@
MacIsCool dat werkt niet, ik heb met WS.FTP geprobeerd met ftp als gebruikersnaam zonder wachtwoord maar geen toegang.
ftp//192.168.26.106 werkt ook niet.
Ergens ook wel logisch als die niet gezien wordt door mijn PC met W10
Met de PC met W7 zie ik hem wel in netwerk en kan ik alles op de Dune bereiken.
Er moet volgens mij iets niet goed staan in mijn PC met W10 want beiden PC´s staan naast elkaar in mijn werkkamer en de Dune staat in de huiskamer.
Anderzijds vind ik het vreemd dat er iets gewijzigd is in die PC want ik heb er niets aan gedaan alleen de W10 updates gedaan.
@
servies in mijn vorige huis werkte alles goed en kon ik net zoals nu met de W7 de Dune bereiken.
Ik gebruik de Dune alleen maar om films en foto´s op te zetten om die op de TV af te kunnen spelen.
@
mark_vs staat ingesteld maar als ik SMB op de Dune instelt dan zie ik hem niet meer op de PC met W7
Dus heb ik alles weer terug gezet en draait zowel de PC als de Dune zonder SMB
@
The_Doman wat ik al schreef bij MacisCool ftp werkt niet
Ik zie de Dune ook helemaal niet in de PC met W10 dus denk ik dat die nooit bereikt kan worden door welk programma ook. Ik heb een NAS draaien en die zie ik en kan ik met WS-FTP gewoon bereiken maar die staat ook in de lijst onder mijn computer / netwerk.
Met andere woorden op de W7 computer werkt het goed maar op de W10 computer niet.
De W7 computer heb ik voor oudere programma´s en gebruik ik eigenlijk nooit meer en op de W10 computer werk ik dagelijks en daar kon ik de Dune altijd goed bereiken.
Ik heb de Dune gisteren even naast de PC´s aangesloten zonder positief resultaat en omdat ik met de W7 computer de Dune niet meer kon bereiken heb ik zowel op de Dune als op de W10 computer de SMB wer uitgeschakeld.