Quooker of alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Ik overweeg mijn huis een kleine upgrade te geven voor de verkoop te geven. In de keuken wil ik een heetwaterkraan plaatsen ipv een gewone wisselkraan.
Op Funda wordt de Quooker vaak genoemd. Kennelijk vinden veel mensen dat een pre.
Vraag 1: zijn er goedkopere merken die even goed zijn?
Vraag 2: is Quooker toch Je-van-Het als je dat op Funda ziet staan
Vraag 3: welk type heb ik nodig voor koud + warm + kokend water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:29
Nee
Ja
Wat heb je zelf al gezocht en gevonden hierover?
In het grote keukentopic en kokend water kranen topic op Tweakers staat hier meer over geschreven.

Verwacht je meer dan de kostprijs van je Quooker als stijging van de woningwaarde? Als het je alleen daarom te doen is zou ik de meest simpele versie adviseren zonder gekoeld water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:58

timovd

Voorsprong door techniek

Wil je die kraan vervangen puur voor een betere verkoop van je huis? Wat zegt je verkoopmakelaar daar over?

In mijn vorige huis had ik een Grohe kokendwaterkraan en in mijn huidige een Quooker. Persoonlijk vind ik het draaimechanisme van een Quooker niet fijn. Geef mij maar een mechanische knop en -kinderbeveiliging.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:59

Fanta

FordPerformance™️

1. Het prijsverschil is niet meer zo groot als vroeger, waardoor ik persoonlijk altijd voor een Quooker zou gaan. Zeker als je hem als 'lokkertje' wilt laten plaatsen, het is een naam die iedereen kent.
2. Ja, een beetje wel. De kwaliteit is gewoon erg goed, en ook met de service zit het wel snor.
3. Kijk even op de website van Quooker, daar kan je hem configureren naar jouw wens.

https://www.quooker.nl/stel-je-quooker-samen

[ Voor 11% gewijzigd door Fanta op 22-07-2025 16:04 ]

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik geloof er echt niets van dat in de huidige markt iemand een huis niet koopt omdat er geen kokendwaterkaan in zit OF meer gaat betalen voor een huis waar het wel in zit.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Die investering ga je er toch nooit 1:1 uit halen? Je kan beter geld spenderen aan styling, bloemen, opleuken en reparaties zoals nieuwe siliconenkit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je gaat in deze markt toch een huis wat je graag wilt niet laten schieten omdat er geen heetwaterkraan in zit? Ik zou er niet aan beginnen, genoeg huizen op Funda met een normale kraan die gewoon verkocht zijn.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Homer-Simpson schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:02:
Nee
Ja
Wat heb je zelf al gezocht en gevonden hierover?
In het grote keukentopic en kokend water kranen topic op Tweakers staat hier meer over geschreven.

Verwacht je meer dan de kostprijs van je Quooker als stijging van de woningwaarde? Als het je alleen daarom te doen is zou ik de meest simpele versie adviseren zonder gekoeld water.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:32

lord_fh

PS5

ik zou hier niet aan beginnen. zoals gezegd, het boeit mensen toch echt geen r**t of er een qoocker inzit ? voort zelfde geld vinden ze de hele keuken lelijk. Plus dat mensen ook een huis niet laten schieten als ze de keuken oerlelijk vinden.

Heel niet aan beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:55
Die snap ik even niet; je wilt een qoocker of iets anders plaatsen omdat je last hebt van een lekkage? En je op deze manier de lekke warm water leiding kan afkoppelen maar wel warm water hebt in je keuken?

Eventuele gebreken waarvan je op de hoogte bent moet je melden bij verkoop, dus je kan beter die lekkage van tevoren doorgeven dan dat de verkopers daar achteraf mee komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
[quote]President schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:10:
[...]

Die snap ik even niet; je wilt een qoocker of iets anders plaatsen omdat je last hebt van een lekkage? En je op deze manier de lekke warm water leiding kan afkoppelen maar wel warm water hebt in je keuken?

Eventuele gebreken waarvan je op de hoogte bent moet je melden bij verkoop, dus je kan beter die lekkage van tevoren doorgeven dan dat de verkopers daar achteraf mee komen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door Chaki op 23-07-2025 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42
Een Qooker is het niet hetzelfde als een volwaardige warmwateraansluiting in de keuken.
Mocht je dit toch als oplossing zien, zou bij de verkoop wel duidelijk maken dat er alleen koud water in de keuken is.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
lord_fh schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:06:
ik zou hier niet aan beginnen. zoals gezegd, het boeit mensen toch echt geen r**t of er een qoocker inzit ? voort zelfde geld vinden ze de hele keuken lelijk. Plus dat mensen ook een huis niet laten schieten als ze de keuken oerlelijk vinden.

Heel niet aan beginnen.
De keuken heeft een hele hoge wow-factor
Japandi zandkleur 2023
De Trend van 2025-2026 volgens Pinterest en andere bronnen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UR-HmH5gUEK9mEacXTvuI9EQDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iev0Ta3P2fzPDkfl3gLYQ3e6.jpg?f=fotoalbum_large
Er zullen altijd mensen zijn, die dit niet mooi vinden, net zoals ik een visgraatvloer niks vind. Maar een mooi appartement met visgraat laat ik niet schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Chaki schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:56:
Ik overweeg mijn huis een kleine upgrade te geven voor de verkoop te geven. In de keuken wil ik een heetwaterkraan plaatsen ipv een gewone wisselkraan.
Op Funda wordt de Quooker vaak genoemd. Kennelijk vinden veel mensen dat een pre.
Vraag 1: zijn er goedkopere merken die even goed zijn?
Vraag 2: is Quooker toch Je-van-Het als je dat op Funda ziet staan
Vraag 3: welk type heb ik nodig voor koud + warm + kokend water?
mijn 2 centen:

de enige juiste optie is hier een loodgieter erin en de warmwaterkraan weer laten aansluiten en functioneren.

al plaats je een qooker, je hebt dan nog steeds een keukenkraan (die wisselkraan waar je over spreekt) waar je geen warm water mee kan pakken. Lijkt in theorie leuk maar het feit blijft dat die keukenkraan niet naar behoren functioneert.

Je plaatst overigens geen duidelijk verhaal waardoor de informatie voo rons zeer beperkt blijft en adviezen dus algemeneren blijven.
Hoe is de situatie met de warmwaterleiding? is wel alles gewoon aangelegd tot in het keukenkastje onder de kraan?

Maak je je zelf misschien onterecht zorgen of bang over het aansluiten? Wat is de historie van die lekkage?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:48:
[...]

mijn 2 centen:

de enige juiste optie is hier een loodgieter erin en de warmwaterkraan weer laten aansluiten en functioneren.

al plaats je een qooker, je hebt dan nog steeds een keukenkraan (die wisselkraan waar je over spreekt) waar je geen warm water mee kan pakken. Lijkt in theorie leuk maar het feit blijft dat die keukenkraan niet naar behoren functioneert.

Je plaatst overigens geen duidelijk verhaal waardoor de informatie voo rons zeer beperkt blijft en adviezen dus algemeneren blijven.
Hoe is de situatie met de warmwaterleiding? is wel alles gewoon aangelegd tot in het keukenkastje onder de kraan?

Maak je je zelf misschien onterecht zorgen of bang over het aansluiten? Wat is de historie van die lekkage?
De leiding is losgekoppeld. Dan moet er een nieuwe leiding in de betonnen vloer gefreesd worden onder het ladenblok links naar de gootsteen rechts
Als de pvc vloer beschadigd wordt, is dat niet erg: Voorraad planken genoeg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhO_CYo41cQziM6HLXb4UJPIPrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCl04sguiaonsrCpbZhF793F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:34
Fraggert schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:48:
[...]
De Quooker Combi is bedoeld om aangesloten te worden op (alleen) koud waterleiding en levert koud, warm en heet/kokend water. Dit is an sich wel een volwaardige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
croxz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:01:
[...]

De Quooker Combi is bedoeld om aangesloten te worden op (alleen) koud waterleiding en levert koud, warm en heet/kokend water. Dit is an sich wel een volwaardige oplossing.
Een Quooker combi is daar niet voor bedoeld maar we voor geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Chaki schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:57:
[...]

De leiding is losgekoppeld. Dan moet er een nieuwe leiding in de betonnen vloer gefreesd worden onder het ladenblok links naar de gootsteen rechts
Als de pvc vloer beschadigd wordt, is dat niet erg: Voorraad planken genoeg

[Afbeelding]
Is de aanname juist dat de bestaande leiding dus lek is? en dat je daar dus geen gebruik van kunt maken?

Het opnieuw infrezen van die leiding is wel een forse operatie ja, persoonlijk zou ik toch wel die route gaan bewandelen hoor, maar goed dat is iets dat je voor je zelf moet gaan overwegen.

De casus is in elk geval een stukje duidelijker nu ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• croxz
Wolly schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:02:
[...]

Een Quooker combi is daar niet voor bedoeld maar we voor geschikt.
Enlighten me wat het verschil is...

Van de Quooker website:
Met de Quooker COMBI is ook het wachten op warm water verleden tijd. Het reservoir mengt koud leidingwater met kokend water uit de Quooker. Het ultieme alternatief voor de gewone keukenboiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Niet als er in de gootsteen een mengkraan zit waar je normaliter warm water uit zou kunnen krijgen maar dat die dus niet aangesloten is.

Maar goed.....als potentiele koper zou ik dat dus een rare oplossing vinden. Daar mag iemand anders gerust anders over denken. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 23-07-2025 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
[...]

Precies!
Vraag was ook eigenlijk alleen maar:
in vergelijking met andere merken een grote plus of niet?
Lijkt me nu wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
croxz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:05:
[...]

Enlighten me wat het verschil is...

Van de Quooker website:

[...]
Een combi is bedoeld om het lange wachten op warm water vanuit de cv op zolder te elimineren. Dit doet hij door het koude water te mengen met het water uit het boilervat totdat de ww-aanvoer op temperatuur is. Zodra dat moment is aangebroken wordt er dus niet meer bijgemengd met water uit de boiler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:06:
[...]

Niet als er in de gootsteen een mengkraan zit waar je normaliter warm water uit zou kunnen krijgen maar dat die dus niet aangesloten is.

Maar goed.....als potentiele koper zou ik dat dus een rare oplossing vinden. Daar mag iemand anders gerust anders over denken. :P
Mengkraan gaat weg dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croxz
Wolly schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:07:
[...]

Een combi is bedoeld om het lange wachten op warm water vanuit de cv op zolder te elimineren. Dit doet hij door het koude water te mengen met het water uit het boilervat totdat de ww-aanvoer op temperatuur is. Zodra dat moment is aangebroken wordt er dus niet meer bijgemengd met water uit de boiler.
Nee, dat is dus de Combi +:
De COMBI+ is aangesloten op zowel de koud- als de warmwaterleiding. Net als de 'gewone' COMBI rekent hij af met het lange wachten op warm water en de verspilling van drinkwater. Door de aansluiting op de warmwaterleiding heb je onbeperkt warm water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Fanta schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:03:
1. Het prijsverschil is niet meer zo groot als vroeger, waardoor ik persoonlijk altijd voor een Quooker zou gaan. Zeker als je hem als 'lokkertje' wilt laten plaatsen, het is een naam die iedereen kent.
2. Ja, een beetje wel. De kwaliteit is gewoon erg goed, en ook met de service zit het wel snor.
3. Kijk even op de website van Quooker, daar kan je hem configureren naar jouw wens.

https://www.quooker.nl/stel-je-quooker-samen
Kwalitatief zijn quookers helemaal niet erg goed, veel users rapporteren problemen met de schakeling na 3-5 jaar. Garantie is er dan niet meer overigens.
Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie
Quooker Fusion dubbeldruk-knop werkt slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
croxz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:09:
[...]

Nee, dat is dus de Combi +:

[...]
Ah weer wat geleerd, dank je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:34
Wij hebben een Selsiuz voordeel voor jou de boiler is een los component dus je hebt geen intelligente onderdelen in de kraan zelf. Op de kraan zit gewoon een extra fysiek beveiligde knop. Voor de installateur wat meer werk om te installeren. Kwaliteit is vergelijkbaar. Hij bevalt ons goed wij hebben geen warm water van de CV meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Op de Quooker website kom ik dan bij deze uitAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHlU0Yk3xJ4XGd3loAQWfmwcvpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kl67Hx3rEE0iVGutl895aDsA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentry
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:40
Het is investering waarvan je het rendement nooit zult weten.
In beide gevallen (zowel met als zonder ) weet je niet wat men voor het huis betaald zou hebben met of zonder quooker.

Persoonlijk denk ik daarbij dat het rendement negatief is, nl. precies de kosten van de quooker zoals meerdere mensen hierboven al aangaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07
Wij hebben ook een Quooker, zonder warm water aansluiting in de keuken. Werkt prima. In het verleden wel een Daalderop gehad. Die vond ik eigenlijk ook prima toen.

Let ook op de je een warmwaterleiding volgens mij niet mag, of beter niet kan afdoppen! Vanwege legionella.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Gentry schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:56:
Het is investering waarvan je het rendement nooit zult weten.
In beide gevallen (zowel met als zonder ) weet je niet wat men voor het huis betaald zou hebben met of zonder quooker.

Persoonlijk denk ik daarbij dat het rendement negatief is, nl. precies de kosten van de quooker zoals meerdere mensen hierboven al aangaven.
De vraag was beter een Quooker of een ander goedkoper merk. Alternatief: waterleiding vervangen is sowieso duurder en niet verzekerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Wailing_Banshee

You're Next

FredvZ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:40:
Een Qooker is het niet hetzelfde als een volwaardige warmwateraansluiting in de keuken.
Mocht je dit toch als oplossing zien, zou bij de verkoop wel duidelijk maken dat er alleen koud water in de keuken is.
Oh? Wij hebben de quooker echt als volwaardige warmwateraansluiting in de keuken. Er ligt bij ons alleen een loze warmwaterleiding naar de keukenkraan. Wij hebben een gewone kraan (want we konden geen quooker kraan krijgen met een douche slang/kop en die wilden wij wel) en een kokend water kraan.
Wolly schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:10:
[...]

Kwalitatief zijn quookers helemaal niet erg goed, veel users rapporteren problemen met de schakeling na 3-5 jaar. Garantie is er dan niet meer overigens.
Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie
Quooker Fusion dubbeldruk-knop werkt slecht
Wij hebben een Quooker Combi die al 15 jaar lang zonder problemen functioneert.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:59

de Peer

under peer review

Wailing_Banshee schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:19:
[...]

Er ligt bij ons alleen een loze warmwaterleiding naar de keukenkraan.
met legionellagevaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dan zou er water in moeten staan, volgens mij... Die leiding bij ons is een loze leiding. Heeft zelfs nog nooit water door gestroomd. Wij hebben de keuken verplaatst, en dus de leidingen zijn ook opnieuw gelegd. De warmwaterleiding ligt er wel, maar is nooit aangesloten geweest.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Dat snap ik niet: de leiding is afgedopt. Er gaat geen warm water naar de keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Chaki schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:27:
[...]

Dat snap ik niet: de leiding is afgedopt. Er gaat geen warm water naar de keuken
dan is het goed denk ik, als het aan de kraanzijde afgedopt is.
Verkeerd zou zijn als er nog 1 of 2 meter leiding is en en daarna pas afgedopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Chaki schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:27:
[...]

Je kunt een leiding aan 2 kanten afdoppen, daar waar het water de leiding in gaat en daar waar het water de leiding uit komt. Ik zou wel aan het begin afdoppen en niet aan het einde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:35:
[...]

Je kunt een leiding aan 2 kanten afdoppen, daar waar het water de leiding in gaat en daar waar het water de leiding uit komt. Ik zou wel aan het begin afdoppen en niet aan het einde :D
Bij de kraan, maar als er legionella in de leiding tussen de cv-ketel en de keuken, gaat die toch nergens heen?
@de Peer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Chaki schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:38:
[...]

Bij de kraan, maar als er legionella in de leiding tussen de cv-ketel en de keuken, gaat die toch nergens heen?
@de Peer
jawel, dat is een onwenselijke constructie. Meestal zijn er namelijk ook nog aftakkingen. Neem aan dat niet alleen de keuken via een separate leiding van warm water voorzien wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42
Wailing_Banshee schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:19:
Oh? Wij hebben de quooker echt als volwaardige warmwateraansluiting in de keuken. Er ligt bij ons alleen een loze warmwaterleiding naar de keukenkraan. Wij hebben een gewone kraan (want we konden geen quooker kraan krijgen met een douche slang/kop en die wilden wij wel) en een kokend water kraan.
Je kan inderdaad een Quooker gebruiken om warm tapwater te krijgen, dat hebben we hier in huis ook.
Maar als de boiler van de Quooker leeg is, is er geen warm water meer. En dát maakt het imho geen volwaardige warmwater aansluiting.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

FredvZ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:50:
[...]

Je kan inderdaad een Quooker gebruiken om warm tapwater te krijgen, dat hebben we hier in huis ook.
Maar als de boiler van de Quooker leeg is, is er geen warm water meer. En dát maakt het imho geen volwaardige warmwater aansluiting.
Tsja hoe vaak is dat nu nodig dat je in de keuken grote hoeveelheden warm water nodig hebt.

Als mijn (douche)boiler leeg is heb ik ook geen warm water mee, maar ik zou mijn installatie niet als niet-volwaardig omschrijven. onbeperkt warm water is al lang niet meer 'normaal' in tijden waarin duurzaamheid ook steeds belangrijker wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 21:29
just my 2 cents

We hebben hier op het werk een nieuwe Quooker (van november vorig jaar) en een oudere kokend waterkraan van Grohe (Grohe Red Duo).

En ik kan je zeggen, persoonlijk, kies ik altijd de Grohe. Veel gebruiksvriendelijker in mijn ogen, is ook net iets sneller, maar dat kan mijn perceptie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
de Peer schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:58:
[...]

Tsja hoe vaak is dat nu nodig dat je in de keuken grote hoeveelheden warm water nodig hebt.

Als mijn (douche)boiler leeg is heb ik ook geen warm water mee, maar ik zou mijn installatie niet als niet-volwaardig omschrijven. onbeperkt warm water is al lang niet meer 'normaal' in tijden waarin duurzaamheid ook steeds belangrijker wordt.
Inderdaad. Ik heb een vaatwasser en een emmer om te dweilen kan ik desnoods in de badkamer vullen. Is zelfs makkelijker hoef ik hem niet hoog te tillen. Als het voor mezelf was nam ik een simpele keukenboiler

Wat afdoppen betreft: kan niet alleen in de keuken zijn, want dan blijft hij lekken in de vloer. Loodgieter vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Glashelder schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:06:
Ik geloof er echt niets van dat in de huidige markt iemand een huis niet koopt omdat er geen kokendwaterkaan in zit OF meer gaat betalen voor een huis waar het wel in zit.
Ik ook niet. Sterker nog, ik denk dat je de investering ook niet terug ziet in de verkoopprijs.

Mensen laten een huis echt niet schieten omdat er geen Quooker in zit, zeker niet in de huidige woningmarkt.

Vind het ook altijd bijzonder als mens veel waarde hechten aan een nieuwe CV ketel of juist moeilijk doen over een heel oude CV ketel. Op de totale kosten van een woning cq verhuizing doet dat er toch ook niet toe lijkt mij.
Neemt niet weg dat het wel vervelend is als de CV ketel de pijp aan Maarten geeft net nadat je verhuist bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:14:
[...]

Ik ook niet. Sterker nog, ik denk dat je de investering ook niet terug ziet in de verkoopprijs.

Mensen laten een huis echt niet schieten omdat er geen Quooker in zit, zeker niet in de huidige woningmarkt.

Vind het ook altijd bijzonder als mens veel waarde hechten aan een nieuwe CV ketel of juist moeilijk doen over een heel oude CV ketel. Op de totale kosten van een woning cq verhuizing doet dat er toch ook niet toe lijkt mij.
Neemt niet weg dat het wel vervelend is als de CV ketel de pijp aan Maarten geeft net nadat je verhuist bent.
Mijn vraag is enkel of een Quooker gewilder is dan een ander merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

B-Real schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:14:
[...]

Ik zou nooit een huis laten schieten als er geen Quooker (of een andere goede kokendwater kraan) in zou zitten, maar een hele oude CV ketel kan ik wel begrijpen. Een verhuizing kan duur zijn en de kans dat een oude ketel snel kapot gaat is groter dan bij een nieuwe ketel. En als je dan vlak na de verhuizing weer even duizend euro mag ophoesten kan best vervelend zijn...

Ik zou mogelijk wel een huis laten schieten als de waterleiding niet in orde is. Dus een Quooker om een lekkende leiding te maskeren zou voor mij een afknapper zijn (tenzij het een opknapper zou zijn, natuurlijk!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:09
Chaki schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:20:
[...]

In mijn optiek wel, Quooker is zon beetje de standaard.
Zelf als je een kokend water kraan hebt van een ander merk noemen mensen het een Quooker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:21:
[...]
Dus een Quooker om een lekkende leiding te maskeren zou voor mij een afknapper zijn (tenzij het een opknapper zou zijn, natuurlijk!)
De leiding lekt niet meer. Hij is afgedopt.
Maar goed om te weten dat dit een afknapper kan zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
[...]

Het is al weer een paar jaar geleden dat wij een nieuwe keuken met kokendwaterkraan uitzochten.
In mijn zoektocht toen was de conclusie dat Quooker de enige is die daadwerkelijk kokend water levert, de andere zitten daar qua temperatuur net onder (alsnog bloody hot natuurlijk).

Kwaliteit/levensduur/onderhoud is (was?) bij Quooker gewoon beter.

Let wel, dat was mijn conclusie toen. Er is ook een kokendwaterkranen topic, ik zou daar even zoeken naar meer actuele antwoorden voor je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Chaki schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:31:
[...]

De leiding lekt niet meer. Hij is afgedopt.
Maar goed om te weten dat dit een afknapper kan zijn
Het gaat erom dat er dus eigenlijk geen leiding is. Daarom hebben wij toen we de leidinging hebben later verleggen, wel die loze warmewater leiding neer laten leggen. Dan heeft een nieuwe eigenaar nog altijd de keuze om de ketel voor warm water te gebruiken ipv een close-in boiler (van welk type dan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:45:
[...]

Het gaat erom dat er dus eigenlijk geen leiding is. Daarom hebben wij toen we de leidinging hebben later verleggen, wel die loze warmewater leiding neer laten leggen. Dan heeft een nieuwe eigenaar nog altijd de keuze om de ketel voor warm water te gebruiken ipv een close-in boiler (van welk type dan ook).
De warmwaterleiding ligt in het beton en is lek. Denk niet dat nieuwe eigenaar ds hele boel gaat open breken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Net een bezichtiging van een andere woning samen met mijn aankoopmakelaar. Die zegt: Ja, joh! Dan gooi je toch een Koekkertje erin! Je gaat toch niet die hele handel open breken!

Maar vraag was eigenlijk alleen: welke heetwaterkraan? Denk dat naamsbekendheid van Quooker wel helpt
Evengoed leerzaam, waarvoor dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:08
[...]

Ja, een Quooker wordt toch wat meer gezien als een Mercedes, zou ik uit mijn onderbuik reageren.

Dat betekent natuurlijk niet dat iedereen een Mercedes fijner vind rijden dan een Toyota. Wellicht zijn er mensen die goeie ervaringen hebben met Mercedes ofwel Toyota en daar op verjaardagsfeestjes graag zichzelf over uitlaten. Rationeel gezien is er natuurlijk heel slecht een keiharde feitelijke onderbouwing op te plakken.

My 2 cents... dat er inderdaad op Funda specifiek Quooker genoemd wordt, is niet voor niks. Het is een beetje dat Quooker de naam is geworden voor een kokendwaterkraan. Net als dat "vroegah" het merk TomTom eigenlijk de naam was voor een navigatiesysteem. Zo ook Luxaflex, dat is ook niks meer dan een merknaam voor (aluminium) jaloezieën.
Daarmee wil ik zeker geen kwaliteitsoordeel vellen (ik heb namelijk geen ervaring met de alternatieven) maar die naamsbekendheid doet nou eenmaal een hoop.

Wij hebben hier overigens een Quooker en zijn daar zeer tevreden mee. We maken er ook bijzonder veel gebruik van, zeker sinds we een kleine hebben. Wij hebben zo'n flex en dat is ook bijzonder makkelijk zonder dat je keuken er lelijk van wordt.
Zeker als je geen warm water hebt in de keuken klinkt het als een slimme oplossing. d:)b

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 12:44

charrel

Cortisol4life..

FredvZ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:40:
Hier al jaren geen warmwater aansluiting meer in de keuken, we doen alles via de boiler van de kokend water kraan in de keuken. Moesten erg lang wachten voordat er warm water kwam via de cv op de oude plek van de keuken. Nu de keuken aan de voorkant zit werd het waarschijnlijk nog langer wachten. Hadden we geen zin meer in dus toen gekozen voor alleen een koud water leiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:28
Er wordt in dit topic wel makkelijk over het legionella gevaar heen gestapt. Het is namelijk niet duidelijk of de warmwater leiding van de keuken volledig separaat is. Als de leiding aftakkingen heeft naar de badkamer, moet je het echt fatsoenlijk oplossen. Je wil niet op je geweten hebben dat nieuwe bewoners met de veteranenziekte opgezadeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
[

[ Voor 99% gewijzigd door Chaki op 23-07-2025 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Er zijn geen aftakkingen
De oplossing zou geweest zijn: een aftakking maken van de badkamer naar de aangrenzende keuken

[ Voor 32% gewijzigd door Chaki op 23-07-2025 19:50 ]

Pagina: 1