Jabra Elite 10 Gen 2 - nog het aanschaffen waard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahe1990
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-08 15:09
Mijn vraag:

Ik zoek nieuwe oordoppen/in-ears, omdat mijn huidige (Jabra Elite Active 65t) alweer 7+ jaar lang meegaan en de accuduur nu echt ondermaats is. Daarnaast laatst AirPods Pro van vriendin geprobeerd en ik stond versteld van de vooruitgang in audiokwaliteit.

Ik heb o.a. door het comfort en het feit dat ze alweer dus zolang meegaan, een sterke voorkeur voor het merk Jabra. Helaas, zoals de meesten van jullie wel weten, is Jabra gestopt met het produceren van in-ears. Erg jammer.

Vooral nu mijn ogen gevallen zijn op de Jabra Elite 10 gen 2 - dit schijnen echt spectaculair goede in-ears te zijn, maar zijn niet meegenomen in de recentere best-buys van Tweakers omdat ze dus niet meer geproduceerd worden.

Ik kan nu via "marktplaats" (Wallapop, de spaanse variant) een nieuw setje kopen van een verkoper die ze nog nieuw in een doos heeft voor €260. Een factuur heeft ie niet (schijnbaar gekregen met een loterij oid), maar hij heeft wel laten zien dat ze nog ongeregistreerd zijn voor garantie. Prijs lijkt mij gezien de nieuwprijs (€279) en huidige onbeschikbaarheid (prijzen op amazon e.d. zijn boven de €330!) redelijk.

Ik vind het zeer verleidelijk om ze te kopen... maar ik heb nog last-minute twijfels.

Vallen ze nog 100% onder garantie bij Jabra, ondanks dat ik geen factuur zal hebben en Jabra dus gestopt is met de productie?

Is het nog uberhaupt een goed idee om deze doppen te kopen, om diezelfde reden?

Bedankt voor jullie advies!

Beste antwoord (via Jahe1990 op 30-07-2025 16:14)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jahe1990 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:49:
Vooral nu mijn ogen gevallen zijn op de Jabra Elite 10 gen 2 - dit schijnen echt spectaculair goede in-ears te zijn, maar zijn niet meegenomen in de recentere best-buys van Tweakers omdat ze dus niet meer geproduceerd worden.

Ik kan nu via "marktplaats" (Wallapop, de spaanse variant) een nieuw setje kopen van een verkoper die ze nog nieuw in een doos heeft voor €260. Een factuur heeft ie niet (schijnbaar gekregen met een loterij oid), maar hij heeft wel laten zien dat ze nog ongeregistreerd zijn voor garantie. Prijs lijkt mij gezien de nieuwprijs (€279) en huidige onbeschikbaarheid (prijzen op amazon e.d. zijn boven de €330!) redelijk.
Tweedehands €260 mogelijk zonder garantie van een schimmige bron? Je bent gek als je het doet. €260 is echt dubbel wat ze waard zijn.

De reden dat je geen aanbiedingen meer ziet is omdat de fabrikant ze niet meer probeert te pushen. Wel had ik recent nog een firmware update voor de Gen 1, dus helemaal genegeerd zijn ze niet.

Ik heb de Elite 10 Gen1 (eind vorig jaar gekocht voor £145 bij Amazon) en de reviews geven aan dat de Gen 2 een doorontwikkeling is van de Gen 1, geen radicale verbetering. Zie bijvoorbeeld deze videoreview van Picky Audio: YouTube: Jabra Elite 10 & 8 Active Gen 2 (RANKED against the BEST)

De Elite 10 zit comfortabel en gaat niet diep de gehoorgang in. Er zit een vreemdgevormde nozzle op, die samen met de schuine vorm ervoor zorgt dat je niet makkelijk andere dopjes of foam eartops erop kan zetten. Geluid is goed, niet speciaal, app is goed. De ANC is redelijk goed, maar vond het tegenvallen in het vliegtuig. Het is niet van het nivo Bose, verre van dat. Ook is de Wind Noise Reduction niet erg effectief.

Oftewel: laat je niet gek maken en kijk veel verder.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het Algemene in-ear en oordopjes topic
[Ervaringen] In-ears/oordopjes met noise cancellation (ANC)

Persoonlijk: 260 veel te duur. IEM's, TWS en anderen van bijvoorbeeld KZ of andere bekende Chinese merken kosten een fractie van de prijs en lopen rondjes om de kwaliteit van Jabra, Apple en Sennheiser.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahe1990
Bedankt voor je reactie. Ik vind €260 persoonlijk niet te duur voor draadloze dopjes, als ik ze zoveel gebruik als mijn huidige paar en zo lang meegaan. Maar uiteraard is prijs niet altijd gelijk aan waarde/kwaliteit, dus ik zal nog even verder zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kwaliteit doet echt niet onder voor het bekende merk spul. Bedenk je ook dat als je er foam tips op zet, ze vaak perfect in je oor passen want ze zetten zich er naar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-08 17:35
ik gebruik mijn jabra setje uit 2014 nog steeds. Voor langere sessies met noise cancelling heb ik over ears, maar voor in de trein of een goed telefoongesprek gaat er niets boven jabra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:38

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aankoopadvies, dus verplaatst zodat het beter tot z'n recht komt

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:35
In enige mate ben ik ook fan ben van Jabra. Gebruikte op 't werk de evolve2 75 headset met veel plezier.
Maar een 13 in een dozijn product wat niet meer verkocht wordt, moet tweedehands een koopje zijn, of een dermate unicorn product dat de prijs rechtvaardigd.

Maar ik zie 't niet in dit geval. Dit is een overjarig product wat welliswaar schaars is, maar prima alternatieven kent.

https://www.jabra.com/nl-...s/warranty-terms-consumer
bla bla bla
aankoopbon kunnen overhandigen
bla bla bla
Dus zonder aankoopbon ben je aan de coullance van Jabra overgeleverd.

Ik zou verder kijken. Voor dat geld zijn er genoeg andere spectaculair goede in-ears te krijgen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jahe1990 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:49:

Tweedehands €260 mogelijk zonder garantie van een schimmige bron? Je bent gek als je het doet. €260 is echt dubbel wat ze waard zijn.

De reden dat je geen aanbiedingen meer ziet is omdat de fabrikant ze niet meer probeert te pushen. Wel had ik recent nog een firmware update voor de Gen 1, dus helemaal genegeerd zijn ze niet.

Ik heb de Elite 10 Gen1 (eind vorig jaar gekocht voor £145 bij Amazon) en de reviews geven aan dat de Gen 2 een doorontwikkeling is van de Gen 1, geen radicale verbetering. Zie bijvoorbeeld deze videoreview van Picky Audio: YouTube: Jabra Elite 10 & 8 Active Gen 2 (RANKED against the BEST)

De Elite 10 zit comfortabel en gaat niet diep de gehoorgang in. Er zit een vreemdgevormde nozzle op, die samen met de schuine vorm ervoor zorgt dat je niet makkelijk andere dopjes of foam eartops erop kan zetten. Geluid is goed, niet speciaal, app is goed. De ANC is redelijk goed, maar vond het tegenvallen in het vliegtuig. Het is niet van het nivo Bose, verre van dat. Ook is de Wind Noise Reduction niet erg effectief.

Oftewel: laat je niet gek maken en kijk veel verder.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahe1990
Bedankt allemaal voor jullie zeer goede advies! Inderdaad mijzelf even achter de oren gekrabd en gewoon de gen 1 gekocht - via Amazon ipv een inderdaad wat schimmige particulier. Ik heb ze zojuist ontvangen en wat ben ik er gigantisch blij mee - het verschil met mijn oude 65T's is enorm, én het is nog steeds Jabra (dus ik vertrouw echt op de kwaliteit)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jahe1990 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:16:
Bedankt allemaal voor jullie zeer goede advies! Inderdaad mijzelf even achter de oren gekrabd en gewoon de gen 1 gekocht - via Amazon ipv een inderdaad wat schimmige particulier. Ik heb ze zojuist ontvangen en wat ben ik er gigantisch blij mee - het verschil met mijn oude 65T's is enorm, én het is nog steeds Jabra (dus ik vertrouw echt op de kwaliteit)!
Als je bij Jabra wilde blijven is dat inderdaad de beste keuze. Veel plezier ermee :)

Pagina: 1