Als ik snel even Google op
2,5 kW airco dan vind ik direct een resultaat van Warmteservice waar je voor een Mitsubishi nog geen € 1.100 betaalt.
Dat is dan wel een single split, en je moet nog iemand vinden die 'm afperst en aansluit, maar als je even de lokale airco boer belt dan is er ongetwijfeld wel een mouw aan te passen.
Mocht zo'n aircoman je niet willen helpen met hardware van derden, maar wil hij wel met alle liefde en plezier voor 3.500 een topper installeren, dan kun je natuurlijk ook gewoon iemand zoeken die iets anders levert als topmerk spul. Voor de door mij genoemde bedragen mag je naar mijn idee namelijk ook niet verwachten dat je direct een Mitsubishi heavy hebt, maar we rijden tenslotte ook niet allemaal Mercedes, dus ook dat is een beetje onderdeel van het verwachtingspatroon.
Wij waren voor 3.500 of 4.000 euro klaar (1,5 - 2 jaar geleden) voor 3 van die white label Chinese modellen (
Maxicool in dit geval), inclusief plaatsing (1 x 5 kW single split + 2 x 2,5 kW multisplit), extra bigfoots tegen het trillen van de buitenunits, en condenswaterpompen (

). De elektra had ik grotendeels zelf al klaarliggen omdat ik toch midden in een verbouwing zat, maar tel daar nog eens een keer 500 euro voor, en dan moet je toch wel een eind kunnen komen.
Edit: Ik ben wel uitgegaan van 2 units op de grote slaapkamers net als wij hebben, en niet van 3 units. Op zo'n kleine slaapkamer past met wat gepiel net een eenpersoonsbed of een halve Pax kast, dus die vonden wij wat overdreven om mee te nemen

. Wil je 'm wél meenemen dan is die 2.500 uiteraard wel heel enthousiast. Wellicht dat je dat bij 3 nog kleinere modellen redt, maar bij 3 x 2,5 lijkt me dat vrij lastig.
[
Voor 13% gewijzigd door
PsychoMantis_NL op 03-07-2025 12:45
]