Iemand meer info hierover? Betalen we zoveel voor plastic in de behuizing van de Ultra? Pfffff.g86 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:35:
Waarom zeggen ze dat de Ultra van titanium grade 4 is?
Als dat middelste gedeelte blijkbaar gewoon plastic is?
Plastic smelt bij firetest:
YouTube: Samsung Galaxy watch ultra vs Fire 🔥#samsung #galaxywatchultra #app...
[Afbeelding]
Hele mooie prijs, helaas had ik maar 1 code gekregen.g86 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:03:
[...]
Ik heb 386,19 euro betaald voor hetzelfde. AOB 10%, BCR 10% en WATCH2025 code 200 euro. Stapelbaar.
De code op de flyer die ik had gebruikt zou 10% moeten zijn maar de normale prijs is 500 euro met WATCH2025, met code gaat er dik 70 vanaf. Bijzonder 😅
Ik heb inmiddels de Spigen Rugged Armor Pro Case in huis.
Horloge is goed beschermd.
Loop tegen 2 dingen aan namelijk het opladen is niet echt handig omdat het bandje nogal stug is. Heb deze nu op de zijkant gezet om op te laden.
Het tweede punt maar dat is voor iedereen anders natuurlijk en dat is dat het horloge te los zit, zet ik het een vakje strakker dan is het weer te strak.
Bij het originele bandje heb ik daar geen last van, past prima.
Weet nog niet of ik deze blijf gebruiken.
Horloge is goed beschermd.
Loop tegen 2 dingen aan namelijk het opladen is niet echt handig omdat het bandje nogal stug is. Heb deze nu op de zijkant gezet om op te laden.
Het tweede punt maar dat is voor iedereen anders natuurlijk en dat is dat het horloge te los zit, zet ik het een vakje strakker dan is het weer te strak.
Bij het originele bandje heb ik daar geen last van, past prima.
Weet nog niet of ik deze blijf gebruiken.
Ook de tweede nacht is gelukt en ik heb de uitslag ontvangen.Anton56 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 07:34:
Is het iemand al gelukt om een apneu score te krijgen op de watch8 ?
Health is bijgewerkt, na diverse pogingen op verschillende plekken en strak om de pols krijg ik de melding dat hij niet kan meten. 🙄
Deze bij Ali besteld, en ze noemen het 'sliver'Ferry1989 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:43:
Zijn er al mede tweakers die een metalen bandje hebben gekocht voor de watch 8 classic?
Zoja voor zilver of titanium gekozen, komt de kleur overeen met de kast?
:strip_exif()/f/image/0H8C7nsjuDHLtV0qJVSpUKiJ.jpg?f=fotoalbum_large)
O gaaf hoor, heel benieuwd, ik de ultra wit van 2024 😀
coenox schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 14:38:
OK, kogel is door de kerk. Heb een Ultra in Titanium Blue besteld. Met de 200 euro korting, gratis Buds Pro en inleveren van 34 euro aan Samsung punten. Heb nog een gesealde watch 7 liggen, die verkoop ik los omdat dit iets meer oplevert dan inruil.
Ben benieuwd hoe bevalt. Heb een Garmin Epix 2 met lange batterijduur, maar mis toch de LTE mogelijkheid. En aanbod was nu wel erg aantrekkelijk.
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Sinds gister de Watch Ultra Titanium White binnen, maar ik baal heel erg dat de zijkant wit is.. Op de foto's op de website is dat niet te zien. Toevallig iemand die de Ultra 2025 Titanium Gray heeft maar toch liever de witte wilt? Mijne is nog splinternieuw.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Zojuist uitgepakt en ingesteld, 2025 Titanium Blue. Hiervoor had ik de 2024 zilver maar wou eens wat anders.
:strip_exif()/f/image/MFccjgi9hmz7iyTNqNn1mjBq.jpg?f=fotoalbum_large)
😁
:strip_exif()/f/image/MFccjgi9hmz7iyTNqNn1mjBq.jpg?f=fotoalbum_large)
😁
[ Voor 32% gewijzigd door DM89 op 05-08-2025 14:21 ]
Mag ik vragen waarom je naar een 2025 model bent gegaan. Dacht dat ze echt hetzelfde waren op het kleurtje wat je nu hebt na dan. Is het echt alleen maar vanwege de kleur?DM89 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:49:
Zojuist uitgepakt en ingesteld, 2025 Titanium Blue. Hiervoor had ik de 2024 zilver maar wou eens wat anders.
[Afbeelding]
😁
[ Voor 3% gewijzigd door Daniel. op 05-08-2025 23:25 ]
De 2024 versie heb ik al een tijden niet meer. Wou nu toch weer een Ultra en heb nu door korting en verkoop Buds3 Pro minder betaald aan de 2025 dan de 2024 versie dus vandaarDaniel. schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:25:
[...]
Mag ik vragen waarom je naar een 2025 model bent gegaan. Dacht dat ze echt hetzelfde waren op het kleurtje wat je nu hebt na dan. Is het echt alleen maar vanwege de kleur?
Zijn inderdaad bijna de zelfde horloges, alleen heeft 2025 64gb opslag om toch een verschillen je te maken.
Ik overweeg van een Watch 5 Pro over te stappen op een Watch 8 Classic. De bediening met de bezel is voor mij een belangrijke plus aangezien ik veel zwem en het touchscreen moeilijk is te bedienen met natte handen. Nu zie je overal dat je met de bezel door menu’s en tiles e.d. kunt gaan, maar kun je ook zonder het touchscreen te gebruiken een keuze maken binnen een lijst of menu (normaal tik je dan op het item)? Ik kan dat in review video’s en de gebruiksaanwijzing niet achterhalen. Anders gezegd: is de 8 Classic volledig zonder touchscreen te gebruiken?
En in het verlengde hiervan: werkt de bezel van de 8 Classic als het water lock aanstaat?
En in het verlengde hiervan: werkt de bezel van de 8 Classic als het water lock aanstaat?
De bezel werkt als de waterlock aan staat, echter kun je geen keuze maken op het scherm als de waterlock aanstaat en ik heb ook nog geen manier gevonden om dit met de knoppen te doen. Accuduur is rond de 2 dagen met het LTE model, wel met always on display uitgezetTKR schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:02:
Ik overweeg van een Watch 5 Pro over te stappen op een Watch 8 Classic. De bediening met de bezel is voor mij een belangrijke plus aangezien ik veel zwem en het touchscreen moeilijk is te bedienen met natte handen. Nu zie je overal dat je met de bezel door menu’s en tiles e.d. kunt gaan, maar kun je ook zonder het touchscreen te gebruiken een keuze maken binnen een lijst of menu (normaal tik je dan op het item)? Ik kan dat in review video’s en de gebruiksaanwijzing niet achterhalen. Anders gezegd: is de 8 Classic volledig zonder touchscreen te gebruiken?
[ Voor 4% gewijzigd door netblade op 06-08-2025 10:08 ]
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Dank voor je antwoord, dat maakt al wat meer duidelijk. Ik heb even zitten kijken naar tikopties zonder touchscreen (in mijn Watch5 Pro). Universele gebaren onder Toegankelijkheid laat tikken door een vuist- of knijpbeweging wel toe. Dat zal in de Watch8 Classic niet anders zijn, lijkt me. Ik denk dus dat met een combi van bezel en gebaren geheel ‘touchloze’ bediening wel mogelijk moet zijn.netblade schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 10:07:
[...]
De bezel werkt als de waterlock aan staat, echter kun je geen keuze maken op het scherm als de waterlock aanstaat en ik heb ook nog geen manier gevonden om dit met de knoppen te doen. Accuduur is rond de 2 dagen met het LTE model, wel met always on display uitgezet
Ah ja daar had ik nog niet aan gedacht (en mij eerlijk gezegd ook nog niet in verdiept) er zitten inderdaad functies om met gebaren of knijpbewegingen ook acties uit te voeren.TKR schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:02:
[...]
Dank voor je antwoord, dat maakt al wat meer duidelijk. Ik heb even zitten kijken naar tikopties zonder touchscreen (in mijn Watch5 Pro). Universele gebaren onder Toegankelijkheid laat tikken door een vuist- of knijpbeweging wel toe. Dat zal in de Watch8 Classic niet anders zijn, lijkt me. Ik denk dus dat met een combi van bezel en gebaren geheel ‘touchloze’ bediening wel mogelijk moet zijn.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Hmm sinds (eer) gisteren haalt mijn ultra 2025 het niet eens 30 uur vol, ook niet in spaarstand. Er zit dus ergens een power drain. Na wat zoeken lijkt het erop dat Google assistent (gemini) misschien de boosdoener is.
Iemand anders dit probleem?
Iemand anders dit probleem?
Wat ik wel enorm jammer vind, en niet had verwacht van een Ultra watch, dat je zo enorm beperkt bent in welke knoppen wat doet.
Ik had verwacht voor elke knop een geheel eigen actie in te kunnen stellen voor:
Short press
Long press
Double press
De long press op de onderste is vast ingesteld op Samsung Wallet (terwijl ik momenteel Google Wallet gebruik), die kun je niet aanpassen...
De short press op de onderste is nu maar recent apps, of anders is het Previous screen
Er is geen double press mogelijk op de onderste...
Voor de action knop (short óf double press, moet kiezen) is er maar beperkt aantal mogelijkheden.
Long press (5 sec) kun je alleen een sirene aan/uit zetten als optie.
Voor de bovenste (home) knop double press kun je kiezen uit je geïnstalleerde watch apps.
Long press alleen Bixby of Google Assistant (of power off menu... tja)
All met all eigenlijk best terleurstellend...
Ik had verwacht voor elke knop een geheel eigen actie in te kunnen stellen voor:
Short press
Long press
Double press
De long press op de onderste is vast ingesteld op Samsung Wallet (terwijl ik momenteel Google Wallet gebruik), die kun je niet aanpassen...
De short press op de onderste is nu maar recent apps, of anders is het Previous screen
Er is geen double press mogelijk op de onderste...
Voor de action knop (short óf double press, moet kiezen) is er maar beperkt aantal mogelijkheden.
Long press (5 sec) kun je alleen een sirene aan/uit zetten als optie.
Voor de bovenste (home) knop double press kun je kiezen uit je geïnstalleerde watch apps.
Long press alleen Bixby of Google Assistant (of power off menu... tja)
All met all eigenlijk best terleurstellend...
D3: SuHwak-2244
Ja mee eens, op de classic is dat precies zo geloof ik. Ik heb nu maar Google Wallet op de knop boven staan, double press.Op zich heb ik de andere knoppen toch niet zo vaak nodig merk ik...
Maar meer flexibiliteit was leuk geweest inderdaad.
Maar meer flexibiliteit was leuk geweest inderdaad.
Erg onhandig en oncomfortabel om het horloge anders te moeten gaan dragen in de nacht als je een score wilt krijgen over slaapapneu.
Klopt, gelukkig is het maar 2 nachten als het goed is... Maar comfortabel is het zeker niet.Anton56 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:09:
Erg onhandig en oncomfortabel om het horloge anders te moeten gaan dragen in de nacht als je een score wilt krijgen over slaapapneu.
Vandaag mijn horloge voor de eerste keer moeten opladen, heb meteen wel een goede accuduur. Uit de doos 75% opgeladen en heeft het 2d en 18u volgehouden
AOD uit.
[ Voor 127% gewijzigd door DM89 op 08-08-2025 09:11 ]
hmm AOD uit is wel interessant, komende van een hybrid (dus echte wijzers) wist ik niet zeker of dat voor mij zou werken, maar ga het nu gewoon proberen
Kan iemand een goede oplader aanbevelen? De originele Samsung lader is zelfs bij Samsung zelf niet leverbaar, en alle "hockeypuck" opladers die je bij Bol/Amazon kunt krijgen lijken allemaal heet te worden en langzamer te laden.
Edit:
Never mind, beter zoeken...
uitvoering: Samsung EP-OL300
Edit:
Never mind, beter zoeken...

[ Voor 24% gewijzigd door dreester op 08-08-2025 11:03 ]
Ik heb het ook al jaren gewoon uit, als ik op me horloge wil kijken dan gaat het scherm pas aan. Scheelt wel veel hoor qua batterijduur.darkrain schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:30:
hmm AOD uit is wel interessant, komende van een hybrid (dus echte wijzers) wist ik niet zeker of dat voor mij zou werken, maar ga het nu gewoon proberen
Zit er toch gewoon 1 in de doos?dreester schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:52:
Kan iemand een goede oplader aanbevelen? De originele Samsung lader is zelfs bij Samsung zelf niet leverbaar, en alle "hockeypuck" opladers die je bij Bol/Amazon kunt krijgen lijken allemaal heet te worden en langzamer te laden.
Edit:
Never mind, beter zoeken...![]()
Ik heb er ook meteen een tweede bij besteld, maar er zijn wel ook andere mogelijkheden onderweg. Ik heb een powerbank die het ook kan doen draadloos én als je telefoon het ondersteund kun je met je telefoon de watch draadloos opladen helaas dat kan niet meer...dreester schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:14:
[...]
Klopt, maar ik wil er nog een hebben voor onderweg en/of op werk. Zeker met de korte accuduur
[ Voor 3% gewijzigd door darkrain op 08-08-2025 12:03 ]
Welke heb je? Gaat toch minimaal wel 1 dag mee?? Mijn Ultra (2024) haalt makkelijk 3-4 dagen. de 2025 vooralsnog niet.dreester schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:14:
[...]
Klopt, maar ik wil er nog een hebben voor onderweg en/of op werk. Zeker met de korte accuduur
@darkrain Ik ben bang dat Samsung het draadloos laden met je telefoon van de watch 7 serie eruit heeft gesloopt:
https://www.samsung.com/n...re-on-your-galaxy-device/
Galaxy-apparaten die Batterij draadloos delen ondersteunen:
Galaxy S20 / S20+ / S20 Ultra en latere modellen.
Galaxy Z Fold2 / Flip2 en latere modellen.
Galaxy Watch en latere modellen, behalve voor Galaxy Watch7 / Ultra.
Galaxy Buds en latere modellen.
Dat ... is heel erg jammer, maar lijkt er wel op dat het eruit is. Snelle test ging niet aan het laden, zal ff mijn post hierboven aanpassen.Gismo1979 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:55:
@darkrain Ik ben bang dat Samsung het draadloos laden met je telefoon van de watch 7 serie eruit heeft gesloopt:
[...]
Ik heb de 8 Classic, die gaat ongeveer 1,5 dag mee. Maar laatst had ik een onverklaarbare drain, misschien wel door de assistant die op de achtergrond draaide. Dan baal je wel als je geen oplader bij je hebt.Rohit schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:52:
[...]
Welke heb je? Gaat toch minimaal wel 1 dag mee?? Mijn Ultra (2024) haalt makkelijk 3-4 dagen. de 2025 vooralsnog niet.
Samsung verkocht al een tijdje limited edition en ik dacht dat dit niet meer werd gedaan:
https://www.samsung.com/n...afptMjDNu5jsr6aKcmVINMs3u
Maar blijkbaar verkopen ze nu special edition versies van de Watch Ultra.
:strip_exif()/f/image/bRtUYfLARbASalaOjAyftdLa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KJL3N2rZDqDzB8ISap3dEh5k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ngnCMiaiijaCD51894F2yVxE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bi2ijvDTY8B4WWqGCkQr6By4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bRtUYfLARbASalaOjAyftdLa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KJL3N2rZDqDzB8ISap3dEh5k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ngnCMiaiijaCD51894F2yVxE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bi2ijvDTY8B4WWqGCkQr6By4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KR3e0A4pfVDhQXxPB3pQXpaq.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand aanpasbare helderheid geactiveerd? Valt dat mee wat betreft accu gebruik?
Zojuist tijdens een fietstocht aangezet. Is wel handig met de zon
Bijzondere link, kan er verder niets over vinden. Ook niet bij de verkoopadressen die genoemd worden.blue13x schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 02:45:
Samsung verkocht al een tijdje limited edition en ik dacht dat dit niet meer werd gedaan:
[url="https://tweakers.net/i/lbsyTyxDP_8lQ3ZRzLFsZKkyKJ8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bRtUYfLARbASalaOjAyftdLa.jpg?f=user_large",,"1"]
ja dat heb ik voor de watch wel aangezet idd, anders is het primaire ding wat ie moet doen (de tijd weergeven) niet te doensatshow schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:04:
Heeft iemand aanpasbare helderheid geactiveerd? Valt dat mee wat betreft accu gebruik?
https://www.excluso.nl/sa...4-galaxy-watch-ultra-64gbcoenox schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:15:
[...]
Bijzondere link, kan er verder niets over vinden. Ook niet bij de verkoopadressen die genoemd worden.
Ik las bij de eerste link: 'Deze Galaxy Watch gaat nóg langer mee: 5 tot 6 dagen bij normaal gebruik'. Maar nu lees ik dat de special edition alleen een ander bandje heeft en een andere doos. Niet heel 'special' dus.
Is heel subjectief natuurlijk. Maar dat zijn meestal special edition watches..mooie presentatie met en exclusieve verpakking en extra metalen bandje.coenox schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:47:
[...]
Ik las bij de eerste link: 'Deze Galaxy Watch gaat nóg langer mee: 5 tot 6 dagen bij normaal gebruik'. Maar nu lees ik dat de special edition alleen een ander bandje heeft en een andere doos. Niet heel 'special' dus.
Vroeger was er een BALR editie, daar kreeg je ook een speciale band, een armbandje, balr verpakking en certificaat van echtheid.
Vind dat ze in dit geval eerder voor de watch 8 classic moesten gaan in plaats van de ultra.
Metalen bandje van 8 euro op ali en je hebt een Special Edition!coenox schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:47:
[...]
Ik heb de Spigen Rugged Armor Pro Case terug gestuurd. Het bandje gaf irritaties op mijn huid van mijn pols.
Heb van het bandje dat mee is geleverd, hier geen last van.
Heb van het bandje dat mee is geleverd, hier geen last van.
Ik draag sinds een paar dagen een Watch8 44mm, regelmatig met een Spigen Liquid Air hoesje. Tot nu toe nergens last van, ik heb wel een gevoelige huid. Ik kan me voorstellen dat huidirritatie mogelijk gerelateerd is aan allergieën.
Nadeel van het Spigen hoesje vind ik wel dat je het hoesje alleen kunt bevestigen door de bandjes aan beide zijden los te maken.
Bij mijn vorige horloge, een Samsung Galaxy Watch4, gebruikte ik een goedkoop hoesje dat je er overheen kon klikken, zonder de bandjes los te maken. Net iets praktischer.
Dit is de Watch8 44mm met een Spigen Liquid Air:
Nadeel van het Spigen hoesje vind ik wel dat je het hoesje alleen kunt bevestigen door de bandjes aan beide zijden los te maken.
Bij mijn vorige horloge, een Samsung Galaxy Watch4, gebruikte ik een goedkoop hoesje dat je er overheen kon klikken, zonder de bandjes los te maken. Net iets praktischer.
Dit is de Watch8 44mm met een Spigen Liquid Air:
:strip_exif()/f/image/0Zoi54IBJb9SpU6AeGsfV8Hl.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door doogster op 11-08-2025 20:50 ]
Vind ik ook niet zo fijn om te zien, net nu ik op het punt stond om zelf een Galaxy Watch Ultra te bestellen. Dat heeft een Apple Watch Ultra dan beter voor elkaar.. (maar betaal je dan ook meer voor). Niet dat het iets af doet aan de algemene kwaliteit van het horloge, als er al risico is op krassen/beschadiging, zal het niet gauw op de zijkanten gebeuren.g86 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:35:
Waarom zeggen ze dat de Ultra van titanium grade 4 is?
Als dat middelste gedeelte blijkbaar gewoon plastic is?
Plastic smelt bij firetest:
YouTube: Samsung Galaxy watch ultra vs Fire 🔥#samsung #galaxywatchultra #app...
[Afbeelding]
Als je het een mooi horloge vindt en het geld ervoor over hebt zou ik het gewoon kopen.
Ik denk dat als het plastic begint te smelten (wanneer je het om hebt) je een heel ander probleem hebt (auw auw)
Ik denk dat als het plastic begint te smelten (wanneer je het om hebt) je een heel ander probleem hebt (auw auw)
Ik zet voor ik ga slapen altijd de slaap modus aan. Als ik wakker word zet ik deze weer uit.
Alleen AOD blijft dan uitstaan. De slaap modus zet deze standaard uit, maar ik ga er vanuit dat het daarna dus ook weer wordt aangezet, maar dat gebeurd helaas niet.
Is hier een oplossing voor?
Alleen AOD blijft dan uitstaan. De slaap modus zet deze standaard uit, maar ik ga er vanuit dat het daarna dus ook weer wordt aangezet, maar dat gebeurd helaas niet.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Dat werkte (toen ik nog AOD aan had overdag) voor mij prima, dus eens met hierboven, heb je niets anders waar dit door kan komen?MrBlueEyes schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:12:
Ik zet voor ik ga slapen altijd de slaap modus aan. Als ik wakker word zet ik deze weer uit.
Nee, ik gebruik routines verder ook niet. Ik heb dan ook alleen slaap en bioscoop stand. En beiden staan op default instellingen.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Kan ook een bug zijn. Bij mij komt er nu een update binnen. Misschien lost deze het op.MrBlueEyes schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 20:07:
Nee, ik gebruik routines verder ook niet. Ik heb dan ook alleen slaap en bioscoop stand. En beiden staan op default instellingen.
Zou mooi zijn. Ik zie het morgen wel of het goed gaat.Gismo1979 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 20:29:
[...]
Kan ook een bug zijn. Bij mij komt er nu een update binnen. Misschien lost deze het op.
Ik zou toch eens goed kijken naar de instellingen van de standen. Lijkt erop dat daarin de AOD niet meer aangezet wordt.
Deze ochtend na de update gisteravond, doet hij het weer. Toeval of niet, ik ben blij.Gismo1979 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:09:
Ik zou toch eens goed kijken naar de instellingen van de standen. Lijkt erop dat daarin de AOD niet meer aangezet wordt.
Ik zit ook net als vele anderen te twijfelen om de watch ultra te kopen. Voorheen een aantal smartwatches geprobeerd maar de batterijduur van amper 1 a1,5 dag vond ik te kort. Met de ultra zou, met een paar opties uitzetten, zeker 2 a 3 dagen haalbaar zijn?
Offtopic: is er iemand die misschien een AON code heeft en deze niet gebruikt?
Offtopic: is er iemand die misschien een AON code heeft en deze niet gebruikt?
Gebruiken jullie de slaapstand routine? En zo ja, hoe schakel je die dan in? Automatisch of handmatig en met welke triggers dan?
Ik probeer te ontdekken wat goed werkt... Voorlopig is dat handmatig voor mij denk ik. Ben benieuwd hoe anderen dat doen.
Ik probeer te ontdekken wat goed werkt... Voorlopig is dat handmatig voor mij denk ik. Ben benieuwd hoe anderen dat doen.
Ik gebruik de slaapstand op mijn telefoon. Dan gaat mijn smartwatch automatisch mee.darkrain schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:23:
Gebruiken jullie de slaapstand routine? En zo ja, hoe schakel je die dan in? Automatisch of handmatig en met welke triggers dan?
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
klopt ook, maar hoe schakel je die in dan?Marc H schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:32:
[...]
Ik gebruik de slaapstand op mijn telefoon. Dan gaat mijn smartwatch automatisch mee.
* Marc H is nog niet helemaal wakker, geloof ik.
Ik gebruik een routine daarvoor die om 0:00 aan gaat en om 8 uur weer uit gaat. Ga ik eerder slapen dat activeer ik hem op mijn watch met de hand. Dan gaat ook gelijk mijn smartphone in slaapstand.
Ik gebruik een routine daarvoor die om 0:00 aan gaat en om 8 uur weer uit gaat. Ga ik eerder slapen dat activeer ik hem op mijn watch met de hand. Dan gaat ook gelijk mijn smartphone in slaapstand.
[ Voor 11% gewijzigd door Marc H op 15-08-2025 10:37 ]
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Mooi en hoe staat dan die setting bovenaan "indien wordt voldaan aan onderstaande voorwaarden" of "indien voldaan aan voorwaarde hieronder"? Ik denk dat die bepaald of aan alle voorwaarden voldaan moet zijn of aan 1 van de voorwaarden... maar klopt dat wel?Gismo1979 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:56:
Ik heb de volgende instellingen ingesteld onder slapen:
[Afbeelding]
Zodra ik de telefoon oplaad (gaat iedere avond aan de oplader) dan schakelt het horloge ook in slaapstand (standen en routines synchroniseren met de telefoon)
Ik heb hem op "indien wordt voldaan aan onderstaande voorwaarden" gezet, want anders start de routine als er 1 van de voorwaarde actief is (heb het even omgezet en dan wordt de routine actief omdat Android Auto niet verbonden is).
Ja dat dacht ik al, ga het zo ook eens proberen.Gismo1979 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:07:
Ik heb hem op "indien wordt voldaan aan onderstaande voorwaarden" gezet, want anders start de routine als er 1 van de voorwaarde actief is (heb het even omgezet en dan wordt de routine actief omdat Android Auto niet verbonden is).
Weet jij zo wat er gebeurt als je dan om de starttijd de boel nog niet aan de lader hebt maar dat later doet? Schakelt het dan alsnog in of moet je het dan met het handje doen?
Het is trouwens best makkelijk om gratis wijzerplaten te installeren. Er worden regelmatig berichten geplaatst waar gratis coupons te downloaden zijn voor de play store. Dit zijn een beperkt aantal natuurlijk.
Hij schakelt in tussen het tijdsbestek wat je opgeeft, dus als je hem bv één uurtje later aan de lader hangt start de routine gewoon.darkrain schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:00:
[...]
Ja dat dacht ik al, ga het zo ook eens proberen.
Weet jij zo wat er gebeurt als je dan om de starttijd de boel nog niet aan de lader hebt maar dat later doet? Schakelt het dan alsnog in of moet je het dan met het handje doen?
dat is top, thanksGismo1979 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:07:
[...]
Hij schakelt in tussen het tijdsbestek wat je opgeeft, dus als je hem bv één uurtje later aan de lader hangt start de routine gewoon.
Eerst met een Watch 7 en de Fold 4, nu met de Watch 8 Ultra en de Fold 7, ik heb nog steeds regelmatig het gevoel dat de Watch en m'n telefoon 2 aparte devices zijn, en geen verlengde van elkaar, zoals dat wel zo is met de iPhone en Apple Watch.
Hoezo moet ik mijn slaap gegevens van elke nacht apart uploaden naar m'n telefoon?
Hoezo kan ik niet zondermeer een telefoontje plegen vanaf mijn watch terwijl mijn telefoon boven ligt?
Waarom gaat m'n alarm af op m'n telefoon EN op m'n watch als ik de watch om heb?
Waarom zijn notificaties niet dezelfde instelling op m'n watch als op m'n telefoon?
Waarom worden notificaties niet ook op m'n telefoon verwijderd als ik ze verwijder op m'n watch (of andersom)?
Echt dus nog het gevoel dat de 2 aparte android apparaten zijn, terwijl bij Apple het lijkt alsof ze een zijn. Maar misschien doe ik iets verkeerd?
Hoezo moet ik mijn slaap gegevens van elke nacht apart uploaden naar m'n telefoon?
Hoezo kan ik niet zondermeer een telefoontje plegen vanaf mijn watch terwijl mijn telefoon boven ligt?
Waarom gaat m'n alarm af op m'n telefoon EN op m'n watch als ik de watch om heb?
Waarom zijn notificaties niet dezelfde instelling op m'n watch als op m'n telefoon?
Waarom worden notificaties niet ook op m'n telefoon verwijderd als ik ze verwijder op m'n watch (of andersom)?
Echt dus nog het gevoel dat de 2 aparte android apparaten zijn, terwijl bij Apple het lijkt alsof ze een zijn. Maar misschien doe ik iets verkeerd?
Huh, ik herken maar een deel van je verhaal.DrBashir schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 20:23:
Eerst met een Watch 7 en de Fold 4, nu met de Watch 8 Ultra en de Fold 7, ik heb nog steeds regelmatig het gevoel dat de Watch en m'n telefoon 2 aparte devices zijn, en geen verlengde van elkaar, zoals dat wel zo is met de iPhone en Apple Watch.
Slaapgegevens staan instant in de telefoon, staat alles goed bij je?
Telefoontjes geen idee, bellen doe ik niet met mijn watch.
Alarm herken ik wel, daarom maak ik dat alleen op de watch aan.
Notificaties gaan weg van de telefoon en de watch en andersom, dus daar staat misschien iets niet goed?
De watch is wear OS, wat geen Android is... (ok het zal er ook niet heel ver vanaf liggen).
Maar ben wel benieuwd waarom bepaalde dingen bij mijn Watch 8 Classic en Fold 7 wel gaan en bij jou niet...
Waarom zou je je slaap handmatig moeten uploaden. Bij mij gaan slaap, sporten, stappen automatisch via Samsung health naar mijn telefoonDrBashir schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 20:23:
Ook besteld en is inmiddels binnen, dank voor de tip nog, bandje past er mooi bijdreester schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:58:
[...]
Deze bij Ali besteld, en ze noemen het 'sliver'![]()
[Afbeelding]
/f/image/AhiN782kY0ihqnUaHy2FVkc4.png?f=fotoalbum_large)
Heart rate sensor is wel echt waardeloos....bijna dagelijks dat ik zie dat hij een dubbele waarde pakt (zoals nu 122bpm, terwijl het rond de 60 is).
https://wren.co/join/Devian
Bij welke watch heb je dat en zit ie wel goed om je pols?Devian schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:00:
Heart rate sensor is wel echt waardeloos....bijna dagelijks dat ik zie dat hij een dubbele waarde pakt (zoals nu 122bpm, terwijl het rond de 60 is).
Nee, ik probeer voorzichtig te zijn en tot nu toe gaat dat goedNougat schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:27:
Gebruiken jullie een case protector?
Sinds vrijdag ook een Watch 8.
Maar een een screenprotector kan geen kwaad...
Maar een een screenprotector kan geen kwaad...
Sinds kort kan ik Gemini niet meer raadplegen op de watch classic. De watch zegt dat ie geen verbinding heeft met internet terwijl WiFi gewoon aanstaat. Herkenbaar ?
Heb er nog wel 1, zie DMmgleisteen1337 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:47:
Iemand een code over?
[ Voor 255% gewijzigd door Albert020 op 19-08-2025 22:42 ]
Edit: kan weg.
[ Voor 94% gewijzigd door MertijnW op 21-08-2025 15:27 ]
Ik heb vandaag de Fold 7 in ontvangst genomen en een kleine 2 uur geleden de Watch Ultra besteld. Bij de bestelling kon ik niet Belsimpel als winkel aangeven. Zijn er hier meer die dat hadden en hoe hebben jullie dit gedaan? Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, dan excuses.
Ik twijfel nog of ik de Ultra ga inruilen voor een 8 Classic. Ik ga die draaiende bezel van mijn 6 Classic wel missen
Ik twijfel nog of ik de Ultra ga inruilen voor een 8 Classic. Ik ga die draaiende bezel van mijn 6 Classic wel missen
who put a "stop payment" on my reality check
Ik ben ondertussen al bijna een week met support bezig betreffende de kortingscode op de memberssite.
Het lijkt er op dat ze daar de WATCH2025 code stilletjes hebben verwijderd. Ik had al sinds juli de Ultra in mijn winkelmandje staan, maar toen ik ergens een week of 3 geleden inlogde werkte de code niet meer. Even gewacht of het probleem zou verdwijnen maar nee. Vorige week maar eens met support contact op genomen, duidelijk vermeld dat het om de membershop ging en werd gezegd dat het zou moeten werken.
Het zou intern opgepakt word en ik zou deze week daar via de mail bericht over krijgen.
Gisteren een korte mail gekregen, getest en moet werken.
Werkt uiteraard niet, maar nu blijkt dat de banner op de memberssite de code niet meer vermeld. Alleen de buds.
Na wat zoeken ook wat support forum pagina's gevonden met het zelfde issue, screenshort en ook het antwoord zou moeten werken.
Dus weer contact met support opgenomen, en vannacht bericht gekregen dat het alleen in de reguliere shop werkt.
Dit is in mijn ogen niet echt eerlijk. Samsung heeft ergens (waarschijnlijk met de buds actie) besloten op de members site geen code meer te accepteren, maar heeft wel de banner laten staan. Toen ik de eerste keer contact op nam stond die er namelijk nog (screenshot gemaakt) met einddatum (7-9) en ander kortingsbedrag als de reguliere site, exact zoals in juli toen het wel werkte.
Nu weer aan het wachten op support, wat waarschijnlijk weer een kastje naar de muur situatie word, maar ik vind dit wel wat op bedrog lijken door een actie te beëindigen binnen de gestelde periode terwijl je daar nog mee adverteert. En als je er op gewezen word het stilletjes te verwijderen en doen als of je neus bloed.
Het lijkt er op dat ze daar de WATCH2025 code stilletjes hebben verwijderd. Ik had al sinds juli de Ultra in mijn winkelmandje staan, maar toen ik ergens een week of 3 geleden inlogde werkte de code niet meer. Even gewacht of het probleem zou verdwijnen maar nee. Vorige week maar eens met support contact op genomen, duidelijk vermeld dat het om de membershop ging en werd gezegd dat het zou moeten werken.
Het zou intern opgepakt word en ik zou deze week daar via de mail bericht over krijgen.
Werkt uiteraard niet, maar nu blijkt dat de banner op de memberssite de code niet meer vermeld. Alleen de buds.
Na wat zoeken ook wat support forum pagina's gevonden met het zelfde issue, screenshort en ook het antwoord zou moeten werken.
Dus weer contact met support opgenomen, en vannacht bericht gekregen dat het alleen in de reguliere shop werkt.
Dit is in mijn ogen niet echt eerlijk. Samsung heeft ergens (waarschijnlijk met de buds actie) besloten op de members site geen code meer te accepteren, maar heeft wel de banner laten staan. Toen ik de eerste keer contact op nam stond die er namelijk nog (screenshot gemaakt) met einddatum (7-9) en ander kortingsbedrag als de reguliere site, exact zoals in juli toen het wel werkte.
Nu weer aan het wachten op support, wat waarschijnlijk weer een kastje naar de muur situatie word, maar ik vind dit wel wat op bedrog lijken door een actie te beëindigen binnen de gestelde periode terwijl je daar nog mee adverteert. En als je er op gewezen word het stilletjes te verwijderen en doen als of je neus bloed.
Bij mij werkt deze gewoon nog:LOTG schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:18:
Ik ben ondertussen al bijna een week met support bezig betreffende de kortingscode op de memberssite.
/f/image/x0dyLevuleUVE5hCKi8Jy0rv.png?f=fotoalbum_large)
Weet iemand hoe ik mijn watch 8 gekoppeld krijg aan een matrix loopband in de sportschool?
Als ik op de button klik en mijn horloge voor de lezer houd gebeurt er niets.
Moet ik ergens nog iets instellen?
Als ik op de button klik en mijn horloge voor de lezer houd gebeurt er niets.
Moet ik ergens nog iets instellen?
Vandaag bericht gekregen, de bestelling is geaccepteerd. Nu dus wachten wanneer hij verzonden wordtDaRk PoIsOn schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:12:
Ik heb vandaag de Fold 7 in ontvangst genomen en een kleine 2 uur geleden de Watch Ultra besteld. Bij de bestelling kon ik niet Belsimpel als winkel aangeven. Zijn er hier meer die dat hadden en hoe hebben jullie dit gedaan? Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, dan excuses.
who put a "stop payment" on my reality check
Ik weet niet hoe, maar de slaap gegevens worden weer automatisch gedaan... Eerst moest ik echt handmatig per dag doen. Nouja.darkrain schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:49:
[...]
Huh, ik herken maar een deel van je verhaal.
Slaapgegevens staan instant in de telefoon, staat alles goed bij je?
Telefoontjes geen idee, bellen doe ik niet met mijn watch.
Alarm herken ik wel, daarom maak ik dat alleen op de watch aan.
Notificaties gaan weg van de telefoon en de watch en andersom, dus daar staat misschien iets niet goed?
De watch is wear OS, wat geen Android is... (ok het zal er ook niet heel ver vanaf liggen).
Maar ben wel benieuwd waarom bepaalde dingen bij mijn Watch 8 Classic en Fold 7 wel gaan en bij jou niet...
Telefoontjes gaat nog steeds niet. Als ik dat doe op m'n watch, komt de melding:"To make calls, turn on calls in Settings->Connections->Bluetooth>Paired device settings on your phone. Als ik dat doe dan is de schakelaar uit van de "calls" (ook de enige instelling die er is), maar als ik die aan probeer te doen gaat die meteen weer uit. Ik herinner me, en betaal ook voor een extre eSim voor op m'n watch, zodat ik zou kunnen bellen zonder dat ik m'n telefoon bij me heb. Ik denk dat daarin iets niet goed gegaan is.
Alarm, ach we werken er wel mee, ik heb nu wel een alarm die ik kan instellen op m'n telefoon, daar ook tegelijk al op mn watch afgaat, maar die van m'n watch kan snoozen of dismissen als ik wil.
Notificaties moet ik nog verder mee experimenteren. Misschien ligt het aan mn werk profiel dat ik op mn telefoon heb, maar niet op mn watch, terwijl ik daarvan wel notificaties krijg (Team/Outlook etc) op mn watch.
Watch 8 classic binnen en uitgeprobeerd, Doe hem weer retour hij is te groot en te zwaar naar mijn mening.Hoe is bij anderen de ervaring ?
Mijn ervaring met de classis is positief. Qua gewicht voelt het horloge niet veel zwaarder als een watch 4 classic (42 mm). Hij is wel groter, maar ik ben er tevreden mee.
Iemand ook een antioxidanten-index die ondanks een gezonde levensstijl toch altijd niet boven een zeer lage uitslag uitkomt ? 🙄
Had ik ook, omgeruild voor een Watch8 40mm, voor mijnde perfecte pasvorm.jop33 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:03:
Watch 8 classic binnen en uitgeprobeerd, Doe hem weer retour hij is te groot en te zwaar naar mijn mening.Hoe is bij anderen de ervaring ?
Het valt me op dat de accu van mijn watch 8 40 mm beter is dan een tijdje geleden.
Voorheen 1,5 dag en nu 2,5 dag met hetzelfde gebruik.
Overdag Bluetooth aan, AOD uit.
Als ik ga slapen, zet ik de Bluetooth uit, horloge in spaarstand en slaapstand.
Voorheen 1,5 dag en nu 2,5 dag met hetzelfde gebruik.
Overdag Bluetooth aan, AOD uit.
Doe je dit met een routine of handmatig? En neemt je horloge in spaarstand nog wel de slaapgegevens op?satshow schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:30:
Ik doe dat handmatig. Mijn slaap gegevens worden gewoon weergegeven in de app als ik deze weer aan zet.mattazing schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:46:
[...]
Doe je dit met een routine of handmatig? En neemt je horloge in spaarstand nog wel de slaapgegevens op?
Via Belsimpel de Watch 8 Classis besteld voor 349,- (150,- kortingscode). Daarnaast kan ik de Buds 3 Pro claimen. Die heb ik zelf al en zal de gesealde proberen te verkopen via Marktplaats / V&A.
Nu wil ik graag een betrouwbare oplaadkabel kopen voor in mijn werktas zodat ik onderweg kan laden indien nodig. Iemand goede ervaring met een kabel? Via Bol / Amazon zie ik ze wel staan, maar geen idee of die betrouwbaar zijn. Persoonlijk probeer ik vaak wel originele Samsung laders te gebruiken.
Nu wil ik graag een betrouwbare oplaadkabel kopen voor in mijn werktas zodat ik onderweg kan laden indien nodig. Iemand goede ervaring met een kabel? Via Bol / Amazon zie ik ze wel staan, maar geen idee of die betrouwbaar zijn. Persoonlijk probeer ik vaak wel originele Samsung laders te gebruiken.
Deze week komt m'n Watch 8 binnen. Ik kom van 15 jaar iPhone sinds een week binnen met een S25, maar de watch is me nog nieuw, ik heb de Apple Watch gehad, maar kan de watch 8 ook gewoon Qi opladen? Of kan dit alleen met de puck?
En klopt het dat Samsung het gesloopt heeft dat je je watch niet meer kunt opladen met de achterkant van je telefoon?
En klopt het dat Samsung het gesloopt heeft dat je je watch niet meer kunt opladen met de achterkant van je telefoon?
Qi doet ie wel en idd met de telefoon gaat niet meer...xoniq schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:09:
Deze week komt m'n Watch 8 binnen. Ik kom van 15 jaar iPhone sinds een week binnen met een S25, maar de watch is me nog nieuw, ik heb de Apple Watch gehad, maar kan de watch 8 ook gewoon Qi opladen? Of kan dit alleen met de puck?
Uberhaubt Qi is al een win. Moest bij de Apple Watch continu de officiële lader meezeulen en niet vergeten.darkrain schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:34:
[...]
Qi doet ie wel en idd met de telefoon gaat niet meer...
Qi laden doet hij wel. Al is het blijkbaar niet altijd even eenvoudig. Ik kwam het volgende tegen toen ik zocht op watch 8 en Qi laden: https://www.androidpolice...ing-problems-charger-duo/
Het vervelende blijkt het bandje te zijn van het horloge (met name de normale versie). Het bandje blijkt ervoor te zorgen dat het horloge niet vlak op bepaalde laders (in het artikel hebben ze het over de duo-pad van Samung) komt te liggen, waardoor de behuizing geen goed contact maakt met de lader. De classic en Ultra hebben hier geen last van aangezien de (standaard) bandjes hierop volledig opzij kunnen draaien en daardoor het horloge niet optillen. De standaard sportbandje van de normale watch 8 kan schijnbaar ook volledig opzij draaien.
Even een puntje dus om op te letten.
Het vervelende blijkt het bandje te zijn van het horloge (met name de normale versie). Het bandje blijkt ervoor te zorgen dat het horloge niet vlak op bepaalde laders (in het artikel hebben ze het over de duo-pad van Samung) komt te liggen, waardoor de behuizing geen goed contact maakt met de lader. De classic en Ultra hebben hier geen last van aangezien de (standaard) bandjes hierop volledig opzij kunnen draaien en daardoor het horloge niet optillen. De standaard sportbandje van de normale watch 8 kan schijnbaar ook volledig opzij draaien.
Even een puntje dus om op te letten.
Ik heb sinds een paar dagen ook de watch8. Ik wil graag de camera Controller app gebruiken, maar die kan ik helemaal niet vinden op mijn horloge. Heb ook al een factory reset gedaan, maar dat hielp ook niet. Mijn telefoon is een Samsung Galaxy A56. Zijn er mensen met deze combi die het wel werkend hebben gekregen?
Kan er ook maar weinig over vinden, en tegenstrijdige antwoorden.
Het lijkt erop dat Samsung dit niet ondersteunt op Galaxy A-toestellen.ninne1 schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:32:
Ik heb sinds een paar dagen ook de watch8. Ik wil graag de camera Controller app gebruiken, maar die kan ik helemaal niet vinden op mijn horloge. Heb ook al eeen factory reset gedaan, maar dat hielp ook niet. Mijn telefoon is een Samsung Galaxy A56. Zijn er mensen met deze combi die het wel weekend hebben gekregen?
Informatie is niet helemaal up to date, maar in de lijst van ondersteunde toestellen is geen enkele Galaxy A te vinden helaas:
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00084676/