Twee weken onderweg, hoe staat iedereen er voor?
/f/image/sVfXIjz1RIx0kAObmM1nNZyk.png?f=fotoalbum_large)
Clush's Mannen (#6, 1-1, 206.48F - 245.28A)
Ronde 1 vs. @
Jarno Cremer : Na 14 van de 16 wedstrijden lag ik goed op koers (64%) om m'n eerste fantasy matchup ooit te winnen. En toen gingen de Ravens op bezoek bij de Buffalo Bills. Het duo van de Steenswijksmoer Seahawks pakten 29.2 en 27.10 fantasy points en dat was dat.
Ronde 2 vs. @
RudyL : Dit was behoorlijk close met aan beide kanten veel spelers die ten opzichte van de verwachtingen vrij matig scoorden. Uiteindelijk maakte James Cook voor mij het verschil (26FP) waardoor ik nu 1W-1L sta.
QB
Bo Nix is een persoonlijke favoriet van mij. Ik heb vorig jaar en zelfs in de preseason nog gezien wat hij kan, en als het goed loopt vind ik hem een genot om naar te kijken. ALS het goed loopt... Game 1 maakte hij een zenuwachtige en vooral ronduit slechte indruk (8.84FP). Game 2 oogde al een stuk beter en leverde in elk geval een stuk meer punten op (21.24FP). Over de enkele interceptie die waarschijnlijk de Bronco's de wedstrijd kostte praten we niet: onward and upward!
Hoewel Caleb Williams vooralsnog een stuk beter scoort dan Bo Nix heb ik die inmiddels laten vallen. Bij nader inzien ben ik gewoon teveel fanboy om ooit Nix niet op te stellen, en zolang hij niet geblesseerd raakt blijft ie gewoon staan.
RB
Mijn twee runners zijn S-tier! Barkley speelt geweldig, zelfs als zich dat nog niet helemaal vertaalt naar FP. En Cook blijkt een gouden pick geweest te zijn in de draft. Hij is er in z'n eentje verantwoordelijk voor dat ik niet op 0-2 sta. Voor beiden lijkt de bovengrens nog niet bereikt, dus qua RB's zit ik op zich geramd.
Voordat men denkt dat ik er verstand van heb: mijn rookie pick was ene Kaleb Johnson. Die staat na 2 games op -0.1FP. Ik heb hem inmiddels vervangen door Woody Marks met het oog op de tweede seizoenshelft, ik heb daar persoonlijk hoge verwachtingen van.
Verder mis ik nog een goede back-up/flex op deze positie. Als Barkley of Cook geblesseerd raken heb ik een enorm probleem.
WR
Qua receivers is een en ander nog wel voor verbetering vatbaar. Doordat ik vrij hard ben gegaan op RB's mis ik een echte WR1. Ik heb er best een aantal verzameld (7 stuks), maar vooralsnog is het enige resultaat daarvan dat het enorme puzzel is om een wekelijkse opstelling te maken. Een puzzel die wanneer die eenmaal ligt ook niet per se een mooi plaatje oplevert.
Ik heb nu Troy Franklin opgepikt in de hoop wat upside toe te voegen, maar het liefst zou ik die nog een paar weekjes op de bank zetten. Probleem is dat dat eigenlijk voor al mijn WR's geldt.
Lichtpuntjes aan de horizon zijn Addison die na dit weekend niet langer geschorst is en Godwin die weer voorzichtig meetraint. Maar ook die zal ik toch eerst willen zien spelen, en dus puzzelen we nog een paar weekjes door.
TE
Brock Bowers. Het zou een goede naam zijn voor een actieheld, en in die zin zou je best kunnen spreken van nomen est omen. Hij miste wat punten in game 1 omdat hij met een knieblessure van het veld moest, en in game 2 was duidelijk te zien dat die blessure hem behoorlijk parten speelt. Ik hoop vooral dat ze voorzichtig met hem doen, zelfs als me dat wat FP of zelfs een matchup kost.
Hunter Henry heb ik laten gaan omdat die heeft laten zien geen ondergrens te hebben. Als een mogelijke vervanger (die ik hopelijk nooit nodig ga hebben) heb ik volgens mij goud in handen met Isaiah Likely. In ieder geval tot het tegendeel bewezen is...
Game 3
Dit weekend gaan Clush's Mannen op bezoek bij de Gotham Runners van @
Kloever . Dat kon wel weer eens spannend worden! Al die verwachte punten en scores die Sleeper vooraf laat zien zullen ongetwijfeld ergens op gebaseerd zijn, maar als ik in de eerste 2 weken een ding heb geleerd is dat er vooraf eigenlijk geen peil op te trekken is. Vanavond eerst maar eens kijken of Cook de 30 kan halen (famous last words...)
Overall
Volgens mij zit ik nu een beetje in de positie dat ik gewoon even moet wachten op wat Godwin en Addison gaan doen als ze terugkeren. Ik ben al aardig agressief geweest op de waiver wire, nu eerst maar eens kijken hoe het stof neerdaalt. Dat gezegd hebbende, als iemand naar aanleiding van bovenstaande een trade wil voorstellen: vragen staat vrij, en praten kan altijd!
Klopt het dat we nog geen enkele trade tussen teams hebben gezien? Dat verbaast me wel een beetje! Ik zou verwachten dat juist het begin van het seizoen het moment is om een beetje aan je draft te schaven. Maar misschien is het juist ook wel verstandig om eerst even de kat uit de boom te kijken.
Anyway, succes allemaal!
bovenstaande vooral voor mezelf opgeschreven om m'n gedachten wat te structureren. geen enkele druk voor mensen om updates te geven!
hoewel ik het wel heel interessant zou vinden!
... not as I do.