Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dat heb ik ook gedaan. Iedereen geeft aan dat ze het prettig vinden om met mij samen te werken en dat ik goed presteer.Wolly schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:32:
Waarom vraag je zelf geen feedback bij collega’s? Dan is het makkelijker praten met een ongeïnformeerde manager.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Volgens mij heeft TS dat al 'ns geprobeerdrevolution-nl schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:48:
Als dit de gang van zaken met de context die je schetst is dan zou ik toch eens om mij heen gaan kijken.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Palthe
[ Voor 54% gewijzigd door Palthe op 04-08-2025 22:09 ]
Nee, daar had ik vroeger gesolliciteerd en werd ik net nummer 2.
Dat heb ik niet gezegd. Dat krijgt zij van een collega te horen en heeft vervolgens niet eens de moeite genomen om contact met mij op te zoeken om mijn kant van het verhaal te horen.cheap. schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:01:
Je manager zei het al. Je zegt nee, kan niet. Geen enkele baas wil niet horen dat iets niet mogelijk is en de klant ook niet. Zelfs al heb je niet genoeg info moet je gewoon fiksen wat ze willen zonder al die vragen.
Als je vragen gaat stellen zoals ik ben bang dat ik ontslag ga krijgen gaan ze ervan uit dat je onbevoegd bent.
Je kan beter wat arrogant zijn in plaats van zelfkritisch. Snap het wel maar je baas moet dat toch ook niet weten. Hou dat gewoon voor jezelf.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Maar heb je die feedback ook door je collega’s op papier laten zetten en uitgeprint meegenomen naar je gesprek met de mgr?UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:35:
[...]
Dat heb ik ook gedaan. Iedereen geeft aan dat ze het prettig vinden om met mij samen te werken en dat ik goed presteer.
Een projectleider met wie ik samenwerk (die ook veel kennis van data heeft) heeft zelfs aangegeven dat ik goed functioneer en dat hij niet begrijpt waarom ik geen vast contract krijg.
Mijn manager heeft hem hierover niets gevraagd. Sterker nog, ze heeft überhaupt niemand om feedback gevraagd.
Nee, ik heb feedback gevraagd aan mijn collega's na het gesprek met mijn manager.Wolly schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:08:
[...]
Maar heb je die feedback ook door je collega’s op papier laten zetten en uitgeprint meegenomen naar je gesprek met de mgr?
[ Voor 9% gewijzigd door TweakGP op 04-08-2025 22:12 ]
Hoezo kom ik onzeker/assertief over, kan je dat onderbouwen?gambieter schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:08:
Vanuit een werkgeversperspectief kan ik me goed voorstellen dat ze een senior data-analist willen hebben. Je collega was duidelijk ongeschikt met dat soort grappen, en er is wat meer leiding en sterkte in de breedte nodig. Je komt nogal onzeker/weinig assertief over, en maar 1 persoon in een team geeft een single point of failure.
Waarom het gelijk persoonlijk opvatten?
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Ik krijg dan te horen 'Je moet meer initiatief nemen' zonder enig onderbouwing. Ik neem initiatief, ik communiceer met mijn collega's en ik stel verbeteringen continue voor. Alleen dat ziet mijn manager niet en ze vraagt ook geen feedback aan anderen hierover.TweakGP schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:11:
Wat is er onduidelijk aan dat ze je (nog) niet goed genoeg vinden voor een vast contract?
Dat is toch een duidelijk standpunt wat ze je hebben verteld?
Dan vraag je heel concreet wat je moet verbeteren om dat wel te krijgen.
En dan ga je zeker niet klagen, daar houdt echt niemand van....
Conclusie lijkt voor de hand te liggen, zoek wat anders.
Dankjewel. Exact. Ik persoonlijk zou nog naar het doel hebben gevraagd, maar de desbetreffende collega had hier een duidelijke vraagstelling. Ik denk dat daardoor mijn collega niet heeft doorgevraagd.fonsoy schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:13:
***members only***
Dit vind ik wel een interessante situatie. Je collega levert conform wens de informatie aan. Vervolgens krijgen jullie het probleem toegeschoven. Dat kan absoluut niet de bedoeling zijn. Jullie zijn geen adviseur en hebben netjes de vraag beantwoord. Dat de adviseur de data verkeerd interpreteert is toch niet jullie probleem.
Soms kan een stapje terug nemen als bovenstaand toch jezelf helpen. Anders raak je er ook nog eens overspannen van.
Palthe
Eens, het was correct geweest om jou mee te nemen in het proces van die vacature. Of je die functie welmof niet zou krijgen is dan weer een ander verhaal maar mensen mee nemen in het proces is het minste dat je kan doen als "manager"UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:12:
[...]
Hoezo kom ik onzeker/assertief over, kan je dat onderbouwen?
En ik vat het inderdaad persoonlijk op als ze helemaal niks communiceren en zelf niet eens weten wat ze in de vacature moeten vermelden en dit vragen aan anderen.
Palthe
Dus dat stukje initiatief interesseert haar en/of het bedrijf niet klaarblijkelijk. Mismatch dus. Gewoon kenbaar maken aan haar lijkt me of heerst er een cultuur dat dat niet kan?UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:14:
[...]
Ik krijg dan te horen 'Je moet meer initiatief nemen' zonder enig onderbouwing. Ik neem initiatief, ik communiceer met mijn collega's en ik stel verbeteringen continue voor. Alleen dat ziet mijn manager niet en ze vraagt ook geen feedback aan anderen hierover.
Als ze geen toekomst in je zien, dan is het normaal om je niet bij de vacature te betrekken.UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:12:
Hoezo kom ik onzeker/assertief over, kan je dat onderbouwen?
En ik vat het inderdaad persoonlijk op als ze helemaal niks communiceren en zelf niet eens weten wat ze in de vacature moeten vermelden en dit vragen aan anderen.
[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 04-08-2025 22:28 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dus omdat jij mijn topic-titel ‘emotioneel’ en ‘overdramatisch’ vindt, kom ik volgens jou onzeker of niet assertief over?gambieter schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:25:
[...]
Als ze geen toekomst in je zien, dan is het normaal om je niet bij de vacature te betrekken.
Je topictitel is wat overdramatisch en emotioneel. Heb je echt zoveel meer gedaan dan je werk?
Wat zei men dan toen jij hen hier op wees? Als ze het normaal vinden, dan zou mijn vervolg reactie zijn dat ik het dan graag terug zou zien in salaris of overuren uitbetalen.UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:31:
Op mijn vrije dagen heb ik ’s avonds ook gewerkt. Dat deed ik graag en ik had het er wel voor over.
Alleen jammer dat dat totaal niet wordt gezien of gewaardeerd.
Dan zijn ze wel heel slim om 3 cursussen te accorderen als ze me toch over 2 maanden willen ontslaan.cheap. schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:37:
[...]
Wat ze je vertellen en wat ze effectief denken zijn twee verschillende dingen. Vaak worden mensen plots ontslagen. Als ze plannen hebben om je te ontslaan vertellen ze je dat meestal niet op voorhand.
Je bent in dit geval dus te afwachtend en niet assertief bezig. Alvorens je zo’n gesprek ingaat verzamel je je stukken, je moet niet achteraf gaan lopen klagen als het gesprek is geweest.UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:10:
[...]
Nee, ik heb feedback gevraagd aan mijn collega's na het gesprek met mijn manager.
Overigens heb ik dit ook later via de mail aangegeven, maar ze lijkt haar mening niet te willen veranderen.
Helaas heb ik tijdens het gesprek niet benoemd dat ik regelmatig heb overgewerkt, maar mijn manager is daar wél van op de hoogte.CH4OS schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:36:
[...]
Wat zei men dan toen jij ihen hier op wees? Als ze het normaal vinden, dan zou mijn vervolg reactie zijn dat ik het dan graag terug zou zien in salaris of overuren uitbetalen.
Ik heb me ook voorbereid op het gesprek. Maar dat stukje initiatief tonen had ik totaal niet verwacht. Ik had ook mijn werkgeversverklaring en de vacature bij me waarin staat dat ik na een jaar een vast contract zou krijgen.Wolly schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:39:
[...]
Je bent in dit geval dus te afwachtend en niet assertief bezig. Alvorens je zo’n gesprek ingaat verzamel je je stukken, je moet niet achteraf gaan lopen klagen als het gesprek is geweest.
Een gesprek werkt alleen als van 2 kanten ook geluisterd wordt. Hoort zich aan dat de manager al haar mening heeft gevormd en geen reden ziet om die aan te passen.UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:43:
[...]
Helaas heb ik tijdens het gesprek niet benoemd dat ik regelmatig heb overgewerkt, maar mijn manager is daar wél van op de hoogte.
Ze heeft mij namelijk meerdere keren op mijn privénummer gebeld.
Hoe het gesprek verliep:
Manager: “Ik vind dat je goed werk levert, maar er is nog ruimte voor verbetering. Je zou meer initiatief moeten tonen en actief achter mensen aan moeten gaan om tot een oplossing te komen.”
Ik: “Kun je een concreet voorbeeld geven van wanneer ik volgens jou geen initiatief heb genomen?”
Manager: “Een collega gaf aan dat jij tegen haar hebt gezegd dat iets niet mogelijk was en dat je niet wist hoe je het moest oplossen. In zo’n geval moet je zelf achter de juiste mensen aan gaan om hulp te vragen.”
Ik: “Maar dat is niet hoe het gegaan is. Ik heb juist wel actie ondernomen, ben erachteraan gegaan en het probleem is uiteindelijk opgelost.”
Manager: (Herhaalt in grote lijnen haar eerdere punt) “Je moet meer initiatief tonen.”
Overigens in de 10 maanden heb ik niet eens een evaluatiegesprek gehad.
Dankjewel, ik ga het even laten bezinken en alles rustig doornemen.Chromoris schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:58:
[...]
Een gesprek werkt alleen als van 2 kanten ook geluisterd wordt. Hoort zich aan dat de manager al haar mening heeft gevormd en geen reden ziet om die aan te passen.
Mijn advies: neem even een pauze en even goed adem: je zit nu heel erg in je emotie, dat maakt je menselijk, maar helpt je ook niet helemaal in deze situatie.
Zie het als een business case: wat stop je erin, en wat krijg je eruit, en is dat in balans. Houdt daarbij ook rekening of het marktconform is (jij kan wel iets willen/menen, maar dat maakt het nog niet waar/redelijk). Als dat niet langer het geval is, dan is het tijd om de volgende stap te plannen.
Je geeft zelf aan dat men 3 cursussen heeft geaccordeerd, dus je hebt de mogelijkheid om wat kennis op te pikken. Zitten daar nog terugbetalingsclausule's aan vast? Zo nee, dan is dat eigenlijk gratis kennis. Kijk verder wat je nog aan ervaring wilt opdoen, zijn er nog situaties die je wilt oppakken omdat die interessant zijn voor je groei of CV?
En ten slotte: houdt op met zomaar dingen extra weggeven: Als men je niet waardeert, houdt dan op met dingen doen terwijl je vrij bent. Maak ze op die manier duidelijk dat dit de balans is die zij inzetten.
Daarnaast ook een puntje: Was tijdens het gesprek met je manager dit het enige punt van kritiek? Of werden er ook positieve punten benoemd? En werd je extra inzet ook benoemd? Slechte managers hebben nogal eens de neiging om hun personeel klein te houden. De klassieke manier is om altijd een punt van kritiek te benoemen, het is nooit genoeg, er is altijd iets wat verbeterd moet worden (note: dit is iets anders als een puntje wat verbeterd kan worden).
Uiteindelijk is het jouw keuze en niet de keuze van het bedrijf. Dus laat je vooral niet leiden door wat het bedrijf zegt/meent, kies zelf. En als het dan niet gaat met dit bedrijf, dan is er vast wel een ander bedrijf/partij waar het wel gaat.
Je bent heel erg de schuld bij een ander aan het leggen, maar als je zo'n gesprek hebt moet je gewoon voorbereid zijn. Zeker als je al het gevoel hebt dat de mgr je heeft 'gedisconnect' wat wel duidelijk is bij die vacature voor een senior zonder jou te raadplegen.UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:45:
[...]
Ik heb me ook voorbereid op het gesprek. Maar dat stukje initiatief tonen had ik totaal niet verwacht. Ik had ook mijn werkgeversverklaring en de vacature bij me waarin staat dat ik na een jaar een vast contract zou krijgen.
Je hebt helemaal gelijk. Ik kon mezelf beter voorbereiden daar ben ik het absoluut met je eens. Dat is ook een verbeterpunt wat ik zal meenemen.Wolly schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:12:
[...]
Je bent heel erg de schuld bij een ander aan het leggen, maar als je zo'n gesprek hebt moet je gewoon voorbereid zijn. Zeker als je al het gevoel hebt dat de mgr je heeft 'gedisconnect' wat wel duidelijk is bij die vacature voor een senior zonder jou te raadplegen.
Ik krijg het gevoel dat je als een uitgeluld sulletje uit dat gesprek bent gekomen, puur omdat je geen weerwoord had. Was dat gesprek ingegaan met al je overwerk uren, goede reviews van collega's op papier en een attitude van 'Wat gaan we doen nu ik zo goed presteer? " dan was de uitkomst heel anders.
En ik geloof er niets van als je dit soort kritiek niet eerder hebt ontvangen als ik hier al meer posts zie die op basis van een simpele openingspost al hetzelfde concluderen.
Kijk even wat breder, heeft nog nooit iemand tegen je gezegd dat je wat assertiever moet zijn? Je bent van het type 'kom maar brengen' terwijl het gevraagde juist is 'ik kom het halen'.UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:16:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Ik kon mezelf beter voorbereiden daar ben ik het absoluut met je eens. Dat is ook een verbeterpunt wat ik zal meenemen.
Het is natuurlijk aan jou of je mij gelooft of niet, maar zij heeft in de hele periode voorafgaand aan het gesprek geen enkele kritiek geuit.
Zes maanden geleden heb ik een gesprek met haar gehad, en daarin gaf ze juist aan dat ze vond dat ik heel goed functioneerde.
Ik sta er echt voor open om feedback te ontvangen. Als ze me destijds verbeterpunten had meegegeven, dan had ik die hier ook eerlijk benoemd.
Je wilt erkenning en respect, maar je geeft je manager hier totaal geen respect? Alles is haar fout, ze moet jou specifieke voorbeelden geven, en wat ze ook zegt, je bent het er niet mee eens. En dat soort dingen zullen echt wel opgepikt worden.UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:10:
Daarbij moet ik ook vermelden dat ze geen enkele werkervaring heeft als manager. Zelfs niet in een andere leidinggevende functie.
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 05-08-2025 00:40 ]
Ik benoem feiten. Ze heeft geen enkele jaren werkervaring als manager zijnde en heeft ook geen ervaring als het gaat om leiding geven. Ze had een totaal andere functie hiervoor.gambieter schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 00:38:
[...]
Je wilt erkenning en respect, maar je geeft je manager hier totaal geen respect? Alles is haar fout, ze moet jou specifieke voorbeelden geven, en wat ze ook zegt, je bent het er niet mee eens. En dat soort dingen zullen echt wel opgepikt worden.
Dus kijk echt eerst naar jezelf ipv de manager de schuld te geven. Het kan goed zijn dat jouw werkelijkheid niet de werkelijkheid is.
Maar jij doet alsof dat de reden is dat je geen vaste baan krijgt, zonder enig bewijs van die link. Respectloos en beschuldigend. Het is aan haar leidinggevenden om haar te beoordelen, niet aan jou.UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 00:41:
Ik benoem feiten. Ze heeft geen enkele jaren werkervaring als manager zijnde en heeft ook geen ervaring als het gaat om leiding geven. Ze had een totaal andere functie hiervoor.
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 05-08-2025 01:05 ]
Gambieter is niet de enige. Het is best een dramatische topictitel. Zoals ik je beschrijvingen lees ben je nog vroeg in je carriere? Dat zal meespelen in hoe assertief je zult en kunt zijn.UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:31:
[...]
Dus omdat jij mijn topic-titel ‘emotioneel’ en ‘overdramatisch’ vindt, kom ik volgens jou onzeker of niet assertief over?
Sorry, maar dat slaat echt nergens op.
Nou, ik lees dat er ruimte voor verbetering is en dat men je geen vast contract wil aanbieden. Dat lijken me toch signalen. Wel verlenging van je jaarcontract?Ze hebben overigens niet gezegd dat ze geen toekomst in mij zien. Ze hebben aangegeven dat ik goed functioneer!
Toch hebben ze bij het uitzetten van de vacature geen van de relevante mensen betrokken. Zelfs collega’s met veel inhoudelijke kennis zijn niet geraadpleegd.
Is daarom gevraagd, dat overwerk? Hoe lang heb je dat gedaan? Nu woon en werk ik in de VS waar overwerk door menigeen als standaard gezien wordt (ik vermijd het zoveel mogelijk), maar het kan ook als zwaktebod gezien worden als er niet expliciet om gevraagd is of er geen noodzaak voor is. Alsof je het werk niet aan zou kunnen. Dat zou ik toch een beetje proberen aan te voelen.En of ik meer heb gedaan dan mijn werk?
Ja, absoluut. In een periode van vijf maanden heb ik in mijn eentje alle ad-hoc vragen en ontstane problemen opgelost.
Op mijn vrije dagen heb ik ’s avonds ook gewerkt. Dat deed ik graag en ik had het er wel voor over.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Stom op 05-08-2025 09:56 ]
Een goede les: ook al denk je dat de vraag van je klant (de adviseur) volkomen helder en eenduidig is, toch altijd navragen of je het goed hebt begrepen, of dat écht is wat hij wil, wat wil hij eigenlijk écht weten en gaan de gevraagde data wel écht het antwoord geven op de vraag... oftewel, zoek, en bevestig!, de vraag áchter de vraag van je klant.UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:19:
[...]
Dankjewel. Exact. Ik persoonlijk zou nog naar het doel hebben gevraagd, maar de desbetreffende collega had hier een duidelijke vraagstelling. Ik denk dat daardoor mijn collega niet heeft doorgevraagd.
[ Voor 21% gewijzigd door migchiell op 05-08-2025 11:17 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Waar lees jij dat de schuld niet bij mij lag? Ik heb daar feedback gekregen, eraan gewerkt en het was niet genoeg.Wolly schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:14:
Ik zit even terug te kijken, maar had je in 2023 niet exact hetzelfde waarbij de schuld niet bij jou lag?
Wederzijds akkoord beeindigen contract en recht op ww
[ Voor 4% gewijzigd door UltraInstinct op 05-08-2025 11:23 ]
Ik ben het volledig met je eens. Zelf vraag ik altijd door, maar in dit geval was ik er niet bij betrokken.migchiell schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:14:
[...]
Een goede les: ook al denk je dat de vraag van je klant (de adviseur) volkomen helder en eenduidig is, toch altijd navragen of je het goed hebt begrepen, of dat écht is wat hij wil, wat wil hij eigenlijk écht weten en gaan de gevraagde data wel écht het antwoord geven op de vraag... oftewel, zoek, en bevestig!, de vraag áchter de vraag van je klant.
Adviseurs zij notoir slecht in het stellen van duidelijke vragen, datawarehousers zijn notoir slecht in het kunnen interpreteren van onduidelijke vragen, in mijn ervaringeen goede adviseur en een goede data-analist weten dat van zichzelf, en van elkaar, en overleggen dus heel goed om te zorgen dat ze beiden snappen wat de ander bedoelt en nodig heeft.
Over jouw positie in dit bedrijf: vraag duidelijkheid aan de manager over wat dan jouw verbeterpunten (zouden) zijn. Concreet en helder. Maak dan, samen, een plan om aan die verbeterpunten te gaan werken (coaching? cursus?), en vraag ook concreet en helder wanneer het dan wel goed genoeg is om een vast contract te krijgen. Een goede manager kan en wil deze helderheid geven; een goede werknemer kan inzien dat/of er inderdaad verbeterpunten zijn, en daaraan werken.
Komt die helderheid er niet, dan zou ik eens verder gaan kijken naar een andere werkgever.
Hier wijs je weer een ander aan:UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:21:
[...]
Waar lees jij dat de schuld niet bij mij lag? Ik heb daar feedback gekregen, eraan gewerkt en het was niet genoeg.
Daarnaast heb ik het afgelopen jaar veel frustraties gehad tegenover mijn leidinggevende. Ik ben namelijk amper ingewerkt (naar mijn mening) en ben daarna gekoppeld aan twee collega's die mij zouden controleren en begeleiden.
Ala jij bij de feedback momenten te horen krijgt dat je goed funtioneerd en last minute een verbeterpunt krijgt dan ben je een zeikerd en verdraaier als je concreet feedback erover wilt hebben. Heb ik het goed gelezen hier? Het is toch logisch als ik exact wil weten waarom ze dat zegt?Mr. Stom schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:51:
Elk verhaal heeft meerdere kanten. Hier zien we er maar één.
Maar wat ik hier teruglees in elke reactie van @UltraInstinct is een constante 'ja, maar'. Het ligt aan de manager, het ligt aan de adviseurs, het ligt aan de vraagstelling, het ligt aan de zieke collega's, er is geen feedback gevraagd, het concrete voorbeeld was niet goed, het is me beloofd maar ik krijg het niet, ze heeft geen idee wat mijn werk is, ik moest zellufs overwerken.... etc.
Als het allemaal écht zo erg was dan heeft het geen enkele zin deze weg te blijven bewandelen, want je schotelt ons hier heel veel beren voor en jij bent er geen. Dan is de 'wat nu?' vraag te beantwoorden met: weggaan.
Het is bloedirritant als je een positief gesprek probeert te voeren over iemands functioneren en iemand verdraait dan de focus van zo'n gesprek naar 'noem een concreet voorbeeld dan' (komt niet altijd positief over als je dat doet, soms zelfs als aanvallend) en gaat dan vervolgens dát voorbeeld op detailnivieau uitdiepen (komt nooit positief over en maakt het gesprek negatief) en gaat vervolgens in de 'ja, maar' stand (komt negatief en onwelwillend over).
Ik probeer je hier geen oor aan te naaien of jou neer te zetten als de zeikerd, maar de toon en inhoud van je posts in dit topic hebben een bepaalde tendens. Een tendens waar ik als neutrale lezer al jeuk van krijg. Als je zo in de weerstand blijft zitten dan lukt het inderdaad niet.
Andersom ziet 'het management' in dat je afdeling tekortschiet en niet lekker draait in de organisatie. Er moet ervaring en meer slagkracht in, oftewel een senior. Dat lost je overwerken puntje op, zal je afdeling mogelijk beter positioneren (want een senior beweegt zich doorgaans wat constructiever door de organisatie en haar vraagstukken) en je kunt er veel van leren.
Ik lees hier niks geks maar simpelweg het relaas van een junior tot medior level werknemer met groeipijn in een gemiddelde organisatie.
Het feit dat je uit mijn hele bijdrage enkel en alleen reageert op dit puntje zegt genoeg. En dan ook nog eens semi bijdehand met een retorische vraag als 'heb ik dat goed gelezen hier'. Doordat je zo 'aanvallend' reageert zet dat, althans bij mij, direct een negatieve toon Dit leest heel anders:UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:26:
[...]
Ala jij bij de feedback momenten te horen krijgt dat je goed funtioneerd en last minute een verbeterpunt krijgt dan ben je een zeikerd en verdraaier als je concreet feedback erover wilt hebben. Heb ik het goed gelezen hier? Het is toch logisch als ik exact wil weten waarom ze dat zegt?
[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Stom op 05-08-2025 11:50 ]
Uiteindelijk ben je zelf ook verantwoordelijk voor een stukje personal branding, wat betekend dat je initiatieven en feedback ook intern moet vermarkten zodat jouw waarde gezien wordt.UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:14:
[...]
Ik krijg dan te horen 'Je moet meer initiatief nemen' zonder enig onderbouwing. Ik neem initiatief, ik communiceer met mijn collega's en ik stel verbeteringen continue voor. Alleen dat ziet mijn manager niet en ze vraagt ook geen feedback aan anderen hierover.
[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 05-08-2025 12:52 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
[ Voor 72% gewijzigd door Zr40 op 06-08-2025 08:51 ]
Lol. Elke andere invulling van de tijd van TS lijkt me nuttiger.WizzlerNL schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:49:
Solliciteer gewoon op die senior functie. Wordt je het niet zoek je wat anders.
Nou ja, bilats met je medewerkers inplannen met een wat hogere frequentie dan 1x per jaar is wel de verantwoordelijkheid van de manager. Maar als die dat dan niet doet kun je wel aangeven dat je behoefte hebt aan vaker contact. Stel dan ook een agenda op van zaken die je wilt bespreken en maak een verslag en deel dat verslag met je manager. Zo kun je een betere feedback loop creëren en toon je ook nog eens initiatief. In plaats van te klagen moet je dit even van een afstand bekijken en bezien hoe je dit kunt inzetten in je eigen voordeel.Fr33z schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:55:
[...]
Zorg ervoor dat je je manager vaker spreekt dan 1x per jaar. Het is ook aan jou om te zorgen dat er contact is. Jij spreekt nu je manager blijkbaar er op aan dat je haar maar 1x gesproken hebt...
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
“Enorm verongelijkt zijn als er snel geen waardering komt”. Waarop baseer je dat?Fr33z schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:55:
[...]
Lol. Elke andere invulling van de tijd van TS lijkt me nuttiger.
Ik sluit me aan bij veel andere tweakers, obv de reacties ontstaat een beeld van iemand die erg hard zijn best doet maar ook enorm verongelijkt is als er niet snel waardering komt. Koppel dat met nodeloze kritiek en waardeoordelen over een leidinggevende + een beetje gebrek aan assertiviteit.op het juiste moment (eerder in dat sollicitatiegesprek met de gemeente en nu weer) + een lastige communicatiestijl..tsja.
Wij zien maar 1 beeld maar het lijkt me duidelijk dat TS een negatief beeld heeft van manager en bedrijf en dat ze TS andersom.aan t lijntje houden.
Actiepunten voor TS:
Ga solliciteren want je hebt straks of geen werk meer of werk wasr je weinig zin in hebt
Zorg ervoor dat je je manager vaker spreekt dan 1x per jaar. Het is ook aan jou om te zorgen dat er contact is. Jij spreekt nu je manager blijkbaar er op aan dat je haar maar 1x gesproken hebt...
Klopt, ik heb dat momenteel nu gedaan en we kijken er samen naar of er in de toekomst promotie mogelijk is.MallePietje schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:01:
Ergens begrijp ik de verwachting wel: Als ik hard en goed werk, dan krijg ik waardering/promotie. Maar dat is vaak niet automatisch zo.
Als je promotie wil, zou mijn advies zijn: Geef bij je manager aan wat je ambitie is, bijvoorbeeld senior data analist worden, en vraag wat je daarvoor moet doen. Ga daarmee aan de slag en vraag feedback aan collega's over die punten. Die feedback kan je vervolgens weer bespreken met je manager.
ehm, uit je topicstart + de titel van dit topic wellicht?UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:52:
[...]
“Enorm verongelijkt zijn als er snel geen waardering komt”. Waarop baseer je dat?
Er is mondeling besproken dat ik na een jaar goed functioneren een vast contract zou krijgen. Dat staat bovendien zwart op wit: in de vacaturetekst, op mijn werkgeversverklaring én het is destijds expliciet besproken.
Hoezo zou ik dan ‘verongelijkt’ zijn? Ik wil gewoon dat gemaakte beloften worden nagekomen.
Daarnaast heb ik meerdere pogingen gedaan om mijn leidinggevende te spreken. Ik heb meerdere e-mails gestuurd en geprobeerd telefonisch contact op te nemen, maar ze nam niet op en reageerde nergens op. Ook mijn collega’s konden haar niet bereiken.
Uiteindelijk kreeg ik wel een reactie van haar, maar dat was pas maanden later. Haar uitleg was dat ze het druk had, omdat de afdeling niet goed liep.
Inmiddels heb ik eens in de één à twee maanden een bila gesprek met een andere leidinggevende, en worden afspraken nu ook contractueel vastgelegd (waaronder het vaste contract).
Het is alleen jammer dat het op deze manier heeft moeten lopen.
Wel of niet een vast contract is voor een bedrijf meer dan alleen een kwestie van of jij persoonlijk prettig bent om mee samen te werken of niet. Binnen jouw openings post wordt in ieder geval de suggestie gewekt dat voor jullie management de zaken binnen jullie sectie onvoldoende op orde zijn. Een project welk veel problemen heeft veroorzaakt. De actuele vacature voor een senior data-analist. Dit kan ook een reden zijn waarom men terughoudend is.UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:35:
Dat heb ik ook gedaan. Iedereen geeft aan dat ze het prettig vinden om met mij samen te werken en dat ik goed presteer.
Een projectleider met wie ik samenwerk (die ook veel kennis van data heeft) heeft zelfs aangegeven dat ik goed functioneer en dat hij niet begrijpt waarom ik geen vast contract krijg.
Mijn manager heeft hem hierover niets gevraagd. Sterker nog, ze heeft überhaupt niemand om feedback gevraagd.
UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:14:
[...]
En om op deze twee zaken gezamenlijk nog in te haken. Houd er rekening mee dat het als data-analist leuk en aardig is om door je directe collega's aardig gevonden te worden. Maar vanuit organisatorisch oogpunt, ondergeschikt belang. Je moet je werk goed uitoefenen, dit zichtbaar maken. Wil niet zeggen dat je gelijktijdig niet aardig kan zijn, zeer zeker niet, dikke plus indien je ook gewoon een gezellige collega bent tijdens de koffie of tijdens een borrel.UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:35:
Iedereen geeft aan dat ze het prettig vinden om met mij samen te werken en dat ik goed presteer.
Dit soort zaken zijn enkel goed zichtbaar en te waarderen indien duidelijk kenbaar gemaakt. En ergens is dat natuurlijk ook gewoon een beetje jezelf verkopen.UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:31:
Binnen dit kader heb je wat dat betreft dan ook denk ik nog het meeste te leren, wil je uiteindelijk een serieuze kans maken op een senior positie. De verwachting gaat op een gegeven moment namelijk zijn dat jij een aantal mensen onder jou kunt aansturen, dat je kunt delegeren.UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:31:
In een periode van vijf maanden heb ik in mijn eentje alle ad-hoc vragen en ontstane problemen opgelost.
Hallo psychodude, dankjewel voor je feedback. Ik weet niet precies hoe ik het zo kan instellen dat ik per alinea van je post kan reageren.psychodude schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:57:
Even inhakend op je eigen posts, niet zozeer de posts van overige Tweakers binnen dit topic.
[...]
***members only***
Houd er rekening mee dat de rolverdeling dusdanig is, dat dit in deze ook niet met jou besproken hoeft te worden. Je kunt je daarin gepasseerd voelen, dat is begrijpelijk, en dat gevoel kun je ook overwegen bespreekbaar te maken, maar het is niet noodzakelijk. Overigens, zou ik hierin niet te hard van stapel lopen en eerst polsen hoe je directe collega's in deze staan. Indien dit gevoel onder directe collega's niet gedragen wordt, zou ik het laten rusten.
***members only***
En voor de leidinggevende/managers binnen de organisatie, dus een reden waarom er noodzaak is tot een senior data-analist.
***members only***
Het argument, "is niet mogelijk", is dan ook gewoonweg geen sterk argument. Het antwoord is binnen het kader van data analyse feitelijk één van de twee volgende:
1. Het is qua kosten-baten niet rendabel. Dit is goed uitlegbaar, te onderbouwen en veelal ook wel geaccepteerd.
2. Het ligt buiten jouw kunnen.
Dit laatste maak ik binnen de praktijk zelf vaak zat mee. Waarbij je andermans werk voor moet kauwen om het gevraagde gerealiseerd te krijgen. Praktijk ervaring ondersteunt mijn gevoel in deze dan ook een beetje dat de openingspost in deze een erg eenzijdig verhaal schetst.
Verder niet bedoeld als een persoonlijke aanval. Maar je moet wel erg sterk in je schoenen staan om te stellen dat iets echt niet mogelijk is.
In plaats van een nee te verkopen, kun je praktisch gezien dan ook beter zeggen dat dit niet eenvoudig gaat zijn, maar je mogelijkheden gaat inventariseren en hier binnen een x-aantal dagen op terugkomt. Dit maakt 2 dingen duidelijk: 1. het gaat niet morgen aangeleverd kunnen worden, 2. je bent bereid om initiatief te tonen.
In die tussentijd kun jij een collega zoeken die jou hierin kan helpen.
***members only***
Dit soort eindeloze vragen zijn als iemand die aan de andere kant van de lijn staat, vervelend. Niet omdat het niet gewaardeerd wordt dat iemand meedenkt, maar omdat dit geen vertrouwen wekt. Ik heb veel liever een data-analist die begrijpt wat ik zoek.
Met andere woorden, denk actiever mee.
Stel mijn vraag is om de invloed van beleidswijziging X op doorstroomtijden op de spoedeisende hulp te bepalen. Dan wil ik idealiter vanuit jouw kant niet de vraag krijgen welke organisatorische codes binnen het patiëntendossier beleid A/B weerspiegelen en welke codes een spoedeisende hulp opname zijn. Mijn verwachting is dat als data analist binnen de organisatie, jij hiermee bekend bent. Ook verwacht ik dat je het "doel van de vraag" redelijkerwijs zelf invulling kunt geven.
En dat jij dus ook veel meer afstemming zoekt door vanuit jouw optiek het doel van de vraag te vertolken (laten zien dat jij actief meedenkt, verstand van de materie hebt) en vanuit jouw kant aangeeft welke identificatiecodes jij beoogd te gaan gebruiken, doch ter verificatie voorlegt.
Mensen die dit doen, staan niet 1-0 voor op hun collega's, maar staan 10-0 voor op hun collega's.
[...]
Wel of niet een vast contract is voor een bedrijf meer dan alleen een kwestie van of jij persoonlijk prettig bent om mee samen te werken of niet. Binnen jouw openings post wordt in ieder geval de suggestie gewekt dat voor jullie management de zaken binnen jullie sectie onvoldoende op orde zijn. Een project welk veel problemen heeft veroorzaakt. De actuele vacature voor een senior data-analist. Dit kan ook een reden zijn waarom men terughoudend is.
[...]
[...]
En om op deze twee zaken gezamenlijk nog in te haken. Houd er rekening mee dat het als data-analist leuk en aardig is om door je directe collega's aardig gevonden te worden. Maar vanuit organisatorisch oogpunt, ondergeschikt belang. Je moet je werk goed uitoefenen, dit zichtbaar maken. Wil niet zeggen dat je gelijktijdig niet aardig kan zijn, zeer zeker niet, dikke plus indien je ook gewoon een gezellige collega bent tijdens de koffie of tijdens een borrel.
Maar onder de streep, moet het voor je manager inzichtelijk zijn dat jij goed functioneert. Moeten de adviseurs welk hun vraag bij jou neerleggen, zich geholpen voelen.
[...]
Dit soort zaken zijn enkel goed zichtbaar en te waarderen indien duidelijk kenbaar gemaakt. En ergens is dat natuurlijk ook gewoon een beetje jezelf verkopen.
Je hoeft het er niet extra dik bovenop te leggen, maar bijvoorbeeld door binnen overleg momenten waarin een manager betrokken is geweest kortstondig te laten vallen dat je e.g. afgelopen weekend nog even naar X en Y gekeken hebt, etc. etc. etc.
Tegelijkertijd, moet je er een beetje voor waken dat je niet de indruk wekt dat de werkzaamheden te zwaar voor je zijn. Dat risico loop je namelijk ook. Extra tijd besteden aan werk is een teken van inzet, op het moment dat je ook daadwerkelijk zichtbaar excelleert t.o.v. de rest. Op moment dat dit niet het geval is, wekt het al snel de indruk dat iemand moeite heeft om mee te komen. Dit zul je zelf in moeten schatten.
Als laatste, moet je je natuurlijk ook afvragen of dit überhaupt iets is dat je structureel moet willen doen binnen je huidige positie binnen de organisatie. Niet oneerbiedig bedoeld, maar je bent loonslaaf. Het is niet jouw bedrijf.
Vanuit oogpunt van de suggestie om zelf voor de senior positie te solliciteren, zou je je eerder moeten afvragen of in deze een meer natuurlijk leiderschap niet eerder iets is om in te zetten. Indien je weet hoe iets gedaan moet worden, kun je soms best een collega of meerdere collega's vragen de uitvoering hiervan te voltooien.
[...]
Binnen dit kader heb je wat dat betreft dan ook denk ik nog het meeste te leren, wil je uiteindelijk een serieuze kans maken op een senior positie. De verwachting gaat op een gegeven moment namelijk zijn dat jij een aantal mensen onder jou kunt aansturen, dat je kunt delegeren.
Het maakt allemaal namelijk bijzonder weinig uit hoeveel tijd jij zelf steekt binnen het oplossen van problemen. Zolang je dit zelf blijft doen. Je eigen tijd gaat namelijk een beperkende factor zijn. 1.0 - 1.6 FTE zul je toch echt maximaal productief zijn, terwijl je jezelf kapot werkt. Je zult individueel nooit zo effectief zijn als wanneer je een klein aantal anderen adequaat kunt aansturen.
En een dusdanige rolverdeling binnen een organisatie is veel meer dan alleen een papieren verdeling.
Een senior die wordt aangesteld, zal zich als dusdanig moeten kunnen positioneren en tegelijkertijd kan best iemand die op papier nog geen senior positie heeft, zich wel binnen dit profiel doen ontwikkelen.
Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.
Gezien je specifiek hierop in gaat, ligt dit punt kennelijk gevoelig. Om heel eerlijk te zijn, denk ik dat je hier zelf een groter probleem van maakt dan per sé noodzakelijk. Het is een eenmalige gebeurtenis.UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:12:
[...]
Hallo psychodude, dankjewel voor je feedback. Ik weet niet precies hoe ik het zo kan instellen dat ik per alinea van je post kan reageren.
IIk wil graag benadrukken dat ik nooit heb gezegd dat iets “helemaal niet kan”, zoals mijn manager beweert.
Ik heb dit ook besproken met de collega in kwestie, en zij heeft bevestigd dat ze dat nooit zo heeft aangegeven.
Wat zij wél heeft gezegd, komt overeen met wat ik zelf ook heb aangegeven: dat ik op dat moment niet was ingewerkt op dat specifieke onderdeel en daarom nog niet precies wist wat er in het document moest komen.
Wel heb ik vermeld dat ik hier actief mee bezig was, samen met collega A en collega B, die mij hierbij ondersteunden. Het document is uiteindelijk ook gewoon aangeleverd.
Mijn manager heeft dit echter verdraaid tot: “Ik weet niet hoe het moet en ik kan het document daarom niet opleveren.”
Dat is simpelweg niet waar.
Bovendien had ze wederhoor kunnen toepassen door mij hierover te benaderen. Dan had ik de situatie gewoon kunnen toelichten.
Dat heeft ze niet gedaan.
Indien collega A of collega B het heeft aangeleverd. Dan kan ik mij het gevoel bij de manager heel goed indenken. Je vraagt medewerker A namelijk iets te doen, maar krijgt de uitwerking van de opdracht aangeleverd door medewerker B of C in dat geval?Het document is uiteindelijk ook gewoon aangeleverd.
Mijn manager heeft dit echter verdraaid tot: “Ik weet niet hoe het moet en ik kan het document daarom niet opleveren.”
Vind het wat lastig om hier niet al te speculatief op te reageren, gezien het mij hierin dus niet geheel duidelijk is hoe deze ene gebeurtenis nu werkelijk is verlopen.UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:12:
Bovendien had ze wederhoor kunnen toepassen door mij hierover te benaderen. Dan had ik de situatie gewoon kunnen toelichten.
Dat heeft ze niet gedaan.
Zie dat als een uitdaging om gelijk initiatief te tonen: namelijk door te vragen naar onderbouwingUltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:14:
[...]
Ik krijg dan te horen 'Je moet meer initiatief nemen' zonder enig onderbouwing.
Het spijt me zeer, want dit ga je vast ook niet leuk vinden om te horen: maar door hierop zo dramatisch te reageren kom je bij mij toch wel onzeker over.UltraInstinct schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:31:
[...]
Dus omdat jij mijn topic-titel ‘emotioneel’ en ‘overdramatisch’ vindt, kom ik volgens jou onzeker of niet assertief over?
Sorry, maar dat slaat echt nergens op.
Zeggen dat jij goed functioneert (wat ik lees als 'je doet niks fout') staat niet direct gelijk aan 'we willen verder met je'.Ze hebben overigens niet gezegd dat ze geen toekomst in mij zien. Ze hebben aangegeven dat ik goed functioneer!
Blijkbaar dachten ze dat dat niet nodig was. Waarom denk jij daar anders over?Toch hebben ze bij het uitzetten van de vacature geen van de relevante mensen betrokken. Zelfs collega’s met veel inhoudelijke kennis zijn niet geraadpleegd.
Is alle vragen beantwoorden en ontstane problemen oplossen in jouw werk meer dan je werk doen? Want dat klinkt voor mij toch vooral als deel van je werk.En of ik meer heb gedaan dan mijn werk?
Ja, absoluut. In een periode van vijf maanden heb ik in mijn eentje alle ad-hoc vragen en ontstane problemen opgelost.
The devil is in the details.
*knip* Persoonlijke aanvallen mogen achterwege blijven. Ik heb nergens gezegd dat mijn collega's er niets van bakken.whatyoudoing schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:38:
Als ik je posts lees ben je volgens mij prima capabel in het uitvoeren van je werk. Maar als je op je werk net zo op mensen reageert als hier, dan zou ik je er ook niet zo snel bij hoeven, eerlijk gezegd.
@psychodude verwoord het heel netjes en uitgebreid, en ik hoop dat je daar wat aan hebt.
In de tough love-variant:
Ik denk dat je vooral last hebt van een god-complex en een slachtoffer-complex. Je collega snapt het niet, de consultants snappen het niet, je leiddinggevende snapt het niet, jij bent degene (de enige?) die het wel snapt.
Om de wereld te redden werk je over en heb je maanden lang "alles" ad-hoc in de lucht gehouden - maar niemand die het waardeert. En dan wordt je in dit topic ook nog eens niet begrepen en aangevallen.
Och arme jij, wat heeft de wereld het toch slecht voor met je.
[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 06-08-2025 08:49 ]
Je agressieve reactie versterkt alleen het beeld wat mensen hier weergeven. Hij zegt "collega", niet collega's; de collega uit je openingspost.UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:41:
*knip* Ik heb nergens gezegd dat mijn collega's er niets van bakken.
[ Voor 13% gewijzigd door Zr40 op 06-08-2025 08:49 ]
Hij moet gewoon normaal reageren. Wat voor kleinerend reactie is dat ? 'Ow arme jij, wat heeft de wereld het toch slecht met je voor'. Wat een trieste reactie zeg, tuurlijk zeg ik er wat van terug. Maar ik weet genoeg. Gelukkig zijn er ook normale reacties gepost en waar ik iets aan heb.gambieter schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:48:
[...]
Je agressieve reactie versterkt alleen het beeld wat mensen hier weergeven. Hij zegt "collega", niet collega's; de collega uit je openingspost.
Als je in het echte leven ook zo op kritiek reageert, dan ga je nergens lang verblijven. Zie dit als een kans op leren.
[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 06-08-2025 00:07 ]
Ik denk dat ik raak zit en dat jij degene bent die wat moet hierUltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:52:
[...]
Hij moet gewoon normaal reageren. Wat voor kleinerend reactie is dat ? 'Ow arme jij, wat heeft de wereld het toch slecht met je voor'. Wat een trieste reactie zeg, tuurlijk zeg ik er wat van terug. Maar ik weet genoeg. Gelukkig zijn er ook normale reacties gepost en waar ik iets aan heb.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Ook deze reactie van jou spreekt weer boekdelen.UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:41:
[...]
*knip* Ik heb nergens gezegd dat mijn collega's er niets van bakken.
[ Voor 20% gewijzigd door Zr40 op 06-08-2025 08:49 ]
The devil is in the details.
Precies dit.Mr. Stom schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:03:
@UltraInstinct ik vind het oprecht vervelend te zien hoe je in deze struggle zit. Je doet keihard je best maar het komt er niet uit. En voor zover het er wel uit komt, ziet je manager het niet en overschaduwd je manier van communiceren alle positiviteit.
Tel even de duimpjes omhoog bij de reacties, zie hoe veel verschillende Tweakers hetzelfde zeggen en trek de conclusie: ik verricht goed werk maar moet werken aan mijn communicatiestijl. Je moet jezelf zichtbaar maken, die collega worden waarbij men denkt: daar ga ik heen want die lost altijd mijn probleem op, gouden kerel die zijn vak verstaat.
Je lijkt de capaciteiten te hebben, nu ervoor zorgen dat het eruit komt. Wellicht kun je coaching/training overwegen als je hier zelf niet uitkomt.
Heel veel succes in elk geval!
Good taste is for people who can’t afford sapphires
En bedankt he!Furion2000 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:56:
...
Wat ik voorstel is een soort pivot in je aanpak. ...
Growing old is mandatory, growing up is optional.
*knip* Dit kan ook zonder afbeelding.UltraInstinct schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:52:
[...]
Hij moet gewoon normaal reageren. Wat voor kleinerend reactie is dat ? 'Ow arme jij, wat heeft de wereld het toch slecht met je voor'. Wat een trieste reactie zeg, tuurlijk zeg ik er wat van terug. Maar ik weet genoeg. Gelukkig zijn er ook normale reacties gepost en waar ik iets aan heb.
[ Voor 13% gewijzigd door Zr40 op 06-08-2025 12:46 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq