GoT Fantasy Football League 2025

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:27
Ik verwacht ook aankomend NFL seizoen weer zonder veel problemen aan 12 deelnemers te komen voor de GoT Fantasy Football league. De vierde editie die we gaan starten. Als je NFL volgt of denkt te gaan volgen is Fantasy een leuke aanvulling, je hoopt toch net dat jou speler de TD maakt voor die noodzakelijke overwinning.

Einduitslag 2024:

1. Dead Donkey Drop - @Bad Brains
2. Harderwijk Presidentos - @Miggel
3. RFT'85ers
4. Brabant Football Team - @Bazziek
5. Sin City Scorpions - @apis29
6. Stagelopers - @Sf1nX
7. EHV Chiefs - @Shenk
8. Gotham Runners - @Kloever
9. Sinners - @chevsticks
10. Amelandbor 49ers - @Amelandbor
11. Attacking Auri - @BSTNjitRam
12. Alwin - @alwind

Hall of fame
2024: @Bad Brains
2023: @Bazziek
2022: @Amelandbor

Uiteraard hebben de deelnemers van vorig jaar de mogelijkheid om ook dit jaar weer mee te doen. Graag in dit topic een bevestiging dat je meedoet, doel is om de draft achterin augustus / begin september te doen. Lekker kort op de start van het echte seizoen.

@Bazziek, @apis29, @Shenk, @Amelandbor, @Bad Brains, @chevsticks, @Miggel, @Sf1nX, @alwind, @BSTNjitRam, @Kloever doen jullie weer mee?

Zo ja dan volgt de league uitnodiging per pm.

Reserves

Reserves kunnen zich uiteraard aanmelden, mocht er iemand dit jaar niet mee kunnen/willen doen.

1. @Jarno Cremer - Vervanger voor Sf1nX
2. @Fluffyx92 - Vervanger voor Alwind
3. @Clush

Fantasy settings
We proberen een zo leuk / eerlijk mogelijke Fantasy competitie neer te zetten, waarbij Fantasy ook 'gewoon' een hele bult aan geluk in zich herbergt. Je speelt wekelijks wedstrijden tegen slechts één tegenstander en je dient hoger te scoren dan je tegenstander zijn score om de wedstrijd te winnen. Met geluk speel je altijd tegen de slechtst scorende team van die ronde, met pech altijd tegen de beste. That's fantasy ;)

Platform
Sleeper wordt het nieuwe platform, setting die zij kennen is dat ronde 3 ook terug gaat van 12 naar 1 tijdens de draft. Dat is zeg maar ronde 1 is van 1 tm 12. Ronde 2 is van 12 tm 1 en ronde 3 is ook weer 12 tm 1. Ronde 4 is van 1 tm 12.

Een normale snake is ronde 3 van 1 tm 12 en 4 van 12 tm 1

Settings
Als er nog andere settings moeten worden ingesteld kom dan maar met de suggesties, gaan we kijken hoe we er invulling aan kunnen geven. Heb voor nu de league alleen aangemaakt en de settings zoals we die vorig jaar hadden nog niet doorgevoerd.

[ Voor 8% gewijzigd door RudyL op 09-08-2025 20:55 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 13:53
Koel! Ik ben er weer bij. Komen eind augustus terug van vakantie, draft in laatste weekend moet lukken. Liever niet daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Laatste weekend is ivm dorpsfeest hier geen optie. Denk dat we ergens een door de weekse avond moeten plannen

2 september ofzo

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 19:33
Ik ben erbij 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:28
Ik doe weer mee.

Ben zeer flexibel qua draft dag, behalve de dinsdag (dus 2 sept bv niet ;P)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:44
Ben er, any day.

Waarom er geen tweede league is na 3 jaar is telling.
Jammer.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno Cremer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-09 16:38
Ik zou graag meedoen dit jaar! Mocht het vol zitten neem ik graag plaats op de reservelijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
I'm in. *O*

*Raawr*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Df-KCgoyGJRzdpCd4CEqAtt1F6Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lenVcjYJMzx9ByZCR0KpeEMS.png?f=fotoalbum_large

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:29
Ik ben er weer bij. Draft moment maakt me niet heel veel uit zolang het maar niet te vroeg is ivm wakkere kinderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffyx92
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 26-09 15:47
Hi allen! Zou graag meedoen mocht er nog plek zijn :)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudyL
Ik heb ChatGPT ook maar even aan het werk gezet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKH236kgRZz8wet3w8bhDkhfqNw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rXn2E2n4IcBb6YqPKrSBGMih.png?f=fotoalbum_large

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
RudyL schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:48:
[...]

Ik heb ChatGPT ook maar even aan het werk gezet

...
Goed idee ;P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_-hqmGXyRC5mzUD65MNNN3saW8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r8k2AHPzQb8fhkbduWXAuy6f.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Dat was idd chatgpt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:09
Ik doe ook graag weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Booo Chiefs!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
Bored.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQ8VMDFDmiKiraeMrLlgpQkfO8Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iJIh6XbmzFTyeAUz2GFUWe3u.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
@Sf1nX
@Kloever
@chevsticks
@alwind

Van jullie wacht ik nog op bevestiging deelname

@apis29 jij hebt reeds pm, maar zit nog niet in de league.

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:49
Excuses, was wat druk. Ik doe weer mee. Ga snel beginnen met oefenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5M_gGf6vrztMELFu2EXu2n8bZW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/02e8lCtrNsZA9BnAMCTViDcj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 90% gewijzigd door Kloever op 30-07-2025 09:20 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48

Sf1nX

Tuinder

RudyL schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:21:
@Sf1nX
@Kloever
@chevsticks
@alwind

Mijn interesse voor Fantasy (en ook NFL) is de laatste jaren wat aan het afnemen.
Ik maakt dus plaats voor iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Sf1nX schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:11:
[...]

Mijn interesse voor Fantasy (en ook NFL) is de laatste jaren wat aan het afnemen.
Ik maakt dus plaats voor iemand anders.
Dank voor het laten weten, @Jarno Cremer je hebt PM

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Say hello to my little friend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQUgGsUtQ1SERo69xiWHbdzpP3w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/51hQc4KVLPQ31m9XVyHkKbdR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Ik wil ook wel meedoen.

Ik begrijp dat er een draft is, als in om beurten een speler kiezen?

Lijkt me wel leuk. Moet me er nog wel even in verdiepen, want heb het de laatste jaren niet echt op de voet gevolgd. Maar daar is nog wel tijd voor.

Ah, en er is een reservelijst. Dan meld ik me daar voor aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Clush op 30-07-2025 12:23 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
We worden met de logo's wel redelijk gelijk qua kleuren, hmm als die trend zich doorzet ga ik ChatGPT een nieuwe opdracht geven ;)

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ja dat heeft te maken met het model waar ze mee werken, je kunt natuurlijk heel specifieke prompt geven.
Maar met een basic prompt komen ze er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
RudyL schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:21:
@Sf1nX
@Kloever
@chevsticks
@alwind

Yes, als er nog plek is doe ik zeker weer mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Heb hem toch maar alvast anders gemaakt, dit past beter bij de thuis locatie van het team

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpIWhFusa5El7u-FTB2up5gv3gk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VvpappspGxbsPCBMa3hh9LxV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 128% gewijzigd door RudyL op 30-07-2025 16:56 ]

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
@chevsticks

Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PjrDq11RCU-HlP6xAH3-_ztayQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TIjLAzydAsGdSM8KuVlDs8Am.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
:D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MlreqUcirsI2TuZ6qtca7KUCvTs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cVIgkgYOIfwJVqSUNbwJ0d4k.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dit zijn de scoringsinstellingen van de Sleeper league waar ik afgelopen seizoen in meedeed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jv99v3cn32QSYoBMFauyFnWUO4o=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/beQA9g5FhRHkEeY938ziJz6R.png?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckJLyto6BE7wpnwXa1-EhtWoXfU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Gxe3jeX2322YDRfbQf6kmkpx.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 03-08-2025 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
apis29 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:31:
Dit zijn de scoringsinstellingen van de Sleeper league waar ik afgelopen seizoen in meedeed:

[Afbeelding] [Afbeelding]
Wat voor invloed heeft al die extra / aangepaste punten op de standaard scoring en de opbouw van je team?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Hangt er van af of je het puur als game wil zien, of "nuttige" acties voor het daadwerkelijke team wil belonen.
In puur PPR krijgt een running back die 9 yards achter de lijn getackled wordt nog gewoon pluspunten, zolang hij de bal maar gevangen heeft ipv aangereikt gekregen, terwijl het voor het team zelf waardeloos is.

Met de puntentelling van hierboven wordt zo'n catch niet beloond.

De punten voor een reception boven de 20 yards vind ik wel wat dubbelop.
Je krijgt al punten voor receiving yards, dus dat is wmb de bonus als je een lange catch maakt. Daar ook nog eens een bonus op gaan zetten die boven PPR uitstijgt, is teveel vind ik. Zou alles boven de 10 yards gewoon 1 punt geven, dus alleen onder de 10 yards is het dan geen PPR meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:28:
Hangt er van af of je het puur als game wil zien, of "nuttige" acties voor het daadwerkelijke team wil belonen.
In puur PPR krijgt een running back die 9 yards achter de lijn getackled wordt nog gewoon pluspunten, zolang hij de bal maar gevangen heeft ipv aangereikt gekregen, terwijl het voor het team zelf waardeloos is.

Met de puntentelling van hierboven wordt zo'n catch niet beloond.

De punten voor een reception boven de 20 yards vind ik wel wat dubbelop.
Je krijgt al punten voor receiving yards, dus dat is wmb de bonus als je een lange catch maakt. Daar ook nog eens een bonus op gaan zetten die boven PPR uitstijgt, is teveel vind ik. Zou alles boven de 10 yards gewoon 1 punt geven, dus alleen onder de 10 yards is het dan geen PPR meer.
Dat haal ik nu niet uit de scores, ik kan er nu niet goed uithalen of gooien nu nog meer en beter beloond wordt tov running in het normale PPR. Is Derrick Henry nu nog minder interessant tov een receiving RB in vergelijking met standaard PPR?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Er zitten nogal veel verschillen in tov de oude.
Ene die ik over het hoofd had gezien was dat je zelfs 0.15 punt krijgt voor een Rush Attempt ;P

Belangrijkste verschil is dat PPR weg is en vervangen wordt door die bonuspunten (die wmb boven de 20 yd te hoog zijn). De receiving RBs die wel receiven en weinig voortgang ermee maken, worden vooral minder waard. Zie het voorbeeld dat ik aanhaalde: receiving RB die 9 yd achter de line of scrimmage wordt getackled is in PPR 0.1 punt waard. In de settings zoals hierboven zou dit -0.9 punt zijn (catch van minder dan 0yd en -9 yd receiving).

Die PPR vervanging vind ik 1 van de weinige verbeteringen tov de oude eerlijk gezegd. Punten voor een rushing attempt, een lange reception die al extra punten krijgt (want veel rec yds), een 1st down, dat soort dingen zouden niet hoeven voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
20-29 is ook 1 punt net als 10-19, dus tussen 10-29 krijg je 1.25 per reception (of 1.75: 0.25 voor WR's en 0.75 voor TE's), 30-39 1.5 per reception

Zo op het eerste oog zou je idd denken dat WR de positie is om voor te gaan, wat ik dan ook gedaan had vorig jaar zeker omdat er twee (rb/wr/te) flex posities in zitten dus je met vier WR's kon spelen. Zie het nergens in de instellingen terug staan dus geen screenshot van kunnen maken maar we speelden met: QB, 2 x RB, 2 x WR, TE, 2x FLEX, K & DEF.

Maar uit zo'n team analyse van een of andere fantasy advies site leek het niet veel uit te maken (dit is voor de starters), al weet ik niet zeker of die ook de custom puntentelling meenam (mijn RB's waren Jonathan Taylor, Chuba Hubbard en Chase Brown. En Swift had ik ook nog ... WR: St Brown, Nacua, Collins, Nabers, Rice en Njigba O-) .Maar dat krijg je met 8 teams en 20 ronden :D ; hadden ook twee league's van 12 kunnen maken maar dit was om het leuk te houden ofzo en iedereen leuke speeltjes te geven. QB was Mayfield na het wegvallen van Anthony Richardson. Die van southernbuzzfield was Lamar Jackson)
Ben verder ook niet betrokken geweest bij het maken van de puntenindeling, was van een Duitser die het met zn league al jaren zo spelen ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nV7GOeYK0Rl5kit6iDU2ZrkAYYk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yQUy4gf362CCX3njF1h7X87r.png?f=user_large

[ Voor 52% gewijzigd door apis29 op 04-08-2025 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Online lees ik wel wat over switch naar 0,5 PPR en 0,5 PP1D (points per 1st down), maar dat is nogal puzzel wat het dan daadwerkelijk moet zijn.

Ik zou het namelijk wel eerlijker vinden dat een Derrick Henry hoger qua punten uitkomt dan een Achane alleen omdat Achane meer vangt

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
RudyL schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:29:
Online lees ik wel wat over switch naar 0,5 PPR en 0,5 PP1D (points per 1st down), maar dat is nogal puzzel wat het dan daadwerkelijk moet zijn.

Ik zou het namelijk wel eerlijker vinden dat een Derrick Henry hoger qua punten uitkomt dan een Achane alleen omdat Achane meer vangt
Zolang een rb niet meer dan 10 yards haalt na een catch dan scoort die wel minder dan nu met een full ppr. Tot 10 yards is het idd half ppr, tussen 10 t/m 29 yards wel full ppr voor RB's en bij nog langer nog wat extra bonus maar hoe vaak komt dat nou in de praktijk voor?
Edit: bij negatieve yards dan is het, niet te vergeten, idd gewoon 0 ppr zoals boven al opgemerkt met het voorbeeld van een catch waarbij de rb ver achter de lijn van scrimage wordt getackelt. -9 yards is dan gewoon -0.9 en niet + 0.1 zoals bij full ppr.
En nog 0.15 per rush attempt voor de werkpaarden O-)

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 04-08-2025 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
apis29 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:36:
[...]

Zolang een rb niet meer dan 10 yards haalt na een catch dan scoort die wel minder dan nu met een full ppr. Tot 10 yards is het idd half ppr, tussen 10 t/m 29 yards wel full ppr voor RB's en bij nog langer nog wat extra bonus maar hoe vaak komt dat nou in de praktijk voor?
Edit: bij negatieve yards dan is het, niet te vergeten, idd gewoon 0 ppr zoals boven al opgemerkt met het voorbeeld van een catch waarbij de rb ver achter de lijn van scrimage wordt getackelt. -9 yards is dan gewoon -0.9 en niet + 0.1 zoals bij full ppr.
En nog 0.15 per rush attempt voor de werkpaarden O-)
Ah oké ik zie nu namelijk wat meer instellingen in deze league, dan zichtbaar op jou screenshot. Ik ging er nog van uit dat Reception nog gewoon op 1 punt zou staan, maar dat is dan leeg?

Snap dan beter wat je ermee bereikt, of het de juiste instellingen zijn ook wat betreft passing weet ik nog niet. Maak je daarop bijv. niet het verschil groter tussen de top 5 en andere QB's?

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
RudyL schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:30:
[...]

Ah oké ik zie nu namelijk wat meer instellingen in deze league, dan zichtbaar op jou screenshot. Ik ging er nog van uit dat Reception nog gewoon op 1 punt zou staan, maar dat is dan leeg?

Snap dan beter wat je ermee bereikt, of het de juiste instellingen zijn ook wat betreft passing weet ik nog niet. Maak je daarop bijv. niet het verschil groter tussen de top 5 en andere QB's?
Reception staat daar op 0.25 voor een WR en 0.75 voor een TE.
Vind het allemaal erg dubbelop met die bonussen en zou het liever wat simpeler zien.
Bv: 0pt voor <0 yds reception / 0.5pt voor 1-9yd reception / 1pt voor 10yd+
Daarmee verminder je punten van korte/negatieve receptions (hallo RBs) en ga je niet compleet overboard als iemand een long reception heeft.
Voor de rest komen de punten gewoon uit het aantal yards met 0.1pt / yd dus lange receptions zijn sowieso al beter.

Punten voor een rushing attempt stroken niet echt met de rest van de aanpassingen die nuttige dingen in de "echte" NFL belonen. Met de bal en je gezicht tegen de tegenstanders aan rennen voor 0yd hoeft wmb niet beloond te worden met punten omdat hij het geprobeerd heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:45:
[...]

Reception staat daar op 0.25 voor een WR en 0.75 voor een TE.
Vind het allemaal erg dubbelop met die bonussen en zou het liever wat simpeler zien.
Bv: 0pt voor <0 yds reception / 0.5pt voor 1-9yd reception / 1pt voor 10yd+
Daarmee verminder je punten van korte/negatieve receptions (hallo RBs) en ga je niet compleet overboard als iemand een long reception heeft.
Voor de rest komen de punten gewoon uit het aantal yards met 0.1pt / yd dus lange receptions zijn sowieso al beter.

Punten voor een rushing attempt stroken niet echt met de rest van de aanpassingen die nuttige dingen in de "echte" NFL belonen. Met de bal en je gezicht tegen de tegenstanders aan rennen voor 0yd hoeft wmb niet beloond te worden met punten omdat hij het geprobeerd heeft...
Ik denk dat jou voorstel het wel eenvoudig maakt om te begrijpen tov vorige PPR instelling en vergeleken met al die andere wijzigingen.

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 07:37
Ik geef mijn plekje op. Ik heb het te druk dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
alwind schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:31:
Ik geef mijn plekje op. Ik heb het te druk dit jaar.
Thanks voor het doorgeven, je plek is ingenomen door Valentino Rossi's die American Football spelen. Leuk!

LOETKE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RudyL
Woensdag 27 augustus voorstel voor de draft avond. Laat iedereen even bevestigen dat dit lukt.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Als je echte frustratie wil, laat chat gpt een lijst maken rank 1 to 32 in coloms #1's naast elkaar en elke row 2 , 3 etc.
Dan info laten halen uit het interweb and extrapoleren wie waar komt door consensus van meerde sources.

AI, die nemen de wereld "nog" niet over. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Bad Brains schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:29:
Als je echte frustratie wil, laat chat gpt een lijst maken rank 1 to 32 in coloms #1's naast elkaar en elke row 2 , 3 etc.
Dan info laten halen uit het interweb and extrapoleren wie waar komt door consensus van meerde sources.

AI, die nemen de wereld "nog" niet over. lol
Na een lijst maken was ik je kwijt haha 😉

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
lol, Ik bedoel alle 1ste van elke positie op een row. QB - RB - WR - TE - K- D
En dan alle volgende rows voor 2 - 3 etc tot 32.

Zoiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OL4ospbT01HcB3iH230qcr_xV2c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gn6XNyGiXmIIIev3VZgUmTqc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Bad Brains op 09-08-2025 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
En nee, ik heb geen idee waarom sommige op deze plekken staan lol. AI is niet zo slim.
Ekeler op 3..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
@RudyL Wellicht handig iedereen even te pingen mbt het draft tijdstip. Aangezien we maar 1 voorgesteld tijdstip hebben, zie ik nog wel wat potentiele beren op de weg.

Is trouwens al duidelijk met welke ruleset we gaan spelen?
Hoeveel per positie / welk puntensysteem / wie kan er op de injured reserve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
RudyL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:16:
Maandag 1 september voorstel voor de draft avond. Laat iedereen even bevestigen dat dit lukt.
@Miggel
@Bazziek
@apis29
@Jarno Cremer
@Kloever
@chevsticks
@Amelandbor
@Fluffyx92

Kunnen jullie dan ook?

[ Voor 3% gewijzigd door RudyL op 09-08-2025 21:50 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
27e komt mij echt slecht uit. Kan het niet eerste week van september?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
27ste? Dan heb ik helaas iets anders waar ik niet onderuit kan.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miggel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-vd7CZwwBBNgrHQmx8nyH890Gc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rIsaGbIBHYB5lFMdbbwG8UIP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 18:49:
@RudyL Wellicht handig iedereen even te pingen mbt het draft tijdstip. Aangezien we maar 1 voorgesteld tijdstip hebben, zie ik nog wel wat potentiele beren op de weg.

Is trouwens al duidelijk met welke ruleset we gaan spelen?
Hoeveel per positie / welk puntensysteem / wie kan er op de injured reserve?
Mijn voorstel zou gelijk blijven aan opstelling vorig jaar

QB
RB
RB
WR
WR
TE
RB/WR/TE
DEF
K

BENCH
BENCH
BENCH
BENCH
BENCH
BENCH

IR
IR

--------------------------

Spelers op IR zijn ook alleen spelers op IR, geen OUT, Doubtfull of Suspended. Nee alleen IR.

--------------------------

Qua puntensysteem stel ik voor om receptions 0-4 yard en 5-9 yard te belonen met 0,5 punten, alle hogere met 1 punt. Verder geen extra bonussen voor wat dan ook, redelijk clean, redelijk simpel, maar denk terecht om negatieve worpen ook niet te belonen en met lage yard mindere punten de echte running running backs wat gelijk te trekken aan catching ones.

----------------------------

Wat ik aan de Draft echt wel zou willen voorstellen is round 3 reversal. Zoals eerder al aangegeven, gaat ronde 3 dan weer van 12 terug naar 1 ipv van 1 richting 12. Mijn inziens zorgt dit voor een veel betere verdeling van spelers en zijn we ook af dat speler 12 in zowel de eerste als laatste ronde als laatste moet kiezen. Ik heb menig mock gedaan en zie met die setting het meer gelijk getrokken worden qua eerste vier ronden tov onze oude snake.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
Klinkt goed. Ik zie geen bezwaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RudyL
Maandagavond 1 september dan?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Ik kan dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
@Kloever aangezien jij reeds had gereageerd op 27e, bij deze verzoek of je ook nog kan reageren op 1 september qua optie.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ja dan kan ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno Cremer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-09 16:38
1 september is prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
1 September kan wel ja. Doe mij dan ook maar meteen plek 11 in de draft ofzo of toch maar niet O-) .

(zag overigens niks in de mock draft om de voorgestelde round 3 reversal draft volgorde zo in te stellen ... oja, nog verder naar onder )

[ Voor 54% gewijzigd door apis29 op 10-08-2025 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Excuses voor de late melding, maar ik moet me toch afmelden voor dit seizoen i.v.m. prive omstandigheden. Ik zie dat er nog iemand op de reserve lijst staat, dus die kan mooi mijn plek innemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Bazziek schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:57:
Excuses voor de late melding, maar ik moet me toch afmelden voor dit seizoen i.v.m. prive omstandigheden. Ik zie dat er nog iemand op de reserve lijst staat, dus die kan mooi mijn plek innemen.
Jammer Bazziek... wellicht in de toekomst weer een plekje voor je in de league.

Heb de laatste reserve een bericht gedaan.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffyx92

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

RudyL schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:30:
[...]

Jammer Bazziek... wellicht in de toekomst weer een plekje voor je in de league.

Heb de laatste reserve een bericht gedaan.
Yes, heb me geregistreerd.

1 september staat genoteerd!

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Dan denk ik alleen @chevsticks nog met een akkoord op 1 september

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Sorry, ben op vakantie en had het forum al even niet bezocht. 1 september is prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudyL
chevsticks schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:56:
Sorry, ben op vakantie en had het forum al even niet bezocht. 1 september is prima
Poeh, ik schrok bij de eerste woorden, denk dan moeten we weer op zoek naar een nieuwe datum. Gelukkig nu op vakantie, geniet ervan.

1 september 20:00 draft avond is definitief! 8)

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
@apis29 jij hebt ervaring met Sleeper toch? Is het zo dat als ik op randomize draft order druk iedereen dat ziet? Normaliter lieten we namelijk NFL dat bepalen en was het 30 minuten voor de start van de draft zichtbaar.

Nu zie ik die optie niet en lijk ik het te moeten instellen of via randomize te laten bepalen.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@RudyL Niet als organisator, maar het staat ongetwijfeld wel op Youtube of ik kan het ff vragen (waarschijnlijk heb ik het sneller gevonden)
Van wat ik zo gauw tegenkom lijkt het idd handmatig werk, kwam net dezelfde vraag tegen bij een YT video maar die bleef onbeantwoord.

[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 12-08-2025 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Van perplexity.
Op Sleeper kun je als commissioner de draft order handmatig instellen of via een "randomize" button laten bepalen. Wanneer jij op de "randomize draft order" knop drukt, wordt direct de nieuwe draft volgorde ingesteld — je ziet dus direct het resultaat en dit is zichtbaar voor alle leagueleden zodra zij de draft board openen. De randomize-knop is niet privé; iedereen ziet de geshuffelde volgorde zodra jij deze optie gebruikt.

In tegenstelling tot NFL-platforms waarbij het “official” draft order pas kort voor de draft zichtbaar wordt, moet je op Sleeper als commissioner zelf de volgorde instellen (handmatig of random). Dit betekent dat:

Zodra je randomize gebruikt, verschijnt de volgorde direct op het draftbord.

Iedereen in de league ziet meteen de nieuwe volgorde (je hoeft niet te wachten tot 30 minuten voor start), dus transparantie is er meteen.

Je kunt de optie opnieuw gebruiken als je niet tevreden bent met het resultaat (sommigen raden aan 2-3 keer te randomizen om echt willekeurig te zijn).

Heb je de optie niet? Check of je daadwerkelijk commissioner bent en of de draft nog niet gestart is. Anders kan deze optie verborgen zijn. Zodra de draft start, kun je de volgorde niet meer randomizen.

Kortom: wie op “randomize draft order” drukt, bepaalt direct de zichtbare volgorde, die iedereen meteen ziet op het draftbord van Sleeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Dan blijven de vragen nog

1. Wanneer randomized actie uitvoeren. 30 minuten voorafgaand, iets eerder, veel eerder
2. Zal ik drie keer drukken op randomize

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ja wat je wil, boeit mij echt nul, denk niet dat je zo vaak gaat randomizen totdat je het "gewenste" resultaat hebt.

Klik nu, klik 30 minuten ervoor.
Prefereer 1 want mock drafts are fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffyx92
Nog een idee om een ergens voor te spelen? Zag bij andere fantasy leagues dat de winnaar bijvoorbeeld Jersey krijgt van zijn MVP spelers door de overige deelnemers. Of €10 inleg en nummer 1 (60%) en 2 (40%) bijvoorbeeld? Persoonlijk vind ik het altijd wel leuk om ergens voor te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Bad Brains schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:32:
Ja wat je wil, boeit mij echt nul, denk niet dat je zo vaak gaat randomizen totdat je het "gewenste" resultaat hebt.

Klik nu, klik 30 minuten ervoor.
Prefereer 1 want mock drafts are fun.
Nee dat was ik ook niet van plan, maar om twijfel te voorkomen is afspraak beter.

Mock drafts zijn zeker fun en ik heb ook al velen gedaan met allerlei posities, waarbij ik sommige plekken toch minder ambieer dan anderen. Voordeel van het nu nog niet weten van mocks is dat je nog mocks houdt op verschillende posities.
Fluffyx92 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:41:
Nog een idee om een ergens voor te spelen? Zag bij andere fantasy leagues dat de winnaar bijvoorbeeld Jersey krijgt van zijn MVP spelers door de overige deelnemers. Of €10 inleg en nummer 1 (60%) en 2 (40%) bijvoorbeeld? Persoonlijk vind ik het altijd wel leuk om ergens voor te spelen.
Ik vind een beperkte inleg een prima idee, maar zou dan ook voorstellen om het niet te verdelen als 60 / 40, maar ook prijzen te hebben voor hoogste weekscore bijv. Weet wel van andere leagues die allerlei prijzen hebben te winnen, kan wel eens horen wat allemaal.

[ Voor 34% gewijzigd door RudyL op 13-08-2025 08:45 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffyx92
RudyL schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:42:

[...]

Ik vind een beperkte inleg een prima idee, maar zou dan ook voorstellen om het niet te verdelen als 60 / 40, maar ook prijzen te hebben voor hoogste weekscore bijv. Weet wel van andere leagues die allerlei prijzen hebben te winnen, kan wel eens horen wat allemaal.
Ook een goed idee! Als je leuke ideeën hebt hoor ik het graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Ik vind het prima om de draft volgorde nu al vast te zetten. Gewoon 1x klikken, want vaker klikken maakt het niet meer random. Scheelt een hoop loze mock drafts op plekken waar je uiteindelijk toch niet gaat zitten.

Tientje inleg zodat we ergens om spelen vind ik ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
10,- kan er hier ook wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Wil er prima wat tegenaan gooien, maar vind puur spelen voor geld wel een beetje banaal. Zou het leuker vinden als dat geld gebruikt wordt voor een prijs (shirt/beker/iets anders). Zie dat een jersey met custom opdruk 130 euro kost via nflshop... dat zou misschien een leuke optie zijn?

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Clush schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:14:
Wil er prima wat tegenaan gooien, maar vind puur spelen voor geld wel een beetje banaal. Zou het leuker vinden als dat geld gebruikt wordt voor een prijs (shirt/beker/iets anders). Zie dat een jersey met custom opdruk 130 euro kost via nflshop... dat zou misschien een leuke optie zijn?
Je kan prima zelf een shirt kopen als je wint toch?
Geld is wellicht ietwat banaal, maar ook enorm flexibel.

Zeker als je ook nog prijzen voor de hoogste weekscore of iets anders wil doen, gaat zo'n duur shirt sowieso nooit lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:51:
[...]

Je kan prima zelf een shirt kopen als je wint toch?
Geld is wellicht ietwat banaal, maar ook enorm flexibel.

Zeker als je ook nog prijzen voor de hoogste weekscore of iets anders wil doen, gaat zo'n duur shirt sowieso nooit lukken.
Nee en eerlijk gezegd zou ik daar zelf ook niet op zitten te wachten. Ik denk dat de prijzen dusdanig moeten worden ingesteld dat je zelfs in de laatste weken nog ergens voor kunt spelen ook al ben je al uitgeschakeld voor de play-offs.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Het is mij om het even of er een joet tegenaan gegooid word, als iedereen het wil doe ik mee.
Vind een iemand het niks, hoeft het van mij niet.

Doe het niet voor geld maar de liefde voor het spelletje (het echte spelletje) en om dan wat meer "erin" te zitten.
Shirt zit ik niet op te wachten of het moet een kampioens t-shirt naar eigen wens (je AI logo en jaar b.v.) zijn en dan de rest naar een goed doel.
Als er teveel discussie is over wat hoe en waarom niet, dan gewoon maar niet.
2 ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Als je echt elke week een prijs wil hebben dan kan je bv 5 euro per week doen voor de hoogste score.
Met 14 weken tot aan de playoffs zou dat 70 van de 120 euro uitkeren.

Dus dan hou je 50 euro over om te verdelen in de finale of evt andere prijzen die je nog zou willen.
Op die manier wordt je altijd beloond je beste opstelling te maken, want kans dat je de weekprijs wint.
Rijk zal je er niet van worden, maar dat lijkt me de bedoeling hier ook niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:27:
Als je echt elke week een prijs wil hebben dan kan je bv 5 euro per week doen voor de hoogste score.
Met 14 weken tot aan de playoffs zou dat 70 van de 120 euro uitkeren.

Dus dan hou je 50 euro over om te verdelen in de finale of evt andere prijzen die je nog zou willen.
Op die manier wordt je altijd beloond je beste opstelling te maken, want kans dat je de weekprijs wint.
Rijk zal je er niet van worden, maar dat lijkt me de bedoeling hier ook niet van.
Ja mij lijkt dat wel een prima voorstel eerlijk gezegd. Doe je de winnaar € 30 en nummers 2&3 hun inleg terug bijv. Geen idee hoe de verdeling vorig jaar was qua week winnaars

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
RudyL schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:09:
Dan blijven de vragen nog

1. Wanneer randomized actie uitvoeren. 30 minuten voorafgaand, iets eerder, veel eerder
2. Zal ik drie keer drukken op randomize
30 minuten vooraf heb ik altijd al onzinnig gevonden en op zich zou ik er ook niks op tegen hebben om het nu al vast te leggen maar om het een beetje spannend te houden is wellicht de zondagochtend ervoor een goed tijdstip. Dan kan je de hele dag nog mocks draaien mocht het nodig zijn ...

Qua prijzengeld: persoonlijk interesseert het me niets en of 5 euro voor een weekprijs je motivatie moet zijn om een goed team op te stellen ook al heb je 'niets' meer om te spelen vind ik ook al een twijfelachtig motief om in deze league te willen spelen. Je speelt namelijk altijd voor iets: je eer :P :D

Maar op zich is een bijdrage voor een hoofdprijs geen probleem. Misschien is zo'n shirt met je teamlogo erop wel te regelen ergens in China (nu ik het schrijf ben ik er bijna zeker van dat ik het wel eens tegengekomen ben voor ijshockeyshirts)

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 13-08-2025 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
Ik heb geen (geld)prijs nodig als motivator en ook dit spel zit een tamelijk kans element in die in je voordeel of nadeel kan werken zonder dat er enige skill bij is komen kijken.

Dat gezegd hebbende doe ik zeker mee als de rest dit wilt en gaat mijn voorkeur uit naar een 'aandenken', dit kan een shirt, (wissel)beker, taart of ander iets wat me aan doet herinneren aan het spel / seizoen.

Ow en als je random doet, doe het dan nu. 1x en klaar. Ik vind mock drafts geen fun. 😬

[ Voor 10% gewijzigd door Miggel op 15-08-2025 09:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
Als je dit op een goed kwaliteit t-shirt kan krijgen lijkt me een super leuke prijs of niet?

sjetgeepeetee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtoicVYlCncPoZyZ8AK9ijcPliI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gUKAfXcfaCJ0fdOhnzTpFfJI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RudyL
1. Kunnen jullie alle score instellingen ook zien, of moet ik ze hier nog in gaan delen?
2. Denk allemaal bij mocks dat je de 3rd round reversal instelling hebt aangezet, die staat straks met de draft ook aan, niet dat dit straks als verrassing komt
3. Voorstel is a.s. maandag de randomize voor de draft plek te bepalen. Geeft iedereen een week te oefenen met zijn plek.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
Ik zie alle instellingen. Wat betekent 2 day waiver?

[ Voor 7% gewijzigd door Miggel op 18-08-2025 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Miggel schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:01:
Ik zie alle instellingen. Wat betekent 2 day waiver?
Als ik iemand drop op zaterdag en jij wil die speler hebben, dat je hem dan op zijn vroegst maandag kan claimen.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Miggel schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:14:
Ow en als je random doet, doe het dan nu. 1x en klaar. Ik vind mock drafts geen fun. 😬
Ik doe alleen mock drafts om weer aan de snelheid van het draften te wennen :D . In onze league worden normaliter geen steken gevallen(?) laten(?) (dus aan die uitkomsten heb je meestal vrij weinig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
apis29 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:49:
[...]

Ik doe alleen mock drafts om weer aan de snelheid van het draften te wennen :D . In onze league worden normaliter geen steken gevallen(?) laten(?) (dus aan die uitkomsten heb je meestal vrij weinig)
Nee, maar bij pick 3 hou je wel andere spelers over in ronde 2 & 3 tov pick 9 of 10 bijv. Ik speel dus nog wel eens met de gedachte van als ik nu die pak, wat heb ik dan in ronde 2 als aanvulling en in ronde 3. Sommige keuzes geven in latere ronden dan wat meer mogelijkheden tov andere.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
RudyL schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:43:
[...]

Nee, maar bij pick 3 hou je wel andere spelers over in ronde 2 & 3 tov pick 9 of 10 bijv. Ik speel dus nog wel eens met de gedachte van als ik nu die pak, wat heb ik dan in ronde 2 als aanvulling en in ronde 3. Sommige keuzes geven in latere ronden dan wat meer mogelijkheden tov andere.
Maar dan is dat wel op basis van ADP gemiddeld genomen en niet op 'irrationele' beslissingen (volgens het systeem dan) zoals die jij op dat moment neemt (en in deze league ook niet de enige zal zijn). Zag van de week nog een filmpje waarin voor meerdere spelers werd getoond dat de ADP op Sleeper nog best afweek van andere platformen dit jaar en ze eigenlijk een stuk hoger gedraft zouden 'moeten worden' . Kan natuurlijk nog dat tegen de tijd van onze draft dat alweer gecorigeerd is.
Maar die ronde 3 ommekeer maakt wel een aardig verschil dus daarmee oefenen is wel handig ja om te zien wat er nu gemiddeld genomen nog overblijft (y)

Waar ik overigens ook nog aan dacht om hoogste weekscores te belonen is misschien een puntensysteem waarbij je volgend seizoen zelf je draft positie mag kiezen?

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 22-08-2025 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
The League I'm in implements a 3RR draft order. For those unaware, it goes:

Round 1: 1->12
Round 2: 12->1
Round 3: 12->1
Round 4: 1->12
Round 5: 12->1
and continues alternating from this point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Klopt dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
apis29 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:53:
[...]

Maar dan is dat wel op basis van ADP gemiddeld genomen en niet op 'irrationele' beslissingen (volgens het systeem dan) zoals die jij op dat moment neemt (en in deze league ook niet de enige zal zijn). Zag van de week nog een filmpje waarin voor meerdere spelers werd getoond dat de ADP op Sleeper nog best afweek van andere platformen dit jaar en ze eigenlijk een stuk hoger gedraft zouden 'moeten worden' . Kan natuurlijk nog dat tegen de tijd van onze draft dat alweer gecorigeerd is.
Maar die ronde 3 ommekeer maakt wel een aardig verschil dus daarmee oefenen is wel handig ja om te zien wat er nu gemiddeld genomen nog overblijft (y)

Waar ik overigens ook nog aan dacht om hoogste weekscores te belonen is misschien een puntensysteem waarbij je volgend seizoen zelf je draft positie mag kiezen?
Zeker, de real time draft wijkt toch af van wat er nu gebeurt. Dat was vorig jaar ook en werd mijn 2.12 & 3.1 pick opeens veel meer euh fuck wat nu situatie, afwachten is het toch.

Ja, hoe zie je dat voor je? Ik zoek naar iets dat het voor iedereen interessant maakt om te blijven spelen voor iets. Dus ben je uitgeschakeld moet je nog wel wat kunnen pakken. Niet beloond worden met eerste pick als je laatste wordt, dan krijg je bewust verlies situaties wat bovenin het niet leuk maakt.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ja, dat is dus snake en dan reverse op 3, ziet er op het eerste gezicht eerlijker uit. Denk ik.
Het internet zegt van wel, dus dan moet het wel waar zijn.

FF sjetgeepeetee erop los gelaten, I aprove.

Snake Draft vs. 3RR Draft (12 teams, 6 rounds)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeS3FzP2cOr_YY4tiaOcCACWiFk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JrFdLDYW6QC39388ACEBwvjx.png?f=fotoalbum_large

Why 3RR is “better” (fairer)
  • Balances elite access
  • In Snake, Team 1 gets both the best player in Round 1 and a strong edge in Round 3.
  • In 3RR, that Round 3 advantage shifts to the back end (Team 12), balancing the value.
Reduces early-pick dominance
  • Historically, in fantasy football, picking 1–3 overall in Snake had much higher win rates.
  • 3RR reduces that gap so later picks (like 10–12) are more competitive.
  • Strategic depth
  • Managers at the top (1–3) must plan differently, knowing they won’t get that cushy Round 3 value.
  • Managers at the back (10–12) can build more balanced teams.
👉 In short:
  • Snake favors early picks (1–3) → too much.
  • 3RR shifts balance so late picks (10–12) get more fairness.

[ Voor 107% gewijzigd door Bad Brains op 22-08-2025 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Bad Brains schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:40:
Ja, dat is dus snake en dan reverse op 3, ziet er op het eerste gezicht eerlijker uit. Denk ik.
Het internet zegt van wel, dus dan moet het wel waar zijn.

FF sjetgeepeetee erop los gelaten, I aprove.

Snake Draft vs. 3RR Draft (12 teams, 6 rounds)

[Afbeelding]

Why 3RR is “better” (fairer)
  • Balances elite access
  • In Snake, Team 1 gets both the best player in Round 1 and a strong edge in Round 3.
  • In 3RR, that Round 3 advantage shifts to the back end (Team 12), balancing the value.
Reduces early-pick dominance
  • Historically, in fantasy football, picking 1–3 overall in Snake had much higher win rates.
  • 3RR reduces that gap so later picks (like 10–12) are more competitive.
  • Strategic depth
  • Managers at the top (1–3) must plan differently, knowing they won’t get that cushy Round 3 value.
  • Managers at the back (10–12) can build more balanced teams.
👉 In short:
  • Snake favors early picks (1–3) → too much.
  • 3RR shifts balance so late picks (10–12) get more fairness.
Sleeper is ook het enige platform dat dit heeft. Dus nu we overstappen denk ik dat het inderdaad de voordelen heeft die hierboven staan + we dan ook af zijn van eerste ronde laatste keuze en laatste ronde laatste keuze.

LOETKE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RudyL
De randomize button is ingedrukt en de draft order is voor aankomend jaar:

1.Amelandbor
2.Amsterrr
3.Vunky
4.clushhh
5.EHVChiefs
6.Fluffyx92
7.Kloever
8.Croftcreeper56
9.NjitRam
10.MiggelNL
11.Chevsticks
12.Bad2theBrains

Voor mij dus plek 3 in de draft, waarom heb ik die 3rd round reversal toch voorgesteld, 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door RudyL op 25-08-2025 10:31 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
Jeez, weer zo laat.
Pagina: 1 2 3 Laatste