom ze dat zegt?
Het feit dat je uit mijn hele bijdrage enkel en alleen reageert op dit puntje zegt genoeg. En dan ook nog eens semi bijdehand met een retorische vraag als 'heb ik dat goed gelezen hier'. Doordat je zo 'aanvallend' reageert zet dat, althans bij mij, direct een negatieve toon Dit leest heel anders:

"Dank voor je feedback. Dit geeft me nieuwe inzichten waar ik wat mee kan. Ik wil graag weten waarom iemand mij een verbeterpunt geeft en wat ik concreet kan doen om dat verbeterpunt weg te werken. Ik vraag daarom graag door, hoe zou je dat anders willen zien zodat het beter overkomt? Dan kan ik de goede intentie ook daadwerkelijk overbrengen ."

Dat komt véél constructiever over. Met je huidige stijl van reageren sta ik direct in de weerstand. Ik zet me eroverheen en help je wel, maar op basis van de beperkte inzage in je communicatiestijl die ik hier krijg zul in andere capaciteiten enorm moeten uitblinken om dat weg te poetsen voor een promotie/verlenging.

Nogmaals, dit is de typische groeipijn van jou richting meer senior worden. Die stap is hetzelfde als tieners die volwassen worden: de pubertijd >:) . Inhoudelijk zul je een ster zijn, maar op de zakelijke communicatie en conflictoplossing moet je stappen maken. Het feit dat je dit topic opent is al stap 1 en laat je goede wil zien, dat je vervolgens blijft reageren is stap 2 en nu sta je klaar voor stap 3: zelfreflectie en daadwerkelijk verbetering van datgeen in je eigen macht ligt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Stom op 05-08-2025 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Solliciteer gewoon op die senior functie. Wordt je het niet zoek je wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 18:15

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Uiteindelijk ben je zelf ook verantwoordelijk voor een stukje personal branding, wat betekend dat je initiatieven en feedback ook intern moet vermarkten zodat jouw waarde gezien wordt.

Zorg dat de initiatieven die je neemt of de waarde die je toevoegt binnen de organisatie strategisch op meerdere plekken in de organisatie (of zelfs buiten de organisatie) laat landen zodat belangrijke stakeholders altijd weten waar dit vandaan komt en wat je capaciteiten zijn.

Een belangrijk onderdeel van "kantoor politiek" wat minstens zo belangrijk is als het werk wat je daadwerkelijk uitvoert, misschien nog wel belangrijker. Geld overigens ook voor assertiviteit in het algemeen.

[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 05-08-2025 12:52 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurriens
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-08 08:15
Als de manager 'initiatief' kiest om jou klein te houden is het aan jou om daar meerdere andere competenties tegenover te zetten waarin je in jouw mening excelleert. Jouw volledige functie zal niet bestaan uit 'initiatief tonen'. Hoe zijn jou accuratesse, schriftelijke vaardigheden, inzet, eigenaarschap, analytische vaardigheden, of wat er ook maar relevant is voor jouw functie?

Het vereist wel enige finesse om dit constructief in te brengen. Een manier: doe alsof (maar zeg niet letterlijk) je manager een dossier nodig heeft om jouw vaste aanstelling hogerop te verkopen, en dat jij hier (initiatiefrijk als je bent!) Informatie voor aanlevert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvandesande
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 16:12
Mijn tip: zoek een andere baan.

Je hebt nu al een onnodige imago schade opgelopen (men heeft een beeld van je), en als werkgevers eerder gemaakte afspraken niet nakomen.... Rennen!
Bij een andere werkgever kan je weer met een schone lei beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:13
Hahaha, "er is nog ruimte voor verbetering" geven als reden om niet aan eerder gemaakte afspraken te houden :D Er is altijd ruimte voor verbetering want niemand is perfect. Wat een dooddoener. Ook zijn zogenaamde bezuinigingen naar mijn idee geen reden om onder eerder gemaakte afspraken uit te komen (tenzijn iets dergelijks in de afspraak staat natuurlijk).

Ook bijzonder: bezuinigen, maar toch een nieuwe vacature voor een Sr.?

Daarnaast lijkt het dat je nu een tijdelijk contract hebt. Hierdoor heeft de werkgever een aanzegtermijn voor hoe ze met je verder willen. Hebben ze zich hieraan gehouden?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:46
*knip* Dit soort reacties voegen niets toe

[ Voor 72% gewijzigd door Zr40 op 06-08-2025 08:51 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JossKp
  • Laatst online: 09-09 16:00
Je in duizend bochten wringen, structureel overwerken en in het weekend doorbuffelen in de hoop op een schouderklopje of promotie is geen toewijding, dat is zelfverloochening. Over vijf jaar herinnert niemand het zich nog, behalve je partner en je kinderen die jou hebben moeten missen.

Laat die werkelijkheid maar even bezinken. En laat het een motivatie zijn om voortaan iets minder braaf, en iets assertiever te zijn. Het is een puur zakelijke transactie, en dient ook zo behandeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
WizzlerNL schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:49:
Solliciteer gewoon op die senior functie. Wordt je het niet zoek je wat anders.
Lol. Elke andere invulling van de tijd van TS lijkt me nuttiger.
Ik sluit me aan bij veel andere tweakers, obv de reacties ontstaat een beeld van iemand die erg hard zijn best doet maar ook enorm verongelijkt is als er niet snel waardering komt. Koppel dat met nodeloze kritiek en waardeoordelen over een leidinggevende + een beetje gebrek aan assertiviteit.op het juiste moment (eerder in dat sollicitatiegesprek met de gemeente en nu weer) + een lastige communicatiestijl..tsja.

Wij zien maar 1 beeld maar het lijkt me duidelijk dat TS een negatief beeld heeft van manager en bedrijf en dat ze TS andersom.aan t lijntje houden.

Actiepunten voor TS:
Ga solliciteren want je hebt straks of geen werk meer of werk wasr je weinig zin in hebt
Zorg ervoor dat je je manager vaker spreekt dan 1x per jaar. Het is ook aan jou om te zorgen dat er contact is. Jij spreekt nu je manager blijkbaar er op aan dat je haar maar 1x gesproken hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Fr33z schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:55:
[...]

Zorg ervoor dat je je manager vaker spreekt dan 1x per jaar. Het is ook aan jou om te zorgen dat er contact is. Jij spreekt nu je manager blijkbaar er op aan dat je haar maar 1x gesproken hebt...
Nou ja, bilats met je medewerkers inplannen met een wat hogere frequentie dan 1x per jaar is wel de verantwoordelijkheid van de manager. Maar als die dat dan niet doet kun je wel aangeven dat je behoefte hebt aan vaker contact. Stel dan ook een agenda op van zaken die je wilt bespreken en maak een verslag en deel dat verslag met je manager. Zo kun je een betere feedback loop creëren en toon je ook nog eens initiatief. In plaats van te klagen moet je dit even van een afstand bekijken en bezien hoe je dit kunt inzetten in je eigen voordeel.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Fr33z schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:55:
[...]

Lol. Elke andere invulling van de tijd van TS lijkt me nuttiger.
Ik sluit me aan bij veel andere tweakers, obv de reacties ontstaat een beeld van iemand die erg hard zijn best doet maar ook enorm verongelijkt is als er niet snel waardering komt. Koppel dat met nodeloze kritiek en waardeoordelen over een leidinggevende + een beetje gebrek aan assertiviteit.op het juiste moment (eerder in dat sollicitatiegesprek met de gemeente en nu weer) + een lastige communicatiestijl..tsja.

Wij zien maar 1 beeld maar het lijkt me duidelijk dat TS een negatief beeld heeft van manager en bedrijf en dat ze TS andersom.aan t lijntje houden.

Actiepunten voor TS:
Ga solliciteren want je hebt straks of geen werk meer of werk wasr je weinig zin in hebt
“Enorm verongelijkt zijn als er snel geen waardering komt”. Waarop baseer je dat?
Er is mondeling besproken dat ik na een jaar goed functioneren een vast contract zou krijgen. Dat staat bovendien zwart op wit: in de vacaturetekst, op mijn werkgeversverklaring én het is destijds expliciet besproken.
Hoezo zou ik dan ‘verongelijkt’ zijn? Ik wil gewoon dat gemaakte beloften worden nagekomen.

Daarnaast heb ik meerdere pogingen gedaan om mijn leidinggevende te spreken. Ik heb meerdere e-mails gestuurd en geprobeerd telefonisch contact op te nemen, maar ze nam niet op en reageerde nergens op. Ook mijn collega’s konden haar niet bereiken.

Uiteindelijk kreeg ik wel een reactie van haar, maar dat was pas maanden later. Haar uitleg was dat ze het druk had, omdat de afdeling niet goed liep.

Inmiddels heb ik eens in de één à twee maanden een bila gesprek met een andere leidinggevende, en worden afspraken nu ook contractueel vastgelegd (waaronder het vaste contract).
Het is alleen jammer dat het op deze manier heeft moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:30
Ergens begrijp ik de verwachting wel: Als ik hard en goed werk, dan krijg ik waardering/promotie. Maar dat is vaak niet automatisch zo.

Als je promotie wil, zou mijn advies zijn: Geef bij je manager aan wat je ambitie is, bijvoorbeeld senior data analist worden, en vraag wat je daarvoor moet doen. Ga daarmee aan de slag en vraag feedback aan collega's over die punten. Die feedback kan je vervolgens weer bespreken met je manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
MallePietje schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:01:
Ergens begrijp ik de verwachting wel: Als ik hard en goed werk, dan krijg ik waardering/promotie. Maar dat is vaak niet automatisch zo.

Als je promotie wil, zou mijn advies zijn: Geef bij je manager aan wat je ambitie is, bijvoorbeeld senior data analist worden, en vraag wat je daarvoor moet doen. Ga daarmee aan de slag en vraag feedback aan collega's over die punten. Die feedback kan je vervolgens weer bespreken met je manager.
Klopt, ik heb dat momenteel nu gedaan en we kijken er samen naar of er in de toekomst promotie mogelijk is.
Het was hier het punt; er is een belofte gedaan en uiteindelijk niet nagekomen.
Ik heb mijn best gedaan + geprobeerd om evaluatiegesprekken ingepland te krijgen. Lukte niet, en last minute met heel veel moeite doen toch een gesprek gekregen waarin ik dus te horen heb gekregen 'Ik ben tevreden over je, maar er is ruimte voor verbetering'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fr33z
  • Nu online
UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:52:
[...]

“Enorm verongelijkt zijn als er snel geen waardering komt”. Waarop baseer je dat?
Er is mondeling besproken dat ik na een jaar goed functioneren een vast contract zou krijgen. Dat staat bovendien zwart op wit: in de vacaturetekst, op mijn werkgeversverklaring én het is destijds expliciet besproken.
Hoezo zou ik dan ‘verongelijkt’ zijn? Ik wil gewoon dat gemaakte beloften worden nagekomen.

Daarnaast heb ik meerdere pogingen gedaan om mijn leidinggevende te spreken. Ik heb meerdere e-mails gestuurd en geprobeerd telefonisch contact op te nemen, maar ze nam niet op en reageerde nergens op. Ook mijn collega’s konden haar niet bereiken.

Uiteindelijk kreeg ik wel een reactie van haar, maar dat was pas maanden later. Haar uitleg was dat ze het druk had, omdat de afdeling niet goed liep.

Inmiddels heb ik eens in de één à twee maanden een bila gesprek met een andere leidinggevende, en worden afspraken nu ook contractueel vastgelegd (waaronder het vaste contract).
Het is alleen jammer dat het op deze manier heeft moeten lopen.
ehm, uit je topicstart + de titel van dit topic wellicht?

Members only:

doe daar nog wat negatieve beeldvorming van je manager die volgens jou geen ervaring en kunde heeft bij en ik kom op het woord "verongelijkt" ja.

en tuurlijk zijn de dingen die je noemt ook een symptoon van een bedrijf of afdeling die niet lekker loopt. En als je die manager probeert aan haar jasje te trekken maar nul reactie krijgt dan is dat ook klote.

Maar uit dit topic en je vorige topics komt een beeld naar voren van iemand die erg zijn/haar best doet maar ook te lang wacht met grenzen aangeven, dingen duidelijk afspreken of voor zichzelf opkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:16
Manager wil misschien vriendje binnen brengen.
Zelf solliciteren op senior bij ander bedrijf, daarmee doe je hetzelfde bij een ander bedrijf.
Maar sta jij aan de tevreden kant.
En is daar misschien een ontevreden junior.
Eten of gegeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 22:35
Even inhakend op je eigen posts, niet zozeer de posts van overige Tweakers binnen dit topic.
Members only:

Houd er rekening mee dat de rolverdeling dusdanig is, dat dit in deze ook niet met jou besproken hoeft te worden. Je kunt je daarin gepasseerd voelen, dat is begrijpelijk, en dat gevoel kun je ook overwegen bespreekbaar te maken, maar het is niet noodzakelijk. Overigens, zou ik hierin niet te hard van stapel lopen en eerst polsen hoe je directe collega's in deze staan. Indien dit gevoel onder directe collega's niet gedragen wordt, zou ik het laten rusten.

Members only:

En voor de leidinggevende/managers binnen de organisatie, dus een reden waarom er noodzaak is tot een senior data-analist.

Members only:

Het argument, "is niet mogelijk", is dan ook gewoonweg geen sterk argument. Het antwoord is binnen het kader van data analyse feitelijk één van de twee volgende:

1. Het is qua kosten-baten niet rendabel. Dit is goed uitlegbaar, te onderbouwen en veelal ook wel geaccepteerd.
2. Het ligt buiten jouw kunnen.

Dit laatste maak ik binnen de praktijk zelf vaak zat mee. Waarbij je andermans werk voor moet kauwen om het gevraagde gerealiseerd te krijgen. Praktijk ervaring ondersteunt mijn gevoel in deze dan ook een beetje dat de openingspost in deze een erg eenzijdig verhaal schetst.

Verder niet bedoeld als een persoonlijke aanval. Maar je moet wel erg sterk in je schoenen staan om te stellen dat iets echt niet mogelijk is.

In plaats van een nee te verkopen, kun je praktisch gezien dan ook beter zeggen dat dit niet eenvoudig gaat zijn, maar je mogelijkheden gaat inventariseren en hier binnen een x-aantal dagen op terugkomt. Dit maakt 2 dingen duidelijk: 1. het gaat niet morgen aangeleverd kunnen worden, 2. je bent bereid om initiatief te tonen.

In die tussentijd kun jij een collega zoeken die jou hierin kan helpen.

Members only:

Dit soort eindeloze vragen zijn als iemand die aan de andere kant van de lijn staat, vervelend. Niet omdat het niet gewaardeerd wordt dat iemand meedenkt, maar omdat dit geen vertrouwen wekt. Ik heb veel liever een data-analist die begrijpt wat ik zoek.

Met andere woorden, denk actiever mee.

Stel mijn vraag is om de invloed van beleidswijziging X op doorstroomtijden op de spoedeisende hulp te bepalen. Dan wil ik idealiter vanuit jouw kant niet de vraag krijgen welke organisatorische codes binnen het patiëntendossier beleid A/B weerspiegelen en welke codes een spoedeisende hulp opname zijn. Mijn verwachting is dat als data analist binnen de organisatie, jij hiermee bekend bent. Ook verwacht ik dat je het "doel van de vraag" redelijkerwijs zelf invulling kunt geven.

En dat jij dus ook veel meer afstemming zoekt door vanuit jouw optiek het doel van de vraag te vertolken (laten zien dat jij actief meedenkt, verstand van de materie hebt) en vanuit jouw kant aangeeft welke identificatiecodes jij beoogd te gaan gebruiken, doch ter verificatie voorlegt.

Mensen die dit doen, staan niet 1-0 voor op hun collega's, maar staan 10-0 voor op hun collega's.
Wel of niet een vast contract is voor een bedrijf meer dan alleen een kwestie van of jij persoonlijk prettig bent om mee samen te werken of niet. Binnen jouw openings post wordt in ieder geval de suggestie gewekt dat voor jullie management de zaken binnen jullie sectie onvoldoende op orde zijn. Een project welk veel problemen heeft veroorzaakt. De actuele vacature voor een senior data-analist. Dit kan ook een reden zijn waarom men terughoudend is.
[...]
Iedereen geeft aan dat ze het prettig vinden om met mij samen te werken en dat ik goed presteer.
En om op deze twee zaken gezamenlijk nog in te haken. Houd er rekening mee dat het als data-analist leuk en aardig is om door je directe collega's aardig gevonden te worden. Maar vanuit organisatorisch oogpunt, ondergeschikt belang. Je moet je werk goed uitoefenen, dit zichtbaar maken. Wil niet zeggen dat je gelijktijdig niet aardig kan zijn, zeer zeker niet, dikke plus indien je ook gewoon een gezellige collega bent tijdens de koffie of tijdens een borrel.

Maar onder de streep, moet het voor je manager inzichtelijk zijn dat jij goed functioneert. Moeten de adviseurs welk hun vraag bij jou neerleggen, zich geholpen voelen.
Dit soort zaken zijn enkel goed zichtbaar en te waarderen indien duidelijk kenbaar gemaakt. En ergens is dat natuurlijk ook gewoon een beetje jezelf verkopen.

Je hoeft het er niet extra dik bovenop te leggen, maar bijvoorbeeld door binnen overleg momenten waarin een manager betrokken is geweest kortstondig te laten vallen dat je e.g. afgelopen weekend nog even naar X en Y gekeken hebt, etc. etc. etc.

Tegelijkertijd, moet je er een beetje voor waken dat je niet de indruk wekt dat de werkzaamheden te zwaar voor je zijn. Dat risico loop je namelijk ook. Extra tijd besteden aan werk is een teken van inzet, op het moment dat je ook daadwerkelijk zichtbaar excelleert t.o.v. de rest. Op moment dat dit niet het geval is, wekt het al snel de indruk dat iemand moeite heeft om mee te komen. Dit zul je zelf in moeten schatten.

Als laatste, moet je je natuurlijk ook afvragen of dit überhaupt iets is dat je structureel moet willen doen binnen je huidige positie binnen de organisatie. Niet oneerbiedig bedoeld, maar je bent loonslaaf. Het is niet jouw bedrijf.

Vanuit oogpunt van de suggestie om zelf voor de senior positie te solliciteren, zou je je eerder moeten afvragen of in deze een meer natuurlijk leiderschap niet eerder iets is om in te zetten. Indien je weet hoe iets gedaan moet worden, kun je soms best een collega of meerdere collega's vragen de uitvoering hiervan te voltooien.
In een periode van vijf maanden heb ik in mijn eentje alle ad-hoc vragen en ontstane problemen opgelost.
Binnen dit kader heb je wat dat betreft dan ook denk ik nog het meeste te leren, wil je uiteindelijk een serieuze kans maken op een senior positie. De verwachting gaat op een gegeven moment namelijk zijn dat jij een aantal mensen onder jou kunt aansturen, dat je kunt delegeren.

Het maakt allemaal namelijk bijzonder weinig uit hoeveel tijd jij zelf steekt binnen het oplossen van problemen. Zolang je dit zelf blijft doen. Je eigen tijd gaat namelijk een beperkende factor zijn. 1.0 - 1.6 FTE zul je toch echt maximaal productief zijn, terwijl je jezelf kapot werkt. Je zult individueel nooit zo effectief zijn als wanneer je een klein aantal anderen adequaat kunt aansturen.

En een dusdanige rolverdeling binnen een organisatie is veel meer dan alleen een papieren verdeling.

Een senior die wordt aangesteld, zal zich als dusdanig moeten kunnen positioneren en tegelijkertijd kan best iemand die op papier nog geen senior positie heeft, zich wel binnen dit profiel doen ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
psychodude schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:57:
Even inhakend op je eigen posts, niet zozeer de posts van overige Tweakers binnen dit topic.

[...]

***members only***

Houd er rekening mee dat de rolverdeling dusdanig is, dat dit in deze ook niet met jou besproken hoeft te worden. Je kunt je daarin gepasseerd voelen, dat is begrijpelijk, en dat gevoel kun je ook overwegen bespreekbaar te maken, maar het is niet noodzakelijk. Overigens, zou ik hierin niet te hard van stapel lopen en eerst polsen hoe je directe collega's in deze staan. Indien dit gevoel onder directe collega's niet gedragen wordt, zou ik het laten rusten.

***members only***

En voor de leidinggevende/managers binnen de organisatie, dus een reden waarom er noodzaak is tot een senior data-analist.

***members only***

Het argument, "is niet mogelijk", is dan ook gewoonweg geen sterk argument. Het antwoord is binnen het kader van data analyse feitelijk één van de twee volgende:

1. Het is qua kosten-baten niet rendabel. Dit is goed uitlegbaar, te onderbouwen en veelal ook wel geaccepteerd.
2. Het ligt buiten jouw kunnen.

Dit laatste maak ik binnen de praktijk zelf vaak zat mee. Waarbij je andermans werk voor moet kauwen om het gevraagde gerealiseerd te krijgen. Praktijk ervaring ondersteunt mijn gevoel in deze dan ook een beetje dat de openingspost in deze een erg eenzijdig verhaal schetst.

Verder niet bedoeld als een persoonlijke aanval. Maar je moet wel erg sterk in je schoenen staan om te stellen dat iets echt niet mogelijk is.

In plaats van een nee te verkopen, kun je praktisch gezien dan ook beter zeggen dat dit niet eenvoudig gaat zijn, maar je mogelijkheden gaat inventariseren en hier binnen een x-aantal dagen op terugkomt. Dit maakt 2 dingen duidelijk: 1. het gaat niet morgen aangeleverd kunnen worden, 2. je bent bereid om initiatief te tonen.

In die tussentijd kun jij een collega zoeken die jou hierin kan helpen.

***members only***

Dit soort eindeloze vragen zijn als iemand die aan de andere kant van de lijn staat, vervelend. Niet omdat het niet gewaardeerd wordt dat iemand meedenkt, maar omdat dit geen vertrouwen wekt. Ik heb veel liever een data-analist die begrijpt wat ik zoek.

Met andere woorden, denk actiever mee.

Stel mijn vraag is om de invloed van beleidswijziging X op doorstroomtijden op de spoedeisende hulp te bepalen. Dan wil ik idealiter vanuit jouw kant niet de vraag krijgen welke organisatorische codes binnen het patiëntendossier beleid A/B weerspiegelen en welke codes een spoedeisende hulp opname zijn. Mijn verwachting is dat als data analist binnen de organisatie, jij hiermee bekend bent. Ook verwacht ik dat je het "doel van de vraag" redelijkerwijs zelf invulling kunt geven.

En dat jij dus ook veel meer afstemming zoekt door vanuit jouw optiek het doel van de vraag te vertolken (laten zien dat jij actief meedenkt, verstand van de materie hebt) en vanuit jouw kant aangeeft welke identificatiecodes jij beoogd te gaan gebruiken, doch ter verificatie voorlegt.

Mensen die dit doen, staan niet 1-0 voor op hun collega's, maar staan 10-0 voor op hun collega's.

[...]

Wel of niet een vast contract is voor een bedrijf meer dan alleen een kwestie van of jij persoonlijk prettig bent om mee samen te werken of niet. Binnen jouw openings post wordt in ieder geval de suggestie gewekt dat voor jullie management de zaken binnen jullie sectie onvoldoende op orde zijn. Een project welk veel problemen heeft veroorzaakt. De actuele vacature voor een senior data-analist. Dit kan ook een reden zijn waarom men terughoudend is.

[...]

[...]

En om op deze twee zaken gezamenlijk nog in te haken. Houd er rekening mee dat het als data-analist leuk en aardig is om door je directe collega's aardig gevonden te worden. Maar vanuit organisatorisch oogpunt, ondergeschikt belang. Je moet je werk goed uitoefenen, dit zichtbaar maken. Wil niet zeggen dat je gelijktijdig niet aardig kan zijn, zeer zeker niet, dikke plus indien je ook gewoon een gezellige collega bent tijdens de koffie of tijdens een borrel.

Maar onder de streep, moet het voor je manager inzichtelijk zijn dat jij goed functioneert. Moeten de adviseurs welk hun vraag bij jou neerleggen, zich geholpen voelen.

[...]

Dit soort zaken zijn enkel goed zichtbaar en te waarderen indien duidelijk kenbaar gemaakt. En ergens is dat natuurlijk ook gewoon een beetje jezelf verkopen.

Je hoeft het er niet extra dik bovenop te leggen, maar bijvoorbeeld door binnen overleg momenten waarin een manager betrokken is geweest kortstondig te laten vallen dat je e.g. afgelopen weekend nog even naar X en Y gekeken hebt, etc. etc. etc.

Tegelijkertijd, moet je er een beetje voor waken dat je niet de indruk wekt dat de werkzaamheden te zwaar voor je zijn. Dat risico loop je namelijk ook. Extra tijd besteden aan werk is een teken van inzet, op het moment dat je ook daadwerkelijk zichtbaar excelleert t.o.v. de rest. Op moment dat dit niet het geval is, wekt het al snel de indruk dat iemand moeite heeft om mee te komen. Dit zul je zelf in moeten schatten.

Als laatste, moet je je natuurlijk ook afvragen of dit überhaupt iets is dat je structureel moet willen doen binnen je huidige positie binnen de organisatie. Niet oneerbiedig bedoeld, maar je bent loonslaaf. Het is niet jouw bedrijf.

Vanuit oogpunt van de suggestie om zelf voor de senior positie te solliciteren, zou je je eerder moeten afvragen of in deze een meer natuurlijk leiderschap niet eerder iets is om in te zetten. Indien je weet hoe iets gedaan moet worden, kun je soms best een collega of meerdere collega's vragen de uitvoering hiervan te voltooien.

[...]

Binnen dit kader heb je wat dat betreft dan ook denk ik nog het meeste te leren, wil je uiteindelijk een serieuze kans maken op een senior positie. De verwachting gaat op een gegeven moment namelijk zijn dat jij een aantal mensen onder jou kunt aansturen, dat je kunt delegeren.

Het maakt allemaal namelijk bijzonder weinig uit hoeveel tijd jij zelf steekt binnen het oplossen van problemen. Zolang je dit zelf blijft doen. Je eigen tijd gaat namelijk een beperkende factor zijn. 1.0 - 1.6 FTE zul je toch echt maximaal productief zijn, terwijl je jezelf kapot werkt. Je zult individueel nooit zo effectief zijn als wanneer je een klein aantal anderen adequaat kunt aansturen.

En een dusdanige rolverdeling binnen een organisatie is veel meer dan alleen een papieren verdeling.

Een senior die wordt aangesteld, zal zich als dusdanig moeten kunnen positioneren en tegelijkertijd kan best iemand die op papier nog geen senior positie heeft, zich wel binnen dit profiel doen ontwikkelen.
Hallo psychodude, dankjewel voor je feedback. Ik weet niet precies hoe ik het zo kan instellen dat ik per alinea van je post kan reageren.

IIk wil graag benadrukken dat ik nooit heb gezegd dat iets “helemaal niet kan”, zoals mijn manager beweert.
Ik heb dit ook besproken met de collega in kwestie, en zij heeft bevestigd dat ze dat nooit zo heeft aangegeven.
Wat zij wél heeft gezegd, komt overeen met wat ik zelf ook heb aangegeven: dat ik op dat moment niet was ingewerkt op dat specifieke onderdeel en daarom nog niet precies wist wat er in het document moest komen.
Wel heb ik vermeld dat ik hier actief mee bezig was, samen met collega A en collega B, die mij hierbij ondersteunden. Het document is uiteindelijk ook gewoon aangeleverd.

Mijn manager heeft dit echter verdraaid tot: “Ik weet niet hoe het moet en ik kan het document daarom niet opleveren.”
Dat is simpelweg niet waar.

Bovendien had ze wederhoor kunnen toepassen door mij hierover te benaderen. Dan had ik de situatie gewoon kunnen toelichten.
Dat heeft ze niet gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:12
Ik herken mij hierin in, ben toen ook weggegaan. Kan het achteraf alleen bij mezelf zoeken, trok alles me ook persoonlijk aan. Voelde mij niet gewaardeerd tot op het punt dat ik het idee had dat men mij opzettelijk passeerde. Loonsverhogingen kwamen er nooit, lease kwam niet voor elkaar en toen kwam er een senior functie. Puntje bij paaltje ben ik gepasseerd. Afgewezen op een bs punt uit sollicitatiegesprek. Achteraf toen ik al weg was, manager van toen gesproken. Ik bleek te emotioneel te zijn om senior te worden in een functie waarmee ik veel schade kon veroorzaken mocht ik het op de heupen krijgen.

Men had dus een beeld van me, dit is echter nooit met mij gecommuniceerd. Alleen maar: je doet het echt top, fijn dat je zoveel weet en altijd 120% geeft.

Wat ik maar wil zeggen is dit: pak even een week om stevig te reflecteren want hoe je schrijft leest zoals ik mij toen voelde: men naait mij. Terwijl dat misschien waar kan zijn heb je mogelijk alleen jezelf hierin kwalijk te nemen mbt de huidige situatie. Het kunnen evengoed dickheads zijn trouwens maar dat doet er niet toe.

Je moet voorwaarts. Gaat het je lukken om een positieve ongeladen mindset terug te krijgen of hebben ze het verpest voor je en ga je men niet meer vertrouwen?

In het geval van het tweede: zorg voor getuigschriften en ga ergens anders verder.

In het geval van het eerste: topper, hoe kan je er voor zorgen dat je niet weer teleurgesteld wordt? Zoals al eerder benoemd: vat je werk samen en rapporteer tweewekelijks naar je manager (al dan niet onder het mom van assertiviteit) en laat ergens vallen dat je graag zou werken aan de verbeterpunten en of het misschien een idee is om maandelijks van gedachten te wisselen, feedback kan je het beste vragen en niet op wachten.

Anyway, succes en blijf ademhalen. Iedereen hier probeert je te helpen.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 22:35
UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:12:
[...]

Hallo psychodude, dankjewel voor je feedback. Ik weet niet precies hoe ik het zo kan instellen dat ik per alinea van je post kan reageren.

IIk wil graag benadrukken dat ik nooit heb gezegd dat iets “helemaal niet kan”, zoals mijn manager beweert.
Ik heb dit ook besproken met de collega in kwestie, en zij heeft bevestigd dat ze dat nooit zo heeft aangegeven.
Wat zij wél heeft gezegd, komt overeen met wat ik zelf ook heb aangegeven: dat ik op dat moment niet was ingewerkt op dat specifieke onderdeel en daarom nog niet precies wist wat er in het document moest komen.
Wel heb ik vermeld dat ik hier actief mee bezig was, samen met collega A en collega B, die mij hierbij ondersteunden. Het document is uiteindelijk ook gewoon aangeleverd.

Mijn manager heeft dit echter verdraaid tot: “Ik weet niet hoe het moet en ik kan het document daarom niet opleveren.”
Dat is simpelweg niet waar.

Bovendien had ze wederhoor kunnen toepassen door mij hierover te benaderen. Dan had ik de situatie gewoon kunnen toelichten.
Gezien je specifiek hierop in gaat, ligt dit punt kennelijk gevoelig. Om heel eerlijk te zijn, denk ik dat je hier zelf een groter probleem van maakt dan per sé noodzakelijk. Het is een eenmalige gebeurtenis.

Maar mocht je hierop toch nader willen reflecteren, denk ik goed om voor jezelf voor de geest te halen hoe die indruk hierin zo bij de manager ontstaan is.

Indien jij de opdracht gekregen had, collega A en B hierin om hulp gevraagd had. Wie heeft dan uiteindelijk het document aangeleverd richting de manager?

Het leest namelijk alsof dit niet jij zelf bent geweest. Mede door je eigen formulering, ook in bovenstaande post:
Het document is uiteindelijk ook gewoon aangeleverd.

Indien collega A of collega B het heeft aangeleverd. Dan kan ik mij het gevoel bij de manager heel goed indenken. Je vraagt medewerker A namelijk iets te doen, maar krijgt de uitwerking van de opdracht aangeleverd door medewerker B of C in dat geval?

En indien je het wel zelf hebt aangeleverd, hoe is de communicatie in deze dan verdere geweest? Hoe heb je jouw rol in deze gepositioneerd?

Mogelijk dat je dit kunt verduidelijken.
UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:12:
Vind het wat lastig om hier niet al te speculatief op te reageren, gezien het mij hierin dus niet geheel duidelijk is hoe deze ene gebeurtenis nu werkelijk is verlopen.

Maar in wat bredere zin, ongedacht waar je verder ook voor kiest, denk ik dat je hierin met name moet realiseren dat je jezelf een beetje moet kunnen verkopen.

Het is voor een manager natuurlijk totaal niet interessant om jou te benaderen om het verloop van de situatie toe te lichten op het moment dat, op wat voor een wijze dan ook, de afronding in deze gedaan is. Richting haar leidinggevende kan ze deze taak namelijk gewoon afvinken, uitgevoerd, afgerond, klaar.

De speelbal om te laten zien wat je waard bent en dat je wenst te groeien, ligt hoofdzakelijk bij jezelf. Als manager zijnde richt je jezelf meer op het verhelpen van de branden. Op individueel werknemer niveau, betekend dat des te minder contact initiatie vanuit je manager, doorgaans des te beter.

Sure, op het moment dat je een vast contract wenst en dit nog niet hebt, kan dat verder natuurlijk (begrijpelijk) vervelend en frustrerend zijn. Maar dat is bijzonder lastig oordelen zonder het bedrijf te kennen. Niet ieder bedrijf gaat het even goed voor de wind. Iemand aanstellen onder een vast contract is niet zonder risico's. En al helemaal op moment dat meer inhoudelijke sturing, d.w.z. de openstaande vacature voor een senior data-analist, ontbreekt.

Overigens, meeste managers zijn ook gewoon net mensen.

Dus probeer je niet te veel vast te bijten in incidentele zaken in het verleden op moment dat je in gesprek bent met je manager. Maar probeer je veel meer te richten op de toekomst. Jouw rol binnen het bedrijf over e.g. 3 tot 5 jaar. Wat kan jij betekenen voor het bedrijf, wat heb jij daarvoor nodig. Je wilt aantonen wat jij kunt betekenen voor het bedrijf.

Je doel moet niet zijn om over te komen alsof je altijd je gelijk wilt halen, geen verlies kunt tonen of zelfs verbitterd bent over oud zeer. Jij voelt dit zelf misschien niet direct zo. Maar voor de wederpartij zijn dit al snel gedachten die opkomen op moment dat er oude koeien uit de sloot gehaald worden.

En zoals gezegd, managers zijn net mensen. Jij moet uiteindelijk ook gewoon realistisch zijn. Je hebt brood op de plank nodig. Tijdelijke contracten zijn eindigend. Bespreek ook dit gewoon op het moment dat dit echt relevant wordt (circa 6 maanden tevoren zou ik zeggen). Dat jij graag je ambities bij dit bedrijf hoopt te kunnen verwezenlijken. Maar indien er geen vast contract geboden kan worden, jij begrijpelijk ook verder zult moeten gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
[...]

Ik krijg dan te horen 'Je moet meer initiatief nemen' zonder enig onderbouwing.
Zie dat als een uitdaging om gelijk initiatief te tonen: namelijk door te vragen naar onderbouwing ;)
[...]

Het spijt me zeer, want dit ga je vast ook niet leuk vinden om te horen: maar door hierop zo dramatisch te reageren kom je bij mij toch wel onzeker over.
Zeggen dat jij goed functioneert (wat ik lees als 'je doet niks fout') staat niet direct gelijk aan 'we willen verder met je'.

Dat heb ik zelf ruim een jaar geleden aan den lijve ondervonden: twee weken na de jaarlijkse beoordeling, waarin ik voldeed aan de verwachtingen, met bijbehorende loonsverhoging, kreeg ik te horen dat mijn jaarcontract niet verlengd werd :')
Blijkbaar dachten ze dat dat niet nodig was. Waarom denk jij daar anders over?
Is alle vragen beantwoorden en ontstane problemen oplossen in jouw werk meer dan je werk doen? Want dat klinkt voor mij toch vooral als deel van je werk.

En in je vrije tijd werken moet je niet doen, al helemaal niet als dat niet gecompenseerd wordt, laat staan niet gezien wordt. En dan bedoel ik ook letterlijk gezien wordt. Want jij kan wel elk weekend 5 uur extra werken, maar als niemand dat weet, heb je daar alleen jezelf mee.

The devil is in the details.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14:47
Als ik je posts lees ben je volgens mij prima capabel in het uitvoeren van je werk. Maar als je op je werk net zo op mensen reageert als hier, dan zou ik je er ook niet zo snel bij hoeven, eerlijk gezegd.

@psychodude verwoord het heel netjes en uitgebreid, en ik hoop dat je daar wat aan hebt.

In de tough love-variant:

Ik denk dat je vooral last hebt van een god-complex en een slachtoffer-complex. Je collega snapt het niet, de consultants snappen het niet, je leiddinggevende snapt het niet, jij bent degene (de enige?) die het wel snapt.

Om de wereld te redden werk je over en heb je maanden lang "alles" ad-hoc in de lucht gehouden - maar niemand die het waardeert. En dan wordt je in dit topic ook nog eens niet begrepen en aangevallen.

Och arme jij, wat heeft de wereld het toch slecht voor met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
whatyoudoing schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:38:
Als ik je posts lees ben je volgens mij prima capabel in het uitvoeren van je werk. Maar als je op je werk net zo op mensen reageert als hier, dan zou ik je er ook niet zo snel bij hoeven, eerlijk gezegd.

@psychodude verwoord het heel netjes en uitgebreid, en ik hoop dat je daar wat aan hebt.

In de tough love-variant:

Ik denk dat je vooral last hebt van een god-complex en een slachtoffer-complex. Je collega snapt het niet, de consultants snappen het niet, je leiddinggevende snapt het niet, jij bent degene (de enige?) die het wel snapt.

Om de wereld te redden werk je over en heb je maanden lang "alles" ad-hoc in de lucht gehouden - maar niemand die het waardeert. En dan wordt je in dit topic ook nog eens niet begrepen en aangevallen.

Och arme jij, wat heeft de wereld het toch slecht voor met je.
*knip* Persoonlijke aanvallen mogen achterwege blijven. Ik heb nergens gezegd dat mijn collega's er niets van bakken.

[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 06-08-2025 08:49 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:41:
*knip* Ik heb nergens gezegd dat mijn collega's er niets van bakken.
Je agressieve reactie versterkt alleen het beeld wat mensen hier weergeven. Hij zegt "collega", niet collega's; de collega uit je openingspost.

Als je in het echte leven ook zo op kritiek reageert, dan ga je nergens lang verblijven. Zie dit als een kans op leren.

[ Voor 13% gewijzigd door Zr40 op 06-08-2025 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
gambieter schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:48:
[...]

Je agressieve reactie versterkt alleen het beeld wat mensen hier weergeven. Hij zegt "collega", niet collega's; de collega uit je openingspost.

Als je in het echte leven ook zo op kritiek reageert, dan ga je nergens lang verblijven. Zie dit als een kans op leren.
Hij moet gewoon normaal reageren. Wat voor kleinerend reactie is dat ? 'Ow arme jij, wat heeft de wereld het toch slecht met je voor'. Wat een trieste reactie zeg, tuurlijk zeg ik er wat van terug. Maar ik weet genoeg. Gelukkig zijn er ook normale reacties gepost en waar ik iets aan heb.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je hebt duidelijk nog een hoop te leren. Probeer nu eens niet gelijk in de tegenaanval te gaan of "nietes" te roepen. Anders gaat dit bij een volgende baan gewoon weer gebeuren.

Ik denk niet dat dit topic nog veel gaat opleveren met je huidige instelling. Er zijn hier een heleboel mensen met veel meer ervaring dan jij, maar je wilt hun advies niet horen.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 06-08-2025 00:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14:47
UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:52:
[...]

Hij moet gewoon normaal reageren. Wat voor kleinerend reactie is dat ? 'Ow arme jij, wat heeft de wereld het toch slecht met je voor'. Wat een trieste reactie zeg, tuurlijk zeg ik er wat van terug. Maar ik weet genoeg. Gelukkig zijn er ook normale reacties gepost en waar ik iets aan heb.
Ik denk dat ik raak zit en dat jij degene bent die wat moet hier ;)

Lees t morgen nog eens rustig terug. Er is niets kleinerends aan mijn post, en @gambieter heeft wijze woorden voor je. De vraag is of je dat aan kan pakken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 10:12

Whuzz

Dodgeball!

Ik vermoed dat dit topic exemplarisch is voor de verstandhouding tussen TS en zijn werkgever. Er worden een hoop pogingen gedaan om TS iets duidelijk te maken, lange teksten met veel uitleg, maar TS zit vast in zijn denkbeelden en alles wat daar tegenin gaat wordt weggewuift. Als er dan een poging wordt gedaan om het verder te verduidelijken wordt TS sarcastisch en passief-aggressief.

TS; Als je meerdere mensen tegenkomt die het met je oneens zijn, zóu het kunnen zijn dat je het zelf verkeerd ziet. Iedereen die hier reageert doet een poging om jou te helpen. Sarcastisch en neerbuigend naar mensen reageren is op zijn minst ongepast, maar ik vermoed dat het tekenend is voor de situatie.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:41:
[...]

*knip* Ik heb nergens gezegd dat mijn collega's er niets van bakken.
Ook deze reactie van jou spreekt weer boekdelen.

Zoek het probleem dichter bij jezelf...

[ Voor 20% gewijzigd door Zr40 op 06-08-2025 08:49 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-08 01:02
Zoveel gegeven, zo weinig erkenning. Wat nu?

Zie dit als een spiegel. De Tweakers Community geeft je in dit topic zeer veel. Hoeveel erkenning komt er van jouw kant? Wat doen we nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
@UltraInstinct ik vind het oprecht vervelend te zien hoe je in deze struggle zit. Je doet keihard je best maar het komt er niet uit. En voor zover het er wel uit komt, ziet je manager het niet en overschaduwd je manier van communiceren alle positiviteit.

Tel even de duimpjes omhoog bij de reacties, zie hoe veel verschillende Tweakers hetzelfde zeggen en trek de conclusie: ik verricht goed werk maar moet werken aan mijn communicatiestijl. Je moet jezelf zichtbaar maken, die collega worden waarbij men denkt: daar ga ik heen want die lost altijd mijn probleem op, gouden kerel die zijn vak verstaat.

Je lijkt de capaciteiten te hebben, nu ervoor zorgen dat het eruit komt. Wellicht kun je coaching/training overwegen als je hier zelf niet uitkomt.

Heel veel succes in elk geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Mr. Stom schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:03:
@UltraInstinct ik vind het oprecht vervelend te zien hoe je in deze struggle zit. Je doet keihard je best maar het komt er niet uit. En voor zover het er wel uit komt, ziet je manager het niet en overschaduwd je manier van communiceren alle positiviteit.

Tel even de duimpjes omhoog bij de reacties, zie hoe veel verschillende Tweakers hetzelfde zeggen en trek de conclusie: ik verricht goed werk maar moet werken aan mijn communicatiestijl. Je moet jezelf zichtbaar maken, die collega worden waarbij men denkt: daar ga ik heen want die lost altijd mijn probleem op, gouden kerel die zijn vak verstaat.

Je lijkt de capaciteiten te hebben, nu ervoor zorgen dat het eruit komt. Wellicht kun je coaching/training overwegen als je hier zelf niet uitkomt.

Heel veel succes in elk geval!
Precies dit.

Heel veel anderen die al wat stapjes gemaakt hebben in hun carrière hebben dezelfde fouten gemaakt. Ik heb ooit met een stalen gezicht tegenover mijn manager vanuit de detacheerder gesteld dat ik echt helemaal niets van andere managers kon leren bij de organisatie waar ik was gedetacheerd. Als junior manager van 28 met toch al snel een maand of 5/6 ervaring in dat vak. Als ik er aan terugdenk krijg ik er welhaast een lachstuip van.

Dat heeft wel wat coaching/cursussen/boeken/oefenen in de praktijk gevergd voor ik stappen maakte. Eigenlijk iedereen die succesvol is in zijn of haar vak, is niet alleen inhoudelijk sterk, maar ook heel breed communicatief.

Combattief communiceren zoals je nu doet, voelt vaak lekker omdat je het idee hebt dat je wint. Als je een beetje uitzoomt, zie je dat je niet wint, maar verliest.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-08 14:27
Platgeslagen hebben we een manager die een bepaald beeld van je heeft wat in jouw ogen en dat van anderen incorrect is. 
We hebben een medewerker die voor zijn gevoel erg zijn best doet. 

Ik krijg alleen een beetje de volgende vibe. Ik heb al 100 sollicitatiebrieven verstuurd en krijg maar geen reactie. 10 mensen hebben mij verteld dat dit een goede sollicitatie brief is dus ik blijf het zo doen.

Bottom line, wat je hebt gedaan werkt dus klaarblijkelijk niet bij je manager. Laat dat inzinken en accepteer dat, want dat doe je ook klaarblijkelijk niet.

Als je dat accepteert kun je eerder keuzes maken voor jezelf om bijvoorbeeld weg te gaan en hopen dat het bij een volgende manager wel lukt of op een andere manier dit aan te gaan vliegen. Andere manieren kun je prima zelf verzinnen als je in de spiegel durft te kijken. (Stiekem denk ik alleen dat hier het probleem voor jezelf zit inclusief je verlies accepteren)

Wat ik voorstel is een soort pivot in je aanpak. Je kunt nog zoiets zeker weten, maar je moet durven veranderen als de resultaten slecht zijn. Velen startups gaan ook ten onder omdat ze die pivot niet durven of te laat doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 13:21

Nullifiel

╞═══════╡

Furion2000 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:56:
...

Wat ik voorstel is een soort pivot in je aanpak. ...
En bedankt he! :+

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Nu online
UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:52:
[...]

*knip* Dit kan ook zonder afbeelding.

De spiegel.
Het is maar een eenzijdig beeld maar wel vrij duidelijk. Andere mensen zitten er naast, moeten "normaal reageren", jij weet blijkbaar al genoeg.

Dit is echt een mind-set uitdaging die je altijd gaat tegenkomen, los van of je werkgever steken heeft laten vallen (want dat is ook echt wel zo)

[ Voor 13% gewijzigd door Zr40 op 06-08-2025 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Modbreak:Topic op verzoek gesloten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.