Ik zit te kijken of het handig en slim is om op mijn dak extra zonnepanelen te plaatsen.
Op de Oost-Zuid/Oost kant liggen al 10 panalen het zou gaan om het dak aan de andere kant (303 graden West - Noord/West).
Huidige systeem:
10x DMEGC 405WP mono black half
GoodWE 3600D-NS:strip_exif()/f/image/Qd287elYYTUcnk9pvufScZLv.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/rp1LEkQoLARdq9TSfnAqKvP8.png?f=user_large)
2.2kW Zonnesysteem
5 × 440W DAS Solar Bifacial Double Glass Module (Black Thru) (25 jaar garantie)
3 × APsystems DS3 (AS4777-2 2020) · 880W (10 jaar garantie)
3100 Euro
Offerte 2:
:strip_exif()/f/image/aslFi8jdmex5cJEVdU270tuP.png?f=user_large)
1.8 kW Zonnesysteem
4x DMEGC 450 Watt FULL-Black
1x Sunny Boy Smart Energy 4.0
3820 euro
Ik snap niet waarom offerte 2 zo achterlijk veel duurder is als 1, minder panelen maar zo te zien wel een dure hybride omvormer waar ik mij van afvraag waar die in hemelsnaam voor nodig zou kunnen zijn.
Ik vermoed om te koppelen met SMA batterij oplossingen omdat ze die ook flink probeerde te pushen.
En ja ik kijk ook naar batterijen maar of dat een koppeling wordt met een omvormer voor de zonnepanelen of meer zoiets als een zendure oplossing valt nog te bezien.
Verder sta ik open voor suggesties voor installateurs in de regio waar ik woon om nog wat additionele offertes op te kunnen vragen.
Op de Oost-Zuid/Oost kant liggen al 10 panalen het zou gaan om het dak aan de andere kant (303 graden West - Noord/West).
Huidige systeem:
10x DMEGC 405WP mono black half
GoodWE 3600D-NS
Foto's
:strip_exif()/f/image/Qd287elYYTUcnk9pvufScZLv.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Schaduw
GeenJaarverbruik
-1700 kWh over de laatste 12 maanden. (negatief dus)Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25Budget en doel
Budget ligt nog niet vast, doel is om ook in de latere uren van de dag stroom om te kunnen wekken voor zelf gebruik. Met de huidige installatie houdt het na 16:00 snel opWie gaat het project uitvoeren
InstallateurBijhouden van data
Heb voor de huidige installatie een 1-fase kWh meter in gebruik van homewizard welke tevens ook opgenomen is in HomeAssistantReeds verkregen offertes
Offerte 1::strip_exif()/f/image/rp1LEkQoLARdq9TSfnAqKvP8.png?f=user_large)
2.2kW Zonnesysteem
5 × 440W DAS Solar Bifacial Double Glass Module (Black Thru) (25 jaar garantie)
3 × APsystems DS3 (AS4777-2 2020) · 880W (10 jaar garantie)
3100 Euro
Offerte 2:
:strip_exif()/f/image/aslFi8jdmex5cJEVdU270tuP.png?f=user_large)
1.8 kW Zonnesysteem
4x DMEGC 450 Watt FULL-Black
1x Sunny Boy Smart Energy 4.0
3820 euro
Regio
Lisse/Hillegom/BennebroekIk snap niet waarom offerte 2 zo achterlijk veel duurder is als 1, minder panelen maar zo te zien wel een dure hybride omvormer waar ik mij van afvraag waar die in hemelsnaam voor nodig zou kunnen zijn.
Ik vermoed om te koppelen met SMA batterij oplossingen omdat ze die ook flink probeerde te pushen.
En ja ik kijk ook naar batterijen maar of dat een koppeling wordt met een omvormer voor de zonnepanelen of meer zoiets als een zendure oplossing valt nog te bezien.
Verder sta ik open voor suggesties voor installateurs in de regio waar ik woon om nog wat additionele offertes op te kunnen vragen.
[ Voor 7% gewijzigd door Dracula op 20-06-2025 11:37 ]