Ik zie hier vaak voorbij komen dat het mijn eigen schuld is en dat ik had moeten checken of het een import auto is of niet en dat daar niks mis mee is.
Het gaat mij er alleen niet om of een import auto wel of geen probleem is, het gaat mij er om dat ik via Autotrack en Viabovag zocht naar een NL auto, daar deze auto naar boven kwam omdat ze nu dus achteraf gezien structrureel liegen en bij elke import auto (zeker minstens 7) zetten dat het een NL auto is, terwijl dat niet klopt.
Ook zeiden ze dat de auto al drie jaar in onderhoud was bij hun, terwijl de auto pas sinds 2024 in NL is. Ik heb gevraagd hoe ze aan de auto kwamen, en ze gaven aan door inruil van de vorige eigenaar. Terwijl ze hem nu blijkbaar zelf hebben geimporteerd hoorde ik van de andere verkoper.
Ook zeiden ze dat er nog verlengde garantie op zat, maar na contact met een Kia dealer hier in de buurt zitten daar wel voorwaarden aan.
Daar die dingen bij elkaar krijg ik er een vreemd gevoel bij, niet per se omdat het een import auto is, maar omdat het verhaal niet blijkt te kloppen en ze niet heel transparant en eerlijk lijken te zijn..
Ik heb er van geleerd en check voortaan alles driedubbel, maar het is een Ford/Hyndai dealer, dus ging er vanuit gewoon betrouwbaar. Gelijk van geleerd nu:)
Ik ga straks bellen en laat de uitkomst weten!
[
Voor 6% gewijzigd door
Archioak op 17-07-2025 07:40
]