EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
wat denk je zelf? Omdat we van diesel af willen natuurlijk. Had 10-20 jaar geleden al gemoeten eigenlijk.Zorro schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:41:
[...]
Waarbij benzine (en elektrisch) nog altijd voordeel hebben tov Diesel en LPG. Waarom is dat wel terecht dan?
[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 01-08-2025 20:14 ]
,,@de Peer Dat is voor iedereen anders natuurlijk. Er zijn heus wel een groot aantal mensen die nog steeds baat hebben bij een diesel. Vroeger reed ik ook 40.000 km per jaar zonder aanspraak te kunnen maken op een leasewagen, dan ben je blij met een diesel.
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Ik doelde meer op de maatschappij, niet het individu. Ik wil graag schonere lucht en minder CO2 uitstoot. Het is 2025.Darks schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 21:44:
,,@de Peer Dat is voor iedereen anders natuurlijk. Er zijn heus wel een groot aantal mensen die nog steeds baat hebben bij een diesel. Vroeger reed ik ook 40.000 km per jaar zonder aanspraak te kunnen maken op een leasewagen, dan ben je blij met een diesel.
Als ik eerlijk ben zou ik nooit een EV kopen, maar altijd leasen. Mijn PHEV (voor deze EV) schreef ruim 20% per jaar af (63% in 3 jaar). Wat ik lees is de restwaarde van een EV ook om te huilen, dus dat risico laat ik liever bij de leasemaatschappij zitten.THE_BASE schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:19:
Hier 2200 kWh over waarvan we nog kunnen laden tot 2027 tijdens salderen. Daarna wordt het kijken wanneer de zon schijnt. Verder een tarief van 0,26 per kWh tot 2027. Prima prijs, ik tank nu E5 en zit gemiddeld op 2,05 euro per liter.
Dat gezegd hebbende: is er nog iemand die iets zinnigs kan zeggen over het voordeel van Private Lease? We hebben dus het spaargeld, maar we kunnen ook kiezen voor lease waar alles in zit, het spaargeld investeren (wederom een optie tot beleggen, het huis of rente van de bank).
***members only***
En dan over 5 jaar weer moeten leasen en geen auto hebben? We willen zeker 8-10 jaar met die auto doen, dan is grof gezegd 3500 euro per jaar goedkoper dan 8100 euro per jaar, inclusief MRB en verzekering. We smeren dus langer uit en die restwaarde zien we wel.jongbj schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:23:
[...]
Als ik eerlijk ben zou ik nooit een EV kopen, maar altijd leasen. Mijn PHEV (voor deze EV) schreef ruim 20% per jaar af (63% in 3 jaar). Wat ik lees is de restwaarde van een EV ook om te huilen, dus dat risico laat ik liever bij de leasemaatschappij zitten.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max