Er zijn in dit forum meerdere topics waar wordt gesproken over het opvullen van de spouwmuur tussen 2 woningen als maatregel tegen geluid (bv hier en hier). Ik zit erover te denken om dit bij ons te gaan doen, maar ik kan eigenlijk nergens ervaringen van mensen vinden die dit hebben laten doen en er heel blij mee zijn. Wel een hoop bedrijven die claimen dat het DE oplossing is natuurlijk
.
Situatie:
- 2-kapper gebouwd in 1969
- Wand tussen de woningen heeft een spouw, maar deze is niet ankerloos
- Plafond begane grond / vloer 1e verdieping wordt gevormd door een grote plaat die doorloopt tussen beide woningen
- Het gaat om "luchtgeluid", dus stemmen en het geluid van de TV. We hebben niet of nauwelijks last van contactgeluid (deuren, hakken enz.).
Idealiter zou ik graag horen van mensen die dit zelf hebben laten doen om te horen of dit een effectieve maatregel is.
Situatie:
- 2-kapper gebouwd in 1969
- Wand tussen de woningen heeft een spouw, maar deze is niet ankerloos
- Plafond begane grond / vloer 1e verdieping wordt gevormd door een grote plaat die doorloopt tussen beide woningen
- Het gaat om "luchtgeluid", dus stemmen en het geluid van de TV. We hebben niet of nauwelijks last van contactgeluid (deuren, hakken enz.).
Idealiter zou ik graag horen van mensen die dit zelf hebben laten doen om te horen of dit een effectieve maatregel is.
EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O