Vind het toch ook apart; motivatiebrieven, en uiteindelijk kan om het even wie toch om het even wat in zo'n brief zetten?
En buiten wat objectief achterhaalbare feitjes (leeftijd van persoon, burgerlijke stand, bedrijfseigenaar of niet,...) weet je daarmee toch nog helemaal niks van de reële situatie?!
Wat iemand met het pand van plan is nadat het niet meer mijn eigendom is boeit me niet en veren in m'n k*nt hoef ik al zeker niet.
Bij mij ging de verkoop van m'n appartement dan ook heel pragmatisch en eerlijk:
Ik organiseerde (zonder immokantoor) kijkdagen en zette dat op m'n social media die ik toen nog had, potentiële kopers maakten afspraak om te komen kijken, kregen koffietje en rondgang, stelden vragen en kregen antwoorden, indien nog steeds geïnteresseerd deden ze een bod.
Contactgegevens werden genoteerd.
Bij het eerste bod waarbij ik me goed voelde gaf ik aan dat ik me er goed bij voelde, onderhandelden we nog een paar minuten over wat meubilair die de koper eventueel wou overnemen, werden handen geschud en overeenkomst getekend. In die week ging de paperassenmolen draaien en een maand later had, volgens afspraak, het pand een nieuwe eigenaar.
Diegenen die naast de koop grepen, grepen ernaast omdat ze een slechter bod deden, simpel.
[
Voor 4% gewijzigd door
PinusRigida op 01-10-2025 17:58
]