Scherm met proximity-sensor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:36
Beste Tweakers,

ik heb een Home Assistant draaien op een tablet (als viewer) maar ik krijg het niet voor elkaar om een proximity sensor te realiseren zodat de tablet aan gaat wanneer je er voorbij loopt. Ik heb apps geprobeerd waardoor de camera motion kan signaleren maar dit zorgt ervoor dat de accu na een dag leeg is omdat de camera continu aan staat.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een scherm van 10-15 inch welke liefst 1980x1080 resolutie ondersteunt en een proximity sensor heeft. Eigenlijk zoiets als de HomeWizard, maar dan een groter scherm waarop je een URL kunt draaien (de Home Assistant URL). Iemand enige ervaring hiermee? Ik heb wat Wall mounting devices voorbij zien komen met lage resolutie en kleine schermpjes, maar dat werkt niet echt voor mij. Ik wil het device best 24/7 in het stopcontact hebben draaien en staand neerzetten, dus het hoeft niet ophangbaar zijn. Eigenlijk dus een soort van kiosk die reageert op bewegingen en dan vervolgens de URL toont.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

blatenja schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:54:
Beste Tweakers,

Ik heb apps geprobeerd waardoor de camera motion kan signaleren maar dit zorgt ervoor dat de accu na een dag leeg is omdat de camera continu aan staat.
Ik wil het device best 24/7 in het stopcontact hebben draaien en staand neerzetten, dus het hoeft niet ophangbaar zijn. Eigenlijk dus een soort van kiosk die reageert op bewegingen en dan vervolgens de URL toont.

Iemand ideeën?
Wil je nu wel of niet de tablet 24/7 in het stopcontact? Als dat echt geen probleem is, dan is je oplossing er eigenlijk al.

Binnen Smarthome heb je diverse topics met wat leuke input (ik lees verder gewoon mee, want ik begin er binnenkort ook aan).

Tablet aan de muur als centrale hub (android) - v2.0
Wallmount tablet voor Home Assistant
Centraal wandpaneel smarthome

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Fully kiosk licentie kopen voor 10 euro?
Daar zit het gewoon in

En ik zou een smartplug op de lader zetten, en een automation die pas gaat laden wanneer de accu onder 20% is. En stopt wanneer 80% is bereikt

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jack zomer schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:55:
En ik zou een smartplug op de lader zetten, en een automation die pas gaat laden wanneer de accu onder 20% is. En stopt wanneer 80% is bereikt
Waarom zou je dat doen? Dan brand je wel heel hard door je accu cycles heen. Het lijkt me handiger om de accu gewoon permanent op ~80% te houden en vanaf de lader te draaien.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Gewoonte. Denk ik.
Beter voor de accu denk ik.
Minder kans op zwellen denk ik.

Een hoop denk ik. Dus neem idd maar niet aan als waarheid

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:36
Hele dag de tablet in het stopcontact kan maar weet niet of een tablet daarvoor geschikt is. Fully kiosk werkt ook op basis van een camera volgens mij dus niet ideaal om constant een camera te hebben draaien voor de levensduur van de camera lijkt mij. Zijn er geen betere alternatieven dan workarounds op een tablet toepassen? Dat vraag ik mij af, maar ik heb nog geen geweldige producten gevonden hiervoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:49
blatenja schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:54:
Hele dag de tablet in het stopcontact kan maar weet niet of een tablet daarvoor geschikt is. Fully kiosk werkt ook op basis van een camera volgens mij dus niet ideaal om constant een camera te hebben draaien voor de levensduur van de camera lijkt mij. Zijn er geen betere alternatieven dan workarounds op een tablet toepassen? Dat vraag ik mij af, maar ik heb nog geen geweldige producten gevonden hiervoor..
Want een camera slijt door aan te staan? Echt niet, gewoon Fully Kiosk gebruiken het is er voor ontwikkeld.

Ook hier al 3 jaar permanent aan de lader op 80% begrensd.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Pagina: 1