Ik zal zo veel mogelijk info geven zodoende iemand me uit m'n lijden kan verlossen.
Hopelijk lacht er niemand te hard maar ik ben ontzettend slecht in zulke dingen.
Ik gebruik Serviio nu maar dat is erg onstabiel en soms irritant in gebruik.
Ik probeer simpelweg media te streamen vanuit m'n pc naar een Dune HD D1 mediaspeler.
Dit via SMB.
De settings zijn als volgt ingesteld volgens deze tutorial.
http://dunehd.lingers.eu/PcSmb.php
Ik heb een statisch IP-adres, ik gebruik geen wachtwoord, heb al tig keren gecheckt of de map Dune SMB gedeeld is met mijn gebruikersnaam van de pc (deze heb ik geplaatst op de schijf waar de films zich bevinden, volgens de tutorial mocht dit een willekeurige locatie zijn.)
Dit heb ik ingevuld in de netwerkmap
Naam: Mijn computernaam.
Type: SMB
Server: mijn ip-adres
Gebruiker: de naam die ik gebruik om in te loggen
Passwoord: blanco aangezien ik er geen gebruik
Netwerkinstellingen PC
Netwerkdetectie: ingeschakeld
Bestands en printerdeling: ingeschakeld
Verbindingen met een thuisgroep: verbindingen met de thuisgroep door windows laten bevelen (aanbevolen)
Gast of openbaar:
Netwerkdetectie inschakelen
Bestands en printerdeling inschakelen
Alle netwerken:
Openbare mappen: delen inschakelen
Delen van bestanden inschakelen voor apparaten die 40 bits of 56 bits versleuteling gebruiken
Met wachtwoord beveiligd delen: uitschakelen.
Ben ik zo stom dat ik echt iets simpel over het hoofd gezien heb?
Heb hier al menig uur inzitten maar nu hoop ik op externe expertise want ik vind het erg frustrerend.
Hopelijk lacht er niemand te hard maar ik ben ontzettend slecht in zulke dingen.
Ik gebruik Serviio nu maar dat is erg onstabiel en soms irritant in gebruik.
Ik probeer simpelweg media te streamen vanuit m'n pc naar een Dune HD D1 mediaspeler.
Dit via SMB.
De settings zijn als volgt ingesteld volgens deze tutorial.
http://dunehd.lingers.eu/PcSmb.php
Ik heb een statisch IP-adres, ik gebruik geen wachtwoord, heb al tig keren gecheckt of de map Dune SMB gedeeld is met mijn gebruikersnaam van de pc (deze heb ik geplaatst op de schijf waar de films zich bevinden, volgens de tutorial mocht dit een willekeurige locatie zijn.)
Dit heb ik ingevuld in de netwerkmap
Naam: Mijn computernaam.
Type: SMB
Server: mijn ip-adres
Gebruiker: de naam die ik gebruik om in te loggen
Passwoord: blanco aangezien ik er geen gebruik
Netwerkinstellingen PC
Netwerkdetectie: ingeschakeld
Bestands en printerdeling: ingeschakeld
Verbindingen met een thuisgroep: verbindingen met de thuisgroep door windows laten bevelen (aanbevolen)
Gast of openbaar:
Netwerkdetectie inschakelen
Bestands en printerdeling inschakelen
Alle netwerken:
Openbare mappen: delen inschakelen
Delen van bestanden inschakelen voor apparaten die 40 bits of 56 bits versleuteling gebruiken
Met wachtwoord beveiligd delen: uitschakelen.
Ben ik zo stom dat ik echt iets simpel over het hoofd gezien heb?
Heb hier al menig uur inzitten maar nu hoop ik op externe expertise want ik vind het erg frustrerend.