Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirokiro
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 12-08 16:03
Heyy,
Heeft iemand ervaring met Lxa Advocaten heb een brief ontvangen dat ik apple namaak producten verkocht (powerbank) via marktplaats maar weet niet wat ik moet doen, hun bellen of gewoon negeren, graag reacties van de mensen die ook ervaring hebben met lxa advocaten

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1858127
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1640928

misschien helpt dit.
Maar vermoedelijk staat er tekst op het papier (daarom noemt men dat een brief)
Wat meld de tekst, melden ze alleen maar dat je dat hebt gedaan?
Of zitten er nog eisen aan verbonden

[ Voor 64% gewijzigd door jack zomer op 14-07-2025 02:34 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:42
Verkoop je ook daadwerkelijk namaak producten (Apple en/of andere merken)? En wat staat er verder nog in de brief?

offtopic:
Vast een tip: Tweakers stellen het gebruik van interpunctie op prijs (punten op de juiste plek). Dat komt de leesbaarheid van je bericht ook ten goede

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:18

de Peer

under peer review

Ik zou stoppen met de verkoop en dit als een waarschuwing zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

P1nGu1n schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:06:
Verkoop je ook daadwerkelijk namaak producten (Apple en/of andere merken)?
Dat lijkt me wel stap 1 om te noemen, inderdaad.

Als je duidelijk geen namaakproducten verkoopt, dat melden en door met je leven. Als die advocaten dan een vervolgstap nemen moeten ze wel ergens een fout maken en dat wordt dan vanzelf duidelijk. Dan kun je het nog steeds niet "gewoon negeren" (in ieder geval niet op het punt dat het voor een rechter komt), maar als je op het juiste moment aangeeft waar ze fout zitten komt dat dan wel goed.

Als je wel namaakproducten verkoopt dan is "gewoon negeren" niet zo'n goed idee, een advocatenkantoor stopt echt niet met jou "lastig vallen" als ze even geen reactie krijgen. Dan zou ik zelf ook maar juridische hulp in gaan schakelen. Nou zitten er ook een aantal tweakers met juridische achtergrond op tweakers, maar veel tweakers hebben dat niet, dus daar zou ik niet volledig op vertrouwen. Afhankelijk van wat die advocaten eisen kan zoiets best wat gevolgen hebben.

Als ze "alleen maar" eisen dat je stopt met de verkoop zou ik dat in ieder geval snel doen, en ze dat laten weten. Eisen ze nog meer, zoals een schadevergoeding?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29

Yucon

*broem*

de Peer schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:42:
Ik zou stoppen met de verkoop en dit als een waarschuwing zien.
Ik zou eerst checken of zij dat ook zo zien. Als dit op dezelfde manier loopt als bij het gebruik van materiaal waar copyright op bleek te zitten kom je er niet op deze manier mee weg.

Dan wel dat pad inslaan is dan een recept voor nog meer ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Ik doe dit topic op slot, want de topicstart is te mager. Zie ook ons beleid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.