Afgelopen zaterdag ontving ik een brief van SNB-REACT met de inhoud dat ik een telefoon cover zou hebben besteld die inbreuk maakt op het merk recht van Apple inc. Het hoesje is tegen gehouden bij de douane in Luik, en door gestuurd naar Apple waarna hun SNB-REACT er op hebben gezet.
De eisen zijn,
Afstand doen van het product voor vernietiging.
Kosten van de merkhouder te vergoeden a 75euro.
Mededeling doen van de shop waar ik deze heb aangeschaft.
Een onthoudingsverklaring te tekenen voor alle leden van SNB-REACT.
En dan nu het hoesje waar het om gaat.
http://m.ebay.com/itm/221751288630?_mwBanner=1
Het lijkt inderdaad achteraf aardig op het originele hoesje van Apple, al lijkt het op het merendeel van de foto's ook dat de onderkant ook echt anders is. De voornaamste reden van de brief is het logo op de hoes.
Nu heb ik vandaag gebeld en ook aangegeven dat ik het product ter goedertrouw besteld heb, en er diverse winkels zijn waar soort gelijke hoesjes en hoesjes met een Apple logo worden aangeboden. Toen werd er gezegt dat
Ik een onderzoeksplicht heb als consument. Maar heb ik daar niet al aan voldaan? Nergens staat dat het gaat om een origineel Apple product, en soort gelijke hoesjes met logo's zijn bij diverse winkels ook te koop. Dan kan ik er als consument toch van uit gaan dat ik het kan bestellen via ebay?
Hier waren ze bij react overgens niet mee eens, dat het te koop is in diverse winkels door het hele land betekend niet dat je het legaal kan importeren zelf.
Iemand ervaring met dit bedrijf of enig advies wat ik kan doen?
De eisen zijn,
Afstand doen van het product voor vernietiging.
Kosten van de merkhouder te vergoeden a 75euro.
Mededeling doen van de shop waar ik deze heb aangeschaft.
Een onthoudingsverklaring te tekenen voor alle leden van SNB-REACT.
En dan nu het hoesje waar het om gaat.
http://m.ebay.com/itm/221751288630?_mwBanner=1
Het lijkt inderdaad achteraf aardig op het originele hoesje van Apple, al lijkt het op het merendeel van de foto's ook dat de onderkant ook echt anders is. De voornaamste reden van de brief is het logo op de hoes.
Nu heb ik vandaag gebeld en ook aangegeven dat ik het product ter goedertrouw besteld heb, en er diverse winkels zijn waar soort gelijke hoesjes en hoesjes met een Apple logo worden aangeboden. Toen werd er gezegt dat
Ik een onderzoeksplicht heb als consument. Maar heb ik daar niet al aan voldaan? Nergens staat dat het gaat om een origineel Apple product, en soort gelijke hoesjes met logo's zijn bij diverse winkels ook te koop. Dan kan ik er als consument toch van uit gaan dat ik het kan bestellen via ebay?
Hier waren ze bij react overgens niet mee eens, dat het te koop is in diverse winkels door het hele land betekend niet dat je het legaal kan importeren zelf.
Iemand ervaring met dit bedrijf of enig advies wat ik kan doen?