Wallmount tablet voor Home Assistant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-03 16:59
Hallo,

Ik zoek naar een touchscreen/tablet om op de muur te monteren waarop mijn home assistant dashboard wil draaien.
Momenteel zit er een standaard inbouwdoos waarin ik een netwerkkabel had voorzien (met idee om dan iets via POE te voeden).

De bedoeling is dat ik de tablet hier mooi kan over plaatsen.

Wishlist:
- liefst iets zonder batterij of waar ik ze kan uithalen om potentieel brandgevaar te vermijden
- presence detection zodat scherm oplicht als je dichtbij bent
- geen kabels zichtbaar

Schermgrootte maakt me momenteel minder uit, ik zoek vooral een elegante oplossing die ik mooi vlak kan monteren.

Heeft iemand tips naar goede touchscreens/tablets en wallmount oplossingen?
Ik vind zelf niet zo heel veel ofwel zijn het heel verouderde toestellen of dingen die enkel proprietary software draaien.

Qua look en montage zou iets zoals een Basale Ellie scherm super zijn, alleen is dat een gesloten systeem en kan ik er zelf geen home assistant dashboard op draaien.
https://knxgroothandel.nl/basalte-ellie-bronze.html

Op zoek naar tips dus! Bedankt.

Groeten,
Nick

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kjoe_Ljan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-04 16:41
Ik heb hier onlangs ook al eens naar gekeken, maar heb de knoop nog niet kunnen doorhakken. Mijn "ervaringen" zijn dus puur gebaseerd op wat ik op internet heb gevonden.

Qua tablet heb ik gekeken naar de Samsung Galaxy A7 Lite, Lenovo Tab M10 en Amazon Fire HD10 (zonder ads). Helaas is deze laatste alleen te vinden in de Pricewatch met advertenties. Amazon levert de tablets niet in Nederland. Jammer, want dat is de goedkoopste van de drie.
De keus voor deze tablets is vooral gebaseerd op blog- en forumposts zoals deze en deze. Het belangrijkste lijkt te zijn dat je iets als Kiosk Browser of zelfs een speciaal OS op de tablet kan draaien, met als doel de tablet altijd aan te laten, maar alleen een browser (dus: Home Assistant pagina) te tonen en met een optionele time-out om het scherm uit te zetten en weer op te laten lichten als de camera iets ziet. Bijvoorbeeld. Er zullen meer mogelijkheden zijn.

Qua wall mount zat ik zelf te kijken naar de TMS 1010 van Vogel's, omdat deze niet echt opvalt en redelijk universeel lijkt te zijn qua formaat. Deze YouTuber heeft z'n eigen case geprint en terwijl dat misschien wat te ver gaat voor jou, laat hij wel mooi zien dat de 90° USB-C kabel voor stroomvoorziening mooi is weggewerkt. Een aantal van de gelinkte pagina's hierboven spreekt ook van draadloos opladen, dus daar zou je ook nog over kunnen denken.

Maar goed, zoals gezegd komt mijn informatie puur vanuit de gelinkte websites. Zelf heb ik (nog) geen ervaring met een wallmounted tablet voor Home Assistant. Maar ik lees wel mee

[ Voor 8% gewijzigd door Kjoe_Ljan op 24-12-2022 00:24 . Reden: Pricewatch linkjes toegevoegd ]

[Aylin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndedecke
bedankt voor je info. Dat youtube kanaal volg ik zelf al een tijdje en had deze voorbij zien komen. Op Etsy kan je ook dergelijke 3d print mounts zien, maar ik vrees dat dit qua afwerking/verkleuring over de tijd heen toch niet hetzelfde niveau is als een product dat je koopt.

Deftige wall mounts kosten al snel meer dan de tablet zelf, maar goed dat heb ik er wel voor over.
Ik overweeg nu de galaxy tab A8 en een mount zoals deze:
https://displine.com/en/c...fur-samsung-galaxy-tab-a8

Ziet er een beetje dik uit qua rand maar ze zijn allemaal zo.

Er zou volgens mij dus echt wel een markt zijn voor een wallscreen op android, zonder batterij en met een poweraansluiting achteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@ndedecke Wellicht een alternatief: SONOFF NSPanel. Geen volwaardige tablet, wel als extraatje fysieke knoppen. Draait op een ESP32 en je kunt je eigen software flashen en mooi met HA laten samenwerken. Ook nog eens erg goed betaalbaar. Geen batterij, geen kabels zichtbaar :)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
This Display Replaces Your Light Switch!? - Sonoff NSPanel Review

Er is ook een nieuwere versie op basis van Android, NSPanel Pro:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
HOW TO - Home Assistant on the NSPanel Pro (Fully Local)

Bij de Pro draai je gewoon de HA Android app.

[ Voor 34% gewijzigd door Gizz op 24-12-2022 12:54 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndedecke
@Gizz was ik inderdaad ooit al eens tegengekomen, maar reviews waren niet zo schitterend toen. Ook is de resolutie beperkt en kan ik er niet echt een volwaardig dashboard op plaatsen.

Maar dit soort zaken zouden we meer moeten zien. Op alibaba zijn soms nog wallscreens te vinden maar hebben vaak een heel oude android versie en nul support.

Voorlopig denk ik aan deze setup:
- galaxy tab A8 => snel genoeg, voor mij qua prijs ok en genoeg mounts voor te vinden. + voor populaire modellen komen er later ongetwijfeld nog custom ROMs voor als samsung geen updates meer uitbrengt.

- smart things S28 C sCharge PoE FIT USB-C, PoE Power Supply => gaat net in mijn inbouwdoos passen die voorzien is (al zal het spannend worden).
=> mijn POE switch zit in mijn technische ruimte in de kelder en verder heb ik geen 230V voorzien, dus lijkt dit de beste optie in combinatie met een tablet.

- Displine wall mount voor de A8: https://displine.com/en/c...fur-samsung-galaxy-tab-a8

Voor de FIRE HD kon ik moeilijker mounts vinden die professioneel genoeg gemaakt zijn + met samsung heb ik tot nu toe positieve ervaringen, dus why not.

Misschien vind ik nog wel iets online om de battery eruit te slopen en hem zonder te laten werken.

Groeten,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:57
Ik heb het met een Fire HD Plus opgelost. Deze ondersteunt wireless charging, dus geen oplaadsnoer in het zicht. En de tablet hangt aan de muur met N35 Neodymium magneetjes aan de muur opgehangen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ndedecke
Wireless charging heb ik zelf te laat aan gedacht.
Vandaag heb ik de smart things S28 C sCharge PoE FIT USB- C ontvangen en geïnstalleerd. Had geen millimeter over maar hij zit er in.
Even getest met mijn smartphone en die gaat direct op "snel laden", dus ziet er goed uit.

De Displine mount voor tab A8 heb ik ook ontvangen. Voelt stevig aan (metaal) en is gepoederlakt.
Er zitten wel geen uitsparingen in voor de powerbutton of volumeknoppen, maar ik hoop dat dit geen probleem zal opleveren.
Tegenwoordig kan je die toch aanzetten met double tap dacht ik en volume kan ook via software.

Het enige wat ik nu nog ontbreek is de tablet zelf :-) Het zijn dan ook wintersolden en ik vermoed dat de A9 er binnenkort wel aankomt, dus wie weet nog wat korting.

Even een foto van de inbouwdoos met de POE => usb-C module:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSQePJbDcA9EVx6l7AjSGPhpDrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbLWVCOCA61jWUtsAPY3GFnb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-04 23:35
Raspberry Pi met touchscreen?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndedecke
zou ik niet vlak genoeg tegen de muur gekregen hebben en in de inbouwdoos zelf kreeg ik geen raspberry pi ingebouwd.
Mocht ik opnieuw bouwen zou ik het anders aangepakt hebben en een iets grotere inbouwdoos genomen hebben + ook 230v ac voorzien hebben (ipv enkel een netwerkkabel nu).

anderzijds zal het nu ook wel prima zijn. Binnen pakweg 10 jaar zal ik toch iets moeten vernieuwen denk ik.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• ndedecke
Vandaag mijn setup afgewerkt, dus geef ik graag even feedback van hoe ik het opgelost heb, misschien heeft iemand er iets aan:

- voeding: POE naar USB-C voor power of power+data via de SmartThings S28 C sCharge PoE FIT USB- C module: ondersteunt tot 15w "fast charging" en is aangesloten op mijn ubiquiti POE switch in mijn kelder/technische ruimte. Haakse usb-c kabel van 30 cm zat er bij.
Het past *net* in mijn standaard 60x60x50 Helia inbouwdoos.

- Displine wall mount: metaal, zwart gepoedercoat - tevreden van de kwaliteit en afwerking. Bevestiging in de muur met 4 vijsjes en in het frontpaneel past de tablet perfect en wordt op zijn plaats gehouden door magneten + haaksysteem. Als extra beveiliging een klein inbus-vijsje. => zit mooi strak tegen de muur. Net genoeg plaats om de usb-c kabel te plaatsen. Een haakse connector is zeker een must.
De power- en volumebuttons zijn niet bereikbaar, maar dat is ook niet nodig. Met dubbeltap op het scherm activeer ik de tablet.

- Samsung galaxy tab A8 4GB ram, 64 gb storage. Sinds vandaag net wintersolden en voor 190 euro gekocht. Altijd al tevreden geweest van samsung.

- Software: Fully kiosk browser app geïnstalleerd en doet perfect wat ik wil: heb ineens de plus license (10,99 euro per device) gekocht toen ik zag dat het deed wat ik nodig heb.
Momenteel zo ingesteld:
* home assistant scherm laadt standaard. Fully kiosk mode is enabled. Ook bij herstart tablet start hij mooi automatisch fully kiosk terug op zonder dat ik iets moet doen.
* scherm laat ik na 30 seconden uitvallen maar de movement detection via de front camera lijkt ook prima te werken met de default settings: als ik voor de tablet sta schiet hij direct aan zonder wachttijd, ik kan direct dus bedienen.
Uiteraard kan je hem ook wakker maken met dubbele tap.

Happy chap so far :-)

Huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkO8u_KhCQ06N5UnMKmcXpp8kxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKSck53CCuvjX5SuRSXUbr4h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQvkjSVnJr5bo3NeJ9jFQ6X_acU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82tdkHApT3BKVhKqfeqQdz0T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Ben ook een tijdje op zoek geweest naar een betaalbare oplossing om mijn tablet met de daarop aanwezige Home Assistant in een Wallmount te plaatsen en heb dit gerealiseerd met de onderstaande Wallmount:

https://www.etsy.com/nl/l...y-tab-a8?ref=yr_purchases

De Samsung Galaxy Tab A8 past hier perfect in. De stroomvoorziening heb ik gerealiseerd door een gat te boren in de muur die uitkomt in een trapkast. In deze trapkast een verlengdoos geplaatst met daarop 2 usb A aansluitpunten, en op deze manier wordt de tablet continue voorzien van stroom.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om deze Wallmount op een bestaande wandcontactdoos te bevestigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6WDWEtyJRWe_qUgis6e_XkARok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hncDPxZUw2dm3Z7LyHPDM0Dz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bpgil8TlIogc1nmzAJUsGbZGbUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DuzDw6FIdo1edCwFIRTqd5rD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zO3u8Q2Pomi6g9zl2KjKDTPDm7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxHuhhJQyINcByRLMHwc438a.jpg?f=fotoalbum_large
Het is wel de bedoeling om nog de "Fully Kiosk" app te installeren. maar voor nu erg tevreden!

[ Voor 41% gewijzigd door loneranger56 op 08-05-2023 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekoesj
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-04 17:51
loneranger56 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:25:
Ben ook een tijdje op zoek geweest naar een betaalbare oplossing om mijn tablet met de daarop aanwezige Home Assistant in een Wallmount te plaatsen en heb dit gerealiseerd met de onderstaande Wallmount:

De Samsung Galaxy Tab A8 past hier perfect in. De stroomvoorziening heb ik gerealiseerd door een gat te boren in de muur die uitkomt in een trapkast. In deze trapkast een verlengdoos geplaatst met daarop 2 usb A aansluitpunten, en op deze manier wordt de tablet continue voorzien van stroom.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om deze Wallmount op een bestaande wandcontactdoos te bevestigen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is wel de bedoeling om nog de "Fully Kiosk" app te installeren. maar voor nu erg tevreden!
toon volledige bericht
Vraagje!
Ik heb via diezelfde site een zwart frame besteld. De tablet A8 van Samsung past er perfect in.
Echter werkt de bijgeleverde zwarte platte oplaadkabel niet icm de A8 tablet… :(

Welke kabel gebruik jij? Gezien de ruimte voor een 90 graden connector best klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 08:28
Niekoesj schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:01:
[...]

Vraagje!
Ik heb via diezelfde site een zwart frame besteld. De tablet A8 van Samsung past er perfect in.
Echter werkt de bijgeleverde zwarte platte oplaadkabel niet icm de A8 tablet… :(

Welke kabel gebruik jij? Gezien de ruimte voor een 90 graden connector best klein is.
Heb je toevallig ook de vida mount? Ik heb hem voor een surface 4. Ik heb met een multi tool een klein stukje weg geslepen om de kabel langs een bepaald punt te krijgen. Enorm dom vond ik het.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekoesj
Hi SonOfSam, ik heb deze laten printen: https://www.etsy.com/nl/l...y-tab-a8?ref=yr_purchases

Het lijkt erop dat het platte bijgeleverde USB-A naar USB-C kabeltje de gewenste spanning niet aankan... Want andere devices zoals mijn muis kan ik er wel mee opladen... Dus de kabel is niet stuk, maar kan de tablet niet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Niekoesj schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:01:
[...]

Vraagje!

Sorry voor de wat late reactie...
Ik gebruik de bijgeleverde kabel en deze laad de A8 gewoon op.
Soms zie ik wel dat het percentage van de lading terugloopt naar bijvoorbeeld 65% maar daarna loopt deze gewoon weer op tot 85%. Als ik de usb lader even loskoppel dan loopt deze wel weer op naar 100%

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:02
Hier ook een A8 als wallpanel in gebruik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PchCp02MmhGDkuXUkvH8s1Q8wU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QT6hcucx19joY5cXGe8UUY11.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de andere kant van de wand zit de meterkast dus de USB-C kabel gaat daar direct in een lader. Deze wandhouder heb ik laten printen. Op de tablet draait Fully Kiosk en voor het dashboard gebruik ik Lovelace wallpanel, deze heeft een screensaver en kan de side- en toolbar verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin03
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-04 21:48
Hebben jullie geen bang voor brand gevaar met die batterijen er in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kevin03 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:43:
Hebben jullie geen bang voor brand gevaar met die batterijen er in?
Er is geloof ik een optie om ze niet helemaal vol te laten laden bij constant aangesloten zijn op voeding, dat zou genoeg moeten zijn.

Over brand gesproken, ik zie tablets met klok voorbij komen ( @soganta @loneranger56 ) , is er niet het risico van inbranden of laten jullie de klok telkens iets verplaatsen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:02
Raven schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:32:
[...]

Er is geloof ik een optie om ze niet helemaal vol te laten laden bij constant aangesloten zijn op voeding, dat zou genoeg moeten zijn.

Over brand gesproken, ik zie tablets met klok voorbij komen ( @soganta @loneranger56 ) , is er niet het risico van inbranden of laten jullie de klok telkens iets verplaatsen?
Klopt, gelukkig heeft de screensaver van Lovelace wallpanel de optie om de info-box random te verplaatsen over het scherm. Daarnaast dim ik het scherm met Fully kiosk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekoesj
loneranger56 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:31:
[...]

Sorry voor de wat late reactie...
Ik gebruik de bijgeleverde kabel en deze laad de A8 gewoon op.
Soms zie ik wel dat het percentage van de lading terugloopt naar bijvoorbeeld 65% maar daarna loopt deze gewoon weer op tot 85%. Als ik de usb lader even loskoppel dan loopt deze wel weer op naar 100%
Ha check! Intussen ben ik met de verkoper in gesprek en hij biedt mij een goed alternatief aan!
Daar ben ik erg blij mee en zodra voltooid zal ik hier ook het eindresultaat delen.

Wat betreft het brandgevaar/laden.... Ik heb nu al een opstelling waarbij HomeAssistant een seintje krijgt wanneer de batterij bijna leeg is. Dan laadt hij hem opnieuw op tot max 90%.
Wanneer ik van huis ben (en op gezette tijden) zorg ik er voor dat de Full Kiosk Browser batterij besparende features toepast zoals; scherm uit, geen beweging detectie en nog wat andere zaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-04 22:11
Hoi,

Leuk dat er veel mensen bezig zijn met Home Assistant en een wall mount.
Ik ben momenteel met hetzelfde bezig voor in mijn toekomstige nieuwbouw te hangen.

de houder van @soganta ziet er echt strak uit, tablet A8 is ideaal (niet de duur) voor HA!
Maar ik ben ook uitgekomen op een hele mooie tablet houder maar deze is wel beperkt helaas:

sDock Fix houder: https://www.smart-things..../sdock-fix-tab12-4-black/
Tablet: https://www.coolblue.nl/p...7-fe-64gb-wifi-zwart.html

De samsung tab S7 FE is wel en hele grote, misschien iets te groot om aan een muur te hangen?
minpunt: prijzig (samen ben je 750 euro kwijt)
puspunt: strakke afwerking en groot scherm

7.290 wp | Geothermische WP Thermia Calibra 7 | HASS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@Stef CB en anderen, ik ben aan het orienteren op een vergelijkbare setup, en ik zie eigenlijk vrij vaak redelijk prijige tablets voorbij komen, zoals een samung A10 of een S7-FE...

mijn vraag is dan toch wel heel snel, wat is het voordeel van zulke tablets boven bijvoobeld een p11 van lenovo https://www.amazon.nl/Len...B%2Caps%2C84&sr=8-14&th=1 (of misschien zelfs nog een iets kleinere / goedkopere variant) https://www.amazon.nl/Len...8&pd_rd_i=B09V7ZTP7T&th=1 als je groter wilt.

of bijvoorbeeld een a7 lite (die nóg weer bijna 100 goedkoper is).

Ik kan me voorstellen dat het scherm van zo'n ding wat minder fel kan of wat minder kleur-echt is maar je gebruikt zo'n ding als touchscreen-interface en wergave scherm voor HA en misschien je beveiligings-camera's is er dan een reden om zoveel meer uit te geven aan een walmouted tablet... (ik ben van plan er tzt 3 aan te schaffen dus die 200 verschil maakt al snel heel wat uit.

wat zijn voor jullie overwegingen om juist voor deze modellen te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
Hej @i-chat, voor mij maakt het opzich niet uit welke tablet ik wil. Als ik een prima tablet heb van 150 euro die na 3 jaar helemaal de geest geeft is dat maar zo :p

Waar ik vooral zit op te hameren is dat ik echt een strakke afwerking (houder) wil om hem aan de muur te hangen. Daarom kwam ik uit bij de xDock fix houder maar dan ben je verplicht om de tab S7 of S8 varianten te kopen wat dus erg prijzig is. Dan denk ik na of ik dan toch niet beter die paar honderd euro meer uit geef aan een strak design en héél goeie tablet.

Het jammere is dat er bijna geen mooie houders zijn om tablets aan de muur te hangen.
Ik heb Smart things (sDock fix) al gecontacteerd of ze geen houder willen maken voor een tab A7 of A8 maar dat waren ze niet van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
@Stef CB - misschien wil je dan eens op etsy kijken, daar zie je vaker mensen die soort projectjes maken, van aangepasten schilderijlijstjes tot speciale beubeltjes om je deurbel op te hangen.

na even kort zoeken vond ik deze: https://www.etsy.com/nl/l...10&organic_search_click=1 -- geen idee wat de kwaliteit ervan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
i-chat schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:26:
@Stef CB - misschien wil je dan eens op etsy kijken, daar zie je vaker mensen die soort projectjes maken, van aangepasten schilderijlijstjes tot speciale beubeltjes om je deurbel op te hangen.

na even kort zoeken vond ik deze: https://www.etsy.com/nl/l...10&organic_search_click=1 -- geen idee wat de kwaliteit ervan is
Hej, die ben ik al enkele keren tegen gekomen en vind ik absoluut niet mooi. Lijkt echt goedkoop en niet sterk.
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny2000
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 11:10
Bedankt voor de vele tips. Zit ook al paar weken te dubben wat ik zal doen. Met name de stroomvoorziening maakt het een uitdaging in mijn geval.

Ik heb daarnaast ook een oplossing gezien met inderdaad 90 graden usb kabel aangesloten op een slimme switch(Shelly?), op basis van de de acuuwaarde van de tablet krijgt de tablet voeding of niet. Mooie oplossing om de accu echt te sparen. Helaas linkje kwijt.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny2000
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 11:10

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptimusPrima
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-02 18:26
Ben zelf ook nog aan het twijfelen of het een tablet of display (touch is geen noodzaak) gaat worden. Heb de luxe dat ik een eventuele computer kwijt kan omdat de meterkast precies naast de locatie zit waar ik het display op wil hangen.

Belangrijke punten voor mij persoonlijk zijn:
1. Geen zichtbare kabels
2. Hoge resolutie
3. kleine bezel
4. Plat (<7mm)
5. Strak design
6. Zwart

Ben een mooi scherm tegen gekomen, maar hier zitten de interfaces helaas aan de zijkant: https://www.waveshare.com/product/13.3inch-qhd-amoled.htm

Als iemand nog andere aanbevelingen zonder accu heeft houd ik me aanbevolen.

Het sdock ontwerp (en kwaliteit) spreekt me overigens ook erg aan, wat me minder aanspreekt is de prijs. Het vervangen van tablet en 'dock' na enkele jaren wordt dan wel een serieuze kostenpost.

[ Voor 13% gewijzigd door OptimusPrima op 12-09-2023 21:31 ]

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 09:43
ik heb al enkele jaren een iPad aan de muur hangen, continue aan een slimme stekker. de slimme stekker gaat uit als de iPad boven de 80% opgeladen is en weer aan als deze onder de 20% komt, allemaal via HA geregeld.
het frame wat is gebruik is er eentje die je enkel los krijgt met een special torx, diefstal is dus lastigAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sskglGcpS7m8SKbg3SSYoDqL8cI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lqu8lVgEebfZyUUQVBvovJZm.jpg?f=fotoalbum_large

• OptimusPrima
n0m0r3 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:57:
ik heb al enkele jaren een iPad aan de muur hangen, continue aan een slimme stekker. de slimme stekker gaat uit als de iPad boven de 80% opgeladen is en weer aan als deze onder de 20% komt, allemaal via HA geregeld.
het frame wat is gebruik is er eentje die je enkel los krijgt met een special torx, diefstal is dus lastig[Afbeelding]
de ipad lijkt vrij ver van de muur te komen, komt dit door de behuizing? en welke slimme stekker gebruik je zelf?

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 09:43
OptimusPrima schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:09:
[...]

de ipad lijkt vrij ver van de muur te komen, komt dit door de behuizing? en welke slimme stekker gebruik je zelf?
het klopt idd dat de behuizing nogal ver van de muur hangt, komt omdat de beugel aan de muur zit en daaraan vast het frame voor het scherm. omdat de achtergrond, de muur, ook donker grijs is valt dit eigelijk niet op.

ik gebruik een IKEA tradfri stekker om het laden v/d iPad in- en uit te schakelen middels HomeAssistant.

• OptimusPrima
Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfcdejong
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04 22:12
Stef CB schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:09:
Hoi,

Leuk dat er veel mensen bezig zijn met Home Assistant en een wall mount.
Ik ben momenteel met hetzelfde bezig voor in mijn toekomstige nieuwbouw te hangen.

de houder van @soganta ziet er echt strak uit, tablet A8 is ideaal (niet de duur) voor HA!
Maar ik ben ook uitgekomen op een hele mooie tablet houder maar deze is wel beperkt helaas:

sDock Fix houder: https://www.smart-things..../sdock-fix-tab12-4-black/
Tablet: https://www.coolblue.nl/p...7-fe-64gb-wifi-zwart.html

De samsung tab S7 FE is wel en hele grote, misschien iets te groot om aan een muur te hangen?
minpunt: prijzig (samen ben je 750 euro kwijt)
puspunt: strakke afwerking en groot scherm
Op die website staat ook een power supply unit
https://www.smart-things....ush-mounted-power-supply/

Daarbij verschillende mounts, ook eentje voor 8 inch iPad Mini dock
https://www.smart-things....uct/sdock-fix-mini-black/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-04 08:41
Ik bezig ook bezig met het bedenken van een mooie oplossing om de tablet in de woonkamer op te hangen. Omdat ik aan het verbouwen ben kan ik nog kiezen hoe ik het ga uitvoeren.

Ik heb nu voor ogen om voor samung a7 te gaan, in de inbouwdoos stop ik dan een shelly die ervoor zorgt dat er van 20% naar 80% (bijvoorbeeld) wordt geladen. Nu wil de tablet zo plat mogelijk tegen de muur, kan ik dan het best kiezen voor een haakse kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 22:20

HenkS

Da_king alias HenkS

Pieter2 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:04:
Ik bezig ook bezig met het bedenken van een mooie oplossing om de tablet in de woonkamer op te hangen. Omdat ik aan het verbouwen ben kan ik nog kiezen hoe ik het ga uitvoeren.

Ik heb nu voor ogen om voor samung a7 te gaan, in de inbouwdoos stop ik dan een shelly die ervoor zorgt dat er van 20% naar 80% (bijvoorbeeld) wordt geladen. Nu wil de tablet zo plat mogelijk tegen de muur, kan ik dan het best kiezen voor een haakse kabel?
Ik heb op deze site. https://smarthomemount.co...10-plus-10-3-tablet-black een houder besteld en daarnaast een levono m10 tablet.
Ik wacht nog op mijn home assistant green die in Nov. Komt
Maar bij deze houder zit een haakse platte kabel.
Hou wel rekening met 17 euro inklaringskosten vanuit Amerika. Maar wordt snel bezorgd

[ Voor 5% gewijzigd door HenkS op 29-10-2023 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
Pieter2 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:04:

Ik ben ook al enige tijd aan het nadenken om een tablet aan de muur te hangen.
Ik wil deze ook zo strak mogelijk tegen de muur en het liefst zonder houder.
Ik zat te denken aan magneten en dan idd een haakse kabel om op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
  • Laatst online: 28-04 22:12
HenkS schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:41:
[...]

Ik heb op deze site. https://smarthomemount.co...10-plus-10-3-tablet-black een houder besteld en daarnaast een levono m10 tablet.
Ik wacht nog op mijn home assistant green die in Nov. Komt
Maar bij deze houder zit een haakse platte kabel.
Hou wel rekening met 17 euro inklaringskosten vanuit Amerika. Maar wordt snel bezorgd
Maak het uit welke Lenovo Tab M10 ? Zo te zien 10.1 en 10.6 inch te koop

Of echt alleen maar "LENOVO Tab M10 FHD Plus (2nd gen)", die is 10.3 inch. Alleen bijna niet meer te koop.

[ Voor 8% gewijzigd door rfcdejong op 30-10-2023 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

rfcdejong schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:40:
[...]

Maak het uit welke Lenovo Tab M10 ? Zo te zien 10.1 en 10.6 inch te koop

Of echt alleen maar "LENOVO Tab M10 FHD Plus (2nd gen)", die is 10.3 inch. Alleen bijna niet meer te koop.
Even rechtsboven op het menu klikken op die site. Ze ondersteunen meer merken. Levono meer modellen en andere merken. Staat er goed bij uitgelegd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef CB
HenkS schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 02:18:
[...]

Even rechtsboven op het menu klikken op die site. Ze ondersteunen meer merken. Levono meer modellen en andere merken. Staat er goed bij uitgelegd :)
Zou je een foto willen delen als je tablet aan de muur hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 00:06

-CJ

Not remastered

Je hoeft trouwens geen speciale dingen te kopen om een tablet aan de muur te bevestigen. Ik heb een hoesje (dat ik er bij kreeg) rechtstreeks op de muur vastgemaakt en er een haakse oplaadkabel voor gekocht. Dan heb je ook geen dikke zwarte randen om de tablet heen.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Stef CB schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:13:
[...]

Zou je een foto willen delen als je tablet aan de muur hangt?
Jazeker zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-04 17:05
Iemand die ook iets kleiner als tablet gebruikt? 7 of 8 inch? bv.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stef CB
Vandaag mijn tablet aan de muur gehangen m.b.v. 2 grotere magneten.
Ik moet nog een oplader kopen die dan de tablet gaat laden tussen 20% en 80% bv.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rplMJEKpJs7M5QUkZws2ekuFLw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGIZfjUS1c89urQeh8hVufT4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aei35mw-xkDiTImx2pECcJVUv24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5dQKhnWjLacBs6Fvi28VOhU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skN8xeh_tBmfYbI0Fn069jSVG_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHDTUrwf8pG1JCedhVDDwL7Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzFhfa-zPgV4YQNC960OlhNaLdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/taCwgCCPaAD4CvYC5GnIXJig.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprk_nl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-04 17:15
Niekoesj schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:47:
[...]

Ha check! Intussen ben ik met de verkoper in gesprek en hij biedt mij een goed alternatief aan!
Daar ben ik erg blij mee en zodra voltooid zal ik hier ook het eindresultaat delen.

Wat betreft het brandgevaar/laden.... Ik heb nu al een opstelling waarbij HomeAssistant een seintje krijgt wanneer de batterij bijna leeg is. Dan laadt hij hem opnieuw op tot max 90%.
Wanneer ik van huis ben (en op gezette tijden) zorg ik er voor dat de Full Kiosk Browser batterij besparende features toepast zoals; scherm uit, geen beweging detectie en nog wat andere zaken. :)
Wat laat van de partij hier. Ik ben net deze draad aan het doorspitten.
Zelf maak ik gebruik van stopcontacten met spanning/stroom meting op het Tuya netwerk.
De tablet is ingesteld om de batterij te sparen en laadt niet verder dan 85%

Bij het laden van de tablet geeft deze netjes 10W (of meer) aan.
Is de tablet vol, dan schakelt het stopcontact na een minuut uit.

Zo voorkom ik dat tijdens het slapen apparatuur geladen wordt.
Hiermee poog ik het risico op verrassingen 's nachts te verkleinen.
Niet enkel voor de tablet natuurlijk, maar ook de telefoons en stofzuiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprk_nl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-04 17:15
bigbuddha schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:01:
Iemand die ook iets kleiner als tablet gebruikt? 7 of 8 inch? bv.
Ik heb een ESP32 met touchscreen 240*320 gekocht.
Komt ook wel voor onder de naam ESP32 Yellow Development board.
Let op: Er zijn diverse resoluties en touchscreen mogelijkheden.

Het moet nog uit de plastic geraken.... Iets met tijd.
Met de mogelijkheid om er nog enkele sensoren en batterij aan te koppelen,
is dit op een behuizing na redelijk compleet om een eenvoudige controller te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oibwgcpX2w4gElAEvubILRm8I9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FbsWqsTgUzF5p7wrs488Zlsj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 21:54

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• octoheid
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-04 15:23
Ik heb een tijdje terug een MS Surface PRO 2 overgenomen van een mede-tweaker.
Tablet was nog helemaal goed, behalve de batterij, die was helemaal af (kan nog geen minuut zonder stroom).

Heb Ubuntu erop gezet, en een script om Firfox een full screen browser te laten starten.
En een webserver met daarop een php script om het scherm aan en uit te zetten (die vanuit node-red uit HA wordt tegriggerd door een Ikea Tradfri Motion sensor (Z2MQTT).
Met Quasar en PHP zelf een dashboard geknutseld en de overbuurman een wall-mount laten printen ( file gevonden via Google).
Deze heb ik in de gang opgehangen.
Resultaat ziet er nu zo uit (screenshot is wat ouder, maar ziet er nog bijna net zo uit)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZuoUyLI_ob2qzXMT3yqybYquf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGV6pRHKyaDwdpaG8euAU2A4.jpg?f=fotoalbum_large

Nu wil ik er ook 1 in de woonkamer.
Heb inmiddels een tablet, een Samsung Galaxy Tab 4 10 ".
Fully kiosk browser er op en wil daar ook een dashboard voor bouwen.

Iemand een idee waar ik daar een 3d print file voor zou kunnen vinden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

octoheid schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:36:
Iemand een idee waar ik daar een 3d print file voor zou kunnen vinden?
Op sites met 3d-modellen :P

Bekende zijn Thingiverse en Printables. Met Yeggi kun je in meerdere sites tegelijk zoeken. Dan kom je vrij snel uit bij bijvoorbeeld zoiets.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• octoheid
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-04 15:23
Thingiverse had ik al gevonden. Die andere sites kende ik niet. Maar dat is wel een 3d print object waarmee ik het proberen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:37
Ik zoek nog een tablet die op stroom werkt en dus geen accu heeft. Tips? Ik zat te denken aan die van Google, maar die schijnt uit productie te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
loneranger56 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:25:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
@ndedecke & @loneranger56 jullie hebben een hele mooie oplossing, ziet er strak uit. Ik heb ook een Samsung galaxy tab A8, waarbij de oplaadkabel aan de zijkant erin moet, maar dat zie ik niet bij jullie terug? Mis ik iets? Of zit dat in de wallmount verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22

Vos

AFCA

Pieter2 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:08:
[...]

@ndedecke & @loneranger56 jullie hebben een hele mooie oplossing, ziet er strak uit. Ik heb ook een Samsung galaxy tab A8, waarbij de oplaadkabel aan de zijkant erin moet, maar dat zie ik niet bij jullie terug? Mis ik iets? Of zit dat in de wallmount verwerkt?
Een haakse usb kabel gebruiken. En het 'afdekplaatje' van de mount verbergt de kabel.

Ik ben zelf ook nog op zoek naar een mooie oplossing. Zat aan magneten te denken, de tablet moet ook eenvoudig van de muur gehaald kunnen worden.

De mount van @soganta spreekt mij ook erg aan, maar kan hem zo niet vinden voor een Samsung Tab A9+

[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 27-05-2024 14:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:19
Ik kon geen goede Samsung Galaxy Tab A8 muurbeugel vinden die ik mooi vond.
Dus heb ik er zelf een ontworpen.
Ik wilde een zo minimalistisch mogelijke look en vond de kleine schroefjes leuk.

Omdat mijn X1C printplaat niet groot genoeg is om hem plat te printen, heb ik de boven- en onderkant gescheiden.

Ik heb ook de STL-bestanden van de complete boven- en onderkant bijgevoegd voor mensen die een grotere bouwplaat hebben of het staand willen printen.

De schroeven die ik heb gebruikt zijn 2mm dikke 10mm lange RVS torx schroeven.
Ik heb smelt moeren gebruikt voor de schroefverbinding.

https://makerworld.com/en/models/467873#profileId-376992

Afbeeldingslocatie: https://makerworld.bblmw.com/makerworld/model/US5480c9bb34f601/design/2024-05-18_4c98ae2382ea2.jpg?image_process=resize,w_1000/format,webp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 08:49

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb deze aan de muur: https://www.uperfectmonitor.com/products/1920x1080-monitor

Geen tablet, maar wel een heel erg fijne USB-C Touchscreen. Het was een lange zoektocht, maar ben er echt onwijs blij mee! 18,5", mooi beeld, perfect voor HA!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-04 14:54
zie hier wat dingetjes over lenovo tab, deze heb ik ook aan de muur hangen, maar gebruik de connector aan de onderzijde om deze te laden terwijl deze aan de muur hangt. ik kan hem er ook zo af pakken, wat in de praktijk niet voorkomt..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bokRqfvl4Vm-JRB7yxxGuaD9a4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJwnyXXoWG48miKkAoDGTl3q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:09
NeFoRcE schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:58:
Ik heb deze aan de muur: https://www.uperfectmonitor.com/products/1920x1080-monitor

Geen tablet, maar wel een heel erg fijne USB-C Touchscreen. Het was een lange zoektocht, maar ben er echt onwijs blij mee! 18,5", mooi beeld, perfect voor HA!
Zie er idd heel strak uit. Maar hoe maak je verbinding met HA?
Ik zoek ook een tablet/scherm-oplossing op twee 2️⃣ locaties die elk gevoed én data kunne krijgen.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Hamers
  • Laatst online: 21-02 09:01
NeFoRcE schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:58:

Ziet er goed uit! Waar stuur je hem mee aan en wat voor voeding heeft hij nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heeft iemand wel eens gekeken naar PoE Signage displays met Android? Ik zie deze voor redelijke prijzen voor bij komen op Aliexpress. Lijkt mij ook wel een mooie optie voor HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bob Hamers schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:40:
[...]

Ziet er goed uit! Waar stuur je hem mee aan en wat voor voeding heeft hij nodig?
Hij zit op de muur van de meterkast. Gaatje geboord dus en andere kant draait een HA client nuc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel92
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:20
Nico95 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:12:
zie hier wat dingetjes over lenovo tab, deze heb ik ook aan de muur hangen, maar gebruik de connector aan de onderzijde om deze te laden terwijl deze aan de muur hangt. ik kan hem er ook zo af pakken, wat in de praktijk niet voorkomt..

[Afbeelding]
Welke houder is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico95
een Nico95-tablet -wall-mount-turbo ;)

ik heb SolidWorks aangeslingert en met wat trial en error een houder gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel92
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:20
Nico95 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:32:
[...]

een Nico95-tablet -wall-mount-turbo ;)

ik heb SolidWorks aangeslingert en met wat trial en error een houder gemaakt.
Kan je misschien wat meer foto's van de houder zelf tonen? Indien mogelijk ook welke pins je gebruikt hebt en welke nodig zijn voor te laden? Ik heb een Lenovo tab p12 waar ook pinnen aan de zijkant zijn. Online vind ik niet direct hoe deze pinnen gebruikt kunnen worden (buiten voor een toetsenbord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Hamers
NeFoRcE schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:34:
[...]

Hij zit op de muur van de meterkast. Gaatje geboord dus en andere kant draait een HA client nuc
Nice. Heeft hij daarnaast nog een eigen voeding nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nico95
Giel92 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:43:
[...]

Kan je misschien wat meer foto's van de houder zelf tonen? Indien mogelijk ook welke pins je gebruikt hebt en welke nodig zijn voor te laden? Ik heb een Lenovo tab p12 waar ook pinnen aan de zijkant zijn. Online vind ik niet direct hoe deze pinnen gebruikt kunnen worden (buiten voor een toetsenbord).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PewFfFH_8zuD4Y0SF1W0w0_X4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ri20udiA8JndUEoh90oAkw9p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qi7Aag-OGiS-pUO7eMipKxCV-qM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWpaeh3A4YZEvpc9eExC1XMY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaetOwkcc4sN0xVDV75StPH7MvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uMwq3YIPLXk5kalf1VSa7G0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCHM3-McU1MkTXpjA-xSQJ7VVrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lup6lAp3SxCYkoBtfSGSinkS.jpg?f=fotoalbum_large

de aanslutiing is een el cheapo aliexpress kabeltje, enigzins op de gok gekocht maar komt mooi uit op de pinnetjes. ik ben vergeten een foto van de onderzijde van de tablet te maken, maar daar zitten dus twee contacten, en twee openingen waar mijn pennetjes in vallen. aan de bovenzijde een magneetje.
daar ligt nu nog een plastic ringetje tussen omdat de magneetjes nogal sterk waren en de tablet met nogal wat geweld van de muur moest komen de eerste keer 8)7 daar moet ik nog even een mooi rondje voor printen.

de tablet heeft een soort accubesparingsstand, waarmee hij maar voor 70% oid oplaadt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nico95
voor de liefhebbers, ik kan uiteraard de 3D bestanden wel delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bob Hamers schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:58:
[...]

Nice. Heeft hij daarnaast nog een eigen voeding nodig?
Nope, 1 usb C is voldoende. Heb 'm op een NUC met lightning aangesloten.

https://nucblog.net/wp-co...intel_.web_.1920.1080.png

poort 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-04 21:43
Ik ben zelf voor volgende gegaan: Lenovo M11 tablet en 3 (grote) magneten tegen de muur die een houdkracht hebben van (in theorie) elks 10 kilogram. Dat is natuurlijk in theorie en ik denk dat ik rond de 1kg houdkracht zit per magneet (weinig contact oppervlak, dun contactoppervlak enzomeer).

Alleen: hoe doen jullie het met de aluminium backcover van de meeste tablets? Die is niet magnetisch natuurlijk. Ik heb er van die 3M magneetstukjes opgeplakt (https://www.supermagnete....s-zelfklevend-20mm_PAS-20) maar dat houdt volgens mij te weinig (hij hangt perfect tegen de muur, maar ik heb schrik dat hij er op een dag eens gaat afvallen: als je hem er nu afpakt, blijven die 3M stukjes op de magneten plakken en is het gewoon de tablet die loskomt van de lijm van die 3M stukjes).

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Hamers
NeFoRcE schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:19:
[...]

Nope, 1 usb C is voldoende. Heb 'm op een NUC met lightning aangesloten.

https://nucblog.net/wp-co...intel_.web_.1920.1080.png

poort 12.
Oh top, dan moet ik alleen nog ff uitzoeken of 5 meter kabel te veel afstand is. Dan zit ik namelijk via mijn oude thermostaat netjes in de meterkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bob Hamers schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:08:
[...]

Oh top, dan moet ik alleen nog ff uitzoeken of 5 meter kabel te veel afstand is. Dan zit ik namelijk via mijn oude thermostaat netjes in de meterkast :)
Dan heb je zeer vermoedelijk teveel spanningsverlies inderdaad... Ik had het getest met een 3m kabel van de action, maar die deed het al niet. Mogelijk omdat 't een cheap ass kabel is zonder data/beeld/power etc. Ik kan het voor je testen, maar dan kan je miss een goede dure kabel opsturen van 5 meter. Kan ik 'm voor je testen, en weer terugsturen. Porto etc dan natuurlijk wel voor jou :) laat maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:46
Bob Hamers schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:08:
[...]

Ik gebruik ook een oude thermostaatkabel die op zolder ingeplugd zit in een USB charger. Gaat 5v in, zou de spanning moeten moeten die eruit komt, maar de lader kan langzaam laden met 4W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Hamers
NeFoRcE schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:53:
[...]

Dan heb je zeer vermoedelijk teveel spanningsverlies inderdaad... Ik had het getest met een 3m kabel van de action, maar die deed het al niet. Mogelijk omdat 't een cheap ass kabel is zonder data/beeld/power etc. Ik kan het voor je testen, maar dan kan je miss een goede dure kabel opsturen van 5 meter. Kan ik 'm voor je testen, en weer terugsturen. Porto etc dan natuurlijk wel voor jou :) laat maar weten!
Voor beeld + voeding is 3 meter inderdaad de max lees ik net. Beeld alleen op 5 meter lukt wel, maar spanningsverlies is inderdaad te groot.

Wordt toch even onderhandelen met m'n vrouw. Ik kan namelijk ook nog door de buis van de thermostaat direct door de muur boren naar de bijkeuken. Dan is het nog geen 50 cm :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bob Hamers op 13-06-2024 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:46
Ik gebruik ook de wallpanal app op mijn Android tablet ,alleen hij onthoud niet de instelling als ik een web page card maak.
Denk iets met cookies?
het moet wel iets zijn met deze app als ik HA open web browser onthoud die wel cookies.

[ Voor 23% gewijzigd door simonj op 30-06-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-04 21:33
https://swalls.nl/

Misschien al eens voorbij gekomen :? Is van een oud collega van mij en vooral de inbouw oplossing is erg strak :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-04 19:33

TheDudez

Usenet stofzuiger!

ybos schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:07:
https://swalls.nl/

Misschien al eens voorbij gekomen :? Is van een oud collega van mij en vooral de inbouw oplossing is erg strak :Y
Die prijs |:( en alleen Apple spul Jammer. Ziet er wel goed uit.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
Ik ben aan het zoeken naar een mooie houder/magneet om mijn samsung a8 aan de muur te bevestigen. De kabel mini usb-c hangt al klaar. De houders zijn nog best wel duur helaas, wat ik vind is:
- https://www.tabletsolutio...2WfylwxlsMD9Ryj0876QW2QCf
- https://www.coolblue.nl/p...OPQowal9boMhoCMe8QAvD_BwE
- https://www.etsy.com/nl/l...eUWaU084ei4xoCehEQAvD_BwE

Ik neig nu naar die van Etsy aangezien daarin de kabel ook is weggewerkt. Maar ik kijk eerst nog even of ik ergens goedkope magneten kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:40

Illusion

(the art of)

Pieter2 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:07:
….
Ik neig nu naar die van Etsy aangezien daarin de kabel ook is weggewerkt. Maar ik kijk eerst nog even of ik ergens goedkope magneten kan vinden.
Als je alleen magneten zoekt: aliexpress of supermagnete.de

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-04 09:31

Sebazzz

3dp

Interessant! Heeft iemand die ook al eens gecombineerd met spraakassistentie door middel van een lokale LLM die je bij Home Assistant kan installeren, dus inclusief wake word?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:39
Pieter2 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:07:
Ik ben aan het zoeken naar een mooie houder/magneet om mijn samsung a8 aan de muur te bevestigen. De kabel mini usb-c hangt al klaar. De houders zijn nog best wel duur helaas, wat ik vind is:
- https://www.tabletsolutio...2WfylwxlsMD9Ryj0876QW2QCf
- https://www.coolblue.nl/p...OPQowal9boMhoCMe8QAvD_BwE
- https://www.etsy.com/nl/l...eUWaU084ei4xoCehEQAvD_BwE

Die van Etsy heb ik ook sinds enkele weken. De kabel kon erin weggewerkt worden, maar moet 90 graden draaien om in de tablet te geraken en dat draaien lukte niet. Ik moest met wat zaag en hakwerk een stuk plastic weg snijden aan de binnenkant om genoeg ruimte te hebben voor de draai. Op zich wel te doen en aan de buitenkant zie je er niks van. Verder prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
iemand een goede tip voor een Samsung Galaxy A9+ wall mount?
Ik zie eea op etsy maar ben nog niet overtuigd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef CB
rkonings schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:38:
Ik heb 2 grotere (4 cm) magneten gekocht, op de tablet aangebracht met een klein beetje lijm gezien het 2x losgekomen was. hangt nu al ruim een half jaar mooi aan de muur zonder problemen (samsung galaxy a7 tab.

• rkonings
  • Nu online
Ik heb ondertussen deze besteld:

https://www.etsy.com/list...a9-110-tablet-sm-x210-215?

Moet nog verstuurd worden, zodra ik hem heb opgehangen zal ik hier een fotootje plaatsen.

• Stef CB
rkonings schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:15:
Ik heb ondertussen deze besteld:

https://www.etsy.com/list...a9-110-tablet-sm-x210-215?

Moet nog verstuurd worden, zodra ik hem heb opgehangen zal ik hier een fotootje plaatsen.
Dat vind ik persoonlijk minder mooi gezien je dan een dikke rand hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9IqPdz6iYjHPc98jy1UK7-Dx5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gX5km9Ya9Mxd8sXpfKg9ZT6n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGCr-LIkZSqpnxQkicKVNLbH8-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMZjj1ApVjzEvym0ziZK42Wg.jpg?f=fotoalbum_large

• rkonings
  • Nu online
Ik wil een oplossing die continue (slim)geladen kan worden, dus dan is een wallmount incl. poweraansluiting het mooiste maar, ik heb hem nog niet.
wordt vervolgt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack Desere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 16:22
rkonings schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:48:
Ik wil een oplossing die continue (slim)geladen kan worden, dus dan is een wallmount incl. poweraansluiting het mooiste maar, ik heb hem nog niet.
wordt vervolgt...
Hallo rkonings, heb je de wall mount voor de Samsung Galaxy A9+ inmiddels al binnen en/of opgehangen? Ben erg benieuwd naar je ervaring en foto's...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rkonings
  • Nu online
Jazeker.
Hij hangt sinds vorige week.
Direct op een oude Samsung lader.
De temperatuur van de accu loopt niet enorm op, tussen de 23 en 26c, duscde software van de tablet zorgt ervoor dat dat prima werkt.
En natuurlijk een fotootje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9Q9rCpRWxojdv4GVjip9eRBrIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g0g3ylJuHn5tFanqeNSBy64a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-04 13:04
rkonings schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:38:
Ik heb vandaag mijn A9+ ook opgehangen.
Gewoon een goedkoop hoesje gekocht en daar de "klep" van afgesneden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giHlcfGG__V2eMfbLl0vQq9yTJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FY3zK4ktFlbypVTDxqw2ixlb.jpg?f=fotoalbum_large

Toen voorzichtig twee gaatjes geboord, verzonken, voor hele platte schroefjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnv1pz2-UR_pYvMRiPWMzOGtuqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KN4vlfaJgQ9jF4ENTpm2ARD8.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de onderkant wat rubberen anti-slip stickertjes (zodat later ook een voedingskabel erachter weggewerkt kan worden).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZHEl7iOSRdW8HRiTUMweTJAMdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYTmAw6LFezokWExsd7LU061.jpg?f=fotoalbum_large

Toen de houder waterpas op de muur gehouden en twee gaatjes afgetekend. Boren en plugjes erin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsbtA3lqJhbHY9jf0-XMtsbAD34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBD5nCKinD76CnAs5YDFd3Wl.jpg?f=fotoalbum_large

Houder vastgeschroefd en toch nog 1 extra gaatje erbij onderin om kantelen, van de muur af, te voorkomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G--Fh2H_AekLnRkMXXOSdhxh9h4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4T1T6c54ne3I8lrpS44slwl5.jpg?f=fotoalbum_large

Hierop wat stickertjes tegen beschadiging aan de onderkant van de tablet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLbbmtAaigiW940CW7Zhw7M_doo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1S10Nw2s0jaiz23g5j0PeY59.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna tablet er voorzichtig in en klaar...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-_RgoFQf7yrQvQRlISOBnqmVBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0x48jbq5uh84Zg2c1yeaH6fJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHc1WSg1paM6JkC9RjWM1hNaCaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPDjD3yq9oywn6SoCos5eDuX.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker strak tegen de muur...

Belangrijk is wel dat de schroefjes erg plat zijn en goed verzonken zitten. Anders beschadigd de tablet (en zie je mogelijk drukpunten in het scherm).
Nu alleen nog even stroom aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Nu online
Prima oplossing en waarschijnlijk een stuk goedkoper ook.
Hoe ga je de USB voeding oplossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pirelly
Ik heb een haaks usb stekkertje in de bestelling staan. Die dan verlengen met een ethernet kabel en aan een usb plugje solderen. Dan in een lader met een slimme stekker, zodat ik kan laden tot ongeveer 80%, dan de stroom eraf gaat en weer start bij ongeveer 20%.

Achter de muur zit een kastenwand met koelkast en oven, dus ik kan door de muur boren en dan heb ik stroom onderin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 16:14
Pirelly schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:07:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aan de onderkant wat rubberen anti-slip stickertjes (zodat later ook een voedingskabel erachter weggewerkt kan worden).
[Afbeelding]

Toen de houder waterpas op de muur gehouden en twee gaatjes afgetekend. Boren en plugjes erin.
[Afbeelding]

Houder vastgeschroefd en toch nog 1 extra gaatje erbij onderin om kantelen, van de muur af, te voorkomen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Belangrijk is wel dat de schroefjes erg plat zijn en goed verzonken zitten. Anders beschadigd de tablet (en zie je mogelijk drukpunten in het scherm).
toon volledige bericht
Mooie originele oplossing! Heb je een linkje naar de case? De case lijkt behoorlijk dun, veel andere zijn veel dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Niet online
ik heb al eens eerder naar deze oplossingen gekeken en eerlijk is eerlijk een paar leuke magneetjes of een wallmount zal het probleem niet zijn,

wat ik me meer afvraag is dat ik ze eigenlijk liefst ook zou gebruiken voor spraakopdrachten voor zover ik weet (maar verbeter me vooral) kun je in full-kios-browser geen wakeword-optie inbouwen en dus zou je voor spraak-asistenten nog steeds afhankelijk zijn van 3rd-party opties en dat terwijl ik juist van google probeer af te komen voor mijn HA-oplossingen.

immers anders kan ik beter gewoon nog een paar nest-hubs aanschaffen en home-asistand in google home plaatsen en alles exposen aan de google-asistant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pirelly
wouter.N schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:17:
[...]

Mooie originele oplossing! Heb je een linkje naar de case? De case lijkt behoorlijk dun, veel andere zijn veel dikker.
Natuurlijk:
https://amzn.eu/d/iy6GZsi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:06
Ik ben ook maar eens aan het kijken om de tablet na een jaar op de muur te bevestigen maar loop tegen wat probleempjes/vragen aan. het gaat om een Lenovo M10 Plus die boven en schakelaar komt te hangen (kan dus niet in het midden boven want daar loopt een leiding. zat nu te denken om links en rechts een latje hout te monteren en dan op zowel de tablet als het hout 2/4 magneetjes te plakken. echter ik heb geen idee welke magneten ik hiervoor nodig heb en hoeveel kracht ze moeten kunnen weerstaan. is het eventueel ook op te lossen met een magneetband en deze af te knippen, omdraaien of stoten de polen elkaar dan af ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jack Desere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 16:22
Bij mij hangt hij ook inmiddels...

Hoesje in 4 stukken geprint op de 3d printer...
( https://www.printables.co...with-electrical-box/files )

Bij ome Ali een aantal items besteld om hem van stroom te kunnen voorzien vanuit een inbouwdoos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3Pu7jkKREzjwKR0SbZuUqj4cKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xU4mU3ap7Mi8YToBwWpDp0K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRig_POyCWlFf7qHr2yXVadbvIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91cEQgwy7XjoartAdUfx9Y4q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Jack Desere op 28-11-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flimofly
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-12-2024
@i-chat dit lijkt interessant voor local LLM assist, weliswaar niet via de tablet zelf

https://futureproofhomes.net/

[ Voor 15% gewijzigd door flimofly op 07-12-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 08:28
Pirelly schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:07:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Ik ga precies dit ook doen. Alleen dat haakse stekkertje. Ik heb er eentje van Amzon, maar die is veels te kort. Ik zou hem liever langer zien. Weet jij nog welke jij hebt?

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
SonOfSam schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:50:
[...]

Ik ga precies dit ook doen. Alleen dat haakse stekkertje. Ik heb er eentje van Amzon, maar die is veels te kort. Ik zou hem liever langer zien. Weet jij nog welke jij hebt?
Ik ben uiteindelijk voor deze gegaan:
https://a.aliexpress.com/_EJ7bVfa

Kun je in verschillende lengtes kopen om een usb-c kabel te verlengen.
Je hebt ze ook als normale usb-c kabel met haakse uiteinde.

Ik heb voor deze oplossing gekozen omdat dan snelladen ook werkt. Met een zelfgemaakt kabeltje werkte dit niet goed en op de één of andere manier werd de tablet ook sneller leeg getrokken met de zelfgemaakte kabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gsus55L2jiHfwZTH3qKAsAYnAqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K2GwKTvMM98Ma3XGQICGLHTD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Pirelly op 22-12-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpel_800
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:37

timpel_800

Amber 65

@Pirelly is dit stekkertje goed te buigen want ik heb nu een haakse maar die steekt uiteindelijk aan de achterkant nog wel meer dan 0,5cm uit waardoor de tablet een een behoorlijk stuk van de muur komt. Maar die jij hebt lijken redelijk flexibel.

Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. PV 19.2kWp -> Noord: SMA SB1.5 - SMA ZW: SMA STP 3.0- Zuid: SMA STP 4.0 - ZZO: SMA STP6.0TL, Kia Niro EV. Zappi Laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pirelly
Ja, klopt. Hij is goed te buigen en ik kon hem vlak achter de tablethouder langs laten lopen. Wel voorzichtig natuurlijk, om kabelbreuk te voorkomen.
Maar ze waren zo goedkoop dat ik er nog een reserve bij had gekocht, mocht er 1 stuk gaan...

Zie wel dat de winkel, waar ik ze gekocht heb, momenteel dicht is vanwege vakantie.
Gaat wellicht binnenkort weer open, of ergens anders een soortgelijke kopen.

[ Voor 72% gewijzigd door Pirelly op 19-01-2025 19:07 ]

Pagina: 1