Verzendkosten niet meer in pricewatch?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Henkieschmenkie schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:25:
[...]

Jammer dat jullie aan die ene prijs vasthouden. Je zou natuurlijk, terwijl je naar die manier zoekt, de oude situatie gewoon kunnen herstellen. En ik ben oprecht benieuwd wat voor gouden greep jullie hopen te vinden, die niet gewoon neerkomt op de basisprijs en de totaalprijs allebei tonen.
Misschien een tweede kolom waar dan "-2.95" instaat, zo weet je dat je gewoon een paar euro van de totaalprijs moet aftrekken. Super intuïtief en gebruiksvriendelijk.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Echt een achteruitgang.. vond het al irritant dat op mobiel de prijs niet de prijs was, is de enige optie om dit wel te zien in 1 overzicht ook omzeep geholpen. Verbazend dat het de laatste tijd alleen maar achteruitgaat met iets dat juist zo gebruiksvriendelijk was.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
RobinHood schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:29:
[...]

Misschien een tweede kolom waar dan "-2.95" instaat, zo weet je dat je gewoon een paar euro van de totaalprijs moet aftrekken. Super intuïtief en gebruiksvriendelijk.
Misschien mis ik hier de /s, maar hoe precies is een aparte kolom waar je zelf eerst aan moet gaan rekenen i.cm. een andere kolom voordat je weet wat het nou werkelijk kost gebruiksvriendelijk?

Uit de reacties proef ik tussen de regels door een gevalletje van 'niet willen' ipv 'niet kunnen'. En dan wordt het wel lastig om een zinvolle discussie te voeren op basis van argumenten.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Dellebel
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:11
Waarom houdt Tweakers zo halsstarrig vast aan de vermeende 'verbetering'? Ik heb werkelijk nog niet één reactie gezien die dat idee onderschrijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RobinHood schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:29:
[...]

Dan liever de basisprijs, en dan de verzendkosten erachter. Da's gebruiksvriendelijker. Al weet ik dat het hier niet gaat over gebruiksvriendelijkheid, maar over consistentie. Maar toch, het zou zomaar kunnen werken om bij de prijs, de prijs te laten zien :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:01
PC master race toch? Waarom dan aanpassen aan mobiel gebruik? Voor desktop is de oude situatie perfect.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

spone schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:36:
[...]

Misschien mis ik hier de /s, maar hoe precies is een aparte kolom waar je zelf eerst aan moet gaan rekenen i.cm. een andere kolom voordat je weet wat het nou werkelijk kost gebruiksvriendelijk?

Uit de reacties proef ik tussen de regels door een gevalletje van 'niet willen' ipv 'niet kunnen'. En dan wordt het wel lastig om een zinvolle discussie te voeren op basis van argumenten.
Ik ben super sarcastisch in dat bericht. Op het cynische af, want ik zie Tweakers oprecht zoiets bedenken als oplossing.

Natuurlijk is de beste oplossing gewoon de oude situatie, omdat die gewoon enorm duidelijk was.

Maar Tweakers geeft aan dat ze het bij de totaalprijs willen houden, en dan somehow duidelijk willen gaan maken wat de basisprijs, zonder de basisprijs neer te zetten. Dan krijg je dus een column met verzendkosten, die je moet aftrekken want je ziet immers de totaalprijs.

Of misschien gaan ze wel met een kleurtjessysteem werken. Blauw is gratis, groen is tot 3 euro, geel is 3-5 euro, rood is alles meer dan 5 euro? :|
TERW_DAN schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:38:
[...]

Dan liever de basisprijs, en dan de verzendkosten erachter. Da's gebruiksvriendelijker. Al weet ik dat het hier niet gaat over gebruiksvriendelijkheid, maar over consistentie. Maar toch, het zou zomaar kunnen werken om bij de prijs, de prijs te laten zien :o
Veel te onduidelijk joh, het doen zoals iedere andere website het doet :P

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Volgens mij had je op mobiel ook gewoon beide prijzen, als je de moeite nam het scherm te kantelen naar landscape (tenzij je telefoon ook daar een lage resolutie had). Het is dus idd een erg vreemde keus om voor 1 specifieke weergave, de andere 8 ofzo vormen maar aan te passen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik kan hier ook een heel betoog houden, maar ik zit ook in team "vroeger". Aub weer terug naar zoals het eerst was.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hero of Time schreef op zondag 13 juli 2025 @ 22:03:
Keek net ook even, ziet er naar uit dat het is weggehaald om plaats te maken voor de prijsgrafiek die eerst onder de prijslijst stond. Wel jammer idd, want als je verschillende producten wilt, zou het wel fijn zijn om de goedkoopste winkel te kunnen kiezen. Als er eentje wat meer verzendkosten vraagt, maar effectief goedkoper is en je bij die winkel toch al wat gaat bestellen, heeft het rekening houden met de verzendkosten geen zin meer. Evenals voor winkels die boven een bepaald order bedrag geen kosten (meer) rekenen.
Sowieso is de pagina indeling vreemd, door de grafiek er naast te plaatsen, lijkt een rommeltje. Daardoor moet ik de browser op 90% zetten op mijn 14" laptop, omdat anders de pagina in de breedte niet past (verschijnt ook geen scrollbalk). Gewaardeerde functionaliteit verwijderen, persoonlijk vind ik hofferen over een prijs geen alternatief, ik wil graag direct kunnen vergelijken en de layout wordt er echt niet beter op.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 19-07-2025 00:58 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
WouterdR schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:20:
[...]

We tonen 1 prijs, de totaalprijs. We zoeken nog naar een manier om bij de webshop evt verzendkosten los te tonen.
Snap niet dat opnieuw het wiel uitgevonden moet worden voor iets wat altijd prima heeft gewerkt.
En tevens de Tweakers radio reclame verteld dat ook van afgelopen jaren.
"Waarom te veel betalen snel duidelijk overzicht op Tweakers pricewatch"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKVZdIB4wHaxWh_v1S_3V9AmrUk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vcPfmaF0AHBq5Zxwn00MDwqf.png?f=fotoalbum_large
Volgens mij is het makkelijk....
Basis prijs = Zonder verzendkosten
Totaal prijs = Met verzendkosten

En tip: Maak de prijs + button weer op de oorspronkelijke formaat, Erg groot + prijs grafriek kleiner en je hebt weer ruimte voor basis prijs.
(Deze screenshot is genomen toen net de ellende begon en de basis prijs begon te buggen)
-
Ps. Koopgedrag van de consument ga je nooit aanpassen.
Waar het goedkoper is, wordt het gekocht ongeacht het van bv: 5~10 verschillende shops moet komen.
Er zijn meer losse verkoop orders dan complete bij 1 specifieke winkel

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
_Dune_ schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 23:58:
[...]

Sowieso is de pagina indeling vreemd, door de grafiek er naast te plaatsen, lijkt een rommeltje. Daardoor moet ik de browser op 90% zetten op mijn 14" laptop, omdat anders de pagina in de breedte niet past (verschijnt ook geen scrollbalk). Gewaardeerde functionaliteit verwijderen, persoonlijk vind ik hofferen over een prijs geen alternatief, ik wil graag direct kunnen vergelijken en de layout wordt er echt niet beter op.
Elke website wordt tegenwoordig om zeep geholpen door de verandering/vergroting van de Layout.
Allemaal te maken met mobiel gebruik "touch"

Toen wij vroeger nog 15"crt Scherm hadden waren "we" helemaal blij dat we een 17" of 19" konden kopen.
In de toekomst werden de schermen groter en groter.
Voor ons: Meer ruimte op scherm voor desktop gebruikers.
Maar sinds enig jaren verandert elke website / Windows hun layout dat alles "Overdreven groot" moet zijn.
Gevolg je hebt een 27" scherm wat in werkelijkheid 19"" is.

Gelukkig is Tweakers nog normaal gebleven, maar meerdere sites is al voor 1/3 van je scherm een top banner van de naam van het bedrijf.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Dellebel schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:37:
Waarom houdt Tweakers zo halsstarrig vast aan de vermeende 'verbetering'? Ik heb werkelijk nog niet één reactie gezien die dat idee onderschrijft.
Innovatief blijven verbeteren en/of veranderingen laten tonen aan gebruiker.
Ofwel niet stilzitten als bedrijf tegenover de "aandeelhouders?"

Zeer goed bedoelt om de gebruikers ervaring te verbeteren.
Maar als het wiel rond is, houd het op --> Gaat het naar vierkant en werkt het niet meer.
bozhoyo schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:10:
Nogmaals bedankt voor jullie feedback en voor het signaleren van waar en waarom onze laatste wijziging voor jullie niet zo goed werkte. We hebben daarom besloten om de totaalprijs als enige prijs in de lijst van shops te tonen. Deze wijziging gaat direct live.

Om onze initiële doelen voor consistentie te behalen, gaan we de komende tijd proberen overal de totaalprijs te tonen. Dat betekent dat stapsgewijs de prijzen die getoond worden in redactionele artikelen, Best Buy Guides, prijsalerts en overal in de Pricewatch zullen worden aangepast.

Wanneer we deze aanpassingen gaan uitrollen, zullen we zorgen voor betere communicatie met de community.

Bedankt voor jullie begrip en excuses voor het ongemak.
Hierbij wordt het wel toegegeven. @Dellebel
Complete doel van deze aanpassing is vermoedelijk om de "Basisprijs" dus zonder verzendkosten,
in alle best buys / reviews op te baseren.

Maar niet aan gedacht als er een item is met 5 a 20 webshops het overzicht totaal weg is.
Voorbeeld 27 Winkels!:
uitvoering: AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed

Terwijl de verzendkosten variëren van 2,99 t/m 19,50 bij sommige.
En weer gevalletje, ophalen bij de winkel om de hoek bestaat niet meer.
Tenzij je geluk hebt en er toevallig naast woont, maar dan noch bestellen de meeste het bij de goedkoopste.

**

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Dellebel schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:37:
Pricewatch is een groot deel van de inkomsten voor Tweakers, waarbij ze onder andere betaald krijgen als ze mensen doorlinken vanuit de PW naar shops.

Dus ik kan me heel goed voorstellen dat door het vertroebelen van de prijs meer mensen doorklikken naar de shops, om de prijs en/of verzendkosten te checken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Hahn schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:17:
[...]

Pricewatch is een groot deel van de inkomsten voor Tweakers, waarbij ze onder andere betaald krijgen als ze mensen doorlinken vanuit de PW naar shops.

Dus ik kan me heel goed voorstellen dat door het vertroebelen van de prijs meer mensen doorklikken naar de shops, om de prijs en/of verzendkosten te checken.
Vertroebelen van de prijs kan nooit het doel zijn, want als dat het doel is zou dat PW minder nuttig maken en zouden de gebruikersaantallen (uiteindelijk) ook zakken.

Ik kan me wel voorstellen dat bijv. Bol.com en Amazon het wel fijn vindt dat ze nu meer Select en Prime abonnementen kunnen verkopen omdat mensen die die nog niet hebben eerder bij ze uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Oon schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:27:
[...]

Vertroebelen van de prijs kan nooit het doel zijn, want als dat het doel is zou dat PW minder nuttig maken en zouden de gebruikersaantallen (uiteindelijk) ook zakken.

Ik kan me wel voorstellen dat bijv. Bol.com en Amazon het wel fijn vindt dat ze nu meer Select en Prime abonnementen kunnen verkopen omdat mensen die die nog niet hebben eerder bij ze uitkomen.
Uiteraard is vertroebelen niet het doel, maar meer doorverwijzingen (en dus geld) kan best het doel zijn. En vertroebelen is dan een middel ;)

Dikke kans dat dit ook ge-A/B-test is (of dat ze dat nog van plan zijn). Of het daadwerkelijk voor minder gebruikers zal zorgen, al dan niet op de lange termijn, is maar de vraag.

Bovendien, als het voor, ik zeg maar wat, 5% minder gebruikers zorgt, maar het aantal clicks omhoog gaat met 10%, dan is dat voor Tweakers alsnog een goed resultaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:02

JCS

Zoals ik het lees zijn er dus twee problemen:

Probleem 1: er is in de mobiele weergave te weinig informatie zichtbaar.
bozhoyo schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:52:
Mobiel
Op mobiel werd slechts één prijs getoond, zonder aanduiding of dit de basisprijs of de totaalprijs betrof.
De oplossing lijkt eenvoudig, verhoog de informatie dichtheid, echter wordt dit 'opgelost' door de volgende maatregel:
Daarom hebben we ervoor gekozen om de getoonde prijs aan te passen naar de basisprijs.
Probleem 2: Er is op de desktop weergave onvoldoende informatie direct zichtbaar.
Desktop
Op desktop toonden we twee prijzen naast elkaar: de basisprijs en de totaalprijs. Tenzij een gebruiker er bewust overheen hovert of de toelichting achter het informatie-icoon leest, is er geen directe logica waarom er twee prijzen worden getoond voor hetzelfde product. In gebruikersonderzoek(en) zagen we meerdere gebruikers die hierover vragen stelden. In prototypes waarin slechts één prijs werd getoond zagen we geen verwarring of vragen over verzendkosten.
Wederom lijkt de oplossing eenvoudig, echter nu gaan we het 'oplossen' door nog meer informatie weg te laten (en deze te verbergen achter een hover, iets wat, als ik eerder onderzoek mag geloven, blijkbaar geen 'directe logica' verzorgd over waarom er geen verzendkosten worden vertoond):
Om de interface overzichtelijker en intuitiver te maken voor iedereen, hebben we ervoor gekozen om de totaalprijs op desktop te verwijderen en alleen de basisprijs te tonen.
Nog even de nadruk op het woordje iedereen, dat lijkt me niet helemaal geslaagd.

Dan nog even aandacht voor deze zin:
We begrijpen de waarde van extra informatie, ...
Ik denk dat je signature de situatie niet beter kan onderschrijven:
"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."
Edit: over de (on)zin van consistentie tussen mobiel en desktop wou ik eigenlijk geen woorden vuilmaken, maar toch nog even. Één van de redenen dat er gebruikers zullen zijn die tweakers zowel mobiel als op desktop bezoeken is juist omdat er een verschil zit tussen de gebruikerservaring. Er is een reden waarom we in de bioscoop nog niet zijn overgestapt op een verticaal scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door JCS op 19-07-2025 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:20
Hmm, ligt het aan mij of zitten de verzendkosten vandaag WEL in de getoonde prijs? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUJNontbuLC6EyekySLQAJXPZpo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Sy8M658BE9yStKS6LnPFm6wn.png?f=user_large

Dat is dan weer weer toppie!

[ Voor 5% gewijzigd door DjoeC op 19-07-2025 12:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DjoeC schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:12:
Hmm, ligt het aan mij of zitten de verzendkosten vandaag WEL in de getoonde prijs? [Afbeelding]

Dat is dan weer weer toppie!
Ja, dat is dus van de week aangepast, waardoor we nu niet meer de prijs van het product kunnen zien in 1 oogopslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
TERW_DAN schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:15:
[...]

Ja, dat is dus van de week aangepast, waardoor we nu niet meer de prijs van het product kunnen zien in 1 oogopslag.
Tijd voor een checkbox, net als voor "winkels die je niet wilt zien"? Ik ben wel blij met dat inclusief..... Sommige shops verdienen aan de verzendkosten. "het goedkoopste" is voor mij de all-in prijs - behalve als ik dichtbij kan afhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 01:26
DjoeC schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:19:
[...]
Ik ben wel blij met dat inclusief..... Sommige shops verdienen aan de verzendkosten. "het goedkoopste" is voor mij de all-in prijs - behalve als ik dichtbij kan afhalen.
Heel leuk maar het was er allebei. Er zijn ook scenario's waarbij de basisprijs interessanter is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:56
WouterdR schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:20:
[...]

We tonen 1 prijs, de totaalprijs. We zoeken nog naar een manier om bij de webshop evt verzendkosten los te tonen.
Hint; kijk naar de code van een dikke week geleden.
Graag gedaan!

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Wijzigigen zijn voor ons Tweakers altijd een beetje wennen, logisch ook. Feedback op nieuwe features zien we dan ook graag. Die feedback zien we dan wel op een nette en respectvolle manier.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:19
bozhoyo schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:10:
Nogmaals bedankt voor jullie feedback en voor het signaleren van waar en waarom onze laatste wijziging voor jullie niet zo goed werkte. We hebben daarom besloten om de totaalprijs als enige prijs in de lijst van shops te tonen. Deze wijziging gaat direct live.
Allereerst, dank voor het wél meenemen van de totaalprijs. Maar, ik snap niet echt hoe dit als tussenoplossing wordt genomen in plaats van de hele wijziging (tijdelijk) terug te draaien en weer allebei de prijzen te tonen. Dan is de situatie net zo goed als daarvoor, en is er genoeg ruimte om te kijken naar een permanentere oplossing die voor iedereen werkt.

Ook denk ik dat als deze wijziging wél genoemd was in de development-iteratie post er meer mensen over zouden vallen, de frontpage is toch iets opvallender dan dit specifieke subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sorteren kost nu ook 2 in plaats van 1 klikken..

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HikariMisako
@WouterdR @bozhoyo Dus.... dat is het dan? Bedankt voor de feedback maar we laten het de komende tijd lekker onhandig staan? :|

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HikL
Ik wil graag nog even benadrukken dat de pricewatch zijn waarde (voor mij) zit in de veelvoud van opties en getoonde gegevens. Ga je dit minimaliseren om tot een simpele weergave te komen dan kom je uiteindelijk uit bij Google Shopping. Zover zijn we gelukkig nog niet maar dit is helaas opnieuw een voorbeeld van een verslechtering van de pricewatch. Blijf wat meer trouw aan je doelgroep. Het lijkt mij heel logisch om twee prijzen te zien. Dat je daarbij de totaalprijs meer in de aandacht zet is prima.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 21 juli 2025 @ 08:15:
Wijzigigen zijn voor ons Tweakers altijd een beetje wennen, logisch ook. Feedback op nieuwe features zien we dan ook graag. Die feedback zien we dan wel op een nette en respectvolle manier.
Met alle respect denk ik dat je discussie hier iets te plat slaat. Het punt van de meesten hier (inclusief mijzelf) is niet dát er iets verandert (heerlijke dooddoener), maar dat de verandering die gekomen is objectief een verslechtering is waar zo goed als niemand in dit topic de toegevoegde waarde van onderschrijft.

Wat overigens ook niet ontzettend meehelpt is dat na wat toelichting er al een week radiostilte is vanuit Tweakers toen er wat tegengas kwam, dat geeft niet heel veel vertrouwen in een oplossing. Maar goed, het is vakantietijd, mogelijk draaien de UX-molens op Tweakers HQ ook wat trager.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Nnoitra
spone schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:34:
[...]

Met alle respect denk ik dat je discussie hier iets te plat slaat. Het punt van de meesten hier (inclusief mijzelf) is niet dát er iets verandert (heerlijke dooddoener), maar dat de verandering die gekomen is objectief een verslechtering is waar zo goed als niemand in dit topic de toegevoegde waarde van onderschrijft.

Wat overigens ook niet ontzettend meehelpt is dat na wat toelichting er al een week radiostilte is vanuit Tweakers toen er wat tegengas kwam, dat geeft niet heel veel vertrouwen in een oplossing. Maar goed, het is vakantietijd, mogelijk draaien de UX-molens op Tweakers HQ ook wat trager.
Nog zo'n dooddoener
Wijzigigen zijn voor ons Tweakers altijd een beetje wennen
.
Ik vind 'm zelfs denigrerend en beledigend. Alsof alle tweakers zware autisten zijn die niet tegen verandering kunnen.

"Mondje open, je gaat het vanzelf lekker vinden.."

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zo'n 1,5 week geleden zei ik al dat ik voor een vriendin van mij hardware aan het uitzoeken was. Na die post ben ik de PW echt gaan gebruiken om prijzen te bekijken en te zien of ik binnen haar budget kon blijven. De enkele weergave inclusief verzendkosten was enorm frustrerend omdat ik elke keer m'n muis over de prijs moest houden om de 'kale' prijs te krijgen. Als er een andere site was vergelijkbaar aan de PW en wel beide prijzen toonde was ik waarschijnlijk daar heen gegaan.

Wat ook niet intuïtief is, is dat je kan sorteren op verschillende soorten prijzen, maar de prijs zelf niet verandert. Sorteer op totale prijs, prima, dat was het al. Sorteer op basisprijs en het komt op een iets andere volgorde, maar als twee winkels opeens van plek wisselen terwijl de weergegeven prijs hetzelfde blijft, weet je alsnog bar weinig waarom het is verandert. Heeft er eentje €0 verzendkosten en de andere is effectief €10 goedkoper, maar heeft dat als verzendkosten? Geen idee. Moet je weer je muis er boven houden.

De opties die bij prijzen mogelijk zijn heb ik niet gebruikt, maar zoals eerder aangegeven, het tandwieltje valt totaal niet op. Het uitsluiten van winkels wordt zo minder eenvoudig, zie je ook niet snel dát er wat gefilterd wordt en vereist over het algemeen meer klikken om hetgeen te krijgen wat eerder direct beschikbaar was. En als je meerdere winkels wilt uitsluiten, moet je voor elke winkel weer op het tandwieltje klikken, want het wordt direct gesloten om de weergave te verversen. 5 winkels uitsluiten is 10x klikken.

Alsjeblieft, breng de oude staat terug. Zoals het nu is, is het een deel van z'n kracht verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
We zullen zien hoe het bevalt met één kolom.

Wat suggesties:
  • Toon de basisprijs als daarop wordt gesorteerd. Het ziet er anders uit alsof de sortering niet klopt. Tevens kan je zo kiezen welke prijs je wilt zien.
  • De tooltip toont hoe de prijs is opgebouwd. Verwijder het onderdeel 'iDeal' als dat 0 is. Hoe minder tekst, hoe overzichtelijker.
  • Idem met de titel 'Kostenoverzicht'. Het is duidelijk dat het over kosten gaat en een overzicht is.
  • Idem met de totaalprijs, als dat de prijs is die buiten de tooltip getoond wordt.
  • De tekst van de tooltip lijkt vetgedrukt te zijn. Ik denk dat niet-vette tekst lekkerder leest. Eventueel kan je de totaalprijs vet maken.
  • Met welke prijs de prijsalert rekent, is onduidelijk.

[ Voor 73% gewijzigd door TBTL op 28-07-2025 20:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik ga mee met @Hero of Time
Het is absoluut geen verbetering. Net zoals de zoekfunctie die nu ineens 'verstopt' is overigens. Ik wil de verzendkosten niet pas zien na hooveren. Als ik meerdere componenten wil bestellen dan pak ik over het algemeen een shop waarvan ik in het overzicht al zie dat de verzendkosten laag zijn. Daar bestel ik dan al m'n componenten. Nu moet ik hooveren om te zien welk deel van de prijs verzendkosten zijn ja/nee en dat dan voor de eerste paar shops om te bepalen wat nu de handigste keus is.

Nou wil ik hier niet meteen het 'vroeger was alles beter'-fossiel uithangen maar met de laatste wijzigingen begint Tweakers steeds meer op SAAS software te lijken: "we weten niets meer te verbeteren, dus we gaan dingen maar veranderen om het veranderen". Hop, weer een andere GUI want dan is het weer 'nieuw'.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HikariMisako
Het is nu ook verwarrend dat als je op een product zoekt, je dan in het zoekveld de laagste prijs zonder verzendkosten ziet en dan op de pagina zelf de prijs mét.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDNn_u2rnA4I92oLCyTiYdNtGbY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3dlATJa5kum0jr14Pt0eTA0h.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWOe6tzuOpq8w6PDszR7Gu0zx1Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wN4aQVM8GznYL9HyfjDZaok4.png?f=fotoalbum_large

Overigens heb ik het idee dat de eerder actieve ux'er en manager niet echt heel hard meer aan het meelezen zijn, misschien een @crisp wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

HikariMisako schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:51:
[...]

Overigens heb ik het idee dat de eerder actieve ux'er en manager niet echt heel hard meer aan het meelezen zijn, misschien een @crisp wel?
Er wordt zeker meegelezen, ook door mij. Maar uiteindelijk is dit een product/UX-keuze waar ik verder geen zeggenschap in heb.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
Het is nu ook verwarrend dat als je op een product zoekt, je dan in het zoekveld de laagste prijs zonder verzendkosten ziet en dan op de pagina zelf de prijs mét.
Is eerder benoemd maar inconsistent is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
crisp schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:24:
[...]

Er wordt zeker meegelezen, ook door mij. Maar uiteindelijk is dit een product/UX-keuze waar ik verder geen zeggenschap in heb.
Check, dan wacht ik met smart op een reactie van degene die er wél over gaan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSapai
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:40
Ook hier wordt de oude weergave gemist en ik zie graag dat dit wordt teruggedraaid, of op z'n minst optioneel wordt gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:53

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

Goedemorgen allemaal en nogmaals bedankt voor jullie blijvende feedback. Een update van onze kant: vanochtend hebben we een wijziging doorgevoerd waarmee het makkelijker wordt om te zien welke winkels verzendkosten rekenen. We hebben dit samengevoegd met de levertijd-indicatoren, die ook een volledig nieuwe visualisatie hebben gekregen.

Wat betreft de vraag om overal op de site dezelfde prijs voor een product te zien: daar gaan we in de toekomst aan werken. Ik verwacht dat we de totale prijs stap voor stap zullen uitrollen, te beginnen bij de Best Buy Guides, redactionele reviews en daarna in de productzoekfunctie en filterweergaven. Helaas kan ik daar nog geen concrete tijdlijn voor geven.

Nogmaals bedankt voor het delen van jullie meningen. Wees ervan verzekerd dat jullie feedback gehoord is en meegenomen wordt in combinatie met al onze andere gebruiksdata.

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu weet ik niet of dit aan deze wijziging ligt, maar in de wishlist schiet nu de 'bekijk' balk door uit de popup bubble.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uNeb4X9MmWAe52F9sF_LZn0nUg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OANOndtQgwfEqbLtvojPgqG6.png?f=user_large

In de pricewatch zelf overlapt het label van verzendkosten nu de review-sterren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrewQvhtXl22Weba1SFZLIBv4os=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NJaxQZKuLbS6D628dZMsW2zP.png?f=fotoalbum_large

Sidenote, waarom Leventis er tussen staat.. staat letterlijk 'alleen voor zakelijk'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 18:57

Marvellanius

Devver
@SinergyX Ik heb de wishlist popup gemist - ga ik naar kijken.
Die laatste was veroorzaakt door een A/B-test die nog liep, inmiddels is deze stopgezet. Bedankt voor het melden!

Fix voor de wishlist popup is onderweg :)

[ Voor 11% gewijzigd door Marvellanius op 31-07-2025 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:22
bozhoyo schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:07:
Goedemorgen allemaal en nogmaals bedankt voor jullie blijvende feedback. Een update van onze kant: vanochtend hebben we een wijziging doorgevoerd waarmee het makkelijker wordt om te zien welke winkels verzendkosten rekenen.
Dat is al een hele verbetering t.o.v. waar je over elke shop heen moest hoveren om te zien welk deel van de prijs het daadwerkelijke productprijs is en welke de verzendkosten :)

Maar wat nu toch helemaal mooi zo zijn, een extra kolom met daarin óók de prijs zonder verzendkosten. Dat past makkelijk door de kolom met de winkelnaam iets smaller te maken op de desktop. Daar zit behoorlijk wat lege ruimte in welke nuttig gebruik kan worden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:22
SinergyX schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:19:
Sidenote, waarom Leventis er tussen staat.. staat letterlijk 'alleen voor zakelijk'.
Er zullen vast genoeg mensen zijn wie bijv. ZZP'er zijn en de PW ook gebruiken voor zakelijke aankopen.
Dat dit soort winkels er tussen staan zie ik niet als een probleem, Je kunt Leventis samen met wat andere bedrijven welke alleen zakelijke klanten accepteren gewoon eruit filteren, heb ik ook ingesteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Goedemorgen allemaal en nogmaals bedankt voor jullie blijvende feedback. Een update van onze kant: vanochtend hebben we een wijziging doorgevoerd waarmee het makkelijker wordt om te zien welke winkels verzendkosten rekenen. We hebben dit samengevoegd met de levertijd-indicatoren, die ook een volledig nieuwe visualisatie hebben gekregen.
Het is nu al een stuk duidelijker, maar zou het niet duidelijker zijn om het bedrag excl. verzendkosten te houden? Het is immers een snelle berekening om op het bedrag met verzendkosten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De prijzen kloppen hier nog steeds niet. Op veel shops waar ik op klik liggen de prijzen lager dan de prijzen die in de tabel staan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:54
Het is een mega achteruitgang in gebruiksgemak aangezien je gewoon niet kan aanpassen wat je aan prijzen wil zien. Maak de kolom configureerbaar zodat je het zelf iig kan beheren. Ik heb vaak géén behoefte aan de verzendkosten aangezien ik bij Bol Select heb en/of met andere dingen samen wil bestellen.
Nu moet je continue rekenen. Ik snap gewoon niet waarom dit doorgedrukt wordt.

Ik ben geen grootgebruiker van de pricewatch, maar op deze manier stoot het eerder af dan dat het aantrekkelijker of makkelijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Niet online
TERW_DAN schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:53:
De prijzen kloppen hier nog steeds niet. Op veel shops waar ik op klik liggen de prijzen lager dan de prijzen die in de tabel staan.
Ook niet als je de verzendkosten bij de prijs van de webshop erbij op telt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Joesv schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:47:
[...]

Ook niet als je de verzendkosten bij de prijs van de webshop erbij op telt?
Waarom zou ik die erbij optellen als de verzendkosten er apart bij zijn genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Niet online
TERW_DAN schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:50:
[...]

Waarom zou ik die erbij optellen als de verzendkosten er apart bij zijn genoemd?
Omdat de prijs inclusief de eerder genoemde verzendkosten is...

Bijvoorbeeld earbuds: uitvoering: Samsung Galaxy Buds FE (Grafiet)

Bij Azerty staat bij de pricewatch dat het momenteel 64.01 euro is, en de verzendkosten 5.95. Wanneer je bij Azerty kijkt, is het 58.06. 58.06 + 5.95 maakt 64.01, wat dan weer de prijs is in de pricewatch.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Jongens, toen ik zei "Totaalprijs, en dan ernaast de verzendkosten, zodat je die eraf kan trekken zodat je weet wat de basisprijs is", dat was een grapje. Dat was niet serieus. ik vind het ook wel typisch dat ik al kon voorspellen dat het zo'n gedrocht van een "oplossing" ging worden

Dat is een waardeloze manier om de prijs te laten zien, want als ik 5 geheugenkaarten/fans/muismatten/whatever nodig heb, wil ik weten wat de laagste prijs per stuk is, niet wat de laagste prijs met verzendkosten is.

Ik blijf erbij, waarom moest dit nou veranderd worden? De oude situatie was gewoon perfect. Niet omdat ik het gewend ben, maar omdat het gewoon in 1 oogopslag duidelijk was hoe de vork in de steel zat. Het werkte voor iedereen gewoon goed.

Nu moet je weer oetelen met hoofdrekenen, of alles in een wenslijst gooien en dan zo kijken waar je nou het goedkoopst uit bent.

1 prijs to rule them all is, zoals al door anderen gezegd, gewoon onlogisch. En extra als dat de totaalprijs is.

Bij een review wil ik de kale prijs weten bijvoorbeeld, wat boeit mij die verzendkosten nou? Maar bij een BBG is het wel zo handig om de totale prijs inclusief verzendkosten te tonen. Maar dan moet je dus niet per onderdeel de verzendkosten in de lijst zetten, maar gewoon wat het onderaan de streep kost. Want als ik 3 componenten koop bij een shop, betaal ik niet 3x verzendkosten,

Een perfect werkend iets aanpassen om "redenen" zodat het slechter werkt, daar is gewoon maar 1 term voor. platform decay ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:35
Bah, dit is inderdaad geen vebetering ook niet met de laatste 'fix'. De oude opzet was ook wat mij betreft prima. Zo te lezen wordt dit net zo'n saga als de 'verbeterde' sidebar.

Dat icoontje met voorraadstatus/leverkosten mag zo blijven, maar zet daarachter gewoon de kale productprijs. Maak de lijst eventueel filterbaar op prijzen excl./incl. verzendkosten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Joesv schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:57:
[...]

Omdat de prijs inclusief de eerder genoemde verzendkosten is...

Bijvoorbeeld earbuds: uitvoering: Samsung Galaxy Buds FE (Grafiet)

Bij Azerty staat bij de pricewatch dat het momenteel 64.01 euro is, en de verzendkosten 5.95. Wanneer je bij Azerty kijkt, is het 58.06. 58.06 + 5.95 maakt 64.01, wat dan weer de prijs is in de pricewatch.
Dat weet ik, maar dat is toch compleet belachelijk dat het er zo staat. Zet gewoon de productprijs er neer. Verzendkosten er naast en laat mij niet rekenen.

Voor mij als gebruiker is het simpel. De genoemde prijs klopt niet.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Marvellanius schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:24:
Fix voor de wishlist popup is onderweg :)
Is die ondertussen al live? Want als je met de muis over een link naar een PW artikel hovert, zie je het eerder genoemde probleem met de 'bekijk' knop die uit de popup valt. Zie bijvoorbeeld de post van Joesv met een link naar de Samsung Earbuds een paar posts eerder.

Nog even terugkomend op de eerdere verklaring waarom het overzicht op de schop is gegooid, niemand hier snapt waarom het nu zo'n bende is geworden om 'consistent' met mobiel te worden. Het mag nooit zijn dat de kleinste maar gaat bepalen hoe het moet zijn. Je zou ook gek worden als doorgangen opeens worden verkleind naar een maat waar een 4-jarig kind doorheen kan lopen, maar jij moet kruipen. De PW is op desktop het prettigst te gebruiken, men heeft FHD+ schermen, legio ruimte, vooral in de breedte. Het voelt daarom heel gek om opeens dingen maar aan te passen voor een 600 pixels breed scherm.

Aan de ene kant loopt een A/B test om een paar pixels in de hoogte te winnen door de zoekbalk te vervangen voor een loep in de menubalk (met ook de nodige commentaar), aan de andere kant wordt er beschikbare ruimte onbenut en informatie weggelaten. Ik snap het niet meer.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Nnoitra
Hero of Time schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:01:
[...]

Is die ondertussen al live? Want als je met de muis over een link naar een PW artikel hovert, zie je het eerder genoemde probleem met de 'bekijk' knop die uit de popup valt. Zie bijvoorbeeld de post van Joesv met een link naar de Samsung Earbuds een paar posts eerder.

Nog even terugkomend op de eerdere verklaring waarom het overzicht op de schop is gegooid, niemand hier snapt waarom het nu zo'n bende is geworden om 'consistent' met mobiel te worden. Het mag nooit zijn dat de kleinste maar gaat bepalen hoe het moet zijn. Je zou ook gek worden als doorgangen opeens worden verkleind naar een maat waar een 4-jarig kind doorheen kan lopen, maar jij moet kruipen. De PW is op desktop het prettigst te gebruiken, men heeft FHD+ schermen, legio ruimte, vooral in de breedte. Het voelt daarom heel gek om opeens dingen maar aan te passen voor een 600 pixels breed scherm.

Aan de ene kant loopt een A/B test om een paar pixels in de hoogte te winnen door de zoekbalk te vervangen voor een loep in de menubalk (met ook de nodige commentaar), aan de andere kant wordt er beschikbare ruimte onbenut en informatie weggelaten. Ik snap het niet meer.
Dit begint op 'n best wel veelvoorkomend designer met een gekrenkt ego verhaal te lijken.
- Designer heeft een idee.
- Idee werkt in de praktijk niet.
- Designer wil z'n 'kindje' niet de nek omdraaien/ toegeven dat het wellicht toch niet zo'n goed idee was.
- Designer komt met allerlei aanpassing om het acceptabel te krijgen om het maar niet terug te hoeven draaien.

En aan het eind van het verhaal blijft er een gedrocht over wat weinig meer met het originele idee te maken heeft en waar niemand blij van word.
Been there, done that.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
Een update van onze kant: vanochtend hebben we een wijziging doorgevoerd waarmee het makkelijker wordt om te zien welke winkels verzendkosten rekenen. We hebben dit samengevoegd met de levertijd-indicatoren, die ook een volledig nieuwe visualisatie hebben gekregen.
Ik zal niet zo zuur zijn niet toe te geven dat dit een verbetering is t.o.v. van moeten hoveren om dezelfde informatie te kunnen zien, maar dat betekent dat we dus ongeveer de ruimte van de oude basisprijs -- ruimte die niet beschikbaar was want die is er niet op mobiel en daarom werd hieraan begonnen -- gebruiken om... iets maar vooral niet die basisprijs meer weer te geven. Overigens toont de prijsgrafiek nog steeds de basisprijs dus die inconsistentie is gebleven.
Wat betreft de vraag om overal op de site dezelfde prijs voor een product te zien: daar gaan we in de toekomst aan werken. Ik verwacht dat we de totale prijs stap voor stap zullen uitrollen, te beginnen bij de Best Buy Guides, redactionele reviews en daarna in de productzoekfunctie en filterweergaven. Helaas kan ik daar nog geen concrete tijdlijn voor geven.
Maar... waarom zou je in hemelsnaam de totaalprijs meenemen in reviews of Best Buy Guides? Ja, technisch is het het bedrag waarvoor je het in huis kunt halen maar de fabrikant heeft daar niet of nauwelijks wat mee te maken. Het lijkt me oneerlijk om een product mede te beoordelen op wat een verkoper voor verzendkostenbeleid heeft. Los van de haken en ogen. Bijvoorbeeld: als je in een BBG meerdere producten bij dezelfde verkoper haalt, waarom zou je de dan verzendkosten gaan stapelen door meerdere keren de totaalprijs te nemen?

Ik snap niet waarom jullie je zo enorm hebben vastgebeten hierin. Het is niet erg om een keer een misser te maken maar slik die trots gewoon en herstel de oude situatie met basisprijs én totaalprijs. Want van deze 'verbeteringen' wordt werkelijk niemand beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
RobinHood schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:20:
ik vind het ook wel typisch dat ik al kon voorspellen dat het zo'n gedrocht van een "oplossing" ging worden
Dacht dat je een grapje maken, maar WT*..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Henkieschmenkie schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 23:03:
Ja, technisch is het het bedrag waarvoor je het in huis kunt halen maar de fabrikant heeft daar niet of nauwelijks wat mee te maken.
De koper heeft ook weinig met de fabrikant te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DamageInc.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 04:18
Het feit dat ik hier naar een antwoord aan het zoeken ben zegt al genoeg. - Laat me de prijzen zonder verzendkosten zien. Geef ten minste opties, dat is altijd goed.
Waarom deze "versimpeling" die geen verbetering is?... Tweakers moet toch tégen verschijtificatie zijn, of niet??...
Maak dan ook direct alle scherpe hoekjes rond, wat mensen zo leuk vinden. - Of sluit het forum en verhuis naar Discord!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het verschil tussen "Levering verwacht binnen 3 dagen" en "Op een werkdag voor 16:00u besteld, morgen in huis" is praktisch onzichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvDfXAJY8_zBeQbuLyBEy9sTxFY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EmKr08Z1TnfHlRl3b5tMP3GY.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-08-2025 13:01 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

[...]

[..]
Wat ik uit de feedback hier haal is dat men juist *niet* overal op de site dezelfde prijs wil zien. Afhankelijk van de context en je fase in je customer journey verwacht je andere informatie te krijgen. Dus wanneer ik het overzicht van shops heb dat een product verkoopt wil ik duidelijk alle relevante informatie zien, zoals:
  • levertijd (hoe snel heb ik m'n spullen? is dat op tijd?)
  • stukprijs (wat is in de basis het goedkoopste?)
  • verzendkosten (hoe duur is verzenden hier? Is het het overwegen waard om meer te kopen zodat ik gratis verzending krijg?)
  • totaalprijs (wat is het goedkoopste als ik er 1 koop?)
  • shoprating (is de shop wel te vertrouwen?)
Met de "drang" om maar een prijs te willen laten zien mis ik dus een boel relevante informatie in deze fase van mijn customer journey. Deze extra informatie makkelijk toegangkelink maken is juist het gene dat de Tweakers Pricewatch onderscheidt van de concurrenten.

@bozhoyo @WouterdR Ondanks jullie reacties in dit draadje blijft het voor mij onduidelijk wat nou eigenlijk het probleem is dat hier moet worden opgelost. Wellicht zou het voor het begrip helpen om te proberen uit te leggen wat het ervaren probleem is.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQuCp74rF648-9_0eYGQ37nk5p8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/efewl0qSoUdxXxAEJ65bQiBS.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HikariMisako

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Om dan toch maar op mezelf te reageren, in de nieuwe situatie is het zó veel onhandiger als je van een (relatief goefkoop) product meer dan één stuks nodig hebt. Ik zoek en zie een vanaf prijs van €12,71. Vervolgens op de productpagina mag ik tussen deze lijst gaan zitten graven en hoofdrekenen om te weten wáár ie nou het goedkoopst per stuk is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zC_ecadThnLKbA93RG2n4wsRpss=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mYSdKgasE0BYKPvXYnIRcL1m.png?f=user_large

Er was iedereen zo ontzettend veel tijd en moeite bespaard door dit terug te draaien in plaats van te blijven doordrukken dat er maar één prijs getoond moet worden -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

I rest my case. Alles wat hierboven staat. Toon gewoon productprijs (zonder verzend) en de verzendprijs.

Alleen fijn als in het zoekoverzicht niet zo'n totaal afwijkende prijs wordt getoond, net zoals in de prijsverloop grafiek op de productpagina,

Zoekpagina en product pagina

Ik kan die laagste prijs van 13,96 niet vinden (TL-SG105).

[ Voor 79% gewijzigd door zaadstra op 04-08-2025 13:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

In algemene zin valt het me op dat in het geval van UX het bij Tweakers vaak lijkt alsof het acceptabel is dat het (al dan niet tijdelijk) de gebruikerservaring verslechtert, voordat het beter wordt. Als ik het me goed herinner wordt dat ondersteund doordat er agile gewerkt wordt. Je levert dus shippable deelproducten op.

Er moet toch een andere route zijn dan deze methode? Ik denk dat nagenoeg elk respectabel bedrijf agile werkt tegenwoordig. Toch ken ik weinig andere bedrijven (lees: geen) die dit soort golfbewegingen in gebruikerservaring acceptabel vinden. Ik zou zeggen, probeer om dat anders te doen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Pfffff.... Is het nou de bedoeling dat de prijs inclusief of exclusief verzendkosten verschijnt? Of is er inmiddels ergens een switch? Excuus als ik er overheen gelezen heb....

Mijn watchlist toont nu weer ex, dat was inc, daarvoor ex.... Mij ben je effe kwijt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Dus als ik het goed zie nu is effectief (op de desktop in elk geval) de kolom met de 'prijs zonder verzendkosten' ingewisseld voor 'verzendkosten'. En direct daarnaast staat een kolom met de prijs waar diezelfde verzendkosten ook nog eens een keer in verwerkt zitten? Wie heeft hier in hemelsnaam om gevraagd?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• robni7
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03:42
Ik vind dit ook een partij vaag en zeker geen verbetering in de gebruikservaring. Het was m.i. prima met de twee prijskolommen naast elkaar.

De pricewatch wordt gebruikt voor meer dan één manier van informatiewinning. In de ene situatie is de prijs inclusief porto relevant, in een andere context zie je liever de losse productprijs. Zoals anderen in deze draad aangegeven hebben is vaak niet van tevoren te voorspellen met welke reden een gebruiker de pricewatch gebruikt, en zodoende, welke van de twee prijstypes getoond moet worden. Daarom lijkt het mij, en met mij zo te zien veel anderen, logisch dat beide prijzen worden getoond.

Zoals het was, met één kolom zwart en de ander dikgedrukt en in opvallend blauw, werkte uitstekend. Ik snap niet zo goed in welke situatie dat verwarrend is, zelfs als je de mobiele site ernaast houdt.

Het gelijktrekken van prijstypes tussen nieuwsartikelen, wenslijsten, pricewatch-lijsten, pricewatch-productpagina’s, etc. is onwenselijk, want het houdt geen rekening meer met de context waarin deze prijzen staan en wat in die situatie relevant is.

Idealiter is dit allemaal instelbaar, maar als dat te veel gedoe is snap ik dat ook wel. Maar zorg wel dat het logisch is!

Een kiekje van de huidige situatie bij mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hrfb4OF_j5TPZPATlOMJ9KTH5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LzNBlqe4h25I8nOMa7dY4uzA.png?f=fotoalbum_large

De tabel heeft nu geen kolomtitels meer, dus het is niet in één oogopslag duidelijk naar welke prijs je kijkt. En in de infoballon staat dan weer “Zo worden resultaten gesorteerd[:] De prijzen worden standaard gesorteerd op hun prijs (exclusief verzendkosten).” Je zou dus verwachten dat de prijs die getoond is, de prijs exclusief de verzendkosten is, maar niets is minder waar. En waarom wordt de tabel gesorteerd op een onzichtbare kolom? Dat is toch een volkomen bizarre manier van informatie tonen? EDIT: Het wordt nog gekker, want er wordt inmiddels dus wél gesorteerd op prijs inclusief porto, zie bijv. deze schermafbeelding.

De hover-functie is er nu helemaal uitgesloopt. Niet dat dát de beste oplossing was, maar de prijs zien zonder verzendkosten is nu dus helemaal niet meer mogelijk. EDIT: je moet juist op de verzendkosten klikken/tikken ... dat had ik effe niet door. Fijn dat het op mobiel nu ook werkt, maar maak visueel ook duidelijk dat dit een knop is!

Tevens worden de verzendkosten en het icoontje van de verzendduur (waar is de legenda?) visueel gekoppeld in één vlak (zie Gestaltwetten), wat aanvankelijk de indruk wekt dat gratis = groen en, zeg, €5 = oranje ... terwijl dit niet met elkaar te maken heeft. Een kleine “<24h” en “<3d” toevoegen (ik noem maar wat, neem dit a.u.b. niet klakkeloos over) schept dan wat meer duidelijkheid.

Ik ben heel benieuwd naar de resultaten van de gebruikerstests waaruit blijkt dat dit de beter begrijpbare oplossing is. Steeds maar pleisters blijven plakken op een al matig idee (kill your darling!) is gewoon geen goed plan. Het is nu een puinhoop!

PS. Het contrast tussen zwart en grijs bij “Reviews” en “Discussies & vragen” wat aan moet tonen dat er geen reviews resp. discussies bij dit product zijn is ook véél te klein!

[ Voor 20% gewijzigd door robni7 op 08-08-2025 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
Ik zou zo langzamerhand vooral graag weer eens van de ontwikkelaars horen. Er is inmiddels al meer dan een week radiostilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Henkieschmenkie schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 18:24:
Ik zou zo langzamerhand vooral graag weer eens van de ontwikkelaars horen. Er is inmiddels al meer dan een week radiostilte.
Je weet dat het vakantietijd is?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:36
Het is jammer dat het zo moet. Ik weet dat het totaal geen zin heeft want in het grotere geheel merken ze mij als user echt niet op, maar ik ga de webshops tegenwoordig zelf wel weer af.

De enige manier om het duidelijk te maken is door geen winkels meer via de Pricewatch te benaderen. Dus die route bewandel ik nu maar. Kost me soms redelijk wat tijd, maar principes zijn principes :)

Ik snap het echt niet. Het is toch van de zotte om webwinkels die soms ver onder de normale prijs van een artikel zitten te steunen door ze bizarre verzendkosten te vergoeden en daarmee de webwinkels die normale prijzen voor producten hanteren weg te laten concurreren. De manier waarop de Pricewatch nu is opgezet helpt dit verdienmodel behoorlijk vind ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twcm
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:34
Vorige week kwam ik terug van vakantie en liep ik tegen dit verzendkosten probleem aan.

Aangezien ik PC's verzin voor mensen, en vaak meer dan 1x hetzelfde product bestel bij een winkel zou ook ik de kale prijs graag los zien.

Nu zie ik in het overzicht een prijs die ik bij doorklikken op het product moet gaan 'zoeken'.
Dit kost mij meer tijd, en ik kan mijn klanten niet gaan uitleggen dat ze me meer moeten betalen omdat het bij elkaar zoeken van een computer nu meer tijd kost. NB: ik verdien niets op de hardware, ik krijg puur mijn tijd betaald.

De Pricewatch is voor mij de belangrijkste reden waarom ik een abonnement heb bij Tweakers, en ik draag T een warm hart toe. Maar als dit mijn inkomen raakt wordt het leven wel vervelender.

Dus zou iemand alsjeblieft, alsjeblieft hier nog eens goed naar willen kijken?
Vroeger was er toch een optie: met verzendkosten en zonder verzendkosten?

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:20
Bump. Als ik wil puzzelen dan pak ik wel een Denksport boekje. Hier ook een (y) voor een git revert svp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Henkieschmenkie schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 18:24:
Ontwikkelaars gaan niet over hoe de Pricewatch werkt, dat doen UX designers en PO's/managers. In dit geval @bozhoyo en @WouterdR.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
*knip*. Speculeren doen we op de beurs, niet als feedback.

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 26-08-2025 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
Hahn schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:16:
[...]

Ontwikkelaars gaan niet over hoe de Pricewatch werkt, dat doen UX designers en PO's/managers. In dit geval @bozhoyo en @WouterdR.
Ik mag aannemen dat duidelijk was wie ik bedoelde. Inderdaad @bozhoyo en @WouterdR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
*knip*. Feedback zien we graag constructief.

[ Voor 81% gewijzigd door rens-br op 26-08-2025 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricky-design
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 16:37
Ik maak zelf regelmatig gebruik van de Pricewatch wanneer ik op zoek ben naar een product. Wat me echter stoort, is dat tegenwoordig standaard de verzendkosten worden meegenomen in de weergegeven prijs. Persoonlijk zou ik het prettig vinden als er, zoals ook door anderen is voorgesteld, een optie komt waarmee gebruikers zelf kunnen kiezen hoe de prijzen worden getoond: bijvoorbeeld de productprijs en verzendkosten apart, of als totaalprijs en los de verzendkosten zoals nu het geval is.

Vaak wil ik gewoon snel zien waar een product het goedkoopst is, en bepaal ik daarna zelf of de verzendkosten acceptabel zijn. Soms heb ik meerdere producten nodig en wil ik niet eerst een lijst maken, maar gewoon snel kunnen checken waar ik het voordeligst uit ben — zonder dat de verzendkosten de vergelijking vertroebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:28

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dit voelt aan als de Sonos app: men denkt dat het verbeterde versie is maar is in feite 10 stappen terug.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het niet eens zijn met een aangepaste feature mag en feedback daarop zien we graag. Maar we zien deze feedback dan graag wel vriendelijk en constructief. Met modder gooien is niemand geholpen.

Gelieve vanaf nu weer inhoudelijk te reageren.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 26-08-2025 08:30 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:38
rens-br schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:29:
[mbr]Het niet eens zijn met een aangepaste feature mag en feedback daarop zien we graag. Maar we zien deze feedback dan graag wel vriendelijk en constructief. Met modder gooien is niemand geholpen.

Gelieve vanaf nu weer inhoudelijk te reageren.[/]
Het zou denk ik helpen als er ook een inhoudelijke reactie terug komt. Je geeft aan dat jullie feedback graag zien, maar het is dan niet zo netjes dat er al een paar weken radiostilte is vanuit Tweakers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nnoitra
rens-br schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:29:
[mbr]Het niet eens zijn met een aangepaste feature mag en feedback daarop zien we graag. Maar we zien deze feedback dan graag wel vriendelijk en constructief. Met modder gooien is niemand geholpen.

Gelieve vanaf nu weer inhoudelijk te reageren.[/]
Constructief, okay.
Geef gewoon na 3 weken radiostilte een update over hoe en wat.

*knip*

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 26-08-2025 10:00 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:53

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

Hallo allemaal, en bedankt voor jullie geduld. Het klopt dat het inmiddels een aantal weken geleden is sinds onze laatste reactie, en daar zijn een paar redenen voor.

Naast de zomervakantieperiode, waarin we behoorlijk onderbezet waren, hadden we ook een escalatie op SEO-vlak waar we mee aan de slag moesten. Daar wil ik jullie nu graag wat meer over vertellen.

Toen we de refactor van de prijslijst uitbrachten, kozen we ervoor om alleen de basisprijs van het product te tonen. Zo blijft deze consistent met de prijs die je ook ziet zodra je de pagina van de betreffende shop bezoekt. Deze keuze was ook in lijn met de rest van de site, zoals de redactionele reviews, de Best Buy Guides, de filterbare productoverzichten en de prijsalert.

Sommigen van jullie waren niet blij met die wijziging, waardoor we een periode hebben geëxperimenteerd met het tonen van de totaalprijs (dus productprijs inclusief eventuele verzendkosten en kosten voor betalingsverwerking – iets wat in België vaak voorkomt). Helaas bleek dit experiment niet succesvol: niet alleen bleven er veel zorgen en opmerkingen, ook Google gaf aan dat deze aanpak in strijd was met hun richtlijnen voor de Google Shopping Experience. Volgens die regels moeten de basisprijs van het product en eventuele extra kosten afzonderlijk op de pagina vermeld worden. Dit was de SEO-escalatie die ik eerder noemde.

Daarom hebben we nu besloten dat de prijslijst de basisprijs van het product toont in de prijskolom. Direct daarnaast blijven eventuele verzend- en betalingskosten zichtbaar. De sortering van de lijst gebeurt op basis van de berekende totaalprijs. Deze aanpak sluit aan bij hoe andere prijsvergelijkingssites werken, zowel in Nederland als wereldwijd.

Wat betreft een terugkeer naar de oorspronkelijke situatie, waarin zowel de basis- als de totaalprijs werden getoond: dat zien we niet als een optie. We hebben gemerkt dat het tonen van twee prijzen naast elkaar verwarrend kan zijn, zeker voor gebruikers die minder vertrouwd zijn met de Pricewatch. Bovendien is uit onze mobiele gebruiksdata al eerder gebleken dat het tonen van één prijs voldoende is – zoals jullie weten laat de Pricewatch op mobiel al jarenlang slechts één prijs per shop zien.

Tot slot wil ik jullie bedanken voor alle feedback en voor jullie blijvende gebruik van de Pricewatch. Wees ervan verzekerd dat jullie meningen, samen met de kwantitatieve data die we verzamelen uit het gebruik van de site, een grote rol blijven spelen in onze besluitvorming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
bozhoyo schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:56:
Hallo allemaal, en bedankt voor jullie geduld. Het klopt dat het inmiddels een aantal weken geleden is sinds onze laatste reactie, en daar zijn een paar redenen voor.

Naast de zomervakantieperiode, waarin we behoorlijk onderbezet waren, hadden we ook een escalatie op SEO-vlak waar we mee aan de slag moesten. Daar wil ik jullie nu graag wat meer over vertellen.

Toen we de refactor van de prijslijst uitbrachten, kozen we ervoor om alleen de basisprijs van het product te tonen. Zo blijft deze consistent met de prijs die je ook ziet zodra je de pagina van de betreffende shop bezoekt. Deze keuze was ook in lijn met de rest van de site, zoals de redactionele reviews, de Best Buy Guides, de filterbare productoverzichten en de prijsalert.

Sommigen van jullie waren niet blij met die wijziging, waardoor we een periode hebben geëxperimenteerd met het tonen van de totaalprijs (dus productprijs inclusief eventuele verzendkosten en kosten voor betalingsverwerking – iets wat in België vaak voorkomt). Helaas bleek dit experiment niet succesvol: niet alleen bleven er veel zorgen en opmerkingen, ook Google gaf aan dat deze aanpak in strijd was met hun richtlijnen voor de Google Shopping Experience. Volgens die regels moeten de basisprijs van het product en eventuele extra kosten afzonderlijk op de pagina vermeld worden. Dit was de SEO-escalatie die ik eerder noemde.

Daarom hebben we nu besloten dat de prijslijst de basisprijs van het product toont in de prijskolom. Direct daarnaast blijven eventuele verzend- en betalingskosten zichtbaar. De sortering van de lijst gebeurt op basis van de berekende totaalprijs. Deze aanpak sluit aan bij hoe andere prijsvergelijkingssites werken, zowel in Nederland als wereldwijd.

Wat betreft een terugkeer naar de oorspronkelijke situatie, waarin zowel de basis- als de totaalprijs werden getoond: dat zien we niet als een optie. We hebben gemerkt dat het tonen van twee prijzen naast elkaar verwarrend kan zijn, zeker voor gebruikers die minder vertrouwd zijn met de Pricewatch. Bovendien is uit onze mobiele gebruiksdata al eerder gebleken dat het tonen van één prijs voldoende is – zoals jullie weten laat de Pricewatch op mobiel al jarenlang slechts één prijs per shop zien.

Tot slot wil ik jullie bedanken voor alle feedback en voor jullie blijvende gebruik van de Pricewatch. Wees ervan verzekerd dat jullie meningen, samen met de kwantitatieve data die we verzamelen uit het gebruik van de site, een grote rol blijven spelen in onze besluitvorming.
Iig dank voor de update.

Zoals ik het lees, is de mobiel variant min of meer heilig verklaard cq de reden om het zo te doen. Maar op basis van wat eigenlijk?
Gebruikt/bezoekt een grote meerderheid van de gebruikers de pricewatch op mobiel? En laat jullie data zien of daadwerkelijk de "mobile view" gebruikt wordt, of dat men toch kiest voor de "desktop site" optie in de diverse browsers?

Los daarvan, vind ik de hierboven beschreven versie iig een stuk beter dan de eerste versie van de "verbetering".
Thx Google O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:00:
Het verschil tussen "Levering verwacht binnen 3 dagen" en "Op een werkdag voor 16:00u besteld, morgen in huis" is praktisch onzichtbaar.

[Afbeelding]
@bozhoyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HikariMisako

Zoals het nu staat, is het in ieder geval een stuk logischer dan het in de eerste iteratie was, dus wat dat betreft, dank.

Ik zal er hierna over ophouden, maar ik moet toch even zeggen dat ik
jullie meningen, samen met de kwantitatieve data die we verzamelen uit het gebruik van de site, een grote rol blijven spelen in onze besluitvorming.
en
Wat betreft een terugkeer naar de oorspronkelijke situatie, waarin zowel de basis- als de totaalprijs werden getoond: dat zien we niet als een optie.
in combinatie met de reacties in dit topic echt totaal niet met elkaar kan rijmen. Er wordt vrij letterlijk gevraagd om terug te keren naar de oude situatie. Maar goed, dit topic wordt niet overstroomd met reacties dus waarschijnlijk zijn we dan echt in de minderheid. -O-

Oh ja, benoem deze wijzigingen in de volgende .plan deviteratie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

[...] Bovendien is uit onze mobiele gebruiksdata al eerder gebleken dat het tonen van één prijs voldoende is – zoals jullie weten laat de Pricewatch op mobiel al jarenlang slechts één prijs per shop zien.
Kan je hier wat meer over vertellen? Ik vraag me bijvoorbeeld af 'voldoende voor wie of wat'? En wie bepaald of iets voldoende is? Ook is dit nieuw voor mij omdat ik nooit de PW op mobiel gebruik...

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik vind het eigenlijk wel wat bijzonder dat er wel geluisterd wordt naar big tech zoals Google, maar wanneer gebruikers zeggen dat de aanpassing een slecht idee is, het aan dovemansoren gezegd lijkt te worden. Je zou bijna denken dat ze weten waar ze het over hebben. Om dan dit te zeggen:
jullie meningen, samen met de kwantitatieve data die we verzamelen uit het gebruik van de site, een grote rol blijven spelen in onze besluitvorming.
geeft mij een nare smaak in de mond. Er was blijkbaar een SEO ramp nodig om een gedeelte van de aanpassingen terug te draaien. Wat als dat niet het geval was? Hadden we dan nog steeds met de ongewenste weergave gezeten?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Hero of Time schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 19:03:
geeft mij een nare smaak in de mond. Er was blijkbaar een SEO ramp nodig om een gedeelte van de aanpassingen terug te draaien. Wat als dat niet het geval was? Hadden we dan nog steeds met de ongewenste weergave gezeten?
Ik ben nog steeds benieuwd waar de wens tot aanpassing vandaan is gekomen. Ik heb in dit topic niemand gezien die het een goed idee vond. Ik kan me tevens niet herinneren dat ik een verzoek tot aanpassing heb gezien (en ik moet natuurlijk wel eerlijk zijn: ik houd niet elk stuk van GOT even goed in de gaten dus als het verzoek er is geweest: prima).

Waarom gebeurt dit nou elke keer zomaar, waarom:
- Wordt er niet gewacht op een actief verzoek tot aanpassing omdat het nu niet goed werkt
- Wordt er dan vervolgens geen poll opgezet om te peilen of meer mensen daar last van hebben ja/nee

Ik heb het al eerder aangegeven, maar bij dit soort wijzigingen bekruipt mij het SAAS gevoel: we moeten regelmatig iets wijzigen want anders zijn we niet relevant (ofzo) of zitten mensen niets te doen (ofzo). Hou daarmee op aub. Het levert niets op. Stop met wijzigingen zonder vraag en zonder vooronderzoek.

Nogmaals: als er een poll geweest is dan heb ik hem blijkbaar gemist, dus excuses als ik hier wat te hard van stapel loop, maar ik word zo moe van dit soort gedoe. Jira is ook weer veranderd: er is nauwelijks iets verbeterd, alles is weer onvindbaar of stuk, maar jeetje wat zijn we goed bezig als ontwikkelaars (random ander voorbeeld)! @Nnoitra exact dat ja!

* Korvaag raakt hier wat gefrustreerd van
Valt het op?

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:33
ja die nieuwe aanpassing zorgt er ook voor dat dit
Verkeerde prijzen wenslijst
inmiddels opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Er was blijkbaar een SEO ramp nodig om een gedeelte van de aanpassingen terug te draaien. Wat als dat niet het geval was? Hadden we dan nog steeds met de ongewenste weergave gezeten?
Inkoppertje: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Omdat de kern van de discussie die hier naar voren komt (aanpassingen van de PW die een verbetering zouden moeten zijn, maar dat in de praktijk volgens veel tweakers juist niet zijn) wel vaker naar voren komt heb ik laatst maar deze FR aangemaakt: "Tweakers Mode" Pricewatch.

Door de pricewatch aanpassingen voor de gebruikerservaring van de "de gemiddelde BeNeLuxer'' en de 'echte tweaker' uit elkaar trekken kan je de situatie die in dit draadje wordt beschreven voorkomen. Lijkt me erg nuttig als je zulke verschillende doelgroepen wil bedienen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik vind het eigenlijk wel wat bijzonder dat er wel geluisterd wordt naar big tech zoals Google
Inkomsten..

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:00:

[Afbeelding]
@bozhoyo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die met beroerd ontwerp en slechte UX compleet weg kunnen/zullen vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:38
Er staan geen titels bij de kolommen in de prijstabel. Het is me niet duidelijk wat voor een prijs er precies wordt weergegeven.

De uitleg onder het i-tje vermeld keuzes tussen het sorteren op 'totaalprijs' en op 'basisprijs'. Maar 'totaalprijs' en 'basisprijs' opties zijn er niet bij het sorteren. De enige prijs gerelateerde sorteeroptie is 'prijs'.

De sortering op prijs gaat ook niet goed. Bij een oplopende sortering staan lager prijzen onder hogere prijzen. Zie de onderstaande afbeelding.
Ik zie dit bij meerdere producten

@bozhoyo Welke prijs wordt er precies weergegeven? En hoe werkt de sortering?
En kun je deze informatie toevoegen aan de pricewatch?

Mijn voorkeur gaat uit naar het weergeven van een kale productprijs. En een sortering op de kale productprijs. (Dit was voorheen toch ook altijd al zo?)
Een losse vermelding er naast van de verzendkosten is erg handig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oayW18JVtBnEhAonW9WWIDm6dNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00n7oesTl2OPQwsomL6gGzqF.jpg?f=fotoalbum_large

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@fflow, zie bozhoyo in "Verzendkosten niet meer in pricewatch?" voor je vragen:
Daarom hebben we nu besloten dat de prijslijst de basisprijs van het product toont in de prijskolom. Direct daarnaast blijven eventuele verzend- en betalingskosten zichtbaar. De sortering van de lijst gebeurt op basis van de berekende totaalprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robni7
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03:42
Ja, het is leuk dat dat in een forumtopic uitgelegd staat, maar wat @fflow duidelijk probeert te maken, is dat dat niet zo op de productpagina staat. Vandaar dus de verwarring.

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:38
Het staat inderdaad niet in de pw zelf. Ik doe nu aannames wat de verschillende kolommen zijn. En de uitleg onder het i-tje is niet volledig.

Dus de weergegeven prijzen zijn de basis prijzen maar er wordt gesorteerd op een andere waarde?
Dat vindt ik verwarrend.
Ik zoek de laagste basisprijs en wil daar graag mijn lijst op sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

robni7 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:54:
[...]

Ja, het is leuk dat dat in een forumtopic uitgelegd staat, maar wat @fflow duidelijk probeert te maken, is dat dat niet zo op de productpagina staat. Vandaar dus de verwarring.
Dat was mij ook opgevallen. Ik dacht dat ik er een opmerking over had gemaakt, maar dat moet iemand anders zijn geweest. Het ontbreken van de headers die er eerder wel waren helpt nu absoluut niet met de duidelijkheid, eerder het tegenovergestelde.
fflow schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:16:
[...]

Het staat inderdaad niet in de pw zelf. Ik doe nu aannames wat de verschillende kolommen zijn. En de uitleg onder het i-tje is niet volledig.

Dus de weergegeven prijzen zijn de basis prijzen maar er wordt gesorteerd op een andere waarde?
Dat vindt ik verwarrend.
Ik zoek de laagste basisprijs en wil daar graag mijn lijst op sorteren.
Het gedrag van het sorteren is idd ook wat verwarrend, want je hebt maar 1 prijs om op te sorteren, maar zet je die op 'oplopend', dan kan er alsnog een lagere prijs op een plek staan waar je die niet zou verwachten puur en alleen omdat de sortering rekening houd met de verzendkosten. Net zoals jij zou ik verwachten 'sorteer op prijs', dat het ook echt de waarde is in de kolom, geen combinatie van twee kolommen samen.

Pagina: 1 2 Laatste